Nathalie schreef:Ik snap best dat als je werknemer bent dat 18.00 sluiten ook 18.00 uur is. Maar 18.00 is geen 17.40 zoals ik hierboven las.
Ik heb ook eens in een winkel als personeel gewerkt en daar werd toch echt van mij verwacht dat ik 's ochtends minimaal 15 minuten van te voren aanwezig was en na sluitingstijd bleef tot iedereen klaar was. En ja dat was ook als er om 6 uur nog een klant binnen kwam, dan hielp je die gewoon.
Ik heb er nooit een probleem van gemaakt.
Dat kwartiertje extra, wat is dat nou???
Maarja, misschien ben ik daar dan makkelijk in ofzo....
Ik heb een tijdje 110 uur in de week gewerkt voor een salarisje van 300 euro per maand. Nou voor dat salaris wat je in een winkel krijgt (moet toch wel minimaal zon 1000 euro per maand zijn denk ik zo) voor 40 uur, zou ik er persoonlijk écht geen probleem van maken om 10 minuutjes te moeten wachten....
nee, maar om 18 uur sluiten is niet om 18 uur naar huis.
ikzelf sluit mijn kassa (mits het geld voorgeteld is en op mijn palletje ligt) gemiddeld af in 5 minute.
daarna moet ik twee kaarten nog afsluiten, geld terug in kassa doen, beide (of drie) kassa's uithalen, overige geld in zakje doen samen mt de kaartbriefjes, kistjes zoeken, alles naar den bureau brengen, geld afgeven bij de baas, en alles afsluiten
is minimum een kwartier werk.
ik werk via een twee weken systeem
week een kom ik de maandag 10 minuten op voorhand, plus kwartier savonds
woensdag, donderdag en vrijdag 5 minuten op voorhand beginnen + kwartier savonds.
zaterdag en zondag kwartier op voorhand beginnen (savonds worden we doorbetaald in het weekend)
kom ik op de eerste week al uit op ongeveer 2 uur
week twee kom ik de maandag ende woensdag 10 minuten op voorhand, donderdag en vrijdag 5 minuten, + iedere avond kwartier langer, zondag ook kwartier op voorhand, is ook weer anderhalf uur dat ik overwerk.
en dat als we afsluiten zoals nu (want dan zijn de laatste klanten meestal pas tegen 19.00 weg)
als ik zou moeten de winkel openlaten tot 19 uur, zou ik het dubbele mogen extra werken.
daarbij hangt het bij ons aangegeven dat de deuren tien minuten op voorhand sluiten, en zijn de bazen er ook mee akkoord, dus ik zie het probleem niet hoor.