Heel druk geweest, dus even geen tijd gehad om in dit topid te schrijven.
Terugkomend op wat vragen die gesteld werden.
Doubtless schreef:Heb je daar met jullie budget in jullie regio veel in te kiezen, het aantal m2 woonoppervlakte? Of zoeken jullie niet in regio Dordrecht/Rotterdam?
Regio zal regio Drechtsteden worden met uitzondering van Sliedrecht en Zwijndrecht. Sliedrecht ivm rood neerslaggebied van Chemours en Zwijndrecht omdat ik dat gewoon zo ontzettend sfeerloos vind
Rotterdam valt pertinent af, mijn vriend wil niet te ver bij zijn werk vandaan wonen. Hij werkt in Goudriaan, dus daarvandaan naar Rotterdam vind hij te ver.
Er valt wel het één en ander te kiezen, niet superveel, maar dat was ook niet mijn verwachting.
Winged schreef:Meelezer hier:
ik heb ruim een jaar met een aankoopmakelaar gewerkt/gezocht naar een woning. Soms was er 2 maanden niks, soms in een week 2 interessante woningen.
Een aankoopmakelaar kan ook meekijken in wat haalbaar is (oppervlak, locatie adhv budget) en het hele biedingsproces. Zit in de max hypotheek ook al bouwdepot?
Ik denk dat ik ook ga kijken voor een aankoopmakelaar. Met name vanwege het stukje haalbaarheid en het bieden. Vooral omdat ik stiekem best kieskeurig ben. Vooral qua locatie.
Geld voor verbouwen zit in het budget, maar niet binnen de hypotheek. Overigens zit er nog wel iets aan rek in het budget, maar dit is wel ons voorkeursbudget.
We hebben gisteren een eerste bezichtiging gehad. Meer voor het gevoel en de ervaring dan omdat we dit huis per se wilden kopen. Was een mooi huis, maar de locatie was niet top. Toen we aankwamen lopen en ik de voortuin van de buren zag, dacht ik al, oh jee. Ook veel inkijk in de achtertuin en last van de school een straat verder. Wel fijn om nu de eerste keer achter de rug te hebben.
Volgende week weer één, nu hier in Papendrecht ipv Dordrecht. Werd van dit huis op Funda ook wel wat enthousiaster dan de vorige.