Waarom bestaat God wel/niet voor jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:08

OsMo schreef:
Omdat God t/m pijn doet..

God wil graag dat je hem eert en hem dankt.

Juist, en hier is het precies waar het fout gaat imo en voor mij ook één van de bewijzen dat God een mensenverzinsel is; Mensen zijn verschrikkelijk belust op macht en aanzien, en macht wordt maar al te vaak misbruikt. Ik denk dat als er een God is en deze echt zo goed zou zijn als gelovigen zeggen, hij niet zou eisen dat hij aanbeden wordt. Dat is imo echt een menselijk iets, en voor mij dus het ultieme bewijs dat het hele verhaal gewoon door mensen is verzonnen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:12

doerakjeg2 schreef:
Nu ben ik wel benieuwd hoe de gelovigen aankijken tegen geloven die volkeren uit de oudheid aanhingen. Dan heb ik het dus bijvoorbeeld over de Romeinen en Egyptenaren. Zij geloofden dat er meerdere goden bestonden, die elk een eigen taak volbrachten. Zij hadden geen enkele twijfels over het bestaan van deze goden, net als christenen die op hun beurt een rotsvast vertrouwen hebben in het bestaan van een god. Wat overtuigt jullie ervan dat zij fout zaten en dat jullie gelijk hebben? Misschien is het christelijke geloof over 1000 jaar ook wel weer overgewaaid, lachen mensen erom en hebben zij weer een hele nieuwe religie uitgevonden?

Ik geloof dat die goden ook bestaan, maar dat zijn niet de goede goden zeg maar. God heeft ons gemaakt en weet dus precies wat wij nodig hebben, daarom is God het beste om naar te luisteren :)

Citaat:
Ik heb hier trouwens al een paar keer gelezen dat álle ongelovigen niet worden toegelaten tot de hemel. Nou, dan vind ik die god van jullie een enorme hypocriet. Of je gelooft of niet hangt namelijk in 90% van de gevallen af van het milieu waarin je opgroeit. Word je als kind elke zondag meegenomen naar de kerk, en krijg je dagelijks te horen dat God echt bestaat, dan is de kans dat je gaat geloven zoveel groter. Ik moet toegeven dat als ik in een gelovig gezin was geboren, ik misschien ook wel christen was geweest, terwijl ik nu 100% atheïst ben. Als god nou eens wat duidelijker was over zijn bestaan, zou hij heel wat meer mensen in die hemel van hem kunnen toelaten.

Hoe kom je aan dat cijfer? Is dat onderzocht ofzo? Dat strookt helemaal niet met mijn ervaring

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:20

BaileyMix schreef:
OsMo schreef:
Omdat God t/m pijn doet..

God wil graag dat je hem eert en hem dankt.

Juist, en hier is het precies waar het fout gaat imo en voor mij ook één van de bewijzen dat God een mensenverzinsel is; Mensen zijn verschrikkelijk belust op macht en aanzien, en macht wordt maar al te vaak misbruikt. Ik denk dat als er een God is en deze echt zo goed zou zijn als gelovigen zeggen, hij niet zou eisen dat hij aanbeden wordt. Dat is imo echt een menselijk iets, en voor mij dus het ultieme bewijs dat het hele verhaal gewoon door mensen is verzonnen.

Zo denk ik er ook over.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:21

doerakjeg2 schreef:
Nu ben ik wel benieuwd hoe de gelovigen aankijken tegen geloven die volkeren uit de oudheid aanhingen. Dan heb ik het dus bijvoorbeeld over de Romeinen en Egyptenaren. Zij geloofden dat er meerdere goden bestonden, die elk een eigen taak volbrachten. Zij hadden geen enkele twijfels over het bestaan van deze goden, net als christenen die op hun beurt een rotsvast vertrouwen hebben in het bestaan van een god. Wat overtuigt jullie ervan dat zij fout zaten en dat jullie gelijk hebben? Misschien is het christelijke geloof over 1000 jaar ook wel weer overgewaaid, lachen mensen erom en hebben zij weer een hele nieuwe religie uitgevonden?

Mijn eigen kijk op het bestaan van God is vrij simpel. Ik ben ervan overtuigd dat er geen god bestaat. Vroeger werden goden gecreëerd om de wonderen der natuur te verklaren. Tegenwoordig hebben we daar in de meeste gevallen geen god meer voor nodig, maar waar we god nu voor gebruiken is om waarde te geven aan het leven. De gedachte dat het leven totaal nutteloos is, dat wij hier toevallig rondlopen zonder reden, en dat de dood niets is, dat is gewoon te pijnlijk. Er moet wel een of andere gedachte zitten achter ons bestaan, tenminste, dat maken we onszelf graag wijs. En dat na het leven alles zomaar zou kunnen stopen, dat je verandert in 'niets', dat je niet meer bestaat, dat is voor ons, als levende mensen, gewoon niet te bevatten. Ik moet eerlijk toegeven, geloven in een of andere hemel waarin je ook je geliefden weer terug vindt is een aanlokkelijk idee. Zo aanlokkelijk dat veel mensen zich eraan vastklampen, omdat de dood zo minder pijnlijk wordt. Ik vind het begrijpelijk dat mensen geloven, en soms zou ik willen dat ik zelf ook geloofde omdat dat het leven misschien makkelijker zou maken, maar jammer genoeg is het voor mij niets meer dan een sprookje.

Ik heb hier trouwens al een paar keer gelezen dat álle ongelovigen niet worden toegelaten tot de hemel. Nou, dan vind ik die god van jullie een enorme hypocriet. Of je gelooft of niet hangt namelijk in 90% van de gevallen af van het milieu waarin je opgroeit. Word je als kind elke zondag meegenomen naar de kerk, en krijg je dagelijks te horen dat God echt bestaat, dan is de kans dat je gaat geloven zoveel groter. Ik moet toegeven dat als ik in een gelovig gezin was geboren, ik misschien ook wel christen was geweest, terwijl ik nu 100% atheïst ben. Als god nou eens wat duidelijker was over zijn bestaan, zou hij heel wat meer mensen in die hemel van hem kunnen toelaten.

Het maakt niet uit hoe je opgegroeid bent.. Na de dood zullen niet gelovigen een 2e kans krijgen om alsnog in god te geloven. Heb ik me laten vertellen..

doerakjeg2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:08

verootjoo schreef:
doerakjeg2 schreef:

Ik geloof dat die goden ook bestaan, maar dat zijn niet de goede goden zeg maar. God heeft ons gemaakt en weet dus precies wat wij nodig hebben, daarom is God het beste om naar te luisteren :)

Citaat:

Hoe kom je aan dat cijfer? Is dat onderzocht ofzo? Dat strookt helemaal niet met mijn ervaring

Dat cijfer heb ik gegokt, en is gebaseerd op mijn eigen ervaringen. Ik woon in een vrij christelijke gemeente en heb altijd op een katholieke school gezeten, dus ik ken genoeg gelovigen. Het viel mij op de veruit de meeste gelovigen ook uit een gelovig gezin kwamen. Dat cijfer zal heus wel wat lager uitvallen, het zal ook wel per kerk verschillen. Maar het lijkt me vrij logisch, dat je iets wat je met de paplepen ingegoten krijgt, niet zo snel verwerpt.

Maar wat overtuigt je ervan dat God degene is die ons gemaakt heeft en degene naar wie we moeten luisteren, en dat de andere goden juist niet goed zijn? Daar ben ik wel benieuwd naar.

verootjoo

Re: Waarom bestaat God wel/niet voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:11

Volgens mij is het nl 50/50, maar weet niet of dat ooit onderzocht is. Het kan iets zijn wat je met de paplepel ingegoten krijgt, maar je moet altijd op een gegeven moment zelf die keuze maken.

God zelf overtuigd mij ervan, ik voel zijn aanwezigheid en ik heb ervoor gekozen Hem te volgen, en de bijbel te lezen. Ik geloof de Bijbel omdat dat Gods woord is en daar staat in beschreven wat goed voor je is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:55

Bailey Mix zou jij kunnen begrijpen dat als ik mijn leven heel erg somber in zag (liever dood willen zijn dan blijven leven) en dat ik dan diegene wil bedanken voor wat hij mij heeft terug gegeven?
Ik weet niet of je ooit iets heel moois hebt gekregen? maar als dat zo is wat was dan het gevoel wat je had ten opzichte van diegene die jou dat gene gaf?
God heeft mij hoop gegeven :o Hoop dat verdriet kan herstellen, Hoop dat wat stuk is geheeld kan worden.
Ik heb hoop gekregen op een betere wereld, een wereld zonder pijn, verdriet en gebrokenheid.
Daar dank ik hem voor en zo zie ik ook die laatste zin.

Jij stelt dat God voorzonnen is door mensen omdat God zich wil laten eren en aanbeden worden omdat jij dat een menselijk iets vind maar je kunt het ook zien als hierboven.
God wil graag dat je hem dankt hij dwingt het niet af want als je gelooft in wat God je heeft gegeven is het geen verplichting om hem te danken.

Jij hebt een heel naar gevoel bij eren en danken dat is wel duidelijk.
Eigenlijk begrijp ik dat ook wel want er zijn slechte voorbeelden van mensen nu en in de geschiedenis.
Maar kijk nu eens naar alle goede dingen want daar zijn er ook genoeg mensen van.
Die mensen zijn toevallig sterk? en toevallig zeggen al die mensen dat ze de kracht krijgen van God, zijn ze dan dom?
Moeder Theresa kennen de meesten denk ik wel? en er zijn een heleboel mensen als haar die door een roeping van God naar een arm land gaan om daar te helpen.
Wat noem je dat dan? verzinsels? geloofswaanzin? zoek eens op Heidi Baker :j

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:08

Ik snap werkelijk niet dat mensen God kunnen bedanken,terwijl er kleine kindjes met de vreselijkste ziektes rondlopen.. Serieus,ik kan daar echt niet bij. Ik vind,dat als er een God bestaat,hij dan heel wat te kort schiet.

Dat mensen zelf kiezen hoe ze zijn dat snap ik en wordt hier vaker aangehaald,dat massamoordenaars daarna nog de hemel in kunnen keren snap ik al niet,want waarom is er dan een God? Als toch iedere barbaar de hemel in mag?

En zoals ik hier lees,dat God hoop geeft.. dat hij doet wat goed is..
Nou serieus,bijna 3 jaar geleden is mijn Tante overleden aan kanker,mijn tante die gelovig was,die in een kerkkoor zong en een hele goede moeder en echtgenoot was.Ik zou bijna zeggen,een beter mens bestaat niet..
En toch... zij moest ons verlaten... zo ontzettend oneerlijk! Zij was nog lang niet klaar hier op de aarde.
En als er dan gezegd wordt; Ja dan heeft God haar nodig gehad... dan wordt ik echt gewoon woest..

Ik snap het gewoon niet...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:19

Wat die moordenaars betreft: het is duidelijk een verschil in het zien van mensen. Ik zie een moordenaar als een barbaar, maar als ie moordenaar zich afkeert van wat hij gedaan heeft, zijn verantwoordelijkheid neemt en echt oprecht spijt heeft en je dat ook kunt merken, vind ik dat iedereen, ook die moordenaar, een tweede kans verdient. Noem hier dan niet mensen bij als Hitler etc, want die zijn volgens mij zo ver heen dat ze niet eens meer beseffen wat ze doen of gedaan hebben. Dat zijn natuurlijk ook wel de extremen.

Ik kan God zeker danken voor de goede dingen. Omdat ik denk dat God alleen het goede geeft, niet het slechte. Dat wordt niet door God veroorzaakt, hoogstens in het zeer weinig voorkomende geval dat Hij een keer echt straf uitdeelt aan deze of gene. Want in sommige gevallen denk ik wel dat dat zo is, maar ik kan er niet precies de vinger op leggen. Andere mensen zouden het misschien 'Karma is a bitch' noemen :P
God doet soms dingen die wij niet begrijpen, maar die toch wel nut hebben op de een of andere manier. Dat zie je soms pas jaren later en soms helemaal niet. Ik ben zelf een kindje verloren in 2005, dat was een afschuwelijke tijd en zou ik nooit meer mee willen maken. Toch heb ik in die tijd ongelooflijk veel geleerd en ben ik veel sterker geworden, ook in mijn geloof.
Een vriendin van me is vorig jaar april overleden aan kanker, ook jong nog en met een zoontje van 8. Dat was afschuwelijk, dat kon nooit Gods wil zijn volgens mij, maar zij zag dat anders. Ik heb heel wat gebeden om genezing voor haar. Tot ik 's nachts een keer droomde dat het echt goed was zo, ook met die woorden. Dat ik beter kon bidden om rust en steun voor haar man en zoontje. Dat heb ik gedaan en ze is heel rustig gestorven. Voor haar was het ook goed zo. Haar man en zoon zijn nu weer gelukkig, hij is hertrouwd en het zoontje doet het heel goed. Het zou een geweldig wonder geweest zijn als ze genezen was, maar het zat er niet in. Ook goed. Het is niet altijd zo zwart-wit.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:22

Ik kan daar echt niet bij... dat je het goed vind zoals het is gegaan.. dat je je daarbij neerlegt als het ware..
Oke,op een gegeven moment legt de zieke zich daarbij neer,puur omdat je beter van de laatste tijd die je nog rest kunt genieten ipv alles oneerlijk te vinden..

Ik vraag me echt werkelijk af waarom God er wel bij geroepen wordt bij de goede dingen,en de slechte dingen die er gebeuren daar heeft niemand een passend antwoord op...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:33

Saskia9 schreef:
Ik kan daar echt niet bij... dat je het goed vind zoals het is gegaan.. dat je je daarbij neerlegt als het ware..
Oke,op een gegeven moment legt de zieke zich daarbij neer,puur omdat je beter van de laatste tijd die je nog rest kunt genieten ipv alles oneerlijk te vinden...

Dat lijkt mij juist prettiger ipv overal tegen te vechten. Je levensplan ligt al voor je geboren bent vast in Gods hand. Wij weten het niet, maar God ziet jouw route al.
Het erbij neerleggen voorkomt een hoop stress. En natuurlijk kan je dat niet gelijk, natuurlijk ben je boos, of intens verdrietig als je iets naars overkomt. Ik ben ook erg vaak boos geweest op God en gedacht; hoe KUN je dat nou doen met je godenhart. Maar toch geeft God mij altijd weer de rust en het vertrouwen terug. Alsof Hij zegt, kom maar bij mij, ik weet wat ik doe! En ik ben blij dat ik daarop kan en mag vertrouwen, dat God altijd weet wat hij doet.

Het is inderdaad enorm verdrietig om een kindje te verliezen, of welke dierbare dan ook. En ik denk niet dat je het moet zien alsof Hij straft, dat je iets verkeerd hebt gedaan. Maar God weet hoe het plan loopt, en heeft een plan met iedereen. God wil nooit iemand verdriet doen, God weet wat Hij doet. En ik ben ervan overtuigd, dat als er zoiets ergs gebeurd, God je ook de kracht en het vertrouwen geeft om het te dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:37

Saskia9 schreef:
Ik snap werkelijk niet dat mensen God kunnen bedanken,terwijl er kleine kindjes met de vreselijkste ziektes rondlopen.. Serieus,ik kan daar echt niet bij. Ik vind,dat als er een God bestaat,hij dan heel wat te kort schiet.

Dat mensen zelf kiezen hoe ze zijn dat snap ik en wordt hier vaker aangehaald,dat massamoordenaars daarna nog de hemel in kunnen keren snap ik al niet,want waarom is er dan een God? Als toch iedere barbaar de hemel in mag?

En zoals ik hier lees,dat God hoop geeft.. dat hij doet wat goed is..
Nou serieus,bijna 3 jaar geleden is mijn Tante overleden aan kanker,mijn tante die gelovig was,die in een kerkkoor zong en een hele goede moeder en echtgenoot was.Ik zou bijna zeggen,een beter mens bestaat niet..
En toch... zij moest ons verlaten... zo ontzettend oneerlijk! Zij was nog lang niet klaar hier op de aarde.
En als er dan gezegd wordt; Ja dan heeft God haar nodig gehad... dan wordt ik echt gewoon woest..

Ik snap het gewoon niet...

Ontzettend verdrietig dat je tante is overleden aan kanker.
Het is heel logisch dat je dat oneerlijk vind en dat niet begrijpt.
Ik begrijp soms ook niet waarom mensen jong dood gaan maar als iemand gelovig is dan geloof ik dat diegene naar de hemel gaat.
De hemel zie ik als iets moois (een plek waar ik zelfs naar verlang) een plek waar geen zorgen zijn, geen pijn, geen verdriet en alleen maar liefde. (Dat is mijn hoop).
Het zou zoveel mooier zijn dan dat wij überhaupt kunnen voorstellen en dat zou toch wel een fijne gedachte zijn dat de persoon waar je dan zoveel van houdt geen pijn meer heeft toch?
Mijn nicht is op jonge leeftijd gestorven aan borstkanker, ze was zwanger en koos om die reden om geen bestraling en chemokuren te nemen.
Die keus maakte voor haar kindje geen verschil want ze stierf nog voordat ze kon bevallen ;( .
Ik vond dat enorm oneerlijk en verdrietig voor mijn oom en tante.
Je zou je kind niet moeten overleven maar dat gebeurde wel zo voor hen.
Waarom? wist ik het maar.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:40

Ik geloof er gewoon niet in..
Ik denk liever voor mijzelf..
Na alle nare dingen die ik al heb meegemaakt geloof ik er niks van
Als hij bestaat waarom zou er dan kanker zijn, waarom hebben we moordennaars.. waarom worden mensen blind of doof geboren.
1000 vragen waarvan ik gewoon kan zeggen als god echt bestond en hij was zo goed.. kon hij hier toch wel iets aan doen? :?

Respect voor ieder zijn geloof maar.. voor mij geen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:44

Ik zou eigenlijk iedereen het boek "Jane" willen aanraden.
Het beschrijft de biografie van een vrouw die de meest verschrikkelijke dingen mee maakt.
Als dit boek leest begrijp je die "Hoop" beter.
Het boek is geschreven door Jane Lasonder en Henk Stoornvogel.
Maar voor diegene die het zouden willen lezen wil ik wel waarschuwen! het is een boek dat je bij de eerste hoofdstukken alleen maar kwaad en boos maakt zoveel narigheid staat er beschreven.
Maar dat gaat veranderen in verwondering.

God veroorzaakt geen slechte dingen maar hij gebruikte de slechte dingen wel en buigt ze om naar een sprankel licht en hoop.
De duivel is de grote verleider van het kwaad!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:45

Maar als God een plan heeft met iedereen,waarom neemt hij dan mensen weg met een goed hart? Als mensen die ervoor kiezen om een moordenaar te zijn gewoon verder leven,en daarnaast een ziek kindje met een goed hart vecht voor zijn leven... dat klinkt toch hartstikke krom?
Ik kan daar dus niet bij.. dat God een plan heeft met iedereen,is gewoon in het leven geroepen om mensen gerust te stellen.. omdat vooruit kijken in een groot onbekend terrein misschien eng is?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:50

Ik ben met het geloof grootgebracht; t/m met mijn 12e ging ik braaf elke zondag naar de kerk en daarna nog een jaartje catechisatie. Daarna koos ik er zelf voor om niet meer wekelijks naar de kerk te gaan en ook mijn moeder, die net gescheiden was, deed dat niet meer. Waarom dat was kwam ik later achter (flinke teleurstelling in de zogenaamde behulpzaamheid van de gemeenschap).
Toen ik rond mijn 22e een zeer goede kennis verloor, een jongen van nog maar 19 jaar oud, aan hersenvliesonsteking en de pastoor doodleuk zei dat dat Gods wil was, verloor ik definitief mijn geloof. Dit heeft mij zo vreselijk veel pijn gedaan, ik kan ook niet begrijpen dat mensen een dergelijke opmerking als een troost zien.
Toen enkele maanden later de vader van deze jongen in elkaar zakte en overleed aan een hartstilstand, wist ik zeker dat die zogenaamde God's wil ronduit bullshit is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:07

Blue_Eyes schreef:
Ik vraag me toch af hoeveel Bokkers ik over me heen zou krijgen, als ik zou zeggen dat niet geloven in mijn ogen een ernstige ontkenning van de Waarheid is...

Ik zou juist zeggen als atheist dat wel geloven naief is omdat men geloofd in iets wat niet bewezen kan worden. En dan kun je zeggen 'ik voel m bij me' maar ik voel ook wel eens wat, maar dat is mijn eigen onderbewustzijn, ik geloof daarom in mezelf, en niemand anders want alleen jij maakt die beslissingen en het is maar net hoe jij je onderbewustzijn interpreteert.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:48

Saskia9 schreef:
Maar als God een plan heeft met iedereen,waarom neemt hij dan mensen weg met een goed hart? Als mensen die ervoor kiezen om een moordenaar te zijn gewoon verder leven,en daarnaast een ziek kindje met een goed hart vecht voor zijn leven... dat klinkt toch hartstikke krom?
Ik kan daar dus niet bij.. dat God een plan heeft met iedereen,is gewoon in het leven geroepen om mensen gerust te stellen.. omdat vooruit kijken in een groot onbekend terrein misschien eng is?

Omdat God weet wat wij niet weten. Ik weet niet waarom die mensen doodgaan, maar ik weet wel dat God altijd weet wat Hij doet.
Het klinkt krom, ben ik met je eens, maar ik ben ervan overtuigd dat als we bij God zijn en zijn aangezicht zien al onze vragen in een klap verdwijnen.

Ik heb wel eens gehoord dat het te vergelijken is met een borduurwerk. Wij zien alleen nog maar de lelijke rafelige onderkant, God ziet echter de bovenkant en ziet hoe het wordt en wat daarvoor nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:04

Veel mensen zeggen van God en Jezus kan geen liefde kunnen zijn, want er is oorlog en ziekte dus dat klopt allemaal niet, hij is juist helemaal geen liefde , maar hij is echt wel liefde. Hij is voor jouw gestorven, en meestal komt dat niet aan bij mensen. En wat als je het dan anders brengt , bijvoorbeeld :
Jij hebt iets heel ergs gedaan, jij hebt iemand vermoord, die persoon die jij hebt vermoord was een viezerik en hij deed fouten dingen, hij verdiende het volgens jouw niet om te leven. Je kleren zitten onder het bloed , je trekt ze uit en je dumpt ze aan de rand van de weg terwijl je al de sirenes van de politie hoort, je rent zo hard als je kan weg, eigenlijk weet je dat ze sneller zijn dan jou, maar je wil niet opgeven. Dan komt er iemand aan, iemand die jouw niet kent. Hij pakt jouwn bebloede kleren en trekt ze aan, de politie komt en pakt hem op. Hij zwijgt bij de rechtbank en hij verraad jouw niet, hij neemt alles op hem en hij word aangewezen als de schuldige. Hij krijgt de straf, de straf voor de moord is de doodstraf. Hij word gedood, voor jou. Hij word bespuugd en uit gescholden, niemand anders weet dat hij niet schuldig is. Hij had een geweldig leven, maar hij krijgt de dood straf, hij laat dat mooie leven achter hem, hij laat zich doden, voor jou. Als je hoort dat hij is omgebracht ga je naar de politie, want jij was degene die schulden ben, de zaak word heropent en inderdaad, jij bent de schuldige en er is een onschuldige gedood. Toch heeft het voor jou geen consequenties meer, de straf is al uitgevoerd, iemand is al gedood, jij kan verder met je leven. Kan jij dan nog zeggen dat hij het slecht met je voor heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:07

[***] schreef:
Veel mensen zeggen van God en Jezus kan geen liefde kunnen zijn, want er is oorlog en ziekte dus dat klopt allemaal niet, hij is juist helemaal geen liefde , maar hij is echt wel liefde. Hij is voor jouw gestorven, en meestal komt dat niet aan bij mensen. En wat als je het dan anders brengt , bijvoorbeeld :
Jij hebt iets heel ergs gedaan, jij hebt iemand vermoord, die persoon die jij hebt vermoord was een viezerik en hij deed fouten dingen, hij verdiende het volgens jouw niet om te leven. Je kleren zitten onder het bloed , je trekt ze uit en je dumpt ze aan de rand van de weg terwijl je al de sirenes van de politie hoort, je rent zo hard als je kan weg, eigenlijk weet je dat ze sneller zijn dan jou, maar je wil niet opgeven. Dan komt er iemand aan, iemand die jouw niet kent. Hij pakt jouwn bebloede kleren en trekt ze aan, de politie komt en pakt hem op. Hij zwijgt bij de rechtbank en hij verraad jouw niet, hij neemt alles op hem en hij word aangewezen als de schuldige. Hij krijgt de straf, de straf voor de moord is de doodstraf. Hij word gedood, voor jou. Hij word bespuugd en uit gescholden, niemand anders weet dat hij niet schuldig is. Hij had een geweldig leven, maar hij krijgt de dood straf, hij laat dat mooie leven achter hem, hij laat zich doden, voor jou. Als je hoort dat hij is omgebracht ga je naar de politie, want jij was degene die schulden ben, de zaak word heropent en inderdaad, jij bent de schuldige en er is een onschuldige gedood. Toch heeft het voor jou geen consequenties meer, de straf is al uitgevoerd, iemand is al gedood, jij kan verder met je leven. Kan jij dan nog zeggen dat hij het slecht met je voor heeft?

Het is ook wel een heel realistisch voorbeeld maar niet heus :+

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:15

Saskia9 schreef:

er is ook nog een duivel! spijtig genoeg.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:31

Net zo realistisch als de vele uiteenlopende interpretaties van de holy bible Joolien :D

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:42

[***] schreef:

moraal van het verhaal? er is dus altijd iemand in de buurt die de schuld op zich wil nemen als je zin hebt om te moorden?

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:48

inochiyo schreef:
[***] schreef:

moraal van het verhaal? er is dus altijd iemand in de buurt die de schuld op zich wil nemen als je zin hebt om te moorden?

haha :P moraal van het verhaal is denk ik eerder dat je dat van niemand kan verwachten maar dat Jezus dat voor ons allemaal heeft gedaan uit liefde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:53

Oke, weet je , laat maar.