Winter 2011/2012 extreem koud en veel sneeuw?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:53

Hier is het nu nog -8,2
Lekker frisjes

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 10:04

Hier -10 (gevoelstemperatuur -18.2 graden).... Ik vind het maar niks. Gewone vorst maakt me niet uit maar dit is niet leuk voor de dieren die buiten zijn. :\

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:15

hier ook -11 met een flinke wind erbij dus erg koud
straks de paarden op de wei zetten voor een paar uurtjes

Morgen word meer dan 10 cm sneeuw verwacht hier :')
nu heb ik een paard waar ik mee kan uitrijden
heb ik geen zadel... :')

2 jaar terug andersom een zadel maar geen paard waar ik mee naar buiten kon :+

Monnie_

Re: Winter 2011/2012 extreem koud en veel sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:20

ik denk dat ik niet naar school ga :') Heb maar 1 uurtje..en moet 1 uur fietsen. vanmiddag wel ff paardrijden.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 10:21

@ Onley: Geen mogelijkheden om een zadel op korte termijn aan te schaffen?

Morgen sneeuw! Mijn 4 WD is kapot, die gaat vandaag daarvoor naar de garage. Hopen dat ze hem vandaag kunnen maken want met achterwielaandrijving alleen kom ik hier de heuvel niet op. >;)
Laatst bijgewerkt door Bravura op 02-02-12 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:33

Kom even binnenvallen en klagen..... Ik heb een appartement wat gesloopt gaat worden. Niks mis mee natuurlijk en een stik leuke burt maar oweeeee wat is het nu koud ... Heb 1 gaskachel voor mijn appartement. Stook enkel mijn woonkamer en slaapkamer op en de douche als ik er onder ga. Wat dus resulteert in ijs op de ramen in mn waskamer/keuken/badkamer ...Wolkjes blazen en andere koude praktijken. Snachts onder 3 dekens liggen en het nog koud hebben ... Vanavond gaat nr 4 er dus overheen ... Gelukkig is het de laatste winter .... prrrrt

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:34

Bravura schreef:
@ Onley: Geen mogelijkheden om een zadel op korte termijn aan te schaffen?

jawel die is in de maak bij me zadelmaker (nieuwe vulling en nieuwe stoten erop) die komt morgen terug van Engeland :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:35

shadowflower schreef:
Kom even binnenvallen en klagen..... Ik heb een appartement wat gesloopt gaat worden. Niks mis mee natuurlijk en een stik leuke burt maar oweeeee wat is het nu koud ... Heb 1 gaskachel voor mijn appartement. Stook enkel mijn woonkamer en slaapkamer op en de douche als ik er onder ga. Wat dus resulteert in ijs op de ramen in mn waskamer/keuken/badkamer ...Wolkjes blazen en andere koude praktijken. Snachts onder 3 dekens liggen en het nog koud hebben ... Vanavond gaat nr 4 er dus overheen ... Gelukkig is het de laatste winter .... prrrrt

brrr dat is koud :brr:

maja hier is het niet anders hoor hier staat maar op 2 kamers de verwarming aan
voor de rest nergens :j

gelukkig wel rondom het huis rolluiken

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 10:36

@Onley: dan kun jij mooi in de sneeuw rijden als de verzending niet vertraagd word!

@ Shadowflower: geen mogelijkheid om ergens met deze koude dagen te logeren? Daar waar ze een Cv hebben die het doet? En ook nog eens lekker eten voor je koken? :DIk wist het wel, ik zou mezelf wel uitnodigen! :+

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:41

haha ik slaap t best in mn eigen bedje met mn eigen spulletjes :P maar t is idd een kwestie van zo vaak mogelijk weg zijn van huis overdag en savonds al heel vroeg op bed gaan liggen.
een lijstje met grappige dingen door de kou :
-koelkast en vriezer (combi) nokken ermee door de kou
-ijs aan de binnenkant van de ramen
-kramp in de voeten als je 2 tellen zonder sloffen op de grond staat
-olijfolie in de schift
-chocopasta die niet meer te smeren is
-daarintegen door de vriezer die het niet meer doet ontdooit brood in de vriezer
-wolkjes blazen in de keuken /waskamer/hal
-3 dikke dekens, teensokken , flanelle lelijke pyamas en warmhoudsloffen

Laatste winter , tijd voor een gek ijsdansje :P

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 10:43

Owww, ellende! Ik zou zsm verkassen! Moet er echt niet aan denken! Lijkt wel een survival! :D

Heb je je onderschrift om je woning? :+

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:47

haha iedereen die die flats kent heeft t ook over de kou/schimmels/stinkflatjes /pauperflats enzo. Het heeft inderdaad een hoop weg van survivelen dus wanneer mensen vragen waarom ik daar niet van houd zeg ik dat ik het al dagelijks doe. Heb zelfs alle kleuren van de regenboog in mn douche van schimmels :P maar goed :P kunnen dr maar beter om lachen dan dr om huilen. Na 3,5 jaar went t opzich wel maar ik neem nu wel echt afscheid van deze winters :P hihi

Neemt niet weg dat t verder wel een hele sociale gezellige buurt is en ik dr verder met plezier woon. ookal roepen buitenstaanders ook nog eens dat t een hele slechte buurt is :P

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:47

-11 hier vanochtend brrrrr... paardjes wel buiten maar met veeeeel hooi..

Onley jij woont om de hoek, morgen samen sneeuwpop bouwen? :D

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:48

mn onderschrift gaat over alles in t leven. Je moet in al het negatieve het positieve inzien. Ik heb het nu koud maar wat waardeer ik ineens wat ik vroeger had en wat ik na deze winter weer ga krijgen kwa luxe ...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 10:59

Petje af! :j

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:02

Ik moest gisteravond voetbaltrainen. Iedereen kwam met muts en wanten en sjaal om haha. We hebben ook geen oefeningen gedaan waarbij we op elkaar moesten wachten, alleen renoefeningen en een partijtje. Maar veel meiden nemen een flesje water mee, en bij een aantal zat er aan het einde van de trainging (1 uurtje) ijs in haha.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:04

shadowflower schreef:
haha ik slaap t best in mn eigen bedje met mn eigen spulletjes :P maar t is idd een kwestie van zo vaak mogelijk weg zijn van huis overdag en savonds al heel vroeg op bed gaan liggen.
een lijstje met grappige dingen door de kou :
-koelkast en vriezer (combi) nokken ermee door de kou
-ijs aan de binnenkant van de ramen
-kramp in de voeten als je 2 tellen zonder sloffen op de grond staat
-olijfolie in de schift
-chocopasta die niet meer te smeren is
-daarintegen door de vriezer die het niet meer doet ontdooit brood in de vriezer
-wolkjes blazen in de keuken /waskamer/hal
-3 dikke dekens, teensokken , flanelle lelijke pyamas en warmhoudsloffen

Laatste winter , tijd voor een gek ijsdansje :P

Haha dat klinkt als mijn huisje! Enkel glas, vrijwel geen isolatie en dat lekker op het platteland :-) mijn chocopasta is nog te smeren dankzij de gaskachel in de keuken, maar de helft van het huis heeft geen kachels en is nu ook vijf graden.... Douchegel wordt dan een stuk minder vloeibaar blijkbaar! Vind die ijsbloemen op de ramen eigenlijk heel erg mooi en dat hele survivelen heeft ook wel wat hahaha (tja, ik word gewoon altijd vrolijk van d winter.....)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:05

@shadowflower: Kun je het brood nu niet buiten neerleggen dan? Zat zelf al te denken om de vriezer eens uit te luchten en dan de spullen buiten neer te leggen. Ontdooien zal het dan vast niet.

Ken de ongemakken van een niet totaal verwarmd huis in de winter wel. We woonden vroeger in zo'n oud huisje met alleen beneden wat gaskacheltjes. Beregezellig, maar je moest in de winter niet midden in de nacht naar de wc willen, de badkamer was nog net niet buiten, zeg maar := . En idd, ijsbloemen aan de binnenkant van de ramen, jezelf tot michelinmannetje omtoveren als je naar bed ging, boven voor school leren met wanten aan, drie lagen kleding en wat dekens. En toch had 't wat...zo 's avonds bij de kachel tussen de ronkende katten...

Hier is het -8 met een gevoelstemperatuur van -15.8. Maar wel weer een strakblauwe lucht en een zonnetje, dat wordt straks weer tuinbankhangen. :D

@Zwerte: Vla op je hoofd? Ik neem aan dat er nog een bakje omheen zat?
En ja, ook bekend, aan de mestkar vastgevroren drollen. Kun je trouwens ook lelijk je tenen aan stoten, bevroren paardendrollen. :')

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:18

Bravura schreef:
@Onley: dan kun jij mooi in de sneeuw rijden als de verzending niet vertraagd word!

Als het goed is komt ze hem brengen om hem opnieuw te passen ;)
maar ik ga liever naar de rijhal hier 1 dorp verder :j

kjoetie schreef:
-11 hier vanochtend brrrrr... paardjes wel buiten maar met veeeeel hooi..

Onley jij woont om de hoek, morgen samen sneeuwpop bouwen? :D

haha ja hoor *\o/*
neem wel me kids mee als ik tot daar kom met mijn glibber auto (achterwielaandrijving) :')

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:20

Ik heb snode plannen om een shetlander van de buuf uit de wei te plukken en te gaan sleeën }>

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:21

vind het kouder als de afgelopen dagen met die wind, had het vanmorgen voor het eerst koud met de honden buiten

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:15

kjoetie schreef:
Ik heb snode plannen om een shetlander van de buuf uit de wei te plukken en te gaan sleeën }>

o jee
hier staat ook nog een schetter maar of die dat zo leuk vind :')

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:19

Wat vreselijk dit weer zeg. Ben sinds 11 uur binnen en me handen prikken nog steeds.. Zelfs door de handschoenen gaat het heen.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:40

zo vanmorgen was het echt koud. die wind :brr: mijn paard heeft een binnenbox maar de schuur heeft wel een open deel.(daar staan de pony stallen) daardoor is het binnen bijna net zo koud als buiten, op de wind na dan.
De speciekuip gevuld met water,was dus ook voorzien van een laag ijs.
dus die heb ik eerst buiten maar leeg gegooid en de ijsresten onder de warme (douche)kraan afgespoeld.en daarna gevuld,peerd was blij, lekker kamertemp water. ;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:58

je weet toch dat warm water sneller bevriest ? ;)