Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:53

Tja ieder zijn ding.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:54

Normaal word het in de gevangenis niet toegestaan wegens psychologiche redenen. En terecht :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:59

Jammer genoeg ben ik nog geen 18. I had anders echt wel geschreven, hartstikke gezellig voor jou en degene die vastzit. Ik ga dan kijken naar de hobbies, hoef niet te weten of iemand iemand anders heeft vermoord. Dat is net als een Minister President uitkiezen op zijn uiterlijk. Het lijkt mij aleen wel moeilijk als je te horen krijgt dat hij geexecuteerd word, je hebt er toch wel een tijd mee geschreven, dat gaat voor mij het lastigste worden.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:00

Eigenlijk zou er een soort van sollicitatiegesprekje plaats moeten vinden, voor een gevangene je brief krijgt. Want ik denk ook dat veel mensen die gaan/willen schrijven niet geschikt zijn.

Ik denk hier al jaren over na en ben er nog steeds niet over uit of ik het ga doen of niet. Ik denk ook dat je heel lang na moet denken a; of je het wilt (want je denkt mss dat je het wilt, maar er komt zoveel bij kijken, zoals sommigen al schreven, je hebt geen idee).
En b; ben je wel geschikt? Want het is niet niks hoor. Zoals een aantal ervaringsdeskundigen al schreven; de meeste gevangenen zijn zo manipulatief en gaan 'onder je huid' zitten voor je het weet. Het kan behoorlijk belastend zijn, geestelijk, om met een gevangene te schrijven. Zeker met een die toch al geen toekomstperspectief meer heeft.

Ik zie bijvoorbeeld een paar mensen die zich door Devin Bennett wel aangesproken voelen. Als je je even inleest in wat hij gedaan heeft, denk je er misschien toch weer even anders over. Hij heeft zijn 2 maanden oude baby zwaar mishandeld tot de dood erop volgde. Het is echt heel moeilijk om te schrijven met iemand die zoiets gedaan heeft. Je blijft natuurlijk niet over koetjes en kalfjes praten.. Daarbij wacht hem de doodstraf.

Denk goed na!!!
Het is niet hartstikke gezellig, maar loodzwaar.

Ik denk ook nog maar weer verder :D
Laatst bijgewerkt door lies op 13-01-09 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:00

katiavl schreef:
Normaal word het in de gevangenis niet toegestaan wegens psychologiche redenen. En terecht :)

Het?

Het praten over de misdaad?
Of bedoel je wat anders? :)

'Mijne' geeft aan open te zijn als ik vragen heb over zijn misdaad,dus ik neem aan dat hij er wel wat over mag zeggen.
Ik zal hem er niet naar vragen,tenzij hij zelf iets te vertellen heeft.
Trouwens,volgens de gegevens liep het profiel van 'mijn' inmate 2 janurai af.Ze betalen 40 euro om een profiel te mogen plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:09

Meetje22 schreef:
Pardon? jij hoeft mij niet te vertellen in welke wereld we leven.
Als jij denkt dat moord iets is wat zelden voorkomt ben je erg naief.
En nee mij intereseert het niet zo zeer waarom ze iemand vermoord hebben.
Er zijn 1001 redenen om iemand te vermoorden.
Er zijn ook 1002 redenen om het niet te doen maar daar hebben zij niet veel meer aan.
Je kan het toch niet terug draaien,je kan er wel van leren.
In iedereen zit wel een moordenaar.
Hoe vaak heb jij stiekem wel niet met de gedachte gespeeld van oeh als ik de kans kreeg...............
Er zijn genoeg mensen op deze wereld die ik graag een koppie kleiner zou willen maken.
Het doen is een ander iets.
Daarentegen vind ik kindermishandeling/sexueel misbruik ervan iets heel en heel anders.
Dan heb je het over zodanig verknipte mensen dat ze in mijn ogen het leven niet waard zijn.
Die gun ik nog geen zuurstof in de longen,laat staan een geschreven brief.
Daarnaast is het zeker niet aan jou te bepalen of ik ergens licht over denk of niet !!!!

Waar lees jij in vredesnaam dat ik denk dat moorden iets is wat zelden voorkomt! Ik sprak je aan op jouw uitspraken, dat waren niet mijn woorden, maar een quote van de jouwe.

Nee en ik speel niet vaak met de gedachte om iemand van het leven te beroven. Een koppie kleiner maken , vind ik nogal wat anders.
En idd doen is iets anders dan denken, en zij zijn de streep over gegaan en hebben het gedaan.

Je moet zelf weten of je ergens licht over denkt, ik heb mijn mening daarover, vind je dat vervelend, nou jammer dan.

Ik heb zelf met gevangenen geschreven en zelfs zij hebben het erover hoeveel 'zieke' mensen er in de bak zitten. Ik schreef oa met een indiaan die door verboden wapenbezit 8 jaar moest zitten.
Schrijven met iemand kan heel fijn zijn, maar om hun daden te vergoeilijken met een kreet, ach in ieder schuilt een moordenaar, tja dat snap ik niet.
Mensen uit bendes zitten daar, mensen die elkaar om niets het leven ontnemen. Er zit niet een altijd goede of begrijpelijke reden achter een moord. Het zijn niet allemaal nobele vaders die de verkrachter van hun kind hebben vermoord. Er zitten mensen bij die gemoord, verkracht, gemarteld hebben en nog meer vreselijke dingen gedaan hebben.
Ik zeg niemand dat je ze niet moet schrijven, maar doe niet of hun daden eigenlijk te verantwoorden zijn.
Verder kun je selecteren wie je leuk vind of denkt een leuke briefwisseling mee te kunnen hebben, maar dat kunnen zij ook. Dus soms hoor je ook niets terug of 1x een brief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:12

Wij spraken ook gewoon over de misdaad hoor.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:14

lies schreef:
Eigenlijk zou er een soort van sollicitatiegesprekje plaats moeten vinden, voor een gevangene je brief krijgt. Want ik denk ook dat veel mensen die gaan/willen schrijven niet geschikt zijn.

Ik denk hier al jaren over na en ben er nog steeds niet over uit of ik het ga doen of niet. Ik denk ook dat je heel lang na moet denken a; of je het wilt (want je denkt mss dat je het wilt, maar er komt zoveel bij kijken, zoals sommigen al schreven, je hebt geen idee).
En b; ben je wel geschikt? Want het is niet niks hoor. Zoals een aantal ervaringsdeskundigen al schreven; de meeste gevangenen zijn zo manipulatief en gaan 'onder je huid' zitten voor je het weet. Het kan behoorlijk belastend zijn, geestelijk, om met een gevangene te schrijven. Zeker met een die toch al geen toekomstperspectief meer heeft.

Ik zie bijvoorbeeld een paar mensen die zich door Devin Bennett wel aangesproken voelen. Als je je even inleest in wat hij gedaan heeft, denk je er misschien toch weer even anders over. Hij heeft zijn 2 maanden oude baby zwaar mishandeld tot de dood erop volgde. Het is echt heel moeilijk om te schrijven met iemand die zoiets gedaan heeft. Je blijft natuurlijk niet over koetjes en kalfjes praten.. Daarbij wacht hem de doodstraf.

Denk goed na!!!
Het is niet hartstikke gezellig, maar loodzwaar.

Ik denk ook nog maar weer verder :D

Ik heb hem allang gegoogled ;)
En idd ook al gelezen wat hij heeft gedaan.

Het maakt me eigenlijk niet zo veel uit wat hij heeft gedaan.
Het gaat mij erom zijn laatste dagen een beetje dragelijker te maken dmv wat contact met de buitenwereld, het zijn en blijven mensen, ondanks hun onmenselijke daad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:19

Met Devin Bennet zou ik niet willen schrijven. Ik ben moeder van een zoontje van bijna 3 en iemand die zulke kleine onschuldige wezentjes iets aan kan doen, spoort in mijn boek aan de basis al niet en heeft imo de doodstraf verdiend. Ik walg bij voorbaat al van dat soort mensen.

Het kindje had een schedelbasisfractuur en was zo toegetakeld dat het vergelijkbaar was met wanneer het babietje een autoongeluk had gehad. Op 25 augustus 2000 is het gebeurd en het kindje heeft tot 27 augustus 2003 in coma gelegen en is overleden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-09 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:19

Zucht.
Het voorbeeld 'nobele vader die de verkrachter van zijn kind vermoord' maakte ik alleen maar om andere mensen na te laten denken over waarom mensen moorden.
Dat het niet alleen maar seriemoordenaars en gestoorde freaks zijn.
Niet omdat ik voor elke gevangene denk: oh,maar die heeft gemoord omdat...en dan is het niet erg.

Nee,gewoon om te laten zien dat ook normale,aardige en fijne mensen een moord kunnen begaan,en je dus niet per definitie met gevaarlijk tuig zit te schrijven.

Of je de 'goeie' eruit pikt met zo'n profielen site weet ik dan niet,maar dat is weer een andere discussie.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:24

wat beteknd dit:Felony DUI Involving Death

met de dood tot gevolg maar wat?

en dit:Manslaughter
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 13-01-09 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:25

Rijden met alcohol op.

Sok

Felony is een ernstig/zwaar misdrijf

Kiwipitje

Manslaughter is doodslag.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:28

nobel1 schreef:
Denk dat het kind in kwestie het niet zo erg vond idd .

Mindim schreef:
jongens jongens, waar ligt jullie moraal!!!

@Nobel1, kind vond speelgoed waarschijnlijk niet erg nee, maar wat als deze man er iets voor terug wil, is kind dan nog zo blij?

De reacties die ik vooral op de laatste bladzijde lees zijn echt te erg, moord oke, kindermisbruik ooh mwaah. Als je met een gevangene wilt schrijven, wordt dan eerst maar es volwassen. En nee voor een meisje van 15 is het al helemaal niets.

Beste Mindim, wat ik daar neerschreef is iets wat sarcasme heet.
Uiteraard heb jij al eerder geschreven met gevangenen en ben je hier bekender mee dan anderen op dit forum.
Iedereen kiest zijn of haar penpal om diverse redenen (sommigen kijken wat ze gedaan hebben anderen bv. niet) en wellicht schrijven sommigen op dit forum hun gedachten wat meer cru dan jij op.
Dit betekent niet dat zij minder volwassen zijn of lichtzinniger over zaken denken dan jij.
Erg jammer dat je zo oordelend over berichten van anderen spreekt.
Laatst bijgewerkt door nobel1 op 13-01-09 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:28

DUI is driving under influence. Hij is bezopen achter het stuur gaan zitten en heeft daarbij iemand dood gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:35

@ nobel, ik ga het nogmaals zeggen. Ik ben niet degene die het afraadt met gevangenen te schrijven. Wat ik erg vind, is dat hun daden worden vergoeilijkt.
Ten tweede weet ik heel goed wat sarcasme is beste nobel, alleen vind ik kindermisbruik niet iets om sarcastisch over te doen.
Ik vind dat er erg lichtvaardig over de daden van de gevangenen wordt gedacht. Ik raad niemand af om te schrijven, maar maak de boel ook niet mooier dan het is. Waar men op selecteert moet men helemaal zelf weten, daar heb ik ook niets over gezegd.
Ik oordeel over de berichten hier, want daarvoor zit je nu eenmaal op een forum.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:46

en dit:Arson

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:48

Brandstichting

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:50

Vind dit wel echt een heel goed idee, maar vind mezelf
denk ik nog net iets te jong daarvoor. Jammer genoeg O:) .

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:53

Over een paar jaar zijn er nog steeds gevangenen Cameee ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:55

Google is een heel handig hulpmiddel Mee? :D

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:57

_Tivoli_ schreef:
Over een paar jaar zijn er nog steeds gevangenen Cameee ;)

Dat is waar :D .

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:05

Zo, mijn eerste mail is gestuurd. Ik ben benieuwd.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:16

Ik zit te twijfelen of ik nog een gevange erbij moet doen, heb namelijk nu een meisje gevonden die ik al gemaild heb.