Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:30

Ik heb mijn boeken verdeeld in kleine supermarkt doosjes (robijn klein & krachtig dozen hebben het perfecte formaat) en verder gaan ze in supermarkt tassen, van die grote stevige van de AH & Jumbo.
Tenminste, daar ben ik mee bezig, heb net de eerste 2 van mijn 6 kasten in tassen gestopt :(.

Gisteren super druk bezig geweest.
Mijn oom heeft de schouw uit de woonkamer geslagen. Helaas kwam daarbij wel de afwateringsbuis van de badkamer tevoorschijn, dus nu heb ik geen schouw meer in mijn kamer maar een buis van ca. 6cm doorsnede. Die gaan we mee laten spuiten in de kleur van de muur, en dan zien we wel weer :P.

Verder is alle lambrisering eraf, waardoor de muren eruit zien alsof er iemand met een mitrailleur op geschoten heeft, ze hebben achterlijk veel schroeven gebruikt. Ik heb uit 1 kast meer dan 40 nutteloze spijkers getrokken, we hebben alle radiatoren in de tuin gelegd om ze schoon te maken en te schilderen, mijn neef heeft de woonkamerdeur mooi glad gemaakt (het was zo'n deur met een soort opbouwlijst erop en dat vind k niet zo mooi) en zijn de drempels uit de inbouwkasten in de woonkamer gehaald (want dat moeten inbouw boekenkasten worden).

Ook zat er een afzuiging in de keuken. Helaas hadden ze, om dat te kunnen maken, een buis dwars door een van de slaapkamers lopen, echt zo'n afzuigkapbuis. Die hebben we eruit gehaald. M'n neef heeft toen met beton het gat in het plafond van de keuken weer dicht gemaakt en de gipsplaat gerepareerd. De buis gaat nu van het gat in het plafond van de slaapkamer naar zolder. In de slaapkamer komt er een badkamer-afzuiger op omdat ik die kamer ga gebruiken om mijn was te drogen. Trekt al het vocht mooi weg en krijg ik geen schimmel in m'n muren :D.

Napie

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 19:27

Vandaag het grootste deel van de zolder en de bergkast ingepakt en gesorteerd. Het is maar een beginnetje maar wat een troep. Ondertussen interieur aan het zoeken maar we komen er niet goed uit. We houden nog erg de indeling van de woning aan zoals die nu is. Ook komen we niet uit de bank. Kleur, stof of leer, pffff....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 07:18

Hier voorlopig nog druk met verven. Zullen we nog wel een paar weken mee bezig zijn. Is echt veel werk.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:35

Het is vandaag echt veel en veel te warm om in te pakken, dat komt later deze week wel.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:08

ahh ja vjesta, hier zijn de boeken ook vooral in tassen gegaan..

gewone plastic boodschappen tassen.. als je ze er voorzichtig in laat zakken, beschadigen er geen bladzijden en staan de boeken netjes klem.. helft heeft een jaar in de opslag en is er ook keurig netjes uitgekomen..

per ongeluk waren mijn 'collectors items', ook in de plastic tassen terecht gekomen voor de opslag twee jaar terug.. kreeg bijna een rolberoerte toen ik ze eruit viste.. maar zijn ook volledig gaaf en goed eruit gekomen.. het zijn maar 8 boekjes (kinderpockets en boekjes), maar de waarde loopt inmiddels toch richting de 200 euro voor die paar boeken.. zou toch mooi knudde zijn als ze beschadigd waren geraakt. .

Inmiddels beginnen we een beetje uit de dozen te raken, nu de meeste kastjes in elkaar staan en we dus ruimte hebben om alles neer, op en in te zetten..

super leuk al die foto's, moet ze hier ook dringend eens gaan plaatsen..

Gisterenavond hadden we goede ontvangst voor onze kattentv.. een wedstrijdduif was op het randje voor het raam geland en heeft daar tot diep in de nacht zitten rusten.. totaal ongeïnteresseerd in de paraderende kattenbeesten aan de andere kant van het glas.

vanavond komt er een bedrijf voor een offerte voor de badkamer.. Via bva veilingen aan een mooie stoomcabine kunnen komen en een dieper en langer ligbad. want de badkamer die er nu is, is ondanks zijn ruimte niet erg practisch ingedeeld en ernstig hoog woningbouwgehalte wat enorm afsteekt bij rest van de woning.. Dus dat wordt verbouwen.

mijn 'gewonnen' stoomcabine

Afbeelding

voor dezelfde prijs als een beetje luxere normale douchecabine (zonder allerlei liflafjes) van een bouwmarkt.. ben dus helemaal in mijn nopjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:37

Elena gaaf ding! , naais :P

Ik moet nog nieuwe douchestang die glijden kan , heb nu ouderwets knopje waar de kop op zit.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:44

ik kan je de veilingsites van harte aanbevelen..

moet je alleen niet zo dom zijn als ik en op een faillisements veiling op meerdere kavels bieden waar nog geen bod op zit.. anders eindig je net als ik met 8 ladenblokken terwijl je er maar 2 nodig had lol..

gelukkig van die hele zware kantoorkwaliteit (niet van die kwetsbare ikeablokken).. Dus die gaan met bieden vanaf 35 euro op marktplaats.. als ik er twee verkoop heb ik de huur van het busje en de complete veilingkosten eruit (totaalprijs voor de 8 blokken inclusief btw en veilingkosten was het megabedrag van 26 euro proest). Moest er een busje voor huren om ze te halen zucht, want twee passen er wel in de auto maar acht.

we zijn nu helemaal enthousiast en kijken elke dag even. gaan we wel met spullen op de koningsmarkt staan volgend jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:51

:') busje is niet zo duur , maar wat een koopje :=

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:14

Wij hadden het geweldige idee om vanmorgen alvast onze linnenkast op MP te zetten. Binnen het uur 15 reaktie's en wordt morgen opgehaald.Kleding alvast in dozen. Vandaag een geweldige mooie tafel gekocht met 6 stoeltjes. Oude tafel ook op MP maar nog geen reacties. Nog een maand maar toch al veel ingepakt. Ben benieuwd of alles past in de verhuisdozen of datwe nog bij moeten halen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:10

Ik ga zo beginnen met inpakken... Nog 108 dagen tot de sleutel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:24

En nu al inpakken? :o

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:12

het elke dag een doosje systeem werkt erg goed.. dan kun je alles op je gemakje uitzoeken en inpakken. en kun je af en toe nog eens een dagje de boel de boel laten..

ik begin zelf ook altijd het liefst zo vroeg mogelijk, zodat het later minder stressen is.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:02

Hier nog 42 dagen tot de overdracht!

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het laten plaatsen van dubbel glas en het aanbrengen van kruipruimte isolatie? Dit wil ik laten doen in mijn nieuwe huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:52

Inpakken ver van te voren werkte niet , 3 dagen van te voren was perfect..

Mijn troep ruimt langzaam op :

Afbeelding
Afbeelding

Nu watmeer bakken in de roomdivider , eettafel en broer moet tv meubel afmaken hmm

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:38

Waarom zou je niet ver van te voren beginnen met inpakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:40

Ik was alles kwijt :+ , werkte voor mij echt niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:41

Ja hier ook, en ik was pas 2 weken van tevoren begonnen met inpakken (toen wistte wij het pas :+)

Was alles kwijt xD

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:44

Ok, ik zet alles op de dozen. Ik pak nu vooral dingen in die ik voorlopig niet nodig heb en decoratie spullen.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:25

Het alles kwijt zijn ken ik ook. :+
Zo had ik laatst al een voorraadje handzeep gekocht, supergoedkoop in de aanbieding,
heb ik het ingepakt .... :+
Nu dus maar alsnog nieuwe gekocht aangezien we met verbouwen ook handzeep nodig hebben :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:27

:')

Handzeep is erg belangrijk dus die zijn op schoot meegegaan naar nieuwe woning

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:32

Inpakken kon ik niet echt vooraf, ben vrij plotseling gaan verhuizen. Maar woon zo dichtbij en heb een auto dus heb elke keer dat ik erheen ging klussen al wat meegenomen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:32

Inpakken pfff wij moeten een deel van mijn hobby's nog oppakken en verhuizen (ledernaaimachine, plotter, materialen enz enz )

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:09

Ik vind het heerlijk om vast in te pakken. Nu de vakantie voorbij is:

- de kampeerspullen
- de naaimachine, lockmachine, klosjes garen, enz.
- Prutsels, zoals fotolijstjes, kaarsjes enz.
- de collectie video's en dvd's.
- De boeken: verdeeld in die, die in het nieuwe huis naar boven gaan en die in het nieuwe huis in de woonkamer mogen
- knuffels
- sjaals
- Bakspullen die ik niet vaak gebruik (denk aan mijn bakringen, een deel van de bakvormen, enz.). Ga tot die tijd vast niet nog uitgebreid een taart decoreren. Er is niemand meer jarig en ik geef geen feestje meer ofzo.

Zoiets dus :)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:43

Voor wat betreft inpakken e.d. heb ik het makkelijk. 80% van mijn spullen staat nog ingepakt in de opslag (dat wordt feest bij het uitpakken: oh, heb ik dat ook nog?!), de rest is witgoed (wat zo her en der staat) en kleding (dat heb ik bij me) plus wat dingen die ik zo in de afgelopen twee jaar heb verzameld. Heb gister de eettafelstoelen opgehaald. Ben er helemaal blij mee!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:10

Arghh, vandaag loopt financieringsvoorbehoud af en heb nog geen finaal akkoord van geldverstrekker. Het schijnt dat de doorlooptijden momenteel erg hoog zijn, maar vind het wel erg vervelend dat het zo lang duurt. Van mijn kant heb ik er alles aan gedaan om alles zo snel mogelijk aan te leveren, nu is het wachten op de ander. Kan ik slecht tegen.