Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:34

Tessebes schreef:
"Heb je hotelschool gedaan? Voor dit werk heb je toch helemaal geen opleiding nodig."
"Goh, heet je Tessa, zo heet de hond van ... ook. Ja Tessa, een echt hondennaam."

:oo jéétje

Bij ons plakt er momenteel een duidelijk A4tje op de raam van ons loket (die overigens afgesloten is aan de binnenkant met een gordijntje zodat de mensen -zouden moeten- beseffen dat het loket gesloten is) waarop staat dat DIT loket verplaatst is naar loket *lokaalnummer* , met daaronder: schuin aan de overkant, rechts. Kloppen ze gemiddeld nog 2x/voormiddag aan ons loketje: of dit loket gesloten is? _-:(

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:31

Maritje1991 schreef:
hihi herkenbaar dat ze vergeten te wegen! ik werk dan wel bij de AH maar wij zijn de enige in de regio die nog niet wegen bij de kassa, veel klanten zeggen dan ook aan de kassa dat ze het ineens niet meer willen! ze zijn gewoon te lui om heen en weer te lopen of te wachten want dat duurt te lang:s

Hé wat een herkenning :)) Ook bij de ah waar ik werk hebben we niet de nieuwe kassa's met weegschaal. Sommige klanten hebben hier begrip voor en andere niet.

Ik had laatst ook een man en hij bleef me van achter aan de rij aanstaren. Ook toen ik zijn producten scande bleef hij me aankijken waarop ik zei; Sorry meneer, maar is er iets? :) Waarop hij me aankijkt recht in m'n ogen en zegt; Oh nee joh je hebt mooie oorbellen! En hij heeft me alleen maar in mn ogen aangekeken :Y)

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:55

Ik werk als promotiemedewerker en vandaag kreeg je bij het inschrijven voor iets een gratis breaker en een schrift. Dus ik gaf dat aan een jongen. Hij: "Bedankt, enne krijg ik hier dan ook je telefoonnummer bij?" Ik: "Nee :') die krijg je niet." Hij zei niets, greep zijn vriend bij de arm en liep heeeel hard weg.

En de actie van vandaag was alleen voor studenten, maar er kwam een oudere man naar me toe. Hij zei: "Maar ik ben wel student gewéést!" Ik: "Ja meneer, dat kan, maar het is alleen voor mensen die nú student zijn." Hij: "Maar het is echt waar hoor, ik ben áfgestudeerd!" Ik: "Oke, ik begrijp het, maar u kan zich hier helaas niet inschrijven." Hij: "Je gelóóft me niet he, ik heb ECHT gestudeerd, godsamme...." en toen liep ie weg :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:12

Jitskeangela schreef:
Jolandaa schreef:
Dat met dat extra groente erbij doen; bij ons word dat bij de kassa afgewogen :=

Tsja,boerendorp,dus daar wordt vertrouwd op eerlijkheid van mensen,
wij hebben hier ook vaak een kraampje met zakjes walnoten voor 50 cent aan de weg staan,
(eigen boom,er komen om de 2 jaar zo ongeveer 5 kratten af :))
en die betalen áltijd!
en mensen uit grote steden staan heel raar te kijken dat dat hier zo kan :D

Hier hetzelfde. Der zijn nu volop pompoenen en courgettes langs de weg te koop. Zelf pakken en geld in potje doen. Eieren doen het hier ook goed overigens!

Smallheal

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:24

Wij hebben de eierenboer die hier 1x in de 2 weken langs komt :')
En idd kraampjes langs de weg!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:13

Ik had gister iemand die zei dat ik spiegelde alsof ik met een meetlat bezig was, snapt iemand die? :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:17

waarschijnlijk heel precies en stond alles superrecht? een compliment dus imo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:35

Judith_ schreef:
En zijn vooral die brutale ouders die hun kinderen niet op voeden, de ouders hier op aanspreken is zo af en toe levens gevaarlijk. De bedreigingen die er bij te pas komen. :=

Dat heb ik ook zo vaak gehad toen ik nog bij het Kruidvat werkte :')

Eén keer ook, die is me bijgebleven omdat die mevrouw echt zo apart reageerde dat ik met mond open heb staan kijken. De mevrouw in kwestie was van Marokkaanse afkomst, maar zag er heel 'gewoon' uit (geen hoofddoekje, niet bedekt tot op de enkels, sprak perfect Nederlands) en had een klein jongetje van een jaar of 3 aan de hand. Het jongetje rent naar het schepsnoep en gaat met zijn vieze knuistjes snoep uit de bakken staan opeten.

Nou... ten eerste GADVER want iedereen staat daar met z'n handen in te roeren (zelf koop ik ook nooit schepsnoep, het idee alleen al), en daar staat je kleine kind dan lekker andermans bacteriën te eten en de zijne te verspreiden.
Ten tweede mag het gewoon niet, het is feitelijk diefstal.

De mevrouw is inmiddels doorgelopen maar zag duidelijk dat haar zoontje aan het snoepen was. Ze zei er echter niks van. Dus ik loop naar het jongetje toe en zeg (op heel vriendelijke toon, het jongetje kan er ook niks aan doen dat hij niet is opgevoed): 'Doe dat maar even niet, dat mag niet.'
De moeder ziet/hoort dit, komt naar me toe en wordt niet boos of woedend maar gewoonweg FURIEUS! Wat ik wel niet denk, als vrouw, om zo tegen een man te praten?!

Nou echt hoor, de ogen rolden uit mijn kop. Het ging om een jongetje! Hij was aan het stelen, en dan word ik daar echt niet boos om bij zo'n jong kind... maar de reactie van zijn moeder vond ik echt uh... bijzonder. Ik ben daarna ook nog uitgemaakt voor alles dat rot was, echt niet normaal meer hoe iemand zo'n taal uit kan slaan.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:47

Was het toevallig geen Egyptische vrouw? Ik heb eens gezien op tv dat ze in Egypte de jongens/mannen SCHANDELIJK verwennen. (in zin van, ze mogen alles en moeten niks)

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:39

Vandaag, een ouder echtpaar bij mij aan de kassa, Vrouwtje wil er langs met de kar, zegt tegen haar man: 'Loat me dr eem langs'.
Man: 'Omdaj t zo heeeeerlijk netties vroagt.' :D
En ook nog bloedserieus he.. haha. Geweldig!

Heb trouwens de laatste tijd ook een beetje last van de automatische piloot. :+
Dan wil ik bijv. hallo zeggen, zeg ik heel vrolijk: 'Doeeeehooeg!' Of ipv 'Wilt u de bon nog mee?' zeg ik: 'Spaart u ook koopzegels?'.. Kan je wel vertellen, mensen kijken je dan soms heeeel raar aan.. :(:)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:47

Ik doe ook alles op de automatische piloot xD
Dan geven ze in het begin al een lege flessenbon, en die heb ik dan ook al gescand enzo, en dan nadat ik de boodschappen heb gescand, vraag ik : heeft u nog een legeflessenbon?
Maar vaak halverwege mn zin heb ik het al door, en kap ik mn zin snel af :')
Meestal beginnen die mensen te lachen xD
Ook als ik vraag of ze koopzegels sparen dan gaan ze vaak lachen alsof dat zo'n rare vraag is. Maar sommigen vinden dat voor oude mensen :P

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:50

Bij mij zeggen ze meestal zelf al dat ze er zegeltjes bij willen :)
Vraag het eigenlijk haast nooit een enkele keer wel.

Of dat heb ik als ik in het weekend heb gewerkt dan zeg je natuurlijk: prettig weekend,
En je begint weer op maandag bij de eerste klant ga ik altijd te fout in en zeg ik prettig weekend :+
Gewoon omdat het er dan zo in zit haha

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:56

haha, ken het helemaal!

Heb ook altijd moeite met de overgang van de ochtend naar de middag. :+
Is het al bijna half 1, zeg ik nog stééds: 'Goedemorgen!' en dan de klant: 'Euh.. volgens mij loop jij een beeeetje achter hoor.' }:0

Of net als 1234 met die flessenbonnetjes, heb ik het met de koopzegels. Wij móeten dus zeggen: 'Spaart u pakketzegels?' daarna: 'Spaart u ook nog koopzegels? Dan wordt het zoveel euro aub.'
Maar sommige klanten zeggen dus als ik begin met het scannen, met alle zegeltjes graag. Oke is goed zeg ik dan. Ben ik klaar met scannen, ben ik het natuurlijk glad vergeten.. :D Dus ratel ik zo weer het riedeltje op..

Soms denk ik echt dat die klanten denken dat ik gewoon dom ben.. :+

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:58

Haha ik heb dat vooral met tasjes, als ze dan al van te voren een tasje vragen, dan stop ik de producten in het tasje, wil de bon geven en geheid dat er dan uitkomt "en een tasje" :')

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:10

Haha geweldig eigenlijk!

Waar ik me trouwens écht dood aan kan irriteren, is dat mensen bij de servicebali zeggen: 'Shag met vloei graag.'

Dan heb ik altijd zoiets van, euuuhh? Wélke shag en wélke vloei? :? Alsof ik daar een neus voorheb? :Y)
Ben me nu dan ook aan het aanleren om, als ze zeggen: 'Drum met vloei' om dan gewoon drum met mascotte te pakken. (voorbeeldje. ;) )

En als ze bijv. Javaanse jongens 3kwart zeggen, ga ik er niet nog eens achter aan vragen, met vloei? }>
Soms kom ik dan terug bij de kassa, zónder vloei, ( :D ) en dan durven klanten ook nog raar te kijken?

Ach, een paar vaste klanten hebben het al door. :D En dát is mijn doel. :Y)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:50

Ik had ook iets geks :=

Er was een man en die keek naar mijn naambordje. Hij kon het niet lezen dus deed een bril op en zei: "Hmm Rikst, een echte Friese naam, jij kan toch zo goed leren"

Eeuhms sorry? :')

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 02:18

M_aaike schreef:
haha, ken het helemaal!

Heb ook altijd moeite met de overgang van de ochtend naar de middag. :+
Is het al bijna half 1, zeg ik nog stééds: 'Goedemorgen!' en dan de klant: 'Euh.. volgens mij loop jij een beeeetje achter hoor.' }:0

Of net als 1234 met die flessenbonnetjes, heb ik het met de koopzegels. Wij móeten dus zeggen: 'Spaart u pakketzegels?' daarna: 'Spaart u ook nog koopzegels? Dan wordt het zoveel euro aub.'
Maar sommige klanten zeggen dus als ik begin met het scannen, met alle zegeltjes graag. Oke is goed zeg ik dan. Ben ik klaar met scannen, ben ik het natuurlijk glad vergeten.. :D Dus ratel ik zo weer het riedeltje op..

Soms denk ik echt dat die klanten denken dat ik gewoon dom ben.. :+

Ik heb er een gehad die om half 7 savonds nog vrolijk aan kwam zetten met een '' goedemorgen ''. Toen keek ik toch wel behoorlijk raar op en heb ik hem er ook maar even vriendelijk gezegd dat het ondertussen al avond was :+

Ik kan me zo 1,2,3 geen rare dingen meer bedenken.. Behalve dat ik toch wel raar opkeek toen een koppel van een jaar of 70 condooms kwam halen. Ik bedoel, zwanger raakt ze toch niet meer hoor :Y)

Oh, bedenk me net weer wat: Ik wist een keer dat ik aan het einde van de dag zeker 20 euro kasverschil zou hebben...
Mevrouw had iets boven 10 maar onder 30 euro gekocht en betaalde met een 50je. Ik gaf het wisselgeld terug maar had perongeluk 2 20jes gegeven in plaats van 1 en ik zei dat ik volgens mij een 20je teveel had gegeven (dat ik er 2 gaf drong pas door toen ik het geld al niet meer vast had :7 ) maar mevrouw zei van niet. Tjah, je kan het verder ook niet bewijzen dus moet je de klant dan laten gaan, maar ik vond het wel erg onbeschoft...

Als ik gevloten zou worden voor een vraag zou ik naar de klant kijken, vervolgens verderop in het pad en dan m'n schouders ophalen en weer verder gaan met werken, er stond geen hond verderop in het gangpad dus waar diegene naar floot?? :Y) }> Of gewoon straal negeren tot ze je netjes/normaal aanspreken.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 04:01

Ach foutjes maken aan de kassa heb ik ook gehad door de automatische piloot.
Vooral ná het weekend, in plaats van een fijne dag wenste ik ze dan een prettig weekend. Dan kreeg ik ook wel rare blikken :o

Grootste fout die ik heb gemaakt was een bonnetje vergeten in de kassa lade te doen. (ook zon fout door mn automatische piloot, had hem in de prullebak gegooit)
Dat leverde een gigantisch kasverschil op, gelukkig kon ik het bonnetje weer uit de bak vissen want die was nog niet geleegd)
Maar dan schrik je wel als je naar achteren geroepen word wrm er zoveel geld mist. schaam me er nu nog voor :o

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:12

Rintah schreef:
Ik kan me zo 1,2,3 geen rare dingen meer bedenken.. Behalve dat ik toch wel raar opkeek toen een koppel van een jaar of 70 condooms kwam halen. Ik bedoel, zwanger raakt ze toch niet meer hoor :Y)

Even offtopic hoor, maar... een condoom gebruik je niet alleen tegen zwangerschap he ;)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:54

M_aaike ; Ja ik herken het :j Ik werk zelf in een tabakzaak, en daar komt het elke dag wel een paar keer voor. Dan komen soms van die chagerijnige klanten aan en zeggen meteen shag met vloei, eum ja welke shag? Ja drum(bijv), oke en welke vloei? Dikke zucht, doe maar mascotte. Hoeveel moeite is het om nou even de naam van de shag en vloei te zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:23

'Pardon, Ik ben op zoek naar de kattenbrokjes die ik altijd heb, je weet wel... '

Hoe moet ik nu weten welke kattenbrokjes mevrouw altijd koopt? :')
Werk op de verslijn, weet dus niet heel erg veel van de DKW maar ben natuurlijk prima in staat om iets te zoeken. Maar weet echt niet wie allemaal welke soort kattenbrokjes koopt.

Dat met het roepen van shag en vloei komt deels bekent voor. Maar dan met de andere producten.
Van de week stond er iemand met een heel brood, houdt die om hoog en roept 'Half!'
Nu moest ik me toch wel heel erg in houden om niet te gaan zeggen dat het eigenlijk een heel brood is. Dus dan maar van de domme houden, even niet begrijpend aan staan kijken en vragen waar ik de klant mee kan helpen: 'Half natuurlijk!'
Oooh had u een half brood gewilt meneer? Dan doen we dat toch even. :j

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:24

Echt, waar ze het lef vandaan halen? :=
Ik durf amper om een half brood te vragen, omdat ik die meisjes niet lastig wil vallen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:35

Het 'fijn weekend' zeggen op maandag (en zelfs dinsdag :')) klinkt me heel bekend in de oren. _O-

Had dinsdag toch een klant.. :=

Mevrouw wilde een bh kopen en een pakket thee+keukendoeken. Best. Die doeken waren 3,-, en de bh 9,95.

"Dat wordt dan 12,95 mevrouw."
- legt briefje van 10 neer -
"12,95 mevrouw.."
- ja maar die bh is vier euro
"Nee mevrouw die is 9,95. De 4,- ligt daar onder"
- oh dan hoef ik niet.

Goed. Dus ik ruim de bh op in de retourbak en verwijder deze ook van het scherm, noem de prijs van de doeken en neem het briefje van tien aan. Om het even erger te maken toets ik dus ook 100,00 in in plaats van 10, maar dat moet niet uitmaken zolang ik het juiste bedrag terug geef.

Mevrouw wil ineens toch met 4 euro betalen. Nou, goed. Dus ik geef mevrouw haar tientje terug, ruim de 2 euro's op en geef nog 1 terug waarna ik de lade sluit.

Ik geef mevrouw het bonnetje, en leg vervolgens mijn fout met de kassa uit, maar dat ik het juiste bedrag terug heb gegeven. Was gewoon duidelijk, want de klanten die stonden te wachten vertelden me dat ik het volkomen duidelijk uitgelegd had. Mevrouw snapte niet, dus legde ik het nogmaals uit. Uiteindelijk beweerde mevrouw dat ik dus haar tientje niet terug had gegeven, terwijl ik volkomen zeker was (en de klanten als getuige had) dat ik dat wél had gedaan!

"Mevrouw die heb ik u terug gegeven."
- Nee niet waar!
"Mevrouw u gaf mij 10 euro die ik heb aangeslagen, ik gaf u deze terug, heb uw muntjes van twee gepakt en vervolgens 1 euro terug gegeven. Zo klopt het gewoon, hoor."
- Nee jij liegen! Ik binnengekomen met 20 euro en 20 cent! Jij mij nog briefje van tien terug geven moeten!

"Mevrouw ik heb u die terug gegeven."

Ondertussen stond mijn baas ook aan de andere kant van de kassa mee te luisteren, evenals mijn collega.

Vervolgens ging mevrouw eisen dat ik haar tientje terug geef, want ze had toch écht twintig euro gegeven. Ik heb mevrouw uitgelegd dat ik één briefje van tien in mijn handen heb gehad, en meer toch niet. Uiteindelijk ging de vrouw weg, en complimenteerde mijn baas me nog over dat ik duidelijk en kalm was gebleven naar die mevrouw toe. Nou ja, blijkbaar was mevrouw (of haar man) het niet met me eens en kwam ze terug. Ze rende meteen naar me toe aan de kassa en begon te tieren en te vloeken tegen me, terwijl ik bezig was met het afrekenen van een rij klanten.

"Ja meisje jij goed luisteren moeten!!!!"
"Mevrouw, als u even rustig daar zou willen staan, dan sta ik u zo te woord, alleen ik ben op dit moment bezig met een klant."
"Nee jij nu verdomme stom kind!"

Ik heb mevrouw dus maar wat laten afkoelen en niet gereageerd, totdat mevrouw echt enorme persoonlijke aanvallen ging maken, heb mijn baas omgeroepen en hem vertelt dat mevrouw terug was. Geen enkele klant hoeft mij zo te behandelen, dus ik weigerde ook om mevrouw verder nog te gaan helpen. Mijn baas heeft uiteindelijk met de klant afgesproken dat ze woensdag terug kon komen en als het geld geteld was en er een tientje teveel in die kassa zat, kreeg ze deze terug. Ik ben woensdag ook gebeld door mijn baas, met de mevrouw in kwestie naast hem die haar excuses aan wilde bieden voor haar gedrag. Ik had toch echt gelijk. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-10 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:36

Goh meisje, heb je de hele nacht vlechtjes ingehad dat je nu van die krullen hebt!?

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:42

sharoontje schreef:
M_aaike ; Ja ik herken het :j Ik werk zelf in een tabakzaak, en daar komt het elke dag wel een paar keer voor. Dan komen soms van die chagerijnige klanten aan en zeggen meteen shag met vloei, eum ja welke shag? Ja drum(bijv), oke en welke vloei? Dikke zucht, doe maar mascotte. Hoeveel moeite is het om nou even de naam van de shag en vloei te zeggen?

Vroeger stond ik achter de sigaretten counter van de supermarkt en idd als je dan vraagt aan een klant welk merk vloei ze willen hebben lijkt het altijd alsof ze die vraag niet verwachten.
Dan gaan ze eerst even nadenken voordat ze antwoord geven. _O-