Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:nee ik zeg dat ik het vínd, niet dat het zo ís
Heb haar echter nog niet gevraagd of alles wel goed met haar gaat, en of ze stemmen hoort.
Ilova schreef:En wees niet bang dat als Hij bestaat, je dan allemaal regeltjes moet volgen en allerhande dingen niet meer mag, al het goede komt van God, dus ook plezier! Ook vreugde, liefde, vriendschap. En Hij is zo fantastisch! Hij wil niks liever dan dat je leven nog beter worddat je gelukkig bent
Geloven in God kan zo puur, zo leuk en zo cool zijn.
christel1857 schreef:Ayasha schreef:nee ik zeg dat ik het vínd, niet dat het zo ís
Heb haar echter nog niet gevraagd of alles wel goed met haar gaat, en of ze stemmen hoort.
Nee dat is véél respectlozer natuurlijk dan vinden dat iemand een idiote gedachtegang heeftKom op zeg, ze hoort stemmen en ze is er trots op. Nou prima toch?
Zooist schreef:Ik had dat dan wel, voelde mee ook erg schijnheilig want was echt niet de liefste. En stiekem zei ik dan altijd wel een schietgebedje hoor! Maar dat mocht niemand merken of weten. Men, dat heb ik echt vaak gedaan!
christel1857 schreef:Waar ik gewoon problemen mee heb is dat tot op de dag van vandaag uit naam van 1 of andere religie mensen bruut worden afgeslacht. En iedere gelovige, of dat nu een moslim is of een christen of whatever, geeft dan standaard als antwoord "Maar dat is niet waar de bijbel over gaat, dat is niet wat ons wordt geleerd, dat is niet wat god wil"
Nu ben ik het eens met het feit dat religie niet geweldadig is, of vredelievend, het zijn mensen die geweldadig zijn of vredelievend.
Het beangstigende aan religie is dat het een machtig wapen is wereldwijd gezien, waarmee je iedere ideologie kunt rechtvaardigen. Of dat nu ideologie over vrede en tolerantie is, of over oorlog en intolerantie.
Ilova schreef:Als je een bommetje laat ontploffen bij een hoop oud ijzer en je wacht miljoenen jaren komt er volgens mij geen auto uit.
De mens is zóoveel ingewikkelder dan dat. Dus volgens mij is het gewoon onmogelijk dat een mens door een knal ontstaan is en uit het niets is gaan evolueren. Volgens mij is de evolutietheorie evenzeer een geloof.
Zooist schreef:Ik geloof dat God wel degelijk tegen iedereen praat. Je moet alleen de deur open doen als Hij aanklopt.
Ik ben er zeker van dat God luistert. Ik ben er ook zeker van dat Hij antwoord geeft. Ik ben er ook zeker van dat Hij nu al een paar dagen op jouw deur klopt en ik ben er ook zeker van dat er een dag komt dat jij jouw deur open doet.
Nu zal je me voor gek verklaren, dat kan er makkelijk bij, haha! Maar please, laat me weten dat jouw deur door jou open gedaan is. Ook al is het over 20 jaar.
Mij kan je niet beledigen hoor! Is toch lekker jouw mening! Vasthouden dan die mening!
Ayasha schreef:Waarom schaam je je en voel je je een debiel?Je hebt toch wat geleerd van die periode? Daar draait het toch om?
Daphna schreef:Ilova schreef:En wees niet bang dat als Hij bestaat, je dan allemaal regeltjes moet volgen en allerhande dingen niet meer mag, al het goede komt van God, dus ook plezier! Ook vreugde, liefde, vriendschap. En Hij is zo fantastisch! Hij wil niks liever dan dat je leven nog beter worddat je gelukkig bent
Geloven in God kan zo puur, zo leuk en zo cool zijn.
Helemaal mee eens. Ik heb nog een toevoeging. Geloven is helemaal hip, het is duurzaam, groen, fairtrade en biologisch. Helaas dat niet iedereen het zo ziet, maar ik zie zoveel positiviteit in het geloof, geloven geeft inspiratie en energie.
christel1857 schreef:Ik zou graag een bijbelse verklaring voor mijn kat willen van iemand, gewoon uit nieuwsgierigheid. Immers, god heeft ook mijn kat geschapen.
En mensen die niet geloven dat uit niets, iets kan ontstaan moeten echt serieus iets gaan lezen over de onderzoeken die worden gedaan in CERN. (anti-materie etc)
Zooist schreef:christel1857 schreef:Ik zou graag een bijbelse verklaring voor mijn kat willen van iemand, gewoon uit nieuwsgierigheid. Immers, god heeft ook mijn kat geschapen.
En mensen die niet geloven dat uit niets, iets kan ontstaan moeten echt serieus iets gaan lezen over de onderzoeken die worden gedaan in CERN. (anti-materie etc)
Ook dat heeft God geschapen! Geloof ik tenminste!
Die visje poster is echt leuk! Zitten heel veel leuke tussen.
Christel, voor je katertoestand is er vast wel een ander topic waar ze je kunnen helpen. Onze hulp hoef je toch niet want je geeft elke keer aan dat je er toch niet in gelooft......
Dierenpraat heet dat forum geloof ik en dan is er vast een subforum. Er zijn heel veel bokker met verstand van katten. Ik heb er ook wel eens iets geplaatst. Kreeg veel goede tips.
Ayasha schreef:Ik vraag me meer af wat het met jou is, dat jij zo wanhopig tegen bewijs wilt leveren?
christel1857 schreef:Ayasha schreef:Ik vraag me meer af wat het met jou is, dat jij zo wanhopig tegen bewijs wilt leveren?
Wie zegt dat het wanhopig is? Ik vind het leuk om een discussie een beetje interessant te houden.
Maar wil je hiermee zeggen dat ik nu een punt heb? Dat de bijbel hier geen verklaring voor biedt? Want ik lieg niet eens, ik zal morgen wel een foto plaatsen van mijn kater, als ie bezig is.
Ayasha schreef:Lieve meid ik ben niet gelovig en ik heb de bijbel nog nooit van dicht bij gezien dus aan mij moet je het niet vragen.
Ik weet niet, het ligt waarschijnlijk aan mezelf... Maar je toon komt op mij erg aanvallend over.Vandaar dat ik er over val.
Benfan schreef:@christal, wat loop je toch te miepen meis. In de bijbel staat ook niet een verklaring waarom mij video recorder op gegeven moment uit zichzelf begon op te nemen of af te spelen.. en als je niet uitkeek banden richting je schenen uitschoot. Of waarom gras groen is en de lucht blauw. Dat het niet in de bijbel staat wilt niks zeggen. Moet zeggen dat je een beetje stennis loopt te schoppen waar dat niet nodig is. Je haalt geloof en religie hopeloos door elkaar. De bijbel is geschreven door mensen in een tijd dat ze een totaal andere denkwijze hadden dan nu, waarom zou je mensen daar op aanspreken? of wil je ook een discussie openen over de twilight sage?