Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:59

Voor alle nieuwe mensen: Welkom en veel succes!! Duolingo heb ik ook een tijdje gedaan voor Italiaans. Misschien pak ik het wel weer op binnenkort, maar het zal geen DZP-doel voor mij worden. Ik heb al genoeg studie-achtige doelen voor mezelf gesteld. Ik vind het inderdaad wel een hele handige/goede website om je taalkennis (vanuit Engels) op te krikken of een basis te krijgen in een nieuwe taal.

@ Sannanasje: Goed bezig zeg! Gefeliciteerd met je eerste kg _/-\o_ ! M.i. is het beter dat je er nu achterkomt dat een doel niet bij je past, dan dat je eerst 90 dagen met tegenzin iets bijhoud en het dan op moet geven :j . Veel succes met fietsen! Gelukkig wordt er redelijk mooi weer voorspeld voor de komende tijd {:} .

@ TE5: Zijn de volgende twee dagen ook zo voortvarend gegaan, of gaat binnen 50 dagen je DZP afronden toch ietsje lastig worden :') ?

@ Yontheke & @ Mizora: Ik vind het juist wel hard gaan met freerice! Ik gebruik het ook deels om nieuwe kennis op te doen, dus ik vind het niet zo erg als het soms wat langzamer gaat. Bovendien is het voor mij een goede manier om langzaam mijn concentratie weer terug te krijgen op mijn oude niveau, van vóórdat ik ziek werd. Ik gebruik de twee math-onderwerpen inderdaad om een bodempje te leggen voor die dag :o (al moet ik toegeven dat ik bij Pre-Algebra ook even twee trucjes heb moeten opzoeken voordat ik die sommen foutloos kon :roll: ). En dan ga ik meestal even Duits en Italiaans doen. Bij beiden kom ik vrij gemakkelijk tot het maximum level. Dan vervolg ik met wat "nieuwe" onderwerpen of iets waar ik minder van weet en probeer steeds een level hoger te eindigen dan de dag ervoor. Tenslotte eindig ik nog weer met een categorie waar ik zonder problemen op het maximum level kom, zodat ik niet gefrustreerd eindig :') . Op die manier houd ik het voor mezelf leuk, ook omdat ik merk dat ik steeds meer onthoud zoals van de hoofdsteden en landen op de wereldkaart. Ik ben dan ook blij dat ik mijn doel juist van 101.000 rijstkorrels verhoogd heb naar 1.001.000 rijstkorrels...eindig ik toch (hopelijk) met wat meer kennis na 1001 dagen -:) .

@ Jetske: :(:) Wel een leuk doel behaald! De sfeer in zo'n stadion is echt geweldig, hè :)) ?!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:01

ik ben liever snel van die ooronsteking af ;) zonder auto is idd wel wennen maar past stiekem wel goed bij mijn doel om meer te bewegen/meer op de fiets te doen.
En het is er inderdaad een goede week voor

Selena

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:10

Ik wil mee Jetske ;(

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:15

Ik ga wss in november naar Nederland - Mexico :D

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:16

Maak me allemaal maar jaloers hoor ;(

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:21

Hallo :wave: ik ga denk ik ook maar eens een poging wagen tot :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:24

Jetske, :(:)

Ik wil ook nog eens naar een voetbalwedstrijd :) Dan wel het nederlands elftal of Heerenveen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:24

Bedankt cnterpstra!

Freerice heb ik ook een tijdje gedaan, misschien ga ik dat ook wel weer oppakken :j

Gaaf Jetske! Ziet er indrukwekkend uit!

Ik vind het toch nog best lastig om 101 doelen te bedenken. Vooral omdat ik al best veel dingen gedaan heb die ik graag wilde doen. Ik heb er nu 74, de rest vul ik later aan. Eerst maar eens een nieuwe blogpost schrijven :)

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:14

Hooii!

Na echt vanaf pagina 20 te hebben meegelezen zal ik nu ook eindelijk zeggen dat ik me wil melden.. :')

Ooit als ik mijn lijst af heb (wat lang gaat duren want ik loop nu al helemaal vast) dan zal ik hem zeker met jullie delen. De spaarpot is er al, een fancy one! Zo'n echt varkens spaarpotje met overal zilveren glitters, die echt óveral zitten inmiddels, en een kroontje <<)

Mij lijkt het trouwens ook wel een leuk idee om een soort plakboek bij te houden.. ? Foto van spaarpot en datum erbij, foto van ander doel en datum erbij etc. Sommige dingen kun je dan niet echt fotograferen maar het lijkt me wel leuk. Ga het zelf eens proberen!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:34

cnterpstra schreef:
@ TE5: Zijn de volgende twee dagen ook zo voortvarend gegaan, of gaat binnen 50 dagen je DZP afronden toch ietsje lastig worden :') ?

Nee, sindsdien geen doelen meer gehaald :')

Wel hard aan een langetermijndoel gewerkt, dat weer wel :))

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:48

Ik lees hier niet de hele tijd mee, heb het een beetje druk met alles.
Ik ben nu ook wat meer bezig met lange termijn doelen! Sport doelen lukken niet zo goed, omdat m''n rug dus gekneusd is (-O-) en fotografie-doelen gaan lastig zonder spiegelreflex, dus m'n oude digitale maar eens uit het stof halen, of die van m'n vader stelen :')

Heb nu in ieder geval een paar doelen veranderd, die ik achteraf toch niet zo leuk vond of toch niet kan/ga doen.

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:27

@ xIrlijn: Ik ben er zojuist eindelijk aan toe gekomen om wat mapjes met foto's door te neuzen. Zie hier een paar resultaten waar ik stiekem best wel trots op ben als amateur fotografe...

Mijn eerste rolletje heb ik geschoten tijdens twee wandelingen in Zeeland:
Afbeelding

De botanische tuin in Dijon, Frankrijk:
Afbeelding

Twee opvallende huizen tijdens onze stadswandeling in Dijon, Frankrijk:
Afbeelding

Kiekjes van onze wandeling langs de rivier in Edingburgh:
Afbeelding

En last but not least...een foto uit de shoot met "mijn" manegepaard Dani, de avond voor hij uiteindelijk werd ingeslapen (niet de mooiste foto ever, maar wel onbetaalbaar voor mij <3 !):
Afbeelding

Ik moet wel zeggen dat de kwaliteit slechter wordt door er een foto met mijn digitale camera van te nemen ;( . Maar natuur, gebouwen en mensen (die ik maar niet post vanwege privacy van mijn familie en vrienden 8-) ) gaan meestal al goed qua instellingen. Helaas ben ik bij mijn setje springende paarden op Jumping de Weel eigenlijk over geen één foto te spreken :n . Daar valt voor mij nog veel te leren...bewegende dieren tussen stilstaande voorwerpen B-) .

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:44

Wel al mooie foto's.

Ja dieren zijn vele moeilijker. Dat moet je juist kunnen timen, de focus dan ook nog eens op de juiste plaats leggen, de juiste instellingen... natuur, mensen of gebouwen fotograferen is makkelijker dan dieren (zegt mijn vriend ook)

Maar vind je foto's erg mooi. :)

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:49

@ MMares: Het stomme is dat de meesten op Jumping De Weel met mijn flut-digitale camera wel gelukt zijn. Alleen die kwaliteit is gewoon stukken minder. Maar qua momentopname, scherpte en beeld zijn die dus wel nagenoeg perfect :? . En foto's van mijn poes in actie gaan ook goed met de analoge camera. Ik kán het dus wel... Maar met alles handmatig instellen op de analoge is het bij springwedstrijden toch opeens stukken lastiger. Misschien toch nog wat meer kl*ten met de sluitertijd ofzo :? ...

*-:) *work in progress* *-:)

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:12

Het ligt dan aan je instellingen zelf?
Als je timing en scherpte an sich goed zijn kan het bijna niet anders dan aan je instellingen liggen.
Van analoge camera's ken ik niets, sorry, had je anders graag verder geholpen.
Zal eens bij vriend informeren maar vrees ervoor.

Heb je lange of korte sluitertijd? Je kan inderdaad eens proberen daar wat mee te spelen.

Veel success en dat komt vast wel in orde. :)

Ik hoop binnenkort aan mijn sport/conditiedoelen te kunnen beginnen.
Mijn knieblessure geneest eindelijk (mag wel na meer dan een jaar), kan bijna mijn been terug volledig strekken en mag als de ontsteking eindelijk volledig weg is terug stillaan beginnen sporten. *\%/* *\%/* *\%/*
Moet nu wel even erg rustig aan doen om een ontsteking door overbelasting (overbelasting is er al, ontsteking gelukkig nog niet) aan mijn andere knie te vermijden maar ben erg blij :D

Als het dit weekend eens kalm/rustig is en ik tijd heb om naar de winkel te gaan, denk ik dat ik nog eens wat ga bakken. Heb op mijn camera nog heel wat foto's van cupcakes enzo teruggevonden die ik gemaakt had en de zin in bakken komt terug *\o/*
Die was een hele tijd weg en daarom staat er ook zoveel bakken op mijn lijst. Taarten/cupcakes die ik graag nog wou maken maar waar ik geen zin meer in had. Door de lijst en mijn camera is die zin terug :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:07

Wat een mooie foto's cnterpstra! Ik vind dat je de sfeer goed hebt weten te pakken! En het maakt toch helemaal niet uit of het dan professioneel gezien correcte foto's zijn of niet, als jij er maar tevreden over bent :D

Mijn lijstje is nog steeds niet af. Ik vind het echt lastig om 101 doelen te verzinnen dus ik laat het eerst maar even zo. Op het moment ben ik wel bezig met een aantal grote doelen. Ik ben namelijk pas begonnen aan de minor neurowetenschappen, dus op het moment ben ik daar vooral erg druk mee. En mijn vriend en ik zijn druk op zoek naar een huisje, dus het samenwonen komt ook steeds dichterbij *\o/*

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:09

Mooie fotos!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:24

Zitten erg leuke foto's tussen, al kan ik ze niet allemaal zien?

MMares: wat fijn dat het beter gaat met je kniëen! En ik herken wel dat foto's van baksels je zin in het bakken (en opeten O:) ) vergroten. Ik heb er ook een paar bakdoelen op staan :))

Elmo: succes met je studie! Lijkt me pittig. En 101 doelen halen is geen doel op zich toch? Ik heb nu bijv. te veel doelen, maar laat het maar zo. Veel belangrijker is dat je bewust bezig bent met je leven. De doelen helpen mij echt om (waar mogelijk natuurlijk) te sturen en richting te geven aan mijn leven. Dát is volgens mij Day Zero. Voor alles is er een dag nul, voor alles een eerste keer.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:44

Ik kan ze ook niet allenaal zien. Ze zijn wel mooi.

Ik was de hond aan het uitlaten en dit topic aan het bijlezen. Laat ik 2x bijna mn mobiel vallen omdat er eerst íemand naar me toetert vanuit een vrachtwagen ( achteraf was dit mn vader) en nog geen minuut later nog een keer door mn moederdie ook ttoetert :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:55

Mooie foto's zitten ertussen :oo !

Hier vandaag niets aan DZP gedaan. Ben ook niet helemaal fit, dus heb er geen zin in om vanalles te ondernemen :P

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:56

MMares schreef:
Het ligt dan aan je instellingen zelf?
Als je timing en scherpte an sich goed zijn kan het bijna niet anders dan aan je instellingen liggen.
Van analoge camera's ken ik niets, sorry, had je anders graag verder geholpen.
Zal eens bij vriend informeren maar vrees ervoor.

Heb je lange of korte sluitertijd? Je kan inderdaad eens proberen daar wat mee te spelen.

Veel success en dat komt vast wel in orde. :)

Ik hoop binnenkort aan mijn sport/conditiedoelen te kunnen beginnen.
Mijn knieblessure geneest eindelijk (mag wel na meer dan een jaar), kan bijna mijn been terug volledig strekken en mag als de ontsteking eindelijk volledig weg is terug stillaan beginnen sporten. *\%/* *\%/* *\%/*
Moet nu wel even erg rustig aan doen om een ontsteking door overbelasting (overbelasting is er al, ontsteking gelukkig nog niet) aan mijn andere knie te vermijden maar ben erg blij :D

Als het dit weekend eens kalm/rustig is en ik tijd heb om naar de winkel te gaan, denk ik dat ik nog eens wat ga bakken. Heb op mijn camera nog heel wat foto's van cupcakes enzo teruggevonden die ik gemaakt had en de zin in bakken komt terug *\o/*
Die was een hele tijd weg en daarom staat er ook zoveel bakken op mijn lijst. Taarten/cupcakes die ik graag nog wou maken maar waar ik geen zin meer in had. Door de lijst en mijn camera is die zin terug :)

*Kruipt uit meeleeshoekje* Wat een goed nieuws!! Bak meteen maar een taart om het te vieren van je knie (en je bak zin die terug is) O:) :))

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:27

Mmmm, lekker positieve posts hier!

Knieblessure die aan het verdwijnen is, mooie foto's en een super interessant klinkende minor! Leuk :)

Ondertussen ben ik mezelf de gewoonte aan het aanwennen om tijdens mijn avondeten als ik alleen eet (een stuk vaker, sinds het sinds woensdag uit is met mijn vriend :\ vroeger at ik letterlijk nooit alleen) lekker te gaan lezen. Gezien ik als doel heb om 50 boeken te lezen, mag dat wel :+ Ik lees de afgelopen jaren veel minder dan vroeger, dus voor mij is het ook echt een uitdaging om continu te blijven lezen met alle andere dingen die er te doen zijn. Als ik eenmaal in een goed boek zit, wil het wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:35

Aaah TES! Balen dat het uit is :(:)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:21

Ja, inderdaad.. Echt een fijne tijd is het niet :n Overdag valt het inmiddels allemaal wel mee, maar zo 's avonds voel ik me toch wel erg lonely en zielig :+ (Niet gek als je bedenkt dat ik het afgelopen jaar bijna geen avond alleen heb doorgebracht, dat krijg je als je bij elkaar woont…)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:23

Wat rot Tessa! Zal inderdaad wel even wennen zijn :j