Ik kijk nu ook David Baxter inderdaad! Die storm in Texas leek ook eventjes interessant te worden (deed precies hetzelfde), maar die lijkt nu wel heel erg afgezwakt te zijn.
Wij hadden een tornado die boven ons vormde... was iets te dichtbij en even erg spannend. Met 80 mijl per uur scheurden we weg maar de cirkelvormige wind vouwde zich al om de auto heen. Funnel hebben we gezien. Een minuut later was de tornado asn de grond dus we waren net op tijd weg. Het was echt een super messy rain wrapped HP supercell. Als Roger ons niet had laten omdraaien hadden we een groot probleem gehad... maar hij zag de rotatie toenemen en de eerstvolgende weg east was 4 mijl verderop. Dat hadden we nooit gehaald. Dus ongedraaid dn toen vormde die, maar daardoor konden we wel wegkomen. Dat de wind al zo sterk roteerde dat we vanuit het niets ineens op de andere baan zaten laten we maar even achterwege.
Foto's die ik met mn telefoon gemaakt heb staan op facebook. De foto van de tornado die bij ons vormde heb ik gedeeld. Afgaande daarop gokken we EF3, maar aangezien het op de vlakte was is er geen schade en zal ie dus lager geregistreerd worden.
Samen met nog iemand denk ik nog een tornado gezien te hebben, ook ern pretty bad ass. Morgen bekijken we de foto's om te kijken of we dat kunnen bevestigen.
Als ik het goed heb meegekregen waren die drie landsprouts. Zijn er meer van gezien, kwam gister nog een andere gave foto tegen. Was een cell in Kansas ook.