model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:05

Mijn vriendin zegt altijd dat ik moddellenwerk moet gaan doen,
Alleen heb ik een bril een van jullie daar ervaring mee of zou ik den echt op lenzen moeten?

Courses

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:35

Je kan je bril toch ook even afzetten voor die paar foto's?
Catwalk word wat lastiger, ik ben zelf een lenzen drager.
Maar zou niet zomaar op lenzen over gaan omdat iemand zegt dat je model kan worden .. :)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:51

nee dat snap ik en ja voor foto's zou ie af kunnen :p

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:11

Desty schreef:
Ik pas ook helemaal niet in de maten, toch weeg ik 'maar' 57 met 1.81.
Veel strakker zal ik het niet krijgen! Heb gewoon niet de perfecte bouw. Voor catwalk is dat belangrijk, maar voor foto's minder :)

:wow: Halleluja, mocht willen dat ik dat gewicht had zeg! Ik zit op 63,5 met 1.80m..

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:16

Langs modellenbureau? Of medoen aan modellen programma (Beneluxe next top model etc.),

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:59

UMayDream schreef:
Desty schreef:
Ik pas ook helemaal niet in de maten, toch weeg ik 'maar' 57 met 1.81.
Veel strakker zal ik het niet krijgen! Heb gewoon niet de perfecte bouw. Voor catwalk is dat belangrijk, maar voor foto's minder :)

:wow: Halleluja, mocht willen dat ik dat gewicht had zeg! Ik zit op 63,5 met 1.80m..

Ben er niet zo trots op hoor. Ik kan gewoon niet aankomen :Y)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:06

Haha, ik zou willen dat ik dat had..! :=

Nav een ander topic wil ik de vraag btw ook even hier stellen, puur uit nieuwsgierigheid, ga geen gekke dingen met de info doen of ineens crash diëten ofzo, maar :D
Wat eten jullie op een dag? Heb nl het idee dat ik best veel naar binnenwerk, maar misschien valt 't mee? :+

O: 2 a 3 bruine bammetjes met hagelslag, jam, of appelstroop
T: iets van sultana's/ontbijtkoek oid en een appel
M: 3 a 4 bruine boterhammen
T: (verspreid) appel, snoepje/chocolaatje/koekje oid, banaan
A: verschillend natuurlijk, meestal rijst met saus, pasta met saus, keertje patat, curry's, etc.
T: een paar koekjes/chocolaatjes/andere lekkere dingen voor 's avonds bij de thee.

En hierbij dan ca. 1,5 flesje water en een paar mokken thee.
Hier en daar komen er nog wel wat dingetjes bij, snoepje van iemand op school, keer gebak op een verjaardag, koffie met suiker maar dat is niet iedere dag.

Anyway.. ik was wel benieuwd wat jullie nou op 1 dag eten! O:)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:12

Hetzelfde ongeveer :) En dat is goed..
Eten waar je jezelf goed bij voelt

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:19

Klopt, 't is ook niet teveel ofzo, ik ga ook naar school (fiets heen/terug) en rijd paard dus dik zal ik er niet van worden.. Ik probeer wel te letten op de hoeveelheid tussendoortjes, dat loopt soms wel een beetje uit de hand :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:23

Ik ga denk ik binnenkort weer sporten, fitness en kickboksen, en dan bijhouden, wil 't namelijk later proberen als lingerie model als het gaat lukken...
Heb jammer genoeg geen camera meer, wou wel om meningen vragen...

Ben tevens 15 jaar, 1.68 m gok ik, schommel tussen 45/47 kilo (veel eten, nauwelijks sportende).

Maar euhm, ligt het aan mij of zijn er genoeg goeie modellen die eigenlijk 'lelijk' zijn? :')

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:27

UMayDream schreef:
Haha, ik zou willen dat ik dat had..! :=

Nav een ander topic wil ik de vraag btw ook even hier stellen, puur uit nieuwsgierigheid, ga geen gekke dingen met de info doen of ineens crash diëten ofzo, maar :D
Wat eten jullie op een dag? Heb nl het idee dat ik best veel naar binnenwerk, maar misschien valt 't mee? :+

O: 2 a 3 bruine bammetjes met hagelslag, jam, of appelstroop
T: iets van sultana's/ontbijtkoek oid en een appel
M: 3 a 4 bruine boterhammen
T: (verspreid) appel, snoepje/chocolaatje/koekje oid, banaan
A: verschillend natuurlijk, meestal rijst met saus, pasta met saus, keertje patat, curry's, etc.
T: een paar koekjes/chocolaatjes/andere lekkere dingen voor 's avonds bij de thee.

En hierbij dan ca. 1,5 flesje water en een paar mokken thee.
Hier en daar komen er nog wel wat dingetjes bij, snoepje van iemand op school, keer gebak op een verjaardag, koffie met suiker maar dat is niet iedere dag.

Anyway.. ik was wel benieuwd wat jullie nou op 1 dag eten! O:)

Ik zit ook op zo iets hoor. Maar kan ook gerust een zak snoep, pak koekjes of een zak chips wegwerken. :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:36

O: 1 broodje, ik kan nooit veel eten s'ochtends.
T: Niks, ik zit op kantoor en m'n eetschema is echt compleet aangepast.
M: Wisselt, heb lopend buffet dus vaak wel 2 a 3 snee brood met sowieso 2 crackers met roomkaas ( heeeerlijke roomkaas daar :+ )
T: Niks, nogmaals op kantoor.
A: Patat, vis, zuurkool, aardappeltjes met vlees en groente, tortellini.
T: Een koekje.

Als ik weekends thuis ben eet ik wel met gemak een zak chips leeg, maar ik eet veel liever zout dan zoet.
Ik ben totaal geen snoep en koekjes mens :)

Ik had nog even heel snel - te lui om te bewerken :') - een enorm charmante bewerking in elkaar gezet van een aantal beelden van die Vans foto's hahahaha.

Afbeelding
http://i46.tinypic.com/i6w9j7.jpg

Oh gosh, ik heb nog ergere maar die zijn maar niet voor online gebruik :+

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:58

Dit was zonder twijfel de gaafste ervaring ooit.
Ik was 's morgens enorm zenuwachtig en de generale repetitie ging echt slecht :+
Ja.... ik ben gestruikeld op de catwalk :o

Maar de fashionshow zelf ging werkelijk fantastisch, hoe vaker ik opging des te meer zelfvertrouwen ik kreeg.
Mijn laatste eveningdress met "sliertjes" van Angela Demontigny op 6" Michael Kors hakken was absoluut onwerkelijk, had gewoon zo veel plezier in het lopen dat ik volgens de fotograaf van de lens af straalde en de designer vloog me daarna om de nek om te zeggen dat nog nooit iemand die jurk zo goed geshowd had, mijn "attitude" was precies goed :D

Naderhand kwam er nog een vrouw naar me toe om te zeggen dat ik (het minst ervaren model) er het meest geroutineerd uitzag en of ik dit misschien wel niet vaker wilde doen.
Dus wie weet kan ik over een tijdje de runway weer op :D

*Foto volgt zsm*

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:39

_Snow_White schreef:
Dit was zonder twijfel de gaafste ervaring ooit.
Ik was 's morgens enorm zenuwachtig en de generale repetitie ging echt slecht :+
Ja.... ik ben gestruikeld op de catwalk :o

Maar de fashionshow zelf ging werkelijk fantastisch, hoe vaker ik opging des te meer zelfvertrouwen ik kreeg.
Mijn laatste eveningdress met "sliertjes" van Angela Demontigny op 6" Michael Kors hakken was absoluut onwerkelijk, had gewoon zo veel plezier in het lopen dat ik volgens de fotograaf van de lens af straalde en de designer vloog me daarna om de nek om te zeggen dat nog nooit iemand die jurk zo goed geshowd had, mijn "attitude" was precies goed :D

Naderhand kwam er nog een vrouw naar me toe om te zeggen dat ik (het minst ervaren model) er het meest geroutineerd uitzag en of ik dit misschien wel niet vaker wilde doen.
Dus wie weet kan ik over een tijdje de runway weer op :D

*Foto volgt zsm*

Wat ontzettend leuk! Ben erg benieuwt naar de foto :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:41

Wat gaaf hé, ik ben benieuwd naar een foto!! :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:51

xSlvna schreef:
Ik ga denk ik binnenkort weer sporten, fitness en kickboksen, en dan bijhouden, wil 't namelijk later proberen als lingerie model als het gaat lukken...
Heb jammer genoeg geen camera meer, wou wel om meningen vragen...

Ben tevens 15 jaar, 1.68 m gok ik, schommel tussen 45/47 kilo (veel eten, nauwelijks sportende).

Maar euhm, ligt het aan mij of zijn er genoeg goeie modellen die eigenlijk 'lelijk' zijn? :')

is dat niet heel licht? ze vinden mij al te dun met me 1,57 en 48 kilo, wat zeggen ze dan van jou?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:52

ik zou het trouwens wel gaaf vinden, model worden maar ben een beetje klein :) 1,57 maar loop zonder problemen (bijna) dagelijks op school op me 14 cm naaldhakken + plateauzool :)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:43

Lijkt mij ook wel leuk om wat te gaan doen ja, had al eerder gereageerd ivm met mijn bril,

Unihorses ik ben bijna vijftig kilo en ongeveer 1.75 m
Maar vind mezelf niet extreem dun hoor :)

Iemand nog tips wil misschien wel mij ergens inschrijven maarja waar?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 03:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:59

Haha toch grappig, op die foto zie ik niet overduidelijk modellen staan, maar gewoon een stel vriendinnen die er opgetut uitzien voor een gala ofzo! Ik ben wel benieuwd naar een foto in actie haha!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:29

Deze foto is inderdaad ook gewoon een persoonljke foto haha.

Ik ben ook benieuwd, want op deze outfit na heb ik helemaal niet goed gezien wat ik nu eigenlijk aanhad pf hoe ik er uitzag :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:42

Ik heb dus net een fotoshoot gewonnen bij een redelijk professionele fotograaf.
Ik ben nu al zenuwachtig hahaha :):)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:29

Gaaf courses, gefeliciteerd!

Leuke foto SW! Ben ook wel benieuwd naar actie foto's :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:27

Ik heb inmiddels de foto's gezien en wat zijn ze gaaf! :):)

Helaas mag ik ze op een na (nog) niet online zetten.
Deze foto is een beetje een rare foto, waarop mijn benen een beetje spekkig en raar lijken :=
Deze wordt dan verder ook nergens voor gebruikt en mag dus wel online.

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/16074_349306511834680_1434875423_n.jpg
Dat meisje is de dochter van de eigenaar van het hotel, dus die wilde er wel bij zijn, maar lachen kon ze niet :+

Het was ook mijn eerste run, dus je kunt nog duidelijk zien dat ik een beetje onder de indruk was van het publiek.
Hierdoor is mijn houding niet echt wat het moet zijn, ik was als hakkendummy ook nog een beetje bang voor mijn schoenen ( :') :o ), maar gelukkig ging ik met iedere run beter lopen! :D
Voor de eerste keer volgensmij nog niet eens zo heel slecht.

Ben nu overigens ook gecontacteerd door: http://www.exclusivemodels.net
Je wordt gratis in hun bestand opgenomen, maar de eventuele kosten die zij aan jou hebben trekken ze dan van je 'salaris' af.
Dit leek mij wel een betrouwbare site en ik hier dan ook positief op gereageerd :)

En http://www.geoffreychapman.com
Dit modellenbureau heeft een enorm goede reputatie en hier ga ik 8 januari waarschijnlijk op gesprek.
Ben nu al zenuwachtig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:30

Met exclusivemodels.net zou ik niet in zee gaan. Een modellenbureau heeft nooit kosten aan hun modellen, ze verdienen er alleen maar op. Zij verhuren jou, en de prijs die zij ontvangen gaat een percentage naar jou toe, de rest houden ze zelf en betalen ze o.a. de visagie van. Ze zullen dus nooit jou op je salaris mogen korten vanwege eventuele kosten, dit moeten ze van te voren door berekenen in de prijs die ze voor jou vragen. Klinkt mij dus onbetrouwbaar in de oren. Hoe willen ze de ''kosten'' bewijzen? Laten ze de bonnetjes zien van welk bedrag ze waarvoor hebben ingehouden? I dont think so..!