Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:18

Ik erger er aan dat de site van Pets Place mij niet gunt wat ik wil bestellen..bij het afrekenen blijft ie laden.

En de kattensnoepjes die ik wil hebben is niet te verkrijgen bij de zaak waar ik altijd graag kom,
maar wel te verkrijgen is in de Binnenstad. En om helemaal daar naar toe te reizen heb ik geen zin in.

-O-

Kaitlyn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:20

Aan het weer. Ik begrijp best dat de natuur dit weer nodig heeft, maar persoonlijk heb ik liever gewoon zon en tussen de 20-25 graden. :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:10

cissy schreef:
Niobe, nee in een oude boerderij omgebouwd naar kantoor.
Helaas komt dit dus vaker voor 8)7 arme wij!

;(
Dikke knuffel voor jou, want het is echt niet tof!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:12

Dag 3 van net wel/net niet migraine, heb het opgegeven met rustig aan doen en toch maar naar school omdat we vandaag belangrijke uitleg krijgen. Zit iemand in de trein iets te eten wat sterk ruikt...ik ga bijna over mn nek

Het heeft er sowieso ook mee te maken dat mn ongesteldheid al 2 dagen te laat is, gok dat straks het ene over is en t andere begint

En nu dat ik dit type weet ik hoe t kan klinken - dat is niet mogelijk :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:19

LaPluche schreef:
Ik huur particulier, komt er zo even €40 bij op... **\O/**
Huis is niet goed geïsoleerd, boven nog enkel glas... Ik weet even niet wat ik ervan vind.

Hier woningbouw maar 30 euro erbovenop ook en ook enkel glas en slechte isolatie. Meeste isolatie heb ik zelf gedaan... Het is nog nooit zoveel gestegen en er zijn geen plannen om te verduurzamen. Energielabel kan okk niet kloppen in mijn ogen, pasgeleden nog inspectie gehad waarbij echr wel hoop uitkwam en ik geloof dat label een C was. Hoe dan met enkel glas, oude cv ketel, slechte isolatie en nog meer dingen.

Belachelijk

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:55

Hier ook even 30 euro verhoging er boven op dus ik kan mijn 3% loonsverhoging zo weer inleveren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:57

Hier ook huurverhoging 30 euro. Wel gerenoveerd, maar raampje buiten deur en tussen deur enkel glas. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 14:55

Van mij mag die maandelijkse periode nu wel starten. Voel mij al een week verrot en dan moet het nog beginnen. :+

Het is sinds de vorige keer wat in de war. Ik denk door alle gekke stressvolle perioden van de afgelopen maanden.

Nu was het ook niet zo gek met het veulen wat anders liep waar ik best veel stress en zorgen om had.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:12

Tussendeur is toch logisch dat dat enkel glas is? Dat is niet nodig om daar dubbelglas van te maken in huis. Hier is ook alles in huis enkel glas, maar dat is logisch.

Hier is het zo dom dat zijraam beneden dubbel is, grote voorraam ook, maar degene die open kunnen beide enkel. Nu is het dubbelglas ook zo oud en slecht dat het amper verschil maakt volgens inspectie. Boven alles enkel. En dakkapel zonder isolatie waar achter gipsplaat niet zit tor de buitenmuur :+ En nu de gipsplaten kapot gaan door vocht enzo mag ik ze zelf gaan vervangen want 'binnen'
Net als de schade van lekkage doordat het dak van de dakkapel lekt en tig jaar geleden al geheel vervangen had moeten worden. Is in huis dus moet ik zelf doen of via inboedel. En de inboedelverzekering zegt dat schade door achterstallig onderhoud uitgesloten is. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:27

Papendrechtse brug 9 maanden dicht. :=

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:35

MyWishMax schreef:
Tussendeur is toch logisch dat dat enkel glas is? Dat is niet nodig om daar dubbelglas van te maken in huis. Hier is ook alles in huis enkel glas, maar dat is logisch.

Hier is het zo dom dat zijraam beneden dubbel is, grote voorraam ook, maar degene die open kunnen beide enkel. Nu is het dubbelglas ook zo oud en slecht dat het amper verschil maakt volgens inspectie. Boven alles enkel. En dakkapel zonder isolatie waar achter gipsplaat niet zit tor de buitenmuur :+ En nu de gipsplaten kapot gaan door vocht enzo mag ik ze zelf gaan vervangen want 'binnen'
Net als de schade van lekkage doordat het dak van de dakkapel lekt en tig jaar geleden al geheel vervangen had moeten worden. Is in huis dus moet ik zelf doen of via inboedel. En de inboedelverzekering zegt dat schade door achterstallig onderhoud uitgesloten is. :+

Dit klopt niet hoor.
Als je aantoonbaar kan maken dat het door een kapot dak is en dus lekkage waar jij niets aan kunt doen, dan is dat echt wel voor de verhuurder hoor als de schade al tot binnen reikt want de schade binnen komt niet door eigen schade maar door gevolgschade van buitenaf.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:53

Ik had eindelijk medicijnen voor mijn hormoon probleem, en voelde me zo goed dat ik met de taalschool ben begonnen twee weken terug.

Sindsdien voel ik me dus weer helemaal prut, vol in de put en gestrest en ik baal er zo van :(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 20:06

Little_Gift schreef:
MyWishMax schreef:

Dit klopt niet hoor.
Als je aantoonbaar kan maken dat het door een kapot dak is en dus lekkage waar jij niets aan kunt doen, dan is dat echt wel voor de verhuurder hoor als de schade al tot binnen reikt want de schade binnen komt niet door eigen schade maar door gevolgschade van buitenaf.

Ik kreeg het niet voor elkaar bij ze. Ze bleven volhouden dat het niet voor hen was. Net als de schade aan muur en vloer doordat de spouwmuur isolatie niet goed is en telkens nat wordt, waardoor het doortrekt naar binnen en ik dus schimmel op de muren krijg en de vloer door het vocht kapot gaat. De 1e keer hebben ze opnieuw gestuct, want ook dat liet los. Maar verven enzovoorts mocht ik zelf doen... de lekkage ontdekte ik ook omdat er dus water uit het plafond op die slaapkamer kwam. Maar ondanks meerdere malen de discussie aangaan bleven ze volhouden.

En nu is het te lang geleden helaas.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 20:39

Dat is echt heel jammer want je had wel gelijk hoor. Maar ik snap je hoor, op de duur ben je het discussiëren beu en voor verdere stappen komen er helaas altijd kosten en zorgen bij wat zodanig ontmoedigd, dat een mens het dan maar laat voor wat het is...

Sterkte alleszins met het probleem!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 21:55

Precies dat,ja! Als er nog eens wat is ga ik er wel werk van maken, maar je vat precies samen waarom de meesten stoppen

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 22:48

Marcella schreef:
Papendrechtse brug 9 maanden dicht. :=

Dit dus, woon op 5 minuten van mijn werk, aan de andere kant van de brug. Dat wordt volgend jaar met die afsluiting dus minimaal een half uur tot een uur.

Dacht nog, dan koop ik wel een scooter, ga ik over de spoorbrug. Toen las ik dat die ook dicht gaat voor fietsers enzo. Nu al geen zin in

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 23:00

Niobe schreef:
cissy schreef:
Niobe, nee in een oude boerderij omgebouwd naar kantoor.
Helaas komt dit dus vaker voor 8)7 arme wij!

;(
Dikke knuffel voor jou, want het is echt niet tof!

Thanks!
Maar ik ben niet zielig of zo en heb best haar op mijn tanden.

Maar momenteel zijn er wat collega's afwezig door ziekte en het is erg druk qua werk.
Aangezien ik handig met het systeem ben en weet wat er aan vast hangt qua facturatie etc heb ik de sh@t op mijn bordje gekregen om uit te zoeken. Ik ben nl goedkoper dan onze controller en die heeft weer de 'hoe los ik het software matig op' probleem gekregen.

Vandaag was de bedrijfsborrel, ik heb een diepe zucht gelaten, mijn laptop uitgezet, deur dicht en toch bij die borrel gaan zitten.
Dat werk ligt er dus maandag ook nog. Ik kreeg toch na 3 dgn cijfertjes turen niks meer in of uit mijn hoofd.

Over een ruime maand word ik aan mijn knie geopereerd en dan ben ik gewoon een even lekker ziek. Ik ga niet eerder weer werken dan IK bepaal. Stond al maanden op de planning dus invaller had al geregeld kunnen zijn.

Het is verder een leuk bedrijf met leuke mensen maar we zijn heel hard gegroeid en al 3x van systeem gewisseld en niet alle kinderziektes zijn er nog uit.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 00:55

Onze grote eikenboom heeft 2 grote dikke dode takken die boven de weg hangen, mijn man wil de boom laten kappen, maar ik alleen de dikke takken.De boom is niet super mooi, maar staat er al ongeveer 70 jaar.Ik wil nu eerst advies,dus nog even overleggen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 02:00

Britta31 schreef:
Onze grote eikenboom heeft 2 grote dikke dode takken die boven de weg hangen, mijn man wil de boom laten kappen, maar ik alleen de dikke takken.De boom is niet super mooi, maar staat er al ongeveer 70 jaar.Ik wil nu eerst advies,dus nog even overleggen.

Nah alvast succes met de vergunning daarvoor :))

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 02:16

Nyaleti schreef:
Britta31 schreef:

Nah alvast succes met de vergunning daarvoor :))

:))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 07:03

Britta31 schreef:

Tenzij de boom dood is krijg je echt geen vergunning hem te kappen omdat hij lelijk is _O-.

Wat een bizarre reden ook. Correct laten snoeien en dan wordt ie weer prachtig.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:36

O, dst wist ik niet, maar ik wil de boom niet weg hebben, mijn man wel.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:39

Eigenlijk vind ik het dan ook weer vreemd dat je niet zonder vergunning van een boom af kan. Jouw terrein, jouw boom vind ik. Eigenlijk mag je maar weinig op je eigen terrein.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:40

Ik vind het terecht dat je niet zomaar bomen mag kappen. Er zou geen boom meer over zijn wanneer iedereen zijn gang maar zou gaan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:42

Ik heb weleens gezien dat mensen midden in de nacht bomen kappen. Dat zijn dan geen grote eikenbomen.