Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VenoSnorlax

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:16

Nee maar overal gezien doe je eigenlijk steeds hetzelfde je komt altijd op hetzelfde neer

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:18

Hoe wisten de eerste mensen hoe ze moesten s*ksen? En hoe weten dieren dat als ze geen voorbeeld hebben gezien?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:18

Waarom zijn pepermuntjes wit?.. Terwijl de plant groen is... Ik snap nooit hoe ze zo wit kunnen zijn.. Uiteraard. Zijn het geur/kleur/smaakstoffen.. Maar waarom dan wit? :o

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:19

Ik moet dit soort topics niet lezen voor ik ga slapen :')

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:20

Sababber schreef:
Waarom zijn pepermuntjes wit?.. Terwijl de plant groen is... Ik snap nooit hoe ze zo wit kunnen zijn.. Uiteraard. Zijn het geur/kleur/smaakstoffen.. Maar waarom dan wit? :o

Omdat dat er fris en 'clean' uit ziet?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:20

noviceh schreef:
Hoe wisten de eerste mensen hoe ze moesten s*ksen? En hoe weten dieren dat als ze geen voorbeeld hebben gezien?

Goeie vraag... ik kom zelf niet verder dan instinct... net zoals het na de geboorte opstaan of naar de tepels kruipen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:23

Hahahahahahha! Blue Lagoon maar eens kijken ;) Dat is toch wel een soort van instinct. En wie weet is seks ook wel mee evolueert.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:55

BalouArera schreef:
Sababber schreef:

Omdat dat er fris en 'clean' uit ziet?

Vind groen ook wel hoor! net als die groentjes (zo noem ik ze hahaha, geen idee of ze ook zo heten :') )

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:03

Even over die stemmen, als ik iets denk dan hoor ik mijn eigen stem. Ik praat dus eigenlijk inmezelf. Maar moet ik ergens heel hard overnadenken, bijvoorbeeld: heb ik dat pilletje wel ingenomen? Dan ga ik in beelden denken en dan zie ik, het moment dat ik het pilletje heb geslikt. Ik heb dus een beetje van beide.

Ik kan ook heel goed herinneringen in beelden voor me krijgen. Dat is best wel leuk, want dan beleef je het als het ware nog een keer. Ik onthoud teveel dingen, soms ook best vervelend.

Zijn er meer mensen die heRinneringen in beelden zien? Of hebben jullie een andere manier van herinneringen opslaan? Ik heb gehoord dat sommigen het wel in beelden zien en sommigen op een andere manier.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:07

Ik zie herinneringen ook in beelden, alsof ik ze (net als jou) nog een keer beleef. Vind het eigenlijk wel heel fijn zo. :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:23

Ik zie echt vooral in beelden :j (denk ook wel in woorden, maar vooral beeld) Als ik aan een persoon denk, zie ik die persoon voor me, zelfde met situaties en herinneringen.

Spreekwoorden zijn leuk :P. Een loopneus is in mijn gedachten een rennende neus, bijvoorbeeld :))

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:26

EskeGirl schreef:
Ik zie echt vooral in beelden :j (denk ook wel in woorden, maar vooral beeld) Als ik aan een persoon denk, zie ik die persoon voor me, zelfde met situaties en herinneringen.

Spreekwoorden zijn leuk :P. Een loopneus is in mijn gedachten een rennende neus, bijvoorbeeld :))

Bij mij is het gewoon een neus waar snot uit komt :+

Interessante vragen komen er langs :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:28

noviceh schreef:

om het voor de jeugdigen onder ons age appropriate te houden.
in het kort visueel uitgelegd..
stel dat het blokje een papa is het grote blok een mama. hoe veel moeite zal het kosten om uit te vinden wat je met de dingen aanmoet (afgezien van de hormonen die je wel influisteren waar dat groeiende ding moet worden gelaten, vrouwen laten die info uhmmm druppelgewijs wel uhmmm uitlekken? )

Afbeelding

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:35

Waar ik niet over uitgedacht raak is het heelal!!
Waarom is er geen begin en geen eind?
Hoe kan iets zo groot zijn dat hele planeten zich kunnen verstoppen?

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:35

elenaMM77 schreef:
noviceh schreef:

om het voor de jeugdigen onder ons age appropriate te houden.
in het kort visueel uitgelegd..
stel dat het blokje een papa is het grote blok een mama. hoe veel moeite zal het kosten om uit te vinden wat je met de dingen aanmoet (afgezien van de hormonen die je wel influisteren waar dat groeiende ding moet worden gelaten, vrouwen laten die info uhmmm druppelgewijs wel uhmmm uitlekken? )

[ Afbeelding ]

waarom moest ik hier veel te hard om lachen :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 01:01

funnyhorses schreef:

Hele planeten? Planeten zijn ontzettend kleine dingetjes op deze schaal bekeken.

Hele melkwegstelsels die per stuk honderden miljarden sterren (ons eigen melkwegstelsel naar schatting 400 miljard),en daaruitvolgend nog meer planeten bevatten, zijn maar piepkleine onderdeeltjes van dit heelal....

Ik probeer je nog meer te shockeren; wetenschappers schatten dat er tussen de 100 en 200 miljard melkwegstelsels in ons universum zijn.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 22-06-15 01:06, in het totaal 2 keer bewerkt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 01:03

En het is inderdaad maar een schatting.
Machtig interessant vind ik! :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:02

EskeGirl schreef:

Erg bekend. Bij mij gebeurd ook alles voornamelijk in beelden. Is op zich ook heel normaal. Als baby denk je ook alleen in beelden omdat je geen woorden kent. Terwijl je opgroeit en je woordenschat vergroot ga je bijna automatisch ook in woorden denken. Bij sommige mensen neemt het woorddenken het helemaal over, sommige mensen blijven koppig in beelden denken en de meesten zitten er ergens tussenin. Ik weet niet precies hoe, maar het heeft te maken met hoe je hersenen hebben geleerd informatie op te nemen. De één is meer visueel ingesteld dan de ander en dat maakt dat je meer of minder in beelden denkt.
Daarom denkt de één dus bij LMAO 'wat is het grapje dan?' en ziet de ander een krolse kater met een baret en een glas wijn in de klauwtjes.

Vaak gaat beelddenken ook samen met slecht in hoofdrekenen en cijfers zijn. Simpel uitrekenen wat ik ongeveer bij de kassa kwijt ben lukt nog wel maar grotere getallen worden een zooitje omdat die er vandoor gaan, omvallen of van plaats verwisselen.

Dat heelal gebeuren heb ik maar opgegeven. Het concept oneindig is zo moeilijk te bevatten in een wereld waarin alles overzichtelijk een begin en een eind heeft (behalve cirkels dan, maar die zijn op hun manier ook afgebakend, een wiel is bv nog vrij overzichtelijk) dat het idee van een eindeloos heelal gewoon niet het hoofd in wil.
Bovendien, als het heelal eindig zou zijn zou er iets achter moeten zitten. Wat is dat dan? En is dat eindig of niet? Als dat eindig is, wat zit dáár dan weer achter? En zo kun je doorgaan.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:13

Kuggur schreef:
funnyhorses schreef:

Hele planeten? Planeten zijn ontzettend kleine dingetjes op deze schaal bekeken.

Hele melkwegstelsels die per stuk honderden miljarden sterren (ons eigen melkwegstelsel naar schatting 400 miljard),en daaruitvolgend nog meer planeten bevatten, zijn maar piepkleine onderdeeltjes van dit heelal....

Ik probeer je nog meer te shockeren; wetenschappers schatten dat er tussen de 100 en 200 miljard melkwegstelsels in ons universum zijn.

Dat bedoel ik! :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:15

Dat met hoofdrekenen herken ik :j
Moet het echt opschrijven of met rekrnmachine doen.

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:20

bestaan er ook waterdichte hoofddoeken voor moslims :') Die kwam opeens in mij op toen ik een moslima met hoofddoek door de regen zag lopen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:15

PrizTwir schreef:
Even over die stemmen, als ik iets denk dan hoor ik mijn eigen stem. Ik praat dus eigenlijk inmezelf. Maar moet ik ergens heel hard overnadenken, bijvoorbeeld: heb ik dat pilletje wel ingenomen? Dan ga ik in beelden denken en dan zie ik, het moment dat ik het pilletje heb geslikt. Ik heb dus een beetje van beide.

Ik kan ook heel goed herinneringen in beelden voor me krijgen. Dat is best wel leuk, want dan beleef je het als het ware nog een keer. Ik onthoud teveel dingen, soms ook best vervelend.

Zijn er meer mensen die heRinneringen in beelden zien? Of hebben jullie een andere manier van herinneringen opslaan? Ik heb gehoord dat sommigen het wel in beelden zien en sommigen op een andere manier.

Door een beeld toe te voegen maak je je herinnering sterker. Je denkt eraan, én je ziet het voor je, en die optelsom maakt het makkelijker om het te herinneren.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:42

Ik denk ook met een stem in mijn hoofd, maar het is niet mijn stem..
Ik heb geen idee wiens stem het is, het is al mijn hele leve dezelfde stem.. Geen idee hoe ik die ''bedacht'' heb haha

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:25

ik vraag me af waarom ik niet gewoon normaal rustig stil kan zitten als er onweer op komst is :')

*Loopt nog een rondje

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:35

aman2002 schreef:
bestaan er ook waterdichte hoofddoeken voor moslims :') Die kwam opeens in mij op toen ik een moslima met hoofddoek door de regen zag lopen.

Ik denk het niet eerlijk gezegd. Als je het waterdicht maakt dan ademt het ook veel minder, best wel naar als je dat de hele dag op je hoofd hebt :P En het is onhandig om elke keer van doek te wisselen als je naar buiten gaat denk ik.