Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:34

Musiess schreef:
Magiccc schreef:
of misschien een pigmentvlek! zijn er ook donkere mensen met lichte pigmentvlekken? bestaat dat?

ja dat bestaat!

op mn werk hadden we een negeroide man, met 2 grote pigmentvlekken om zn ogen.. net een omgekeerde panda:D

_/-\o_

:')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:37

MarlindeRooz schreef:
Paardje1005 schreef:
Waarom moet je lachen als iemand anders je kietelt, en je niet lacht als je je zelf kietelt.

Ik kan mezelf wel onder mn voeten kietelen. _O-

Is met losse haren ook zo stom, haren die vast zitten en tegen je gezicht ofzo liggen die kriebelen niet echt, maar ligt er 1 los dan kriebelt die ineens als een gek :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:38

Jniena schreef:
hoe het kan dat een ijsberg in zout water drijft en als je normaal gesproken iets in zout water doet het meteen smelt...

Water met zout heeft een andere dichtheid dan alleen water. Als de dichtheid van het gene op het zoute water kleiner dan de dichtheid van het zoute water zelf is, dan blijft het drijven.

Ijs smelt niet door het zout wat je er op doet, maar water wat zich met zout kan vermengen (dus op een blokje ijs kan het zout zich met het bovenste laagje water vermengen) heeft een lager vriespunt dan gewoon water. Zou water bevriest dus wel, maar bij een lagere temperatuur.

Ijs heeft een lagere dichtheid dan zout water. Ook al is het 'zout ijs ' als het koud genoeg is zal zout water ook gewoon ijs worden namelijk. Maar dankzij de kleinere dichtheid van het ijs kan de ijsberg op zout water blijven drijven.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:11

Reusje0504 schreef:
Sanne_Relax schreef:
Ik weet niet of hij al voorbij gekomen is....
Maar op een bruiloft dragen de vrouwen de corsages omlaag gericht, en de mannen omhoog gericht. Waarom??? Niemand kon mij hier antwoord op geven. (en ook wikipedia niet :+ )
Iemand een idee???

Omdat corsages tegen dlkaar aan schuren bij het dansen. Dan gaat het kapot. Dit is niet de bedoeling. Dus nu schuren alleen de steeltjes tegen elkaar aan.

Maar je draagt je corsage toch allemaal aan dezelfde kant dus als je tegenover elkaar staat horen de corsages niet tegen over elkaar te zitten?[/quote]
Nope, je draagt ze zo dat ze elkaar net niet raken met stijldansen. Dus man links en vrouw rechts.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:19

xDaantjxx schreef:
Das poedersuiker, heeft ze nog veel er aan over gehouden?
Bij mij was 90% beschadigd en is zo goed als bijna helemaal weer hersteld, van de 90% beschadiging is 85% weer hersteld

Bij kou doet het meer pijn. Bij stress valt rechts weer uit en rechts blijft d'r oog kleiner. Verder is het gewoon doorgaan en niet zo krampachtig je 'masker' hoog willen houden.[/quote]

Okee pijn??? Wat raar,heb er nooooit pijn aan gehad. Met kou en moeheid en stress heb ik inderdaad dat mijn rechterkant (de kant van verlamming) inderdaad weer wat gaat hangen alleen nog zo weinig dat het de mensen die het niet weten niet opvalt...
Ik vertel het ook gewoon eerlijk aan mensen en zelfs dan zien ze het niet.
Hoeveel procent beschadiging in haar zenuw?

Bij mij hadden ze zelfs al plannen voor klein stukje goud in mn ooglid zodat ik die weer normaal zou kunnen bewegen en iets voor mijn mond e.d.[/quote]

weet niet hoeveel procent. Ze woonde nog bij d'r moeder toen dit speelde. Had veel ruzie daar. Toen ze hier woonde ging het ook wel eens fout. Ik verrekte het om d'r aan d'r haren naar de HA te slepen. Dus ze zoekt/zocht het op dat punt maar uit. De sfeer was op z'n zachtst gezegd niet prettig in huis toen ze hier woonde.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:23

pmarena schreef:
Is met losse haren ook zo stom, haren die vast zitten en tegen je gezicht ofzo liggen die kriebelen niet echt, maar ligt er 1 los dan kriebelt die ineens als een gek :P

Bij mij kriebelen haren in m'n gezicht altijd hoor. Ik kan los haar ook maar heel beperkt verdragen daardoor. Maar dat wat je beschrijft is ook een heel deel gewenning, desensibilisatie. Een t-shirt dat wat over je arm beweegt, kriebelt over het algemeen ook niet. Dat is eigenlijk ook best bijzonder (net als dat je je horloge mist als je normaal wel een horloge draagt).

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:35

phormicola schreef:
Ik denk sowieso niet in talen :)

Ik heb mezelf er nooit op betrapt op mijn denken haha zo erg.. Ik denk niet .. dus ik erover nadenk moet ik zeggen dat ik waarschijnlijk beelddenk,. de keren dat ik mezelf kan herrineren ergens over gedacht te hebben.

Mijn vraag, soms zie je in televisie series dat mensen door een hersenbeschadeging in een keer een vreemde taal geen spreken (denk aan house of iets dergelijk)... Kan dit ook echt. Dat je door hersenschade in eens een voor jou vreemde taal gaat spreken (dus niet brabbelen maar echt een taal).

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:38

Ketaki schreef:
Saaams schreef:

ik vraag me wel eens af waarom onweer altijd het hoogste punt ( bv de bomen in het weiland ofzo) opzoeken.

om flink te donderen/flitsen enzz :)

Dat bliksem altijd op het hoogste punt inslaat is grote onzin. Bliksem is in feite blind en ziet dus niets. Pas op 10 tot 100 m boven de aarde zoekt de bliksem een goede plek om in te slaan. Vergeleken met de enorme afstand die de bliksemstraal dan al heeft afgelegd telt dat laatste stukje dus nauwelijks mee. Op de laatste paar meters gaat de bliksem op zoek naar een goed geleiden voorwerp zoals een bliksemafleider.

Schemerdier

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:07

waarom zou iemand in godsnaam zijn bestek in de magnetron willen stoppen ? :') (ervan uitgaande dat dat hetzelfde is als een microgolfoven)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:12

Waar komt hoofdpijn vandaan? Hoe ontstaat het?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:19

Giolli schreef:
ivda schreef:
Horen (geboren-)dove mensen ook stemmetjes in hun hoofd als ze denken, of denken ze in plaatjes?

Voor alle mensen, misschien is het tijdschrift QUEST iets voor jullie, staan heel veel van deze vragen in :)

Dit is een super goeie! Ik vraag mij al jaaaaaren lang het volgende af:

Iemand die bijvoorbeeld half turks, half nederlands is. (Dus écht tweetalig opgevoed)
Of iemand die in Turkije geboren is, maar alleen met zijn vrouw Turks praat, en in Nederland woont en vloeiend nederlands spreekt.
In welke taal denken die dan?

Schots/Nederlands hier, denken doe ik inderdaad in het Nederlands, maar vloeken weer in het Gealic (Schots).

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:33

Kom ik ff tussendoor hoor.. O:)
Ben even nieuwsgierig, hoe doe je dat, vloeken in 't schots? :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:31

Damned schreef:
waarom zou iemand in godsnaam zijn bestek in de magnetron willen stoppen ? :') (ervan uitgaande dat dat hetzelfde is als een microgolfoven)

als je een bord met eten in de magnetron stopt, wordt de kern van het voedsel sneller warm omdat het bestek de warmte geleidt. :D

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 00:08

Ik heb nog een vraagje,
Als je je haar afknipt zegmaar in een vlecht (zodat je m kunt bewaren zegmaar) hoe kan je zo'n vlecht dan bewaren? Lijkt me niet dat je dat gewoon zo ff ergens in een plastic zakje neerpleurt, toch?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 00:27

UMayDream schreef:
Kom ik ff tussendoor hoor.. O:)
Ben even nieuwsgierig, hoe doe je dat, vloeken in 't schots? :D

De meeste klanken komen vanuit je keel:

- Póg mo thóin (pohg muh hone): Kiss my a**
- Go hIfreann leat (guh hiff-run lat): To hell with you!
- Dún do bhéal - (dune duh veil): Shut up.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 00:33

ik vraag me af waarom IK voorhoofdsholte ontsteking altijd in het voor EN najaar heb -O- -O- -O- -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 00:43

Ketaki schreef:
ik vraag me af waarom IK voorhoofdsholte ontsteking altijd in het voor EN najaar heb -O- -O- -O- -O-

Omdat ik het altijd in de winter en de zomer heb :j
(Ik ben net 2 week van de winter versie af :+ )

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 01:09

vuurneon schreef:
Ketaki schreef:

Omdat ik het altijd in de winter en de zomer heb :j
(Ik ben net 2 week van de winter versie af :+ )

oow oke, we wisselen elkaar dus gewoon af :D :D :D :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 01:34

Giolli schreef:
ivda schreef:
Horen (geboren-)dove mensen ook stemmetjes in hun hoofd als ze denken, of denken ze in plaatjes?

Voor alle mensen, misschien is het tijdschrift QUEST iets voor jullie, staan heel veel van deze vragen in :)

Dit is een super goeie! Ik vraag mij al jaaaaaren lang het volgende af:

Iemand die bijvoorbeeld half turks, half nederlands is. (Dus écht tweetalig opgevoed)
Of iemand die in Turkije geboren is, maar alleen met zijn vrouw Turks praat, en in Nederland woont en vloeiend nederlands spreekt.
In welke taal denken die dan?

Dat is inderdaad voor iedereen verschillend. Heb bijv een russisch meisje in de klas die pas vanaf haar 12e in Nederland woont, en nu op haar 18e ook echt Nederlands denkt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 01:40

Waarom poetsen veel mensen hun tanden obsessief voordat ze naar de tandarts gaan?
Ik betrap mijzelf er ook op namelijk :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 01:46

foxy80 schreef:
En hoe komt dat water dan boven? En hoe komt het dat de druk nooit zakt op piekmomenten bij massaal verbruik?

Met een pomp en op piekmomenten zakt de druk wel degelijk. Ga maar eens met een hele wijk tegelijk je tuinsproeier aanzetten.... Dan wordt je sproeistraaltje een stuk kleiner.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:58

amoj schreef:
Waar komt hoofdpijn vandaan? Hoe ontstaat het?

Dan geeft je lijf aan dat er ergens iets mis is in je lichaam :j Zit dus letterlijk tussen je oren. Meestal. :=

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:58

vuurneon schreef:
Waarom poetsen veel mensen hun tanden obsessief voordat ze naar de tandarts gaan?

Omdat mensen niet willen dat er plaque gevonden wordt? Nutteloos eigenlijk :j

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:03

Vivian__ schreef:
vuurneon schreef:

Omdat mensen niet willen dat er plaque gevonden wordt? Nutteloos eigenlijk :j

Het is toch ook wel een prettig idee dat je niet uit mond ligt te stinken daar?(moet je ook je tong poetsen)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:18

RobinBuck schreef:
Ik heb nog een vraagje,
Als je je haar afknipt zegmaar in een vlecht (zodat je m kunt bewaren zegmaar) hoe kan je zo'n vlecht dan bewaren? Lijkt me niet dat je dat gewoon zo ff ergens in een plastic zakje neerpleurt, toch?

Wel dus. Heb op m'n 11e m'n haar af laten knippen. Er ging een vlecht van 40 cm vanaf. Pas vorig jaar hebben m'n ouders deze gedoneerd aan zo'n stichting die pruiken maakt voor kinderen met kanker. Het heeft dus bijna 29 jaar in een plastictas bij hen in de kast gelegen.