Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:27

KimD schreef:
purny schreef:
@kimD. En dat kan je op hun voorhoofd lezen? Er lopen meer mensen bij instanties dan je je kan voorstellen. En bij welke winkel werk je dan dat ze daar niet komen? De juwelier?

Ja ik weet inderdaad vrij zeker dat ik die mensen niet zie.

Als ik een aantal van die grote heb gehad kan ik het gewoon echt niet wisselen, dus dan houdt het op. Zeker als dit 'S morgens vroeg gebeurt.

Vind ik erg knap. Glazen bol staan thuis? In iedere winkel komen mensen waar je het verhaal niet van weet. Dus in jouw winkel komen ook mensen die het moeilijk hebben. Vind het eerlijk gezegd nogal een uitspraak uit de hoogte.

Destination

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:33

Waar ik me als caissière aan kan storen is mensen die denken grappig te zijn. Doen ze alsof ze je geld willen geven, pak je het vast en trekken ze het weer uit je handen. Ja, leuk hoor ...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:24

dees_daan schreef:
Wow mensen echt laten vertrekken zonder producten omdat ze met €50 willen betalen? Het is gewoon een wettig betaalmiddel en dat jij geen wisselgeld genoeg hebt is niet hun probleem.. Echt wauw.. Dat zou voor mij echt de laatste keer geweest zijn dat ik in die winkel kwam dan. Natuurljk is het vervelend als er meerdere klanten zijn die een klein bedrag met €50 willen betalen maar zij kunnen niet weten dat er meer mensen zijn die dat doen en dat maakt imo ook niet uit, het is vervelend maar je weet dat het kan gebeuren dus daar hoor je op in te spelen..

Het is ook niet mijn probleem als cassiere dat ik het probleem van de klant (met €50 euro willen betalen voor een luttel bedrag) niet op kan lossen, omdat de klant enkel en alleen met die €50 euro wil betalen. Waarom wil jij dan niet snappen dat ik het geld ook niet naar de winkel toe kan toveren? Soms is het er gewoon niet. Daar kan de klant niks aan doen en de cassiere evenmin. Wat wil je dan dat ik wel doe, als het volgens jou niet geoorloofd is deze klant dan te laten vertrekken zonder boodschappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:21

kimberly1995 schreef:
dees_daan schreef:
Wow mensen echt laten vertrekken zonder producten omdat ze met €50 willen betalen? Het is gewoon een wettig betaalmiddel en dat jij geen wisselgeld genoeg hebt is niet hun probleem.. Echt wauw.. Dat zou voor mij echt de laatste keer geweest zijn dat ik in die winkel kwam dan. Natuurljk is het vervelend als er meerdere klanten zijn die een klein bedrag met €50 willen betalen maar zij kunnen niet weten dat er meer mensen zijn die dat doen en dat maakt imo ook niet uit, het is vervelend maar je weet dat het kan gebeuren dus daar hoor je op in te spelen..

Het is ook niet mijn probleem als cassiere dat ik het probleem van de klant (met €50 euro willen betalen voor een luttel bedrag) niet op kan lossen, omdat de klant enkel en alleen met die €50 euro wil betalen. Waarom wil jij dan niet snappen dat ik het geld ook niet naar de winkel toe kan toveren? Soms is het er gewoon niet. Daar kan de klant niks aan doen en de cassiere evenmin. Wat wil je dan dat ik wel doe, als het volgens jou niet geoorloofd is deze klant dan te laten vertrekken zonder boodschappen?

Zoals ik al zei, de winkel hoort er voor te zorgen dat er genoeg kleingeld is, is dat er niet (ook niet in andere lades of de kluis) dan is dat de fout van de winkel, niet van de klant. Je hoort er gewoon voor te zorgen dat het er is, punt.
En ik werk zelf al wat jaren in een winkel (ook kleinere winkels gewerkt) dus ik weet echt wel dat het vervelend kan zijn maar je moet niet jou probleem naar de klant toe schuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:22

Maar het hele ding is dat het niet mijn probleem is als caissiere, maar die van de mensen die daarover gaan. En die zitten echt wel wat hogerop in de winkel dan de meisjes achter de kassa. Vind het dus vooral achterlijk dat caissieres worden uitgespuugd terwijl zij er ook niks aan kunnen doen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:44

_classic schreef:
Mensen die niet kunnen pinnen zijn mijn grootste ergernis. Als ze de verkeerde pincode hebben en dan de pas eruit trekken inplaats van op correctie drukken, of al beginnen met de pincode toetsen als er nog staat 'even geduld aub' en dat vervolgens de pincode niet gepakt word

Oh man, dit is als cassiëre zijnde mijn aller grootste ergernis :').

Of mensen die inderdaad hun pin intikken als er nog 'even geduld aub' staat en dan hun pas er uit trekken als ik zeg dat ze te vroeg zijn.
Waarom nou -O-?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:09

purny schreef:
KimD schreef:

Ja ik weet inderdaad vrij zeker dat ik die mensen niet zie.

Als ik een aantal van die grote heb gehad kan ik het gewoon echt niet wisselen, dus dan houdt het op. Zeker als dit 'S morgens vroeg gebeurt.

Vind ik erg knap. Glazen bol staan thuis? In iedere winkel komen mensen waar je het verhaal niet van weet. Dus in jouw winkel komen ook mensen die het moeilijk hebben. Vind het eerlijk gezegd nogal een uitspraak uit de hoogte.

Nee hoor, niks uit de hoogte, ik weet het wel zeker. Als mensen namelijk van €50,- per week moeten leven kunnen ze een bezoek aan ons niet veroorloven. Ook niet gemeen bedoeld, als ze dat namelijk wél kunnen bezeiken ze de boel.

Adindaa, dat pinnen moet je inderdaad voor gestudeerd hebben, sommige mensen maken er ware missies van. Maar dan zeg ik ook gewoon 'Ho, stop, kalm aan! Adem halen en opnieuw.' Vaak op een grappige toon waardoor mensen al snel in de gaten hebben dat ze volledig de mist in gaan. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:10

Emmaa_ schreef:
Maar het hele ding is dat het niet mijn probleem is als caissiere, maar die van de mensen die daarover gaan. En die zitten echt wel wat hogerop in de winkel dan de meisjes achter de kassa. Vind het dus vooral achterlijk dat caissieres worden uitgespuugd terwijl zij er ook niks aan kunnen doen.

Volgens mij worden hier de klanten die alleen met €50 kunnen of willen betalen uitgespuugd en dat is waar het mij om gaat. Ik vind het niet kunnen dat je met 'ik heb geen wisselgeld en dat is niet mijn probleem' achter de kassa zit/staat.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:13

dees_daan schreef:
Emmaa_ schreef:

Volgens mij worden hier de klanten die alleen met €50 kunnen of willen betalen uitgespuugd en dat is waar het mij om gaat. Ik vind het niet kunnen dat je met 'ik heb geen wisselgeld en dat is niet mijn probleem' achter de kassa zit/staat.

En ik vind het niet kunnen dat je met een 'ik betaal met €50,- en niet anders' houding het sommige cassieres erg moeilijk maakt. :n

Vroeger snapte ik dat ook nooit, maar als je een paar keer met hele asociale brullende klanten aan de kassa hebt gezeten en je kunt echt niet wisselen piep je wel anders. Het is gewoon niet fijn als je achter de kassa zit.

Zoals ik zei, gelukkig komt het maar weinig voor dat mensen echt niet anders kunnen betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:23

dees_daan schreef:
Emmaa_ schreef:

Maar wat voor houding moet ik dan hebben als ik letterlijk geen wisselgeld heb? Ik kan toch moeilijk toveren of het zelf even uit mijn portemonnee halen? Ik, en daarmee denk ik alle caissieres, vinden dit ook echt een rot probleem. Het is heel poedersuiker als je op een lege kassa komt te zitten en je moet de hele dag keihard sparen om uberhaupt mensen geld terug te kunnen geven. Als er dan een paar klanten bij zijn die per se op een bepaalde manier gewisseld willen hebben, wat ik met liefde doe als ik wel op een volle kassa zit, dan houdt het gewoon op. Als ik letterlijk bepaalde muntjes niet in mijn kassa heb dan kan ik niet wisselen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:28

Ik zit eigenlijk nooit op een lege kassa :n
Ik had 1 keer van al het kleingeld wel een nieuw rolletje nodig, omdat iemand niet had bijgevraagd, maar dit was geen probleem. In principe hebben we altijd genoeg kleingeld nog in de kluis, maar het kan ook voorkomen dat het er niet meer is en dat je flink moet bijvragen (dit is vooral zo met 5 centjes). Als het echt heel dramatisch is en je moet 5 cent teruggeven en je hebt het niet meer, mag je onder toezicht even ruilen met een andere kassa.

Ik heb trouwens ook 1 keer dat iedereen na elkaar om 8.00 met briefjes van €50 ging betalen en niemand had kleiner. Heel vervelend, want op een gegeven moment had ik geen briefjes van €20 meer en de briefjes van €10 werden ook hard minder. Gelukkig lag er nog wat achter in de kluis, dus heb geruild (10 briefjes van €20 uit de kluis voor 4 briefjes van €50 uit mijn la).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:29

In sommige supermarkten komt het gelukkig een stuk minder voor dan in anderen. Ik heb een tijd in een heel groot AH filiaal gewerkt en daar was echt nooit een tekort aan kleingeld. Heb in een andere supermarkt gewerkt en daar was het elke week weer raak. Kan je klagen tegen het management wat je wilt maar die gaan er toch niks aan veranderen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:32

Maar wat nou als ik echt niet met een ander biljet kan betalen dan 50 euro? Er zijn net als ik mensen die van een bepaald bedrag per week moeten rondkomen en dan heb ik echt niet anders dan een briefje van 50 op de maandag.
Als ik niet kan wisselen tijdens het werk bel ik naar de balie en dan word het gewisseld.
@KimD: Ik ben toch benieuwd in welke winkel je werkt, gezien je uitspraken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:36

Ja, dan bel ik inderdaad naar de balie om te kijken of zij voor me kunnen wisselen. Als zij dat ook niet kunnen (als er een kassa leeg is raken ze immers al snel allemaal leeg) dan houdt het gewoon op. En dat vind ik net zo erg als jij, maar als het niet kan dan kan het gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:59

Met een houding dat je het in ieder geval wel heel vervelend voor de klant vind.. En het is op dat moment wel degelijk jou probleem want jij bent op dat moment het aanspreekpunt voor de klant, dat je er niks aan kan doen is een ander verhaal maar voor de klant ben jij/ zijn jullie de winkel.. En dat is logisch want je bent als caissière gewoon voor een groot deel het gezicht van de winkel..

Gelukkig zijn wij hier anders opgevoed en doen we er alles aan om de klant te helpen, zorgen dat er genoeg wisselgeld is daar een onderdeel van. Dat is niet altijd de taak van de caissière maar wel van de leiding in de winkel.
Toen ik nog in een kleine dierenwinkel werkte moest ik tussendoor zelfs wel eens naar de bank om muntgeld te halen, dat is gewoon klantvriendelijk zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:00

Anders opgevoed? :? Ik vond het altijd super rottig als ik niet terug had van het wisselgeld dat een klant mij gaf. En dan kan ik zo hard m'n best doen, maar als het aan het begin van de dag is en geen enkele kassa heeft het dan kan ik ook niet heel veel meer dan mijn oprechte excuses aanbieden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:08

Emmaa_ schreef:
Anders opgevoed? :? Ik vond het altijd super rottig als ik niet terug had van het wisselgeld dat een klant mij gaf. En dan kan ik zo hard m'n best doen, maar als het aan het begin van de dag is en geen enkele kassa heeft het dan kan ik ook niet heel veel meer dan mijn oprechte excuses aanbieden

Ja, wij schuiven het niet naar de klant toe als in 'dan moet je maar niet met €50 willen betalen' dat is gewoon dikke onzin, het is een normaal en wettig betaalmiddel. En als er wel een sterk tekort aan wisselgeld dreigt te ontstaan dan lossen we dat op, als dat betekend dat het uit een ander filiaal moet komen wordt dat geregeld, zolang de klant maar niet de dupe is van onze fout/ons probleem.
De klant moet gewoon met €50 kunnen betalen in een winkel, maar dat wil er bij sommige mensen niet in.. Dat is een verschil in houding van het beleid in de winkel.
Gelukkig hebben wij altijd wel genoeg, soms zijn de 20 centjes op maar dan hebben we meer 10 centjes in de lade, maar mocht het voorkomen dat er een tekort ontstaat dan lossen we dat hoe dan ook op, klanten gaan echt niet zonder boodschappen de deur uit, en dit was dus ook niet zo in de dierenwinkel waar we het niet onderling konden regelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:09

Ik heb nergens gezegd 'dan moet de klant maar niet met 50 euro willen betalen'. Ik zeg alleen dat het soms vanuit de caissiere best begrijpelijk is dat het moeilijk kan zin om het te wisselen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:26

Alleen is het niet de schuld van de klant en ook niet de schuld van de cassiere als het wisselgeld op is....

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:32

Mijn grootste ergernis is mensen die voorkruipen.

Ik werk in een winkel met een baliekassa, waar 3 kassieres aan kunnen zitten. Wij hanteren een de werkwijze met 1 rij en dan aan sluiten waar er een kassa vrij is.
Helaas zijn er regelmatig mensen die gewoon aansluiten als ze niet aan de beurt zijn en weigeren in de rij te gaan staan :S

Kleingeld is bij ons meestal wel te doen, de winkel waar ik werk koopt geen kleingeld in (echt absoluut niet). Wij proberen goed bij te vragen en hebben regelmatig klanten die hun spaarpot bij ons komen wisselen voor briefgeld.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:17

dees_daan schreef:
kimberly1995 schreef:

Zoals ik al zei, de winkel hoort er voor te zorgen dat er genoeg kleingeld is, is dat er niet (ook niet in andere lades of de kluis) dan is dat de fout van de winkel, niet van de klant. Je hoort er gewoon voor te zorgen dat het er is, punt.
En ik werk zelf al wat jaren in een winkel (ook kleinere winkels gewerkt) dus ik weet echt wel dat het vervelend kan zijn maar je moet niet jou probleem naar de klant toe schuiven.

Ben ik het niet met je eens. Je besteld vaak 'genoeg' wisselgeld, maar het ene moment loopt het sneller dan de andere keer. En briefjes van 10 en 20 heb je bij ons niet op restant liggen, omdat het gewoon niet mag. Te gevoelig bij mogelijke overvallen. Ik werk dan wel in een winkel, maar een overval wil niemand meemaken. Dus als winkel moet je het ook niet over jezelf uitroepen. Je moet genoeg geld hebben en niks meer, dus soms heb je dit soort situaties gewoon. Vervelend voor zowel klant als cassiere en dan heb je te roeien met de riemen die je hebt. Je kunt het lang of kort maken, maar geld dat er niet is kan ook niet uitgegeven worden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:53

Jennifuur schreef:
dees_daan schreef:

Ik heb t ook nog nooit zien gebeuren en vind het niet kunnen, maar kan me er wel iets bij voorstellen. Wat wil je anders doen als caissière als jij en de winkel niks terug hebben, en/of de klant niet kan/wilt pinnen? Je kan het moeilijk zelf gaan meegeven, de transactie houdt gewoon even op denk ik..

Je kunt ook voorstellen dat ze het even kunnen wisselen bij een andere winkel en dat je het product zolang even voor ze apart houdt. Als je gewoon uitlegt dat je op dat moment even niet kunt wisselen, dan zul je met een andere oplossing moeten komen. Dat kan dus zijn dat de betalende persoon een poging moet doen om ergens anders te wisselen of dat jij als winkelier even naar een concullega moet stappen. Maar mensen wegsturen zonder product... nee, dat kan echt niet. Belachelijk zelfs.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:56

Emmaa_ schreef:

Dat ben ik met je eens, maar dan nog zul je als cassière dit bij je leidinggevende moeten neerleggen. Er zijn ongetwijfeld werkoverleggen waar jullie dit als groepje cassières naar voren kunnen halen en samen een oplossing kunnen bedenken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:58

Adindaa schreef:
_classic schreef:
Mensen die niet kunnen pinnen zijn mijn grootste ergernis. Als ze de verkeerde pincode hebben en dan de pas eruit trekken inplaats van op correctie drukken, of al beginnen met de pincode toetsen als er nog staat 'even geduld aub' en dat vervolgens de pincode niet gepakt word

Oh man, dit is als cassiëre zijnde mijn aller grootste ergernis :').

Of mensen die inderdaad hun pin intikken als er nog 'even geduld aub' staat en dan hun pas er uit trekken als ik zeg dat ze te vroeg zijn.
Waarom nou -O-?

Waarom? Het kan zijn dat die persoon net een heel naar bericht te horen heeft gekregen en er helemaal niet met zijn/haar hoofd bij is. Het kan zijn dat die persoon iets leuks heeft meegemaakt en daardoor even afgeleid is. Het kan van alles zijn, maar ongeduld kan ook een rol spelen. Er standaard vanuit gaan dat het het laatste is, dat is niet echt een goede instelling. Probeer altijd van het goede van de mens uit te gaan (heb ik ook moeten leren).

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:00

Nog een godsgruwelijke ergenis van mij als caissière zijnde.
Mensen die in nutrilon voeding dealen. Wat ben ik daar klaar mee zeg.. Er mag gewoon maar een maximaal aantal pakken per klant worden meegegeven.
Een tijdje terug was alles terug gezet naar 1 per klant. Kwamen er vandaag weer mensen aan mijn kassa met je raad het wel, 2 pakken per persoon. Dus ik wilde naar de service balie bellen om te vragen of er alweer 2 mee gegeven mochten worden. (Vertelde ik ook netjes aan de klanten) Is er eentje serieus zó asociaal om het knopje van de telefoon in te drukken zodat ik ophing. WAAR IS JE FATSOEN?
BAH