Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 01:01

Had hij nog een mogelijkheid voor vrijlating dan? Ik zie iets over een petitie..
Wel heftig zeg. Zal hij snel geëxcecuteerd worden?

Ben benieuwd of m'n kaartje aan is gekomen :)
Had er geen adres op gezet (van mezelf niet dus :o ) maar nu weet ik ook niet of hj aan is gekomen :=

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 01:13

'Petition' is datgene wat wordt ingediend bij het Supreme Court door de advocaat. Nee, hij had geen mogelijkheid voor vrijlating, hooguit voor uitstel van executie.

Het zal niet heel lang meer duren vermoedelijk.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:18

-O- Het zat er al even aan te komen natuurlijk Isegrim, maar het blijft toch rotnieuws.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:20

Yep. Niet echt goed geslapen vannacht ook. Nu afwachten wanneer ze de datum vaststellen. Ik hoop er voor die tijd nog een keer naartoe te kunnen.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:27

Rotnieuws Isegrim. Je weet het als je begint met schrijven, maar de daadwerkelijke datum doet je alles weer even beseffen.
sterkte en ik hoop dat je nog bij hem langs kunt!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:47

Ik ga er sowieso naartoe voor de executie zelf (ik zal erbij zijn als getuige), maar ik hoop ook voor die tijd nog een keer langs te kunnen, mochten er nog dingen geregeld moeten worden (hij wil zijn lichaam nalaten aan de wetenschap (medische faculteit) en dat ben ik aan het regelen).

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:43

heftig isegrim! Sterkte. :(:)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:48

Dankjewel.

Ik ga een blog bijhouden. Ik schrijf dingen graag van me af en ik vind het een goede manier om mensen te laten zien hoe het er daar aan toe gaat. Als ik het online zet, zal ik hier een linkje neerzetten.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:58

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:12

Even vluchtig doorgekeken, ziet er goed uit! Bijzonder ook om die foto te zien.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:12

Ik had zelf de foto al heel lang niet meer gezien. Is zo lang geleden alweer. Het T-shirt had ik speciaal voor hem gekocht, omdat hij mij steevast 'Angel' noemt. :D

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:20

Zo, vandaag ook een gevangene gemaild. Hopen dat hij wil blijven schrijven, is een computergeek die iets te enthousiast te werk is gegaan. Geen grote veroordeling en hij komt erg aardig over. Jammer genoeg word de 20e de mail pas ontvangen in Amerika en kan het dus nog een maand duren voordat ik bericht terug heb...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:30

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:30

Vind het heel knap van je Isegrim..
Ik heb innmiddels ook een brief terug, wel 3 regels, die denk dat die persoon al veel meer schrijvers heeft.

Heeft iemand nog een account/profiel waar gevangene zitten die ter dood veroordeeld zijn?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:58

Weet je wat ik raar vind?
mijn inmate kan gewoon iedere dag terug mailen,
dus ik heb vaak na 1 dag al een reactie!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:35

Oh, das wel een beetje stank voor dank SteffiY.

Mailen lijkt me wel fijn, maar ben je dan op een gegeven moment niet heel snel uitgepraat?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:42

Ik ben er net mee begonnen,
Ik ben ook niet van plan iedere dag te mailen,
maar ik hoop dat we beiden genoeg te vertellen hebben over ons leven en wat we vroeger, nu en in de toekomst gedaan hebben of gaan doen!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:44

@ Isegrim: wow wat heftig! ik weet wel dat je dit natuurlijk al heel lang wist, en dat het uiteindelijk zou gaan gebeuren, maar dan ineens lijkt alles zo enorm snel te gaan.
ik heb echt diep respect voor je dat je dat ziet zitten om getuige te zijn, maar ook de zorg over zijn lichaam op je te nemen. heel erg knap!
maar daarentegen verlies jij ook een grote vriend :(:)

ik heb gisteren mijn eerste brief gekregen! 6 kantjes vol!
echt heel erg leuk!

alleen vroeg hij gelijk om geld :( en hoe ik het moest overmaken enz, hij ging ervan uit dat brieven aan mij sturen heel duur zou zijn, en kwam er later op terug dat het reuze mee viel ,en hij zich schaamde dat hij over dat geld was begonnen.
ik ga vannacht (moet toch werken) mijn tweede brief schrijven.
het voelt verder wel heel goed, al zijn er een paar dingetjes die ik even duidelijk aan hem moet maken, hij zoekt wel naar openingen om een ander soort relatie te beginnen, en daar heb ik geen zin in, dus dat gaat hij gelijk horen, maar weet al dat hij dat zal accepteren en niet moeilijk zal doen.

weet iemand trouwens of je een velletje wereld zegels mee kan sturen en dat hij van daar er dan brieven mee naar mij kan sturen?

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:56

Isegrim heb net je site doorgelezen... knap hoor... Ga het zeker blijven lezen.

SteffiiY; een site die hier volgens mij niet veel besproken word.... www.envelopesofhope.com
Daar zoeken ze n.a.v jou mailtje een geschikt persoon uit. Zitten bijna allemaal op de death row en het contact gaat volledig per post. Maar zeker de moeite waard. De meeste mensen daar hebben ook nog geen mensen waar ze mee schrijven.

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:01

Wauw!
Er gaat hier echt even een wereld voor me open. Ik had geen flauw benul dat dit kon ..
Het spreekt mij heel erg aan en ga ook zeker kijken om ermee te beginnen! De laatste tijd ben ik me erg veel aan het orienteren op mijn komende HBO opleiding en ik wilde sociotherapeut - creatieve therapie gaan studeren. Om over een paar jaar in (het liefst) een TBS-kliniek te werk gaan als sociotherapeut. Heeft me altijd al getrokken om met zo een mensen te praten, dus dit is een leuk begin!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:24

Isegrim, het is misschien een stomme vraag, maar hoe weet je dat je Jamie zo kan vertrouwen?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:46

Mavelle schreef:
Isegrim, het is misschien een stomme vraag, maar hoe weet je dat je Jamie zo kan vertrouwen?

Hoe bedoel je die vraag precies? En wie zegt dat ik hem volledig vertrouw? Er zijn maar heel weinig mensen op deze aarde die ik volledig vertrouw. ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:43

Dagmar_1995 schreef:
Isegrim heb net je site doorgelezen... knap hoor... Ga het zeker blijven lezen.

SteffiiY; een site die hier volgens mij niet veel besproken word.... http://www.envelopesofhope.com
Daar zoeken ze n.a.v jou mailtje een geschikt persoon uit. Zitten bijna allemaal op de death row en het contact gaat volledig per post. Maar zeker de moeite waard. De meeste mensen daar hebben ook nog geen mensen waar ze mee schrijven.

Bedankt voor je tip! ik zal eens kijken.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:22

Nou uit jouw berichten maak ik op dat jullie wel hele persoonlijke dingen delen. Of deelt alleen hij persoonlijke dingen?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:38

Mavelle schreef:
Nou uit jouw berichten maak ik op dat jullie wel hele persoonlijke dingen delen. Of deelt alleen hij persoonlijke dingen?

Nee, we delen veel met elkaar. Maar ook al zou ik hem totaal niet vertrouwen, het is nou niet dat 'ie veel kan uitrichten. :P

Ik heb hem zelden op oneerlijkheid kunnen betrappen. Alleen over zijn zaak laat hij niet het achterste van zijn tong zien, maar dat is vrij logisch. Alles wordt gelezen en elk gesprek wordt afgeluisterd. Maar ik weet genoeg.