Maar wat je zegt is wel waar... mensen die in deze situatie zitten kunnen ook niet zomaar extra weekgeld vinden.
En stoer dat je gaat rantsoeneren, ik had namelijk ergens in het begin van het topic een keer gevraagd welke termijn je namelijk in gedachten had om het vol te houden maar geen antwoord op gekregen, rantsoeneren klinkt dan toch als 'langere termijn' en evt. zelfs 'voor altijd' omgooien van je uitgavenpatroon.
Als het 'maar' een kort termijn is ( 1-3 maanden) weet ik namelijk uit ervaring dat je die periode voor een deel kunt overbruggen door in te teren op de voorraden die je nog in huis had, of maar een tijdelijke goedkope oplossing te vinden met in je achterhoofd dat het maar voor kort is en je erna weer naar je vertrouwde merk kunt grijpen.
En tja... dat is geen realiteit voor mensen met een minimum bestedingspatroon.
Die moeten hun voorraad op peil houden door heel bewust te speuren naar aanbiedingen en inkopen. Misschien is het een leuke vervanging voor het shoppen naar schoenen en kleding?
En terug naar een laag(lager) bestedingspatroon voor jou, en tegelijkertijd sparen voor uitjes/kleding, dat is wel heel hoog gegrepen in 1 keer, maar ik ben er van overtuigd dat als je handiger wordt en je nieuwe patroon je meer eigen wordt je ook elke maand een bedragje kunt sparen voor dit soort dingen.
Op marktplaats kun je ook leuk shoppen >.<
Gelukkig heb je mensen die dure aankopen doen en er zeer snel op uitgekeken zijn, of amper aantrekken

Ik heb gisteren een diesel spijkerbroek aangeschaft voor 9,60 (6 euro + 3,60 verzendkosten), daar kan ik geen nieuwe maar budget jeans voor kopen hoor.
Voor het 'opbouwen' van fietsen ipv de auto. Bekijk buienradar, beslis welke dag(en) het droog blijft en er weinig wind staat, bouw wat extra tijd in door vroeger op te staan (als je bijv. 40 min moet fietsen, neem er dan 50 min voor zodat je op je gemak kunt fietsen), zet een muziekje op (met 1 oortje in hoor je de rest van het verkeer voldoende is mijn mening).
En geniet van het feit dat het mooi weer is, dat jij lekker niet in de file hoeft te staan en haal voldoening uit dat dit kosten en tijd voor de sportschool bespaard en je op deze manier aan je dagelijkse beweging komt (1 uur actief bewegen per dag zeggen ze toch?... dat doe je wel met fietsen