Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:18

Ik kwam het topic per toeval tegen.
Mijn moeder is overleden toen ik 4 jaar oud was en mijn vader is twee weken na mijn 7de verjaardag overleden.
Ik ben inmiddels 24 jaar, ze zijn allebei aan kanker gestorven :(

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:50

och, jee .. ik vond mezelf al jong.. Mag ik vragen hoe dat allemaal is opgelost? Ben je bij een oom of tante in huis gekomen of bij opa en oma? of ben je een beetje weggescheten door de nabestaande en is je 2e naam remy? Nee gekheid, maar ben daar wel benieuwd naar zo'n jong ding! Ik heb zelf 2 grote kids en 2 kleine.. stel voor dat ijn man en ik wat overkomt zouden de kids bij mijn oudste kids gaan wonen. Als je niet zo wil antwoorden mag het uiteraard in een pb

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:02

Mijn moeder is natuurlijk overleden en gauw daarna werd mijn vader ook ziek, toen is de zus van me vader bij ons in huis gekomen en daar ben ik later dus bij gaan wonen.
Ik heb echt geen geweldige jeugd gehad, kon er absoluut niet mee omgaan en werd zo gezegd een "probleem kind" ik verhuisde van instantie(te huis) naar pleeggezin, weer terug naar me oom en tante en zo ging het cirkeltje steeds rond.
Achteraf zou ik bij mijn oom en tante van mijn moeders kant gaan wonen, daar is weliswaar een familie ruzie door ontstaan.
Op me 15de was ik er allemaal zo klaar mee, ik werd in hokjes gestopt en had allemaal stempels gekregen.
Ik heb me oom en tante vriendelijk bedankt en wou uit huis gaan, helaas heeft iedereen dat tegen proberen te houden en kwam ik in een pleeggezin terecht...
Ik ben weg gelopen uit het pleeggezin omdat ik het hele Jeugdzorg en de rest zo zat was, ik moest echt lucht krijgen.
Als ik er op terug kijk, kan ik me nog steeds zo kwaad maken over al die instantie's, die bureau miepen die niet veder dan hun neus lang kijken en luisteren naar het probleem.
Ik ben dus op me 16de gaan samen wonen en heb daar 0,00% spijt van gekregen, dat was een hele verademing.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:51

Je zegt ik kon er eigenlijk niet mee omgaan, maar ik denk dat je medemens die jou "kreeg" niet om kon gaan met..
Ik vind je verhaal triest.. als moeder zijnde. Ik geef uiteraard niemand de schuld, want die is er niet. Dingen gaan en lopen zoals ze doen. Jij bent alleen wel blijkbaar dubbel getekend. Geen paps en mams meer en dus ook geen "ze leefde nog lang en gelukkige" oplossing voor jou als minimens. Ohh wat wreed. (en nee ik ben geen goeroe of ander vreselijk lief tolerant en kom in mn armen mens) Vind dus dat een kind nooit een" teveel of te moeilijk" persoon mag zijn.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 00:08

rox_en_wilvy schreef:
Vlak voor kerst 2014 te horen gekregen dat mn moeder longkanker heeft, ze leeft nu nog maar lang zal het niet meer duren...Ze gaat hard achteruit en is al eigenlijk niet meer mijn ma zoals ze altijd was, krijgt een hoop niet meer mee en mn vader belde vanavond om te vertellen dat ze niet zelf meer uit bed kan komen... ik heb binnenkort een hele lieve en eigenwijze beschermengel op mn schouder :j

Heel veel sterkte en hoe moeilijk het ook klinkt, geniet van de tijd die je nog met haar hebt. :)

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 01:02

Thanks :) was vandaag heel blij om te zien dat ze een banaan at, klinkt heel stom, maar het zijn de kleine dingetjes die het doen momenteel

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:55

Ik weet niet in hoeverre dit topic nog actief wordt benut, maar ik wilde me toch even melden (indien toegestaan :D )

Mijn vader is zo'n 2,5 jaar geleden overleden aan darmkanker. Redelijk plots, omdat het er in eerste instantie op leek dat alles met een operatie gedaan zou zijn. Hij werd ziek in januari 2012 en is uiteindelijk overleden op 20 september datzelfde jaar. En dat heeft er best een beetje ingehakt. Ondanks mijn leeftijd (ik was toen 14) dacht ik er wel redelijk mee op te kunnen gaan (in de zin van: hup, verder met school, opkomende huilbuien verdring je maar), maar volgens mij heb ik het geheel gewoon ergens ver weggestopt zodat ik er niet meer mee geconfronteerd hoefde te worden. Wellicht niet de handigste manier :Y) , maar mijn prioriteit lag op dat moment bij doorgaan met school en normaal behandeld worden (ik zat toentertijd in 3VWO en ik had geen enkele moeite met school, maar met faalangst en perfectionisme heeft het hele schoolidee voor mij wel altijd tot prestatiedrang geleid).

Nu, dus die iets meer dan 2,5 jaar later, heb ik het mijns inziens wel een plekje kunnen geven. Echter, het is met schoolopdrachten nog wel eens zo dat ik tegen die hele gebeurtenis aanloop, omdat ik niet weet in hoeverre mensen vinden dat ik zeur of medelijden eis. Niet dat ik er veel over praat (in tegendeel), maar we moesten bijvoorbeeld voor filosofie een essay schrijven (en voorlezen) en ik had als onderwerp 'de taal'. Mijn intro was gebaseerd op het moment dat ik tijdens de uitvaart van mijn vader zo'n stukje tekst/ speech mocht 'voordragen' en uiteindelijk verklaarde ik in de laatste alinea dat de intro sloeg op dat beruchte moment. Na enkele 'geschokte' reacties van klasgenoten wist ik niet meer zo goed of dit nou zo fout was wat ik had gedaan, of ik het voortaan niet gewoon stil moet houden om niet op die manier aandacht te 'eisen'. Ik vroeg me eigenlijk af wat jullie ervaringen zijn in deze en hoe jullie dan met zulk soort dingen omgaan :o

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 06:58

Jeetje wat erg. Als jij dat zo wil uiten moet je dat gewoon doen!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:30

Af en toe gewoon zeggen hoor! Niks mis mee. Is het dat ze geschokt waren om het verhaal? Kenden ze het niet? Of omdat je het vertelde.

Ik moet het soms Ook even kwijt.en ik luister altijd naar anderen ook. Dus mag ik best wel es mijn momentje.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:56

Het ging hen er volgens mij meer om dat ze het oprecht niet wisten en niet verwacht hadden: er wordt nog wel eens gedacht dat ik dat kind met hoge cijfers en een perfect leven ben, zeg maar. Maar ik denk (en hoop haha) dat jullie gelijk hebben en dat het zo nu en dan benoemen verder niet verkeerd is :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 16:00

maaikman schreef:
Het ging hen er volgens mij meer om dat ze het oprecht niet wisten en niet verwacht hadden: er wordt nog wel eens gedacht dat ik dat kind met hoge cijfers en een perfect leven ben, zeg maar. Maar ik denk (en hoop haha) dat jullie gelijk hebben en dat het zo nu en dan benoemen verder niet verkeerd is :)

Nee kijk, en dan is de verbazing oprecht, omdat ze je verhaal niet kennen, en dan is het zeker niet verkeerd en mag je het prima noemen. Het kan een heleboel verklaren ook.

Dus nee, ik denk echt niet dat je er verkeerd aan gedaan hebt om het te benoemen

Maffieioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:24

Als ze het niet weten, krijg je inderdaad zulke geschrokken reacties ook ik krijg dit nog wel eens als ik vertel dat mijn moeder plotseling en op redelijk jonge leeftijd overleden is, maar praten is juist goed, iets opkroppen nieT.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:58

Toch wel een soort van opluchting dat het dus niet geheel verkeerd was :D . Daarnaast zijn mijn klasgenoten verder ook heel aardig en oprecht hierin hoor, maar alsnog had ik deze reactie niet verwacht haha.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:58

Vaderdag... I hate it :(

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:28

:(:)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:21

Hier nog een die het haat :(

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:26

Mag ik mee praten?

10-11-2006 mijn liefste vader aan long kanker
04-06-2012 mijn liefste oom aan slokdarm kanker
24-12-2013 mijn liefste tante aan wederom long kanker

Op 5-5-2015 mijn schoonmoeder verloren
en nu mn schoonvader die op t randje hangt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:56

Jeetje wat heftig Sweet! heel veel sterkte :(:)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:17

Mijn vader is overleden toen ik 3 was 10 dagen na mijn broertjes eerste verjaardag. Ik kan me weinig van hem herrineren en vind het bizar dat ik zoveel op iemand lijk die ik niet ken.
Ik heb jaaaren (zeker tot mijn 18e) gedacht dat het allemaal een leugen was en bij iedere man die zijn leeftijd zou zijn dacht ik zou dat m zijn? Ik dacht dat iedereen het verzonnen zou hebben, hoe naïef.

Als kind ging ik er heel makkelijk mee om als ik m'n moeder mag geloven, ik ging gewoon op straat op zoek naar een nieuwe papa.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:24

Sweetgirl1 schreef:
Mag ik mee praten?

Jeetje, jij hebt ook heel wat meegemaakt :(:)
Tuurlijk mag je meepraten, daar is dit topic toch voor, om elkaar te steunen ;)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:36

Vaderdag... ik dacht dat dat vorige week zondag al was, dus ik had al een groot veldboeket bloemen geplukt en in een vaars gedaan, lint eromheen met wat tekst erop voor mijn vader bedoeld,bleek dat 't pas aanstaande zondag vaderdag is :o
Ik heb niet echt een hekel aan vaderdag.Alhoewel het wel erg moeilijk is dat hij het niet meer mee kan maken ;( Ik verwende mijn vader elk jaar weer met zo'n doos chocola van after eight, vond ie altijd erg leuk, én lekker :D

Afgelopen dinsdag was mijn moeder jarig en werd 65 jaar.Dat vond ik best een emotionele dag...... had erg graag mijn vader erbij gehad....
We hebben een grote poster gemaakt met daarop een uitnodiging om samen met mijn moeder een middag een fluisterbootje te gaan huren in de stad Groningen en door de diepenring te gaan varen,omdat mijn moeder vroeger altijd in de stad heeft gewoond, en alle plekjes wel kent.
Samen met mijn broer, zijn vriendin en hun dochter; picknickmand mee en lekker varen.
Mijn vader heeft dit zeker weten ook erg leuk gevonden,hij hield wel van varen(vroeger huurden we vaak een bootje om te gaan varen op het Zuidlaardermeer enz :) .
Was wel even een emotioneel momentje toen ze de poster zag...

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:02

Durante schreef:
Sweetgirl1 schreef:
Mag ik mee praten?

Jeetje, jij hebt ook heel wat meegemaakt :(:)
Tuurlijk mag je meepraten, daar is dit topic toch voor, om elkaar te steunen ;)

dank je Ladybird en Durante,
Ook een goede vriend van me en een collega zijn erg ziek en hoop ik dat ze het halen gaan.
Met mn vriend is het nu zo dat ie daar moet blijven om evt onder t mes te moeten.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:13

Ik kwam ook bij toeval voorbij. Jeetje wat een verhalen..
Ik ben 25, en mijn moeder is 30 mei op 54 jarige leeftijd overleden aan kanker..
We hoorde het nieuws vorig jaar november en zijn vol in een operatie en de behandeling gestapt. Achteraf bleek dat ze nul kans heeft gehad. Ze had een carsinosarcoom, een zeldzame vorm van 2 kanker soorten die zich gewoon vestigt waar het hem uitkomt. Bij mijn moeder waren het de eierstokken. Toen haar eierstokken en baarmoeder eruit gehaald zijn kwam de kanker binnen 3 maanden in volle hevigheid terug, en dat terwijl ze midden in de chemo therapie zat.
Mama heeft euthanasie gehad, dat was echt heel fijn. Moet er niet aan denken dat ze volledig afgetakeld zou zijn.
Donderdag heb ik een afspraak bij dela om een sieraad te laten makn van haar vingerafdruk.

Sterkte iedereen..

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:18

rox_en_wilvy: zo ontzettend herkenbaar!! Ik heb nog een photoshoot laten maken van ons gezin toen ze nog een beetje kon lopen :) Geweldig! Ook al was het met haar pruik. En inderdaad zo fijn dat ze af en toe iets wil eten. Geniet nog even van elkaar! En heel veel sterkte want het is niet makkelijk waar je nu al doorheen gaat.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:54

Hedi, heel veel sterkte! :( dkke knuffel!