Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Normaal word het in de gevangenis niet toegestaan wegens psychologiche redenen. En terecht
Meetje22 schreef:Pardon? jij hoeft mij niet te vertellen in welke wereld we leven.
Als jij denkt dat moord iets is wat zelden voorkomt ben je erg naief.
En nee mij intereseert het niet zo zeer waarom ze iemand vermoord hebben.
Er zijn 1001 redenen om iemand te vermoorden.
Er zijn ook 1002 redenen om het niet te doen maar daar hebben zij niet veel meer aan.
Je kan het toch niet terug draaien,je kan er wel van leren.
In iedereen zit wel een moordenaar.
Hoe vaak heb jij stiekem wel niet met de gedachte gespeeld van oeh als ik de kans kreeg...............
Er zijn genoeg mensen op deze wereld die ik graag een koppie kleiner zou willen maken.
Het doen is een ander iets.
Daarentegen vind ik kindermishandeling/sexueel misbruik ervan iets heel en heel anders.
Dan heb je het over zodanig verknipte mensen dat ze in mijn ogen het leven niet waard zijn.
Die gun ik nog geen zuurstof in de longen,laat staan een geschreven brief.
Daarnaast is het zeker niet aan jou te bepalen of ik ergens licht over denk of niet !!!!
lies schreef:Eigenlijk zou er een soort van sollicitatiegesprekje plaats moeten vinden, voor een gevangene je brief krijgt. Want ik denk ook dat veel mensen die gaan/willen schrijven niet geschikt zijn.
Ik denk hier al jaren over na en ben er nog steeds niet over uit of ik het ga doen of niet. Ik denk ook dat je heel lang na moet denken a; of je het wilt (want je denkt mss dat je het wilt, maar er komt zoveel bij kijken, zoals sommigen al schreven, je hebt geen idee).
En b; ben je wel geschikt? Want het is niet niks hoor. Zoals een aantal ervaringsdeskundigen al schreven; de meeste gevangenen zijn zo manipulatief en gaan 'onder je huid' zitten voor je het weet. Het kan behoorlijk belastend zijn, geestelijk, om met een gevangene te schrijven. Zeker met een die toch al geen toekomstperspectief meer heeft.
Ik zie bijvoorbeeld een paar mensen die zich door Devin Bennett wel aangesproken voelen. Als je je even inleest in wat hij gedaan heeft, denk je er misschien toch weer even anders over. Hij heeft zijn 2 maanden oude baby zwaar mishandeld tot de dood erop volgde. Het is echt heel moeilijk om te schrijven met iemand die zoiets gedaan heeft. Je blijft natuurlijk niet over koetjes en kalfjes praten.. Daarbij wacht hem de doodstraf.
Denk goed na!!!
Het is niet hartstikke gezellig, maar loodzwaar.
Ik denk ook nog maar weer verder
nobel1 schreef:Denk dat het kind in kwestie het niet zo erg vond idd .
Mindim schreef:jongens jongens, waar ligt jullie moraal!!!
@Nobel1, kind vond speelgoed waarschijnlijk niet erg nee, maar wat als deze man er iets voor terug wil, is kind dan nog zo blij?
De reacties die ik vooral op de laatste bladzijde lees zijn echt te erg, moord oke, kindermisbruik ooh mwaah. Als je met een gevangene wilt schrijven, wordt dan eerst maar es volwassen. En nee voor een meisje van 15 is het al helemaal niets.