alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 16:35

BeFunny schreef:
Waar ga je heen Momo?

Hier zit nu de hele zaal vol. En volgens mij pikken ze mensen uit rij 1 en 2 er wel eens uit, verder niet.

Ik zit op de achterste rij in het midden dus ertussen uit piepen is er niet bij :')

Femke Verneij Alle Dagen Heel Divers. :') Is ook cabaret. :D

Fijn dat je het leuk vond! Ik ben ook erg benieuwd. Hoop alleen dat de verkoudheid niet erger wordt, alweer..

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-26 18:29

Ik ben vandaag weer alleen wezen wandelen! Niks spannends aan, doe ik wel vaker! Daarna wat gedronken op een terrasje. Ik had een heel leuk idee toen ik op stond vanochtend. Ik keek naar buiten en zag dat het ontzettend lekker weer was. Dus tasje gevuld met ontbijt (oke het was al lunch tijd inmiddels) wat lekkers, thee en een boek mee. Naar de plek gereden waar ik wilde wandelen en onderweg op een relaxte plek geluncht. Boek erbij gepakt, heerlijk even in het zonnetje genoten. Daarna dus naar het terrasje geweest. Wat ontzettend druk was! Veel schreeuwende kinderen. Haha maar lekkere pot thee met een ijsje gehad. Ook even lekker gelezen. Ik heb altijd het idee dat mensen dan denken "wat doet zij hier alleen? Thuis kun je toch ook lezen?" Maar ik vind het z'n leuk idee een boek lezen in een café of tentje onder het genot van een cappuccino oid. Lekker knus. Dat doen ze hier in het noorden eigenlijk niet. Maar ik zie het op tiktok best wel eens voorbij komen!

Wat zijn jullie gedachten als je iets alleen doet? Ook al is het maar wandelen? Ik voel mij altijd wel een beetje nonchalant stoer ofzo. Alsof ik toch nog aan de hele wereld wil laten zien "kijk het boeit mij niet" terwijl dat heel vermoeiend is. Ik wil gewoon lekker genieten van de me-time.

Ik ben ook veel meer aan het nadenken als ik alleen ben. Waarschijnlijk logisch gevolg want als je met z'n tweeën bent heb je het vaak over koetjes en kalfjes. Of een dieper gespreksonderwerp. Ook over de activiteit zelf. Bijvoorbeeld wandel ik wel goed? Waar ga ik wat drinken? Waar vind ik een leuk bankje? Het gaat wat natuurlijker als je samen bent soms heb ik het idee. Of is het gewoon oefening baart kunst?

F_T

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-26 18:32

Ik denk er nauwelijks bij na eerlijk gezegd, het is mijn normaal.

Heerlijk om dingen totaal in eigen tempo te doen, last minute zonder overleg change of plans etcetera.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-26 18:44

F_T schreef:
Ik denk er nauwelijks bij na eerlijk gezegd, het is mijn normaal.

Heerlijk om dingen totaal in eigen tempo te doen, last minute zonder overleg change of plans etcetera.

Ja precies, bij mij is het nog wel een klein beetje "Ik ga nu alleen op stap" bijvoorbeeld een rondje in de buurt wandelen, naar de sportschool gaan of boodschappen doen is gewoon heel natuurlijk. Maar echt een solo date "durf" Ik prima, maar voelt nog niet heel natuurlijk. Hopelijk komt dat!