Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:20

Wat ik nu dus alleen wel frappant vind, is dat ik een bod krijg van 17,00 bij een vraagprijs van 50,00. En een bod van 7,50 bij een vraagprijs van 30,00.
Je kan het natuurlijk altijd proberen ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:21

Dan moet je het gewoon op bieden zetten en het even laten staan. Wellicht kun je iemand een bod laten doen van 20 euro ofzo :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:24

Ik heb sowieso de optie openstaan om te bieden, maar heb wel een richtprijs. Vandaar dat ik voor die optie heb gekozen.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:38

heb een vliegendeken te koop staan maat 215 voor E15.- nieuwe deken 1 x gepast maar mijn tank past m niet. krijg ik een mailtje van een vrouw wil je zo spoedig mogelijk de ruglengte opmeten dan kan ik hem op komen halen want mijn paard heeft zo'n last van de vliegen. dus ik s morgens gelijk opmeten en terug gemaild krijg ik vervolgens ja ik ga mijn paard vanavond opmeten maar denk dat hij te klein is dus ik sturen groter dan 215 is er niet of je moet er 1 op maat laten maken ofzo, vervolgens nooit meer wat van haar gehoord, ze moest alle gegevens hebben om langs te komen en dan hoor je niets meer 8)7

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:40

Ik heb dat ook altijd Nikkie.. Dan moet je duizenden foto's maken, alles opmeten en weet ik het.. En dan hoor je er NOOIT meer wat van.. Ik plaats tegenwoordig ook nog maar 1, soms 2 foto's van iets, en zet DUIDELIJK de maten erbij... Als ik dan nog een vraag krijg voor NOG een foto, reageer ik niet eens meer.. :=

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:45

haha ja idd heb je een foto van dit en dat en de taillemaat en lengtemaat bla bla , kom dan gewoon langs om te passen, gaat vaak maar om een paar euro, waar maak je je druk om?? al mijn spullen zijn erg netjes en zgan want anders verkoop ik t niet

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:48

Emails met ontzettend veel uitroeptekens inderdaad..
Ik stuur dan altijd terug

"JE HOEFT NIET ZOVEEL UITROEPTEKENS TE GEBRUIKEN HOOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:02

oef.. dat heb ik een tijd geleden gehad met een winterdekentje maat 90 ( ze bestaan :+ ).
diegene heeft denk ik zo'n 10 mailtjes gestuurd en moest werkelijk elke lijn opmeten.
helemaal aan het einde besloot ze hem toch niet te nemen, hij was waarschijnlijk NET wat te krap.
Echt zo balen toen, had mij veel tijd gekost om elke keer weer dat ding te pakken, te meten en terug te sturen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:33

Gisteren een wel hele aparte mailwisseling gehad.
Kreeg een mail van een manege eigenaar (tenminste dat vertelde degene).
Hun verkochten via de manege kinderrijbroeken, caps en rijlaarzen of hij ze via ons voordeliger kon inkopen.
Het zou dan gaan om regelmatige partij afname.
Opzich willen wij daar altijd wel aan meewerken. Gemaild met de vraag om welke merken, maten etc het ging om om de aantallen.
Kreeg ik een lijstje, en toen moest ik toch wel lachen.
Rijbroek (adviesverkoop) 29,95 betaalde hij inkoop niet meer dan €7,50 voor
Cap (advies verkoop) 29,95 betaalde hij niet meer dan € 8,50 voor
Laarzen maakte niet uit maar niet duurder dan 9,-

Sorry beste man daar kan ik het niet eens voor inkopen, en ik ga geen geld toeleggen. Dus dat netjes uitgelegt.

Kreeg ik een reactie terug:
Tja je wilt verkopen of niet!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb maar niet meer terug gereageert. Maar kreeg wel de neiging om terug te mailen:
Tuurlijk wil ik verkopen maar geen geld toe te hoeven leggen

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:41

Dankzij jullie heb ik toch mijn rijbroek kunnen versturen! Ik heb de maximum maten van een envelop opgezocht en met A4-tjes mijn eigen envelop in elkaar geflanst. Hij ging er nu makkelijk in :D bedankt boksters!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:54

Ik vind wel dat sommige mensen veel mekkeren omdat ze wat moeite moeten doen voor een potentiele koper. Nameten is heel normaal als je online verkoopt. Iemand heeft het ding niet in handen, moet zelf ook bij ponylief nameten of bij een andere passende deken. Het is niet "meenemen, passen, terugbrengen als het niet past".
Je wilt verkopen, dan moet je er ook wat moeite voor doen. En dan kan het altijd gebeuren dat de potentiele koper uiteindelijk van de koop afziet.

Al komen er wel extremen voorbij hier.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:57

Ik zou als koper ook graag zeker willen weten of een deken past. Het zou jammer zijn als je een deken koopt die achteraf niet blijkt te passen omdat je niet alle maten wist.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:16

Helemaal mee eens hoor!! Vind het alleen dan wel irritant als je een mailte of 3 verder bent en diverse maten gemeten hebt, ze niet de moeite nemen om even te laten weten dat het hem niet is.... :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:20

Tja, da's dan weer jammer ja, als je niets hoort.
Als jij de moeite neemt om alle maten op te meten en door te sturen, mag de geïnteresseerde ook wel de moeite nemen van mij, om te reageren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:24

Dat vind ik ook.

Zo iemand heb ik nu ook hier op bokt: ze heeft mij een pb gestuurd over een hoofdstel dat ik te koop heb, wat heen en weer gemaild over de prijs, wanneer het opgestuurd kan worden want ze gaat op vakantie etc. En opeens hoor je niets meer en reageert te niet meer op je pb, terwijl je ziet dat ze het gelezen heeft. Zeg dan gewoon "geen interesse meer" ofzo, geen probleem, ik dwing niemand mijn spullen te kopen! :D Maar gewoon niet meer reageren vind ik zo irritant en kinderachtig!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:29

kiki1976 schreef:
Hun verkochten via de manege kinderrijbroeken, caps en rijlaarzen of hij ze via ons voordeliger kon inkopen.
Opzich willen wij daar altijd wel aan meewerken. Gemaild met de vraag om welke merken, maten etc het ging om om de aantallen.

Sorry beste man daar kan ik het niet eens voor inkopen, en ik ga geen geld toeleggen. Dus dat netjes uitgelegt.

Heb maar niet meer terug gereageert. Maar kreeg wel de neiging om terug te mailen:

:D Ken dit soort dingen.
Maar zijn ook mensen die niet willen zeggen wat ze ongeveer per stuk willen betalen dan...
Maak je prijzen, dus veel uitzoekwerk, krijg je terug dat ze nog niet de helft willen betalen...
Prima denk ik altijd ga je het ergens anders kopen, en hopen dat je nog een klein beetje kwaliteit krijgt...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:29

En ik kan ook werkelijk niet begrijpen waarom niet!?!? Het kost je helemaal niets om een (kort) berichtje te sturen!
Héél soms komt het toch nog goed :D Had laatst een hele tijd niets meer van iemand gehoord en ineens kreeg ik een mailtje dat ze het wilde hebben voor het bedrag dat ik vroeg. Had er echt niet meer op gerekend, maar het is inderdaad betaald en opgestuurd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:47

HTM schreef:
kiki1976 schreef:

:D Ken dit soort dingen.
Maar zijn ook mensen die niet willen zeggen wat ze ongeveer per stuk willen betalen dan...
Maak je prijzen, dus veel uitzoekwerk, krijg je terug dat ze nog niet de helft willen betalen...
Prima denk ik altijd ga je het ergens anders kopen, en hopen dat je nog een klein beetje kwaliteit krijgt...

Snap helemaal wat je bedoeld hoor. Kijk voor verenigingen etc wil ik gerust speciale prijzen hanteren. Zo ook met grotere bestellingen...
Heel veel uitzoek werk, waar gewoon veel tijd in gaat zitten. Ik doe het met liefde hoor, maar neem daarna wel even de moeite om terug te reageren.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:50

GamblersCup schreef:
Dat vind ik ook.

Zo iemand heb ik nu ook hier op bokt: ze heeft mij een pb gestuurd over een hoofdstel dat ik te koop heb, wat heen en weer gemaild over de prijs, wanneer het opgestuurd kan worden want ze gaat op vakantie etc. En opeens hoor je niets meer en reageert te niet meer op je pb, terwijl je ziet dat ze het gelezen heeft. Zeg dan gewoon "geen interesse meer" ofzo, geen probleem, ik dwing niemand mijn spullen te kopen! :D Maar gewoon niet meer reageren vind ik zo irritant en kinderachtig!

Hier op bokt gebeurt het net zo goed hoor, ben ik helemaal met je eens.
Bieden ze ergens voor, zeggen het over te maken maar doen het niet. Stuur je een berichtje of ze nog intresse hebben reageren ze ook niet meer....
Dat ze er bij nader inzien vanaf zien is geen probleem maar zeg het even eerlijk vind ik.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:51

Ach meestal vraag ik als iemand naar grote partijen vraag wat ze zoeken, aantallen en maten, en wat ze er ongeveer voor willen geven.
Meestal krijg je dan al geen antwoord, dus dat scheelt heel veel werk.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:55

kiki1976 schreef:

Ja hoor klopt, maar niet aan u!

Vanmorgen een rok ontvangen die ik via MP heb gekocht, nog geen minuut in huis of de rok staat al in een sopje, lijkt wel of hij nog gedragen is . . . ;(

Over de vraag om info en foto"s, dat heb ik nu juist veel vaker bij Bokt, tsjonge dingen die amper gebruikt zijn tegen bodemprijs en dan van die domme vragen krijgen, nog meer foto"s, en dan zonder blikken of blozen een bod doen waar ik nog niet eens de moeite voor ga doen om een pakje in te pakken, dan geef ik een advies: probeer eens bij de Kringloop. volgens mij allemaal van die mensen met Pennyachtige inslag, iig niet met realiteitsgevoel.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:52

pff..
weer op 2 dingen met een vp van 75 euro biedingen van 20 euro.

heb gemailt dat er wel over de prijs te praten valt, maar dit toch echt heel veel te weinig is, en graag een serieus bod wil, en anders niet.

wordt daar zo moe van, van de week al eerder biedingen van 20 en 25 verwijderd... :z

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:54

Maar als je al meerdere hebt gehad van rond dezelfde (lage) prijs, dan denk ik eerlijk gezegd dat men in het algemeen ook niet meer wil betalen voor datgene wat je verkoopt. En nog steeds, nee heb je, ja kun je krijgen toch? ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:58

Tenzij men denkt dat ze ies meer moeten bieden, maar het rond die prijs blijft

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 01:03

GamblersCup schreef:
Maar als je al meerdere hebt gehad van rond dezelfde (lage) prijs, dan denk ik eerlijk gezegd dat men in het algemeen ook niet meer wil betalen voor datgene wat je verkoopt. En nog steeds, nee heb je, ja kun je krijgen toch? ;)

Het zijn partijen van 15 nieuwe halsters in diverse maten met een adviesverkoop van 9,50 en 8,95 euro.
Daar ga je toch niet net meer dan 1 euro per stuk op bieden 8)7
Dat is ver onder de inkoop, en daar gaat het niet voor weg.
En de halsters hoeven niet weg, kan ze ook per stuk verkopen, heb ik uiteindelijk veel meer geld.

En omdat mensen laag bieden hoef je het niet voor weinig te verkopen..
bied zelf ook wel eens aan de lage kant, maar zo laag, sorry hoor verwacht je echt dat je serieus genomen wordt als je dik onder de helft van de VP gaat bieden....