Relatie met een getrouwde man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:11

Wat loopt iedereen hier te schelden met prutsmuts trouwens, dat vind ik wel wat anders dan een buitenechtelijke relatie. Dat is gewoon een zakelijke transactie en totaal niet te vergelijken.

Ilayda, dat je niet uit elkaar kunt is gewoon klets en mi heb je dan net zo weinig ruggengraat als je je man nu toebedeeld. Ongelukkige ouders hebben geen goede impact op de kinderen, hoe goed je ook denkt het te verbergen. Kies voor je eigen geluk en dus ook voor je kinderen.

Het is gewoon jammer dat de man in dit verhaal er niet voor heeft gekozen om eens met zijn vrouw te gaan zitten. Als ze daadwerkelijk geen seks meer hebben of voor hem te weinig moet dat bespreekbaar zijn. Voor de vrouw idem dito trouwens, weten jullie veel, misschien heeft ze zelf wel een ander.
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 14-01-15 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:11

Jolien87 schreef:
ilayda schreef:

Dus je blijft bij je man, die is vreemd gegaan en die vergeef je. Maar de vrouw maak je uit voor prutsmuts? Dat snap ik niet..

Hoe kan je die 2 dingen vergelijken met elkaar?
Ik die 3 kinderen heb en al 13 jaar samen ben en zij die hem af en toe neukt??
En dan heb ik geen recht om haar prutsmuts te noemen ?

Dat ik niet uit elkaar ben met mijn man heeft verschillende redene, 1 van die redenen is dat het gewoon heel moeilijk is om een relatie van zoveel jaar achter te laten en omdat je samen kinderen heb. De andere reden alleen via pb

Oh je hoeft je naar mij niet te verantwoorden hoor, het is alleen jammer dat je duidelijk in je stukje hebt staan dat uit elkaar gaan echt niet zo makkelijk is, waaruit je dus kunt opmaken dat je dit wel overweegt/hebt overwogen. Blijkbaar wordt daaroverheen gelezen en geïnterpreteerd dat jij je man hebt vergeven.[/quote]

Klopt helemaal !

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:12

It always seems impossible, until it's done :).

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:12

anneliesdj schreef:
kwita schreef:
Ik ben haar laatst tegen gekomen in de action en begon toen te wijzen naar haar. En zei kijk daar is die prutsmuts.
Misschien erg kinderachtig maar in mijn ogen heeft zij net zoveel schuld als mijn man want zij wist dat hij getrouwd was en kinderen heeft.

Niet alleen kinderachtig, maar ook nog steeds in ontkenning?
Wie lacht er daadwerkelijk het hardste, degene die er een lolletje van heeft gehad, vrolijk verder loopt en jou met de ellende laat, of degene die bedrogen is maar de kop in het zand steekt, bij de bedrieger blijft en de 3e partij in het openbaar uitlacht?

Edit; of alle omstanders die erbij waren? :=

Waarom zou ik in ontkenning zijn ?

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:13

Goh wat zijn mensen, ook hier, toch kortzichtig. Go TS! Find your happiness! Ik geloof er echt in dat je niet al je behoeftes niet bij een persoon kan halen. Dat lukt bijna niemand, omdat je nooit al jouw passies deelt met dezelfde persoon.

Ik vind het niet meer dan fair dat hij bij zijn vrouw en kinderen blijft. Een man heeft nu eenmaal zijn portie aan 'liefde' nodig. En als zijn vrouw hem dat niet meer kan/wil geven, dan moet hij die passie met iemand anders delen. Beloven jullie je partner plechtig om nooit meer iets met paarden te doen als hij er bezwaar tegen heeft? Dacht ik niet. Dus waarom moet hij zijn geval (zijn passie, zijn verlangens) in zijn broek houden als hij die niet kan delen met zijn eigen vrouw? Het is een dekhengst! Geen ruin. Al vind ik wel dat hij het gebrek aan seks met zijn eigen partner moet bespreken.

Als mijn partner vreemd zou gaan dan zou ik ook flippen, maar als dat komt omdat ik niet bereid ben dat te geven wat deze relatie nodig heeft... ja dan ligt de schuld echt bij mij. En als ik iets mis, dan geef ik mijn partner eerst de kans om mij tegemoet te komen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:14

ilayda schreef:
anneliesdj schreef:
Wie lacht er daadwerkelijk het hardste, degene die er een lolletje van heeft gehad, vrolijk verder loopt en jou met de ellende laat, of degene die bedrogen is maar de kop in het zand steekt, bij de bedrieger blijft en de 3e partij in het openbaar uitlacht?

Omdat jij meent haar uit te moeten lachen, terwijl zij niet degene is die zielig is.
Ben ik wel benieuwd wie er bij je waren toen je haar stond uit te lachen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:15

Precies Eikenbos!

Ik heb met mijn partner de afspraak dat als hij vind dat hij iets mist, hij dat met me moet bespreken. Misschien kan ik er wel in voorzien, en dat geldt andersom ook. Als dat niet zo is.. Dan kun je verder kijken.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:16

Pantykous schreef:
Wat loopt iedereen hier te schelden met prutsmuts trouwens, dat vind ik wel wat anders dan een buitenechtelijke relatie. Dat is gewoon een zakelijke transactie en totaal niet te vergelijken.

Ilayda, dat je niet uit elkaar kunt is gewoon klets en mi heb je dan net zo weinig ruggengraat als je je man nu toebedeeld. Ongelukkige ouders hebben geen goede impact op de kinderen, hoe goed je ook denkt het te verbergen. Kies voor je eigen geluk en dus ook voor je kinderen.

Het is gewoon jammer dat de man in dit verhaal er niet voor heeft gekozen om eens met zijn vrouw te gaan zitten. Als ze daadwerkelijk geen seks meer hebben of voor hem te weinig moet dat bespreekbaar zijn. Voor de vrouw idem dito trouwens, weten jullie veel, misschien heeft ze zelf wel een ander.

Ja je hebt gelijk voor de kinderen is het zeker niet leuk, en ja misschien heb ik weinig ruggengraat kan best. Jou mening

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:16

anneliesdj schreef:
anneliesdj schreef:

Hc lijkt me zo iemand die vol verve een bepaald standpunt verdedigd en wanneer puntje bij paaltje komt ineens een heel andere persoonlijke mening blijkt te hebben.
Prachtige discussiepartner :D

Nu doe je net of ik iets heel lelijks zeg over HC terwijl het eerder als compliment bedoeld is.
Dacht dat dat wel duidelijk was aan mijn laatste zin en smiley, maar blijkbaar zijn er mensen die alles negatief moeten lezen.

De manier waarop je het schrijft met 'maar alshet puntje bij paatje komt ineens anders' is dan volstrekt verkeerd.

Ik zal inderdaad met verve een correct onderbouwd standpunt verdedigen ook al heb ik zelf een ander, anders onderbouwd.

Heel opportuun in het licht van de aanslag in Parijs:

'Ook al ben ik het niet eens met wat je zegt, ik zal jouw recht het te zeggen te vuur en te zwaard verdedigen' - Voltaire.

Zoals ik net schreef is het persoonlijke ontwikkelingsniveau zowel de grond als het kader voor alles.

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:19

En voor de "prutsmutsen en hoertjes" die hier zo fijn op hun plaats worden gezet geldt: Zij zijn vrouwen die hem wel konden geven wat jij niet kon!

Wel de lusten, niet de lasten. Nog nooit gedaan hoor, ben vier jaar met dezelfde, maar ik snap het wel!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:19

Pantykous schreef:

Ik vind dit wel wat hard gezegd. Ik kan me voorstellen dat je na 13 jaar echt niet zo makkelijk bij elkaar weggaat. Immers, ondanks wat hij allemaal heeft gedaan en gezegd is er voor die tijd wel een -neem ik aan- gelukkig huwelijk geweest. Het lijkt me heel lastig om dat zomaar even aan de kant te zetten, ondanks wat er allemaal is gebeurd.
Uiteindelijk zou ik denk ik ook zeggen: zoek het maar uit. Maar ik zou hier niet zo snel over oordelen als iemand een andere beslissing daarin zou nemen. Ik heb me -goddank- nog nooit in de situatie bevonden dat mijn partner systematisch vreemdging en leugens vertelde over onze relatie dus ik zou niet weten hoe ik daadwerkelijk zou handelen in zo'n situatie. Ik denk dat je dat pas echt weet zodra je dat daadwerkelijk meemaakt.

Pantykous

Re: Relatie met een getrouwde man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:20

Ik was net aan het typen dat het iets te hard over kwam toen jouw bericht verscheen. Natuurlijk is dat moeilijk maar jezelf zo in de slachtoffer rol plaatsen helpt echt niet, en ook niet zeggen dat het voor de kinderen is. Het lijkt me voor haar namelijk vreselijk, zeker omdat het haar zo overduidelijk is opgedrongen.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:22

anneliesdj schreef:
ilayda schreef:

Omdat jij meent haar uit te moeten lachen, terwijl zij niet degene is die zielig is.
Ben ik wel benieuwd wie er bij je waren toen je haar stond uit te lachen?[/quote]

Zij is wel degene die zielig is en ik was samen met het zusje van m'n man.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:24

Eikenbos schreef:
En voor de "prutsmutsen en hoertjes" die hier zo fijn op hun plaats worden gezet geldt: Zij zijn vrouwen die hem wel konden geven wat jij niet kon!

Wel de lusten, niet de lasten. Nog nooit gedaan hoor, ben vier jaar met dezelfde, maar ik snap het wel!

jij snapt het volgens mij helemaal niet. De reden waarom mannen vaak vreemd gaan is spanning

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:25

Ik zie echt het probleem niet hoor.

Als 1 vd twee binnen een relatie vreemd gaat dan heeft dat een reden :
- niet monogaam aangelegd... dan wordt hij/zij dat ook nooit
- slechte sex in de relatie
- slechte relatie maar teveel wat nog bind om echt uit elkaar te gaan

Gelijk uit elkaar gaan naar vreemd gaan vind ik ook bizar. Ik ga toch geen jarenlange relatie opgeven omdat het een keer een paar maanden niet lekker liep en we domme dingen hebben gedaan. Daar praat je over ... je gaat samen aan je relatie werken en je kunt er weer een tijdje tegenaan.

Het is mij te makkelijk om zo als bedrogene in de slachtofferrol te schieten ... alsof het je aangedaan is ... Je was er zelf bij, het heeft een oorzaak.

Een relatie van anderhalf jaar ... dan "begint" het wel iets anders te worden. En als betreffende man elke keer naast zijn huidige relatie een andere "echte" relatie heeft dan is het niet iemand die ooit weggaat bij zijn vrouw. En weet je ook dat dit eindig is, En dat hij na jou waarschijnlijk wel weer een nieuwe relatie voor erbij neemt.

Ilayda : als je man alleen een neukertje nodig had.. dan had hij het ook wat vaker met zichzelf onder de douche kunnen doen, of vaker bij jou kunnen proberen. Over het algemeen is er toch iets anders aan de hand. Dat je boos op de ander bent snap ik. Maar dat je zo uit je plaat gaat tegen haar geeft toch wel een beetje een beeld dat er heel veel in je relatie speelt. Je had ook het gesprek met haar aan kunnen gaan, met haar kant van het verhaal , had je meer geweten dan je nu weet en beter een beslissing kunnen nemen over hoe je met je man verder wil.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-15 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Wat ik misschien nog wel het ergst vind, is dat nu honderden mensen weten dat deze man zijn vrouw bedriegt, en zij zelf (waarschijnlijk) geen idee heeft!
We kennen ze dan wel niet bij naam, maar toch weten we het allemaal... een hele vreemde gedachte.

Anoniem

ilayda schreef:
Eikenbos schreef:

jij snapt het volgens mij helemaal niet. De reden waarom mannen vaak vreemd gaan is spanning

Vrouwen gaan net zoveel vreemd

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:26

ilayda schreef:
Zij is wel degene die zielig is en ik was samen met het zusje van m'n man.

Zo lang je zoveel wrok blijft koesteren naar die andere vrouw lijkt het me niet dat het goed gaat komen met je man. Ga bij jezelf te rade en maak er iets van.

Wie weet wat voor zielige verhalen je man heeft opgehangen en is die andere vrouw ook alleen maar verliefd geworden en er in getrapt. Ik zou eerder met haar gaan praten misschien heb je er nog iets aan.

Wel een heel typisch opvallend gevolg van een driehoeksverhouding. Staat jou ook te wachten ts als zijn vrouw erachter komt, uitgelachen worden in de winkel.

Pantykous

MariekeB schreef:
Ik zie echt het probleem niet hoor.

Als 1 vd twee binnen een relatie vreemd gaat dan heeft dat een reden :
- niet monogaam aangelegd... dan wordt hij/zij dat ook nooit
- slechte sex in de relatie
- slechte relatie maar teveel wat nog bind om echt uit elkaar te gaan

Gelijk uit elkaar gaan naar vreemd gaan vind ik ook bizar. Ik ga toch geen jarenlange relatie opgeven omdat het een keer een paar maanden niet lekker liep en we domme dingen hebben gedaan. Daar praat je over ... je gaat samen aan je relatie werken en je kunt er weer een tijdje tegenaan.

Het is mij te makkelijk om zo als bedrogene in de slachtofferrol te schieten ... alsof het je aangedaan is ... Je was er zelf bij, het heeft een oorzaak.

Een relatie van anderhalf jaar ... dan "begint" het wel iets anders te worden. En als betreffende man elke keer naast zijn huidige relatie een andere "echte" relatie heeft dan is het niet iemand die ooit weggaat bij zijn vrouw. En weet je ook dat dit eindig is, En dat hij na jou waarschijnlijk wel weer een nieuwe relatie voor erbij neemt.

Ilayda : als je man alleen een neukertje nodig had.. dan had hij het ook wat vaker met zichzelf onder de douche kunnen doen, of vaker bij jou kunnen proberen. Over het algemeen is er toch iets anders aan de hand. Dat je boos op de ander bent snap ik. Maar dat je zo uit je plaat gaat tegen haar geeft toch wel een beetje een beeld dat er heel veel in je relatie speelt. Je had ook het gesprek met haar aan kunnen gaan, met haar kant van het verhaal , had je meer geweten dan je nu weet en beter een beslissing kunnen nemen over hoe je met je man verder wil.

Hele toffe post :j
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 14-01-15 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

paddraigh

Quellian schreef:
Je raakt eraf hoe je eraan komt, het wordt tijd dat je languit op je waffeltje gaat :j
Blijkbaar heeft jouw verleden je niet genoeg verdriet gedaan, anders zou je dit niet doen, zéker niet naar die kinderen toe. Scháám je!

van het hele topic vind ik dit een zeer goede omschreven reactie,

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:27

KoudbloedKim schreef:
Wat ik misschien nog wel het ergst vind, is dat nu honderden mensen weten dat deze man zijn vrouw bedriegt, en zij zelf (waarschijnlijk) geen idee heeft!
We kennen ze dan wel niet bij naam, maar toch weten we het allemaal... een hele vreemde gedachte.

Ik vind dit ook geen fijne gedachte, al is het nog zo anoniem. Zo blijkt maar weer dat iedereen die je tegenkomt in een dergelijke situatie kan zitten, al weet diegene het zelf nieteens.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:28

missanita84 schreef:
Quellian schreef:
Je raakt eraf hoe je eraan komt, het wordt tijd dat je languit op je waffeltje gaat :j
Blijkbaar heeft jouw verleden je niet genoeg verdriet gedaan, anders zou je dit niet doen, zéker niet naar die kinderen toe. Scháám je!

van het hele topic vind ik dit een zeer goede omschreven reactie,

Ik zie in het hele topic eigenlijk nauwelijks andere reacties :=

Eikenbos

ilayda schreef:
Eikenbos schreef:

Snap ik nu goed dat er bij jou in de slaapkamer geen spanning meer is? :z
Natuurlijk is het ook spanning. Passie, liefde, hartstocht! Miauw!

Coloured

NatasjavE schreef:
Coloured schreef:
De piramide die je plaatste, geeft zelf een goede omschrijving: het is een overlevingsmotief. Dat het ook een behoefte is, is wat anders dan dat het een primaire levensbehoefte zou zijn. Ik vind het een wezelijk verschil.

Dat ie onder aan de piramide geplaatst is geeft aan dat Maslow het iig als primaire levensbehoefte zag. Zoals ik al zei,..behoefte moet je niet zien als zonder gaat deze individu dood.

Behoefte moet(nou ja moet,...niks moet) je in deze context zien als zin in hebben.

En de meeste mensen willen sex. En ja dat komt door een oer-voortplantingsdrift. Dat zei je zelf al.
Maar dat voel je aan als behoefte....zin in hebben.

Tenminste...zo zie ik het. :)

Verder of topic uiteraard.

De lover van TS heeft die behoefte iig en TS ook. Anders was dit snel draaiende topic er niet :D

Maslov noemt het in zijn eigen piramide ook geen primaire levensbehoefte. Lees maar wat er links en rechts naast staat.

Heb even zitten googelen om te zien hoe Maslov het omschrijft: hij heeft het nergens over levensbehoeften maar over behoeften. En dat maakt precies het verschil.

Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:29

Coloured schreef:
Maslov noemt het in zijn eigen piramide ook geen primaire levensbehoefte. Lees maar wat er links en rechts naast staat.

Overlevingsmotieven staat er naast. Primair dus.

Het komt er op neer dat elk mens een bepaalde behoeftenopbouw, de zogenaamde piramide van Maslow of behoeftenhiërachie van Maslow, doorloopt; je voldoet eerst aan je basisbehoeften, voordat je aan meer luxe, minder noodzakelijk behoeften kunt voldoen. Pas indien je aan alle ontberingsbehoeften voldaan hebt, kun je aan zelfactualisatie gaan doen en ben je psychisch gezond.
De basisbehoeften bestaan uit:

1 Primaire biologische behoeften, ook wel fysieke behoeften (eten, drinken, kleding, onderdak, sex)
2 Bestaanszekerheid (behoefte aan lichamelijke veiligheid)
3 Sociale behoefte (er bij horen, saamhorigheid, liefde)
4 Erkenning (zelf-imago, reputatie, eigendunk, zelfrespect)
5 Zelfactualisatie (zelfverwezenlijking, doen wat je roeping is)
6 Transcendentale behoeften[1]

Sex is een biologische behoefte.