OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:50

Als je een studentenov hebt dan moet je naar een gele automaat, moet je even op internet zoeken waar ze staan in jouw buurt. Pasje erin bestelling ophalen en klaar.

Als je een gewone hebt dan is deze voor de bus altijd bruikbaar, en als je ook met de NS wilt reizen moet je deze ook aanmelden via de nswebsite. www.ns.nl

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:30

oke heel erg bedankt dus dan kan ik hem gewoon opladen wand ik heb een persoonlijke ov ofzo

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:29

Jaa dan moet je eerst aanmelden via de ns-site als je met de trein wilt, en dan kan je er geld opzetten.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:33

Ik heb het van de week even nagevraagd aan de conducteur,
Hij zei dat ik (in brabant) nog niet hoef in te checken maar wel goed is om eraan te wennen.
Dus het hoeft nog niet ( in ieder geval in Brabant)
Met studente Ov. Dan he

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:44

furious schreef:
Jelleee schreef:
Ik heb een vraag :')

Ik reis altijd met mijn studenten ov kaart, met de bus. Heb een week abo. Ik heb er zelf nog nooit geld opgezet ofzo. Maar bij het uitchecken staat er altijd: huidig saldo: -2,80 (dit bedrag veranderd trouwens nooit)
Het staat er al een jaar ofzo maar begin me er nu toch wel aan te ergeren :+

Hoezo ergeren ?? Het is gewoon je saldo. Dus je staat 2,80 in de min.

Als je goed had gelezen, reis ik met een week abo, GEEN saldo, ik krijg het omdat ik student ben. Ik heb nog nooit wat betaald of geld erop gezet (alleen het week abo 'opgehaald') dus ik vind het erg vreemd dat er -2,80 op staat terwijl ik er nooit geld op zet.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:15

Als jij een keer ingecheckt hebt toen connexxion bijvoorbeeld die foute software er op had staan dan ben je geld kwijt inderdaad. Daar kon je toen een vergoeding voor krijgen en daar heb je een brief over gehad.

Dat je in de min staat kan ook omdat je bijvoorbeeld een keer in het weekend gereisd hebt..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:17

dat kan toch niet want er moet een bepaald instaptarief op staan en als je er nog nooit iets op hebt gezet kan je er dus niet mee reizen wanneer hij niet geldig is.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:59

Dat instaptarief is volgens mij niet overal zo.. Bij het GVU kan ik bijvoorbeeld met mijn studenten week OV in het weekend zelfs inchecken als ik nog maar 0,01 aan saldo heb. Daar lijkt dan dus geen instaptarief te zijn wat je minimaal op je kaart moet hebben staan?

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:47

Ik had het van de week in de bus ook, stond ineens reiskosten -1.80 ofzo heel apart.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:48

In de bus kan dat dus wel :) van de NS moet je inderdaad minimaal 20€ op je kaart hebben staan geloof ik.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:29

Lijkt me met een studenten-ov toch sterk. Ik weiger te betalen, heb die #$& IB-groep twee complete maandsalarissen betaald, kunnen mij wel gratis busreisjes geven dacht ik zo :Y)

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 01:29

Ik heb even een vraagje...

Ik heb een studenten-OV en kan door de week gratis reizen.... Ik loop stage in Winschoten dus ALS ik in het weekend stage moet lopen moet k daarvoor betalen...
Zit er een verschil in kosten als je op saldo reist in vergelijking met een treinkaartje met korting? Of kan ik niet eens op saldo reiizen met Arriva trein (Bus kan het hier in Groningen e.o. wel!)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:30

Ja maar ik reis alleen met de bus hoor! En heb er nooit een brief ofzo over gehad...
Ik zal morgen wel eens bellen want ik vind het toch vreemd :P

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:42

Hallo.

Ik meld me ook ben al 2 jaar mijn studiefinanciering aan het aanvragen :+
Inmiddels vorige week aangevraagd
En net een brief gekregen om mijn reisproduct op mijn kaart te zetten

Alleen het leuke is dat ik geen paspoort op mijn (persoonlijke) chipkaart heb staan maar een foto van mijn hond _O-
Ik wist dat niet en had een foto geüpload ik dacht voor op de achterkant :+
Maar nu staat die dus als mijn pasfoto heb hem ingescand en gestuurd maar ben nu benieuwt of het word geaccepteerd

In de trein kunnen alle conducteurtjes er wel om lachen maar dat was nog met reizen op saldo moest wel vaker mijn ID kaart erbij laten zien geen enkel probleem die heb ik altijd bij me!

Maar ik ben benieuwt of dit nu nog kan met die studiefinanciering en ov jaarkaart :+
Wie heeft er nog meer zn belachelijk domme blunder volgens mijn kaart ben ik dus een heuze bordeauxdog :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:03

Heb je een studentenkaart als peresoonlijke?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:14

Hallo, even een vraagje!
Sinds ruim 3 weken aan de studie in Rotterdam.. Elke dag met de trein vanaf Middelburg naar Rotterdam.
Afgelopen maandag kon ik pas mijn studentenreisproduct activeren. Er was iets mis gegaan met aanvraag stufi en dus ook met het OV.
Heb dus in die 3 weken 5x 35,60 moeten betalen om op school te komen.
Weet iemand of ik dit op de een of andere manier terug kan krijgen? Vind het een beetje zonde namelijk..
Alvast bedankt!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:18

Ja Jans

MaartJ hier op school kun je als het meer dan een x bedrag is het declareren misschien kan dat bij jou ook?
Of anders via duo?
Ik zou het niet weten

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:31

Gentlegiant schreef:
Hallo.

Alleen het leuke is dat ik geen paspoort op mijn (persoonlijke) chipkaart heb staan maar een foto van mijn hond _O-

Haha, sorry maar hier moest ik echt wel even om lachen _O-

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:41

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:15

DUO zegt dat ze er niks aan kunnen doen omdat ik mn stufi aanvraag te laat heb gedaan. Oké prima, snap ik, daar was wat fout gegaan. Ik was in de veronderstelling dat ik het wél had aangevraagd bleek dus niet zo te zijn. Maar nou stond er een bericht op DUO dat ik vanaf 10 sept. zou kunnen reizen met m'n studentenreisproduct. Die stond pas afgelopen maandag klaar.. Lijkt me dat ik dan iig de kosten van afgelopen week terug zou moeten kunnen krijgen..
Zegt DUO: Je moet de OVchipkaart bellen.. nou ik heb al ruim 20 minuten aan de telefoon gezeten en ik krijg alleen maar te horen:'al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft'. Wordt er niet goed van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:15

DUO zegt OVChip, die zegt studentenOVchip, die zegt DUO.. bereid je maar vast voor op ellende. Ik ben al anderhalf jaar bezig om een vergoeding voor gemaakte kosten te krijgen :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:35

Wat een feest.. Krijg ik ook een vrouw aan de telefoon die maar half Nederlands kan en geen bal van m'n verhaal snapte. Dan wordt ik toch lichtelijk geirriteerd..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:10

Naar een service balie gaan op een station die tevens een oplaadpunt enz van ovchipkaart is en daar face to face even een woordje uit wisselen?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:32

Gentlegiant schreef:
Hallo.

Maar nu staat die dus als mijn pasfoto heb hem ingescand en gestuurd maar ben nu benieuwt of het word geaccepteerd

In de trein kunnen alle conducteurtjes er wel om lachen maar dat was nog met reizen op saldo moest wel vaker mijn ID kaart erbij laten zien geen enkel probleem die heb ik altijd bij me!

Maar ik ben benieuwt of dit nu nog kan met die studiefinanciering en ov jaarkaart :+
Wie heeft er nog meer zn belachelijk domme blunder volgens mijn kaart ben ik dus een heuze bordeauxdog :D

hoe bedenk je het _O-

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:45

Das een goed idee Gentlegiant, zitten die op elke station of hoe zit dat?