In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:51

gewoon knippen ;)
haha

makkelijker gezegt dan gedaan bij veel mensen :P

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:54

Ja, vroeger had ik dus zulk lang haar en heb dat tot 2x toe in een bob laten knippen, heb daarna gezegd dat ik dat nooooit meer doe!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:55

laat je 15 cm eraf halen? dan heb je geen bob

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 07:50

Gewoon doen! Heb ik ook gedaan. Je haar is weer 'lang' voor je 't weet, echt.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:21

Zeker nu in de zomer is kort haar zoveel fijner dan van dat lange dikke warme haar!
Vond het vorige zomer toen ik t net afgeknipt had zo'n verademing!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:38

Ik heb het gedaan vandaag. Altijd een stille meelezer geweest en mijn haren vanaf vorig jaar laten groeien. Nu precies een jaar later heb ik mijn haar er af. Dikke vlecht van +/- 25 cm eraf. Ik heb het nu wel erg kort (nog nooit zo kort gehad) maar zit wel fijn met dit warme weer :D Over 3 maanden ofzo kan ik het alweer in een staart doen :P

Voor iedereen die twijfelt, gewoon doen! Het is een verademing met dit warme weer om het lekker kort te hebben en haar groeit ook weer terug!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:13

ik wilde het laten groeien weer, maar inderdaad twijfel ik met dit warme weer of ik het weer kort zal knippen ;)

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:17

Het groeit niet snel genoeg bij mij -O- ik wilde het vóór mijn vakantie doen, maar het wil echt nog niet. Het komt nu tot nèt over m'n schouders.
Ik wil wel naar echt kort (Dat sylvie Vd vaart met heel kort haar idee http://www.showbiznewz.nl/artikel_12607 ... -haar.html), maar dan moet er wel een fatsoenlijke staart afkunnen :\

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:48

Ik heb deze week het laatste stukje eraf laten knippen dat niet mee mocht, ik heb het namelijk geblondeerd en nu is het gezond helemaal. Dus nu maar sparen en dan knippen!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:47

Gisteren mijn haar laten knippen. Er is een vlecht van 44 cm afgegaan, nu een lange bob. Mijn haar gaat naar de stichting haarwensen, maar heb niet speciaal gespaard. Had geen zin meer in lang haar en het daarom laten knippen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:42

daffieduck83 schreef:
Gisteren mijn haar laten knippen. Er is een vlecht van 44 cm afgegaan, nu een lange bob. Mijn haar gaat naar de stichting haarwensen, maar heb niet speciaal gespaard. Had geen zin meer in lang haar en het daarom laten knippen.

Wow! Wat goed! En hoe bevalt het?
Heb je voor/na foto's? Ben heel benieuwd

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:13

bevalt wel, lekker luchtig nu en is me vandaag na het wassen ook gelukt om helemaal goed in model te krijgen, dus dat is ook mooi. Er zijn wel foto's gemaakt door de kapper, maar die heb ik nog niet gekregen. Als ik ze heb zal ik ze in dit topic posten.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:37

Vond je het niet raar met wassen/kammen enz.
Ik schoot elke keer uit mn mn hand omdat ik ingesteld was op nog ruim 30 cm haar haha. En veel te veel shampoo gebruiken in t begin :p
En mn haar in een handdoek wikkelen was opeens ook onmogelijk (ik kon wel zo'n wokkel maken maar er zat geen haar meer in haha)

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:23

Ik heb om half 3 afspraak staan bij de kapper en ooooooh wat ben ik zenuwachtig :o
Maar heeft iemand al eens een x wat gedondeerd aan haardonor en weet iemand of het daar ook gwn goed terecht komt? want anders heb ik liever 15 cm dan 25 cm ;)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:48

niet t hele topic gelezen, maar ik heb om 15.00 een afspraak bij de kapper. Wilde mn haar al kort, en kwam vanochtend op het idee om het te doneren aan stichting haarwensen.
Ik heb nu een staart van ongeveer 30 cm, en dan ga ik kijken om er 25 cm van te doneren.
Maar k want eerst even af wat mn kapper zegt, als t deze keerr nirt gaat doe ik het volgende keer :)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:20

Hierbij de nog beloofde voor en na foto's. Was nog op vakantie/muziekweek geweest.
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:04

mijn haar hangt weer op mijn billen dus ik ga maandag maar eens een kapper zoeken

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:49

Zwitsal schreef:
Vond je het niet raar met wassen/kammen enz.
Ik schoot elke keer uit mn mn hand omdat ik ingesteld was op nog ruim 30 cm haar haha. En veel te veel shampoo gebruiken in t begin :p
En mn haar in een handdoek wikkelen was opeens ook onmogelijk (ik kon wel zo'n wokkel maken maar er zat geen haar meer in haha)

_O- _O- _O- Heel bekend. Had er ook last van :D Maar het begint te wennen nu. En tis met dit warme weer zo lekker dat korte koppie :j

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:20

Hebben jullie ook op gegeven moment last van je hoofdhuid gehad omdat je haar te zwaar werd?
Toen ik laatst bij de kapper was viel het haar op dat mijn hoofdhuid geirriteerd was. Heb zachtere shampoo gebruikt maar het blijft 'jeuken' en gevoelig. Dacht, misschien ligt het aan mijn haargewicht? Aangezien ik nogal dik en zwaar haar heb.
Heb trouwens afgelopen maand de shampoo van rituals gebruikt. Had nog twee douchepakketten liggen. En rituals is volgens mij wel vriendelijk voor je lichaam wat ik zo hoor.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:56

Ik heb geen last van mijn hoofdhuid, wel vaker hoofdpijn door het gewicht. Eind deze maand gaat het eraf. Dan is mijn nichtje terug van vakantie en die leert voor kapster, dus zij mag de vlecht eraf knippen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:07

Juud87, als ik jou was, zou ik eens een 100% natuurlijke shampoo gaan gebruiken, zonder extra toegevoegde oliebol..

Ik heb die klachten ook gehad... maar kwam bij mij door de shampoo die ik gebruikte...
Het werd alleen maar steeds erger..

Toen een hele poos YES to Carrots gebruikt...
Daar is mijn haar en hoofdhuid helemaal van opgeknapt!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:27

Femke_L schreef:
Juud87, als ik jou was, zou ik eens een 100% natuurlijke shampoo gaan gebruiken, zonder extra toegevoegde oliebol..

Ik heb die klachten ook gehad... maar kwam bij mij door de shampoo die ik gebruikte...
Het werd alleen maar steeds erger..

Toen een hele poos YES to Carrots gebruikt...
Daar is mijn haar en hoofdhuid helemaal van opgeknapt!

En waar kan ik dat krijgen? Woon hier in een klein dorp, Hoorn is dichtbij maar heeft ook niet echt van die natuurwinkels.
Is 'YES to carrots' een merk, of is dat 'YES' en 'carrots' een productsoort?
Eventueel een link naar een webwinkel?

Moet wel toegeven dat ik met de rituals shampoo eindelijk niet eens elke dag mijn haar hoef te wassen maar eens in de 2-3 dagen. Op de niet-wasdagen wordt het wel nat, maar gevoeligheid blijft dan wel. Ondanks dat er geen nieuwe shampoo overheen komt.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:43

De Tuinen.. Daar kun je het krijgen..
Yes to .... is de lijn naam...
Carrots is een van de varianten.. Je hebt ook nog Tomatoes & Cucumber geloof ik...
Afbeelding

Maar misschien is voor jou de tomatoes of de cucumber beter...
Ligt aan je haarsoort..
De carrots paste het beste bij mij..

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:04

De tuinen, dat is er! haha, tenminste, een tijdje terug. Ik zal eens kijken vanmiddag, moet toevallig toch nog even in Hoorn wezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:10

Je kan het anders ook online bestellen :)
Ik gebruik het ook, en heeft mijn hoofdhuid een stuk geholpen. Helaas is het nu te erg, en gebruik ik nog Selsun erbij (kruidvat / etos), is een extra middel naast shampoo wat mijn hoofdhuid terug rustig heeft gekregen.