Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:42

even een vraagje hoe lang kan het duren voor het geld binnen is?
geld zou gister overgemaakt worden maar staat nog niet op mijn rekening.
heb met de koper afgesproken dat ik het produckt op stuur zodra het geld binnen is

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:46

Kan soms wat langer duren.. Denk dat het ook morgen binnen kan komen. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:00

In principe van bank naar bank dezelfde dag, alleen in het weekend wordt het niet bijgewerkt, maar dan zou je het maandag wel moeten zien.
Wanneer iemand van ING naar bank overmaakt, kan het iets langer duren.
Weet ook niet of ze het via telebankieren heeft gedaan of een overschrijvingskaart?? (oke, ouderwets, maar er zijn nog mensen die dat gebruiken en dat duurt wel een paar dagen :) )

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:05

Kentaro schreef:
In principe van bank naar bank dezelfde dag, alleen in het weekend wordt het niet bijgewerkt, maar dan zou je het maandag wel moeten zien.
Wanneer iemand van ING naar bank overmaakt, kan het iets langer duren.
Weet ook niet of ze het via telebankieren heeft gedaan of een overschrijvingskaart?? (oke, ouderwets, maar er zijn nog mensen die dat gebruiken en dat duurt wel een paar dagen :) )

ja daarom vroeg ik het wil de koper verder niet aan vallen ga er altijd vanuit dat het goed komt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:10

Precies! Ik wacht meest 2 tot 3 dagen (buiten het weekend) en stuur dan even een mailtje in de trant van 'Kan het kloppen dat ik uw betaling nog niet heb ontvangen?' Heb echt meerdere keren reactie gehad 'OJA, vergeten maar komt er nu aan!' :P

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:51

Kentaro schreef:
Precies! Ik wacht meest 2 tot 3 dagen (buiten het weekend) en stuur dan even een mailtje in de trant van 'Kan het kloppen dat ik uw betaling nog niet heb ontvangen?' Heb echt meerdere keren reactie gehad 'OJA, vergeten maar komt er nu aan!' :P

ik ben het ook wel eens vergeten :o was toen heel blij dat de koper een mailtje stuurde of ik na wou kijken of alles klopte omdat het geld nog niet binnen was.
meteen gereageerd dat het er aan kwam en dat ik het vergeten was.
krijg bij het pakketje een briefje met daarop

iets langer als verwacht maar hij is er, volgende keer niet vergeten het bedrag over te maken ;)
groetjes .........

heb de koper toen ook een mailtje gestuurd dat het binnen was en dat ik het briefje erg waardeerde :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:02

:D Dat is zó fijn als iemand even een berichtje stuurt!! Voor het zelfde geldt vergeet jij het en denkt de andere kant 'wat een ... die maakt het mooi niet over' Dan kan inderdaad zo'n mailtje zoveel twijfels uit de weg helpen!
Vind hem wel heel grappig gevonden van dat briefje :D

Ik had vandaag iemand die had het bedrag exclusief de verzendkosten overgemaakt... Heb een mailtje gestuurd en kreeg heel snel een mailtje met excuses en dat ze dat vergeten waren en alsnog over zouden maken.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:07

ja en als je het vriendelijk bent reageren de meeste er ook goed op.
ja dat briefje was geweldig

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:58

Kimbeerly schreef:
@ korbakimmy8
dat heb ik nu ook al een paar keer gehad,
uit mijn ervaring blijkt toch dat jonge kinderen hun afspraken met geld overmaken niet na komen.
Ik zit nu ook al 2 weken te wachten op een meisje die iets komt ophalen bij mij, iedere keer weer een andere smoes,
ze komt woensdag weer, als ze dan weer een smoes heeft dan zet ik het weer op marktplaats.

Ja dat is echt vreselijk!
Gelukkig is het voor de rest altijd goed gedaan, heb goede ervaringen met mp.
Met kopen en verkopen dus gelukkig maar:)
soms zitten er van die rare mensen:P

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 01:41

geld is vandaag binnen gekommen was een storing bij mij bank (zegt bank want krijg een mail van de bank)
dus heb de koper een mailtje gestuurd dat het geld binnen is en dat het artiekel onder weg is

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 01:48

Ik had iets op MP staan, hadden mensen op geboden en zouden geld overmaken, 2 weken geleden.
Kreeg ik vandaag een mailtje dat ze het vandaag hadden overgemaakt. Voor hetzelfde geld had ik het al verkocht..?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 01:48

Everytime schreef:
Ik had iets op MP staan, hadden mensen op geboden en zouden geld overmaken, 2 weken geleden.
Kreeg ik vandaag een mailtje dat ze het vandaag hadden overgemaakt. Voor hetzelfde geld had ik het al verkocht..?

:n Nee, ze hadden gezegd dat ze het over zouden maken, dus zou jij in principe het niet kunnen verkopen zonder hen eerst een mail te sturen

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 01:51

Nee oke maar als je het geld zou overmaken die dag en dat is niet gebeurt binnen 3 dagen, dan zet ik het weer te koop hoor. Blijf niet eeuwig wachten. ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 01:59

is toch een kleine moeite even een mailtje te sturen om te vragen of het klopt dat je geld er nog niet is voor het zelfde geld hebben hun perongeluk 2 letters van je rekenening nummer verdraait.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 02:02

Dat heb ik ook gevraagt maar geen reactie, heb nergens gezegt dat ik dat niet heb gedaan! Misschien computer kapot ofzo? Kreeg nu na 2 weken opeens een mailtje, nja prima. :P

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 02:04

:j Okay, dan snap ik het wel. Had misschien duidelijker geweest als dat in je eerste post stond ;)

Maar als ze niet reageren houd het op hoor, graag of niet!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 02:15

ja dat vind ik ook als mij PC kapot is ga ik wel langs me ouders vooral als er iemand op geld van mij wacht

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:41

GRMBLLLLLL :(
Heb ik EINDLIJK een fietskar gevonden die ik ook als buggy kan gebruiken, iets wat ik met spoed nodig heb omdat we met oud & nieuw naar de Efteling gaan en ik wil dat de kids rustig, warm en droog kunnen zitten. Gisteren een mooi bod geplaatst, vanmorgen een email dat ze akkoord was met mijn bod. Ik heb meteen geregeld dat hij opgehaald kon worden en geantwoord. Krijg ik een mail dat haar man zogenaamd inmiddels al contact met een ander heeft gehad en dat hij verkocht is. Ik vind het ronduit schandalig, dit is nu de tweede keer dat zoiets me gebeurt op MP! -:(- Als je akkoord gaat met een bod dan is het product verkocht, dan ga je hem niet zomaar dezelfde dag nog aan een ander verkopen. Het mooiste van alles is nog dat MP nooit ingrijpt, dus iedereen kan maar een beetje zijn gang gaan.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:43

LCharlotte schreef:
GRMBLLLLLL :(
Heb ik EINDLIJK een fietskar gevonden die ik ook als buggy kan gebruiken, iets wat ik met spoed nodig heb omdat we met oud & nieuw naar de Efteling gaan en ik wil dat de kids rustig, warm en droog kunnen zitten. Gisteren een mooi bod geplaatst, vanmorgen een email dat ze akkoord was met mijn bod. Ik heb meteen geregeld dat hij opgehaald kon worden en geantwoord. Krijg ik een mail dat haar man zogenaamd inmiddels al contact met een ander heeft gehad en dat hij verkocht is. Ik vind het ronduit schandalig, dit is nu de tweede keer dat zoiets me gebeurt op MP! -:(- Als je akkoord gaat met een bod dan is het product verkocht, dan ga je hem niet zomaar dezelfde dag nog aan een ander verkopen. Het mooiste van alles is nog dat MP nooit ingrijpt, dus iedereen kan maar een beetje zijn gang gaan.

Oh dat is zo vervelend! Die mensen hebben gewoon geen fatsoen.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:46

@ LCharlotte ik heb dit ook al zo vaak gehad.
helaas doet marktplaats er niks aan.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:49

Ik was al helemaal opgelucht, de tijd dringt. Had al geregeld dat hij werd opgehaald in Amsterdam, terwijl ik zelf bij Maastricht woon en dan krijg je dit.. Waar ik nu nog zo snel een mooie wagen vandaan moet halen. Er staat niet veel fatsoenlijks bij of ze zijn veel te duur, of versleten, verkleurd, kapot of te lelijk om aan te zien :(

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:04

Ik heb naar aanleiding van het vermelde 06 nummer de gegevens van haar man gevonden die hem onderwijl verkocht zou hebben en heb hem een mail gestuurd dat ik hoop dat hij uit fatsoen onze koop doorvoert en contact opneemt voor een afspraak om de fietskar af te komen halen. Heb ook een klacht ingedient bij MP maar die doen daar toch niks mee.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 21-12-11 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:09

Ik denk dat je dan bij de verkeerde site zit. Bij Marktplaats mag dat, bij eBay niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:15

Ik bestel ook liever via ebay, gaat sneller en betrouwbaarder

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:21

Ook een keer 17.50 betaald voor een echt Burberry babyjurkje, bleek een schits en scheef met losse draadjes etc nep jurkje te zijn. Heeft MP ook nooit wat aan gedaan. Is gewoon een grote verzameling geboefte daar, ze krijgen tenslotte ook vrij spel..