Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:50

Nathalie schreef:
Ik snap best dat als je werknemer bent dat 18.00 sluiten ook 18.00 uur is. Maar 18.00 is geen 17.40 zoals ik hierboven las.
Ik heb ook eens in een winkel als personeel gewerkt en daar werd toch echt van mij verwacht dat ik 's ochtends minimaal 15 minuten van te voren aanwezig was en na sluitingstijd bleef tot iedereen klaar was. En ja dat was ook als er om 6 uur nog een klant binnen kwam, dan hielp je die gewoon.
Ik heb er nooit een probleem van gemaakt.
Dat kwartiertje extra, wat is dat nou???

Maarja, misschien ben ik daar dan makkelijk in ofzo....
Ik heb een tijdje 110 uur in de week gewerkt voor een salarisje van 300 euro per maand. Nou voor dat salaris wat je in een winkel krijgt (moet toch wel minimaal zon 1000 euro per maand zijn denk ik zo) voor 40 uur, zou ik er persoonlijk écht geen probleem van maken om 10 minuutjes te moeten wachten....

nee, maar om 18 uur sluiten is niet om 18 uur naar huis.
ikzelf sluit mijn kassa (mits het geld voorgeteld is en op mijn palletje ligt) gemiddeld af in 5 minute.
daarna moet ik twee kaarten nog afsluiten, geld terug in kassa doen, beide (of drie) kassa's uithalen, overige geld in zakje doen samen mt de kaartbriefjes, kistjes zoeken, alles naar den bureau brengen, geld afgeven bij de baas, en alles afsluiten
is minimum een kwartier werk.
ik werk via een twee weken systeem
week een kom ik de maandag 10 minuten op voorhand, plus kwartier savonds
woensdag, donderdag en vrijdag 5 minuten op voorhand beginnen + kwartier savonds.
zaterdag en zondag kwartier op voorhand beginnen (savonds worden we doorbetaald in het weekend)
kom ik op de eerste week al uit op ongeveer 2 uur
week twee kom ik de maandag ende woensdag 10 minuten op voorhand, donderdag en vrijdag 5 minuten, + iedere avond kwartier langer, zondag ook kwartier op voorhand, is ook weer anderhalf uur dat ik overwerk.
en dat als we afsluiten zoals nu (want dan zijn de laatste klanten meestal pas tegen 19.00 weg)
als ik zou moeten de winkel openlaten tot 19 uur, zou ik het dubbele mogen extra werken.

daarbij hangt het bij ons aangegeven dat de deuren tien minuten op voorhand sluiten, en zijn de bazen er ook mee akkoord, dus ik zie het probleem niet hoor.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:57

Oh haha XD

Dierenwinkel: M=man, T=Tessa(ik)

M: Hallo mevrouw, heeft u ook sigaren?
T: Eh, nee meneer, dit is een dierenwinkel, wij verkopen geen sigaren.
M: Ja maar jullie verkopen ook kaarten!
T: >;) :?

Ja... Kaarten dus met dieren erop...

Of: andere man:

M: Hallo, verkoopt u ook vleesetende plantjes?
T: Nee meneer, die hebben wij hier niet. (Vond het wel een logische vraag want we verkochten wel veel andere plantjes, maar meer voor vijvers).
M: Oh, ik had verwacht van wel, het zijn toch ook dieren?

Owwkeej, je VRAAGT om VLEESETENDE PLANTJES maar verwacht wel dat het dieren zijn? 0_o

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:01

Hahaha, het 5centjes verhaal.. :o

schuldig.... Komt er een klant in de winkel, haalt een broodje van 64cent.. Doet zijn portomonee open, ik hoor het losgeld, zie 3briefjes van10 euro zitten, een 20-je en 2x 50.. geeft hij me een briefje van 50euro, waarop ik vraag, heeft u het misschien iets kleiner, ik begin pas net, en zit nogniet zo goed in mijn briefgeld.. waarop meneer andwoord.. nee, wand ik wil mijn 50jes kwijt! dus ik pak, 4briefjes van 5euro, daar zat ik best ruim in... 1 briefje van 20 nog een briefje van 5 , 4x 50centjes 2losse euro's en 5x 5centjes.. meneer was niet heel blij, keek even beduust naar het losgeld in zn hand, keek me aan, en was weg... sorry, maar dat gaf mij best een goed gevoel..

ik leer (ook op mijn opleiding) echt wel hoe ik alles wel en nietkan vragen... hoe ik een klant moet benadere, en eventueele problemen kan oplossen.. maar als ik het zeer netjes vraag, vind ik dit een domper!!!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:02

k: mevrouw, hoeveel kosten de eendagsmuisjes?
ik: 0.4 euro voor eentje, 0.35 euro per stuk vanaf 10, 0.30 euro per stuk vanaf 50
k: oh, oke, dan neem ik er 25 voor 7 euro 50
ik: euh, nee meneer, 25 muisjes kosten 8 euro 75
k: maar hoe kan dat nou, je zegt net dat de muisjes 30 cent kosten per stuk
ik: ja meneer, vanaf 50

heb er dan nog tien minuten gestaan uit te leggen ... zucht

ik bedien een klant in mijn shop, en laat effe de kast open staan terwijl ik haar gerief naar de kassa breng
ik kom terug, en een andere klant is lustig bezig mijn kasten te doorrommelen (vind ik totaal niet leuk!)
dus ik vraag of ik kan helpen
mvrouw voelt zich vrij betrapt, en vraagt dan uiteindelijk voor een halsband, relatief groot, want haar pup moet nog groeien
een 37 cm zit halverwege de gaatjes, de 42 cm zit op het kleinste gaatje, ik raad die aan daar de pup volgens haar nog moet groeien
mevrouw negeert mijn advies (waar ze om gevraagd heeft!) en neemt de kleinere mee.
kom ik savonds aan de kassa's om af te sluiten, heeft die muts die collier niet meegenomen
aaargh!

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:05

ik pak een klant niet terug als hij/zij met groot geld betaald, als diegene liever dat 10tje wil houden prima toch? soms heb ik het alleen niet anders meer en dan moet ik wel eens wat kleiner terug geven.. kleiner terug geven kost je alleen maar tijd en je kleingeld.. ook ga ik niet extra vrolijk begroeten ofzo, verlaag me niet tot het niveau van de klant op dat moment, en blijf gewoon vriendelijk..

defny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:17

Ik werk op de markt bij de kaas en vleeswaren. De naam van mijn baas is Bakker dus dit staat ook op onze werkkleding.
Je wilt niet weten hoe vaak wij de vraag krijgen:

Verkopen jullie ook belegde broodjes:P haha

Op zich nog niet zo heel vreemd maar alleen op onze werkkleding staat het dus echt voor de hand liggend is het nu ook weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:26

Duhelo schreef:
ik: 0.4 euro voor eentje, 0.35 euro per stuk vanaf 10, 0.30 euro per stuk vanaf 50

ik bedien een klant in mijn shop, en laat effe de kast open staan terwijl ik haar gerief naar de kassa breng
ik kom terug, en een andere klant is lustig bezig mijn kasten te doorrommelen (vind ik totaal niet leuk!)
mvrouw voelt zich vrij betrapt, en vraagt dan uiteindelijk voor een halsband, relatief groot, want haar pup moet nog groeien
een 37 cm zit halverwege de gaatjes, de 42 cm zit op het kleinste gaatje, ik raad die aan daar de pup volgens haar nog moet groeien
mevrouw negeert mijn advies (waar ze om gevraagd heeft!) en neemt de kleinere mee.
kom ik savonds aan de kassa's om af te sluiten, heeft die muts die collier niet meegenomen
aaargh!

Was je kast nog wel compleet?

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:49

Rock schreef:
Duhelo schreef:

aaargh!

Was je kast nog wel compleet?

Dat zat ik me ook net af te vragen. :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:16

geen idee, er liggen daar enkele honderden halsbanden in :D
er verdwijnt veel bij ons
mensen gieten zelfs de inhoud van potjes visvoer over, zodat ze niet moeten betalen ...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:35

Wat ik toch laatst had, was een collega van mij. We gaan 5 uur dicht, en ongeveer 1 minuut voor 5 kwam een vrouw aan de kassa en die wou het graag even in laten pakken in pakpapier. Zegt ze doodleuk nee we gaan dicht, dat kan niet meer. Moet u het thuis maar even doen.
Ik had echt zoiets van: PARDON?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:18

Haha dat heb ik ook eens gehad. Bij mij kwam mevrouw alleen om 5 over 6 naar binnen geglipt en toen moest ik nog 8 kado's inpakken. Heb het wel gedaan, maar was wel geirriteerd in mijn hoofd.. :o Zeg er niks van en blijf netjes, maar zulke dingen vind ik toch altijd wel een beetje aso...

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:44

Haha, schiet me wat te binnen, zaterdagochtend, ik werk in een restaurant, dagzaak brasserie, man wil afrekenen.

Ik: Wat het allemaal naar wens meneer
Hij: Ja, maar een beetje teveel ham op het broodje, beetje jammer
Ik: oh, nou, beter teveel als te weinig he, naja, anders de volgende keer gewoon even doorgeven hoor aan de bediende
Hij: Ja! Maar ik ga toch niet zeuren over teveel ham op mijn broodje!

-ja, wat deed je net dan 0_o-

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:48

Oh, of een vrouw, al dementerende, onuitstaanbaar mens! Weet nooit wat ze besteld heeft of wanneer ze het wilt hebben, heb je net wat warm gemaakt ofzo wil ze nog 20 minuten wachten en de volgende keer dat ze komt moet ze het gelijk hebben terwijl het nog opgewarmt moet worden, al kan ze elk moment van gedachten veranderen, zo wilt ze ook altijd 6 cupjes koffiemelk en 6 zakjes suiker bij haar zwarte koffie, (ey, koffie verkeerd misschien? ofzo? :S) maargoed, as you wish! naja, 4 van de 6 zakjes en cupjes komen altijd weer terug, en dan dat geschreeuw van dr, altijd boos want niks is ooit goed, was ik op een gegeven moment stoelpoten aan het schoonmaken, dus druk in de weer, zit ze naar me te kijken en zegt 'ah meissie, kom eens hier!' ik sta op al denkende 'ok verdomme, wat is er NOU weer mis!!!' zij: 'je bent zo goed bezig! Hier! Heb je 2 euro fooi!' owwwwkeej 0_o

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:55

Gister was er ook nog een vrouw die foto's wilde laten ontwikkelen, om kwart voor 5 (gaan 5 uur dicht) Geen probleem hoor, maar er stond nog een vrouw te wachten, die wilde ook nog graag foto's ontwikkelen, maar de eerste mevrouw vond het nodig 3 keer al haar 700 foto's na te kijken. Uiteindelijk waren we dus ook pas om half 6 klaar.

Vervelend, dat is het zeker, niet alleen voor ons maar ook voor de andere vrouw die stond te wachten (heeft uitgelegd dat het een cadeau was, en dus echt nog mee moest die dag). En die eerste vrouw zei niet eens sorry oid, vond het doodnormaal dat ze om kwart over 5 nog gewoon haar foto's stond te bekijken.

Maarja, klant is koning, dus je vriendelijkste glimlach opzetten en wachten maar :+

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:56

Gut ja, dementerend he?
Die mw weet niet zo goed meer wat ze doet...
Kun jemisschien een beetje rekening mee houden?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:02

Billy schreef:
Zap, ik ben geen cassiere, ik ben verpleegkundige in een soort thuiszorgsetting.
Ik ben dus gewend om met mensen om te gaan en me aan hun wensen en noden aan te passen.
WAt me opvalt bij het gros van het winkelpersoneel hier is dat ze een dienstverlenende instelling missen.
Ze denken dat de klant er voor hen is en zich aan hen aan te passen heeft. Reageert de klant niet hoe zij willen dat die reageert, "pakken ze hem wel ff terug". Hetzij door ze onbeschoft te behandelen, onnodig te laten wachten of wisselgeld in stuivers terug te geven.

Als ik dan kijk naar de gemiddelde leeftijd, vind ik het dieptriest.
Je werkt in een winkel om iemand van dienst te zijn, en niet om je eigen machtige koninkrijkje te laten draaien zoals jij denkt dat het goed is, en ondergeschikten, zoals klanten blijkbaar gezien worden, hebben zich daaraan aan te passen, anders volgen er sancties....

Ik zeg nog één keer wat en pas er dan voor, want ik blijf het zeggen (zónder resultaat).

Ik behandel mensen niet onbeschoft (gebeurt eerder andersom) en laat mensen niet onnodig lang wachten (dát denken de klanten) en ik geef geen wisselgeld in stuivers terug (ik geef het wel in stuivers terug om evt ander geld te sparen en ja, soms komt dat beter uit en als dat het geval is geef ik inderdaad liever mijn stuivers uit (= ook gewoon geld)).

Ik werk in een winkel om iemand van dienst te zijn ja, maar daarom laat ik me niet als een hond behandelen. Echt waar, ik denk dat je pas kan meepraten als je in zulke sitaties gewerkt hebt (en dus achter de kassa bij een supermarkt waar cassieres dom zijn en geen 'echte' baan kunnen vinden (letterlijke woorden van klanten ;) ) .

En zolang iemand het normaal vindt om te telefoneren bij het afrekenen (dus converstatie..... en dan nog zeggen dat wij cassieres ons belangrijk vinden: nee!! Fatsoenregels!) en het normaal vindt om te blèren wat je wilt zonder even goedendag te zeggen (ook hier Fatsoenregels) zijn we uitgepraat.

Kom eens bij ons werken en dan praten we nog een keer ;)

En om over de leeftijd terug te komen. Dit heeft hier niks, maar dan ook niks mee te maken. Ik ben geduldiger en ik pik meer dan alle cassieres bij ons filiaal.. inclusief de bazen/hoofdcassieres ed. En nee, deze zijn ook niet onbeschoft (we scoren niet voor niks een 8 op klantvriendelijkheid) maar het zijn deze uitzonderingen die van fatsoenregels nooit gehoord hebben en wij hoeven van onze bazen dit hondengedrag (want dat is het) ook zeker niet te accepteren!!

[edit] heb ook een poos meegelopen in de zorg (evenals mijn hele gezin) maar heb nooit verhalen gehoord dat of zelf meegemaakt dat te maken heeft met het volk dat wij in een winkel tegenkomen. Ik werd (en mijn zus, vader, moeder) wordt ALTIJD met respect behandeld (en er waren ook irritante mensen uiteraard, maar altijd was er een beetje respect, hoe nihiel ook) maar in de supermarkt is er dus veelal sprake van 0,0% respect! En daar is waar het om gaat.

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:32

Ik werk in een restaurant.
Kreeg gister de vraag: "Hebben jullie hier ook eten?"

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:36

Just_Me schreef:
Ik werk in een restaurant.
Kreeg gister de vraag: "Hebben jullie hier ook eten?"

Wat zei je... uhum.... nee :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:38

Xyris schreef:
Oh, of een vrouw, al dementerende, onuitstaanbaar mens! Weet nooit wat ze besteld heeft of wanneer ze het wilt hebben, heb je net wat warm gemaakt ofzo wil ze nog 20 minuten wachten en de volgende keer dat ze komt moet ze het gelijk hebben terwijl het nog opgewarmt moet worden, al kan ze elk moment van gedachten veranderen, zo wilt ze ook altijd 6 cupjes koffiemelk en 6 zakjes suiker bij haar zwarte koffie, (ey, koffie verkeerd misschien? ofzo? :S) maargoed, as you wish! naja, 4 van de 6 zakjes en cupjes komen altijd weer terug, en dan dat geschreeuw van dr, altijd boos want niks is ooit goed, was ik op een gegeven moment stoelpoten aan het schoonmaken, dus druk in de weer, zit ze naar me te kijken en zegt 'ah meissie, kom eens hier!' ik sta op al denkende 'ok verdomme, wat is er NOU weer mis!!!' zij: 'je bent zo goed bezig! Hier! Heb je 2 euro fooi!' owwwwkeej 0_o

Het idee achter dementheid is niet alleen dat je je geheugen kwijtraakt, maar ook dat je remmingen verliest, dingen zegt en doet die je vroeger nooit gedaan zou hebben.

Give her some credit, je kunt altijd nog blij zijn dat je zelf niet zo bent

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:45

Marion_ schreef:
Gister was er ook nog een vrouw die foto's wilde laten ontwikkelen, om kwart voor 5 (gaan 5 uur dicht) Geen probleem hoor, maar er stond nog een vrouw te wachten, die wilde ook nog graag foto's ontwikkelen, maar de eerste mevrouw vond het nodig 3 keer al haar 700 foto's na te kijken. Uiteindelijk waren we dus ook pas om half 6 klaar.

Vervelend, dat is het zeker, niet alleen voor ons maar ook voor de andere vrouw die stond te wachten (heeft uitgelegd dat het een cadeau was, en dus echt nog mee moest die dag). En die eerste vrouw zei niet eens sorry oid, vond het doodnormaal dat ze om kwart over 5 nog gewoon haar foto's stond te bekijken.

Maarja, klant is koning, dus je vriendelijkste glimlach opzetten en wachten maar :+

waneer het zich keizerlijk gedraagt... :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:57

hha de 5 centjes, oook schuldig, maar dan heb je het wel ook bont gemaakt. Sommige klanten worden dan boos, tja wat zap zegt. Het is ook geld. Wij moeten ook zakken vol aannemen terwijl de kassa dan niet meer dichtgaat dus ik geef het gerust ook weer aan de klant. En dan voornamelijk aan de vervelende klant.

Bij mij geen kip ei verhaal hoor. Bij elke klant begin ik beleefd, zodra zij echt mij behandelen als een hond demonstreer ik in stilte ;) Karma noem ik dat :P

Prom, idd De klant is koning maar geen keizer, bij ons lopen er heel veel keizertjes rond ben ik bang. Ben wel 1 keer uitgevallen met zo'n klant die het heel erg bont maakte door mij even persoonlijk uit te schelden. Toen ik weigerde haar te helpen ging ze nog erger te keer. Toen beet ik het gezegde naar haar toe en toen vertrok ze. Baas stond er zelfs naast := maar gelukkig vinden ze me altijd heel goed in mijn werk en werd me alleen vriendelijk gevraagd of ik eerst even wilde afkoelen voordat ik verder ging met werken. Geen waarschuwing of wat. Dus dat zegt meer over mijn werk dan de meesten hier denken :D

Ook mijn laatste woord hierover, want het word een oneindige discussie ben ik bang.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:27

Sommige klanten zeggen niet eens gedag. Alsof we daar te min voor zijn? Als ik hallo zeg kun je toch wel even hallo terug zeggen! Alstublieft dankjewel is ook al teveel gevraagd tegenwoordig. Ik werk in de Bart Smit en het valt me op dat kinderen vaak beleefder zijn dan volwassenen haha

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:08

Ik werk in een restaurant. Op het begin van de avond zit er nog niemand in het restaurant, komt er een tweetje binnen; 'is er nog plek voor 2?' Terwijl het hele restaurant ( lees; 50 tafels ) nog leeg is :+

Dit was afgelopen zaterdag nog. Was een tafel met een luidruchtige meneer, ik geef 'm an het einde van de avond een koffie zegt ie; deerne wat ben je geweldig, zal ik je eens even lekker pakken?

:|

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:47

Jolien_x schreef:
Ik werk in een restaurant. Op het begin van de avond zit er nog niemand in het restaurant, komt er een tweetje binnen; 'is er nog plek voor 2?' Terwijl het hele restaurant ( lees; 50 tafels ) nog leeg is :+

Dat doe ik ook hoor, al is het restaurant leeg. Ten eerste weet ik niet of er misschien een hoop gereserveerd is, en dan hoef ik niet zelf door dat restaurant te gaan wandelen op zoek naar een tafeltje.
Ten tweede heb ik dan direct kenbaar gemaakt aan het personeel dat ik er ben. Ik kan me voorstellen dat als er meerdere mensen zitten, mensen wellicht niet doorhebben dat ik ben gaan zitten en ik dan een tijdje langer moet gaan wachten. Als serveerster lijkt het me zwaar irritant als mensen gewoon zelf gaan zitten zonder even zichzelf kenbaar te maken?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:49

Volgens mij zitten er hier een aantal cassieres die echt een hekel hebben aan hun beroep :=
Als klant kun je toch gewoon vriendelijk zijn, normaal reageren naar een cassieres Je hoeft toch niet
half door het stof om je spullen af te rekenen.
En met dat klein geld blijf ik flauw vinden. Je weet nooit waar een klant zijn geld voor bewaart. Zo veel klein geld heb je tegenwoordig
toch nooit in je portomonnee, gezien je bijna overal kunt pinnen. Het is dan vaak gewoon handig om wat achter de hand te houden.

edit: cassieres, niet cassieren :+