Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:08

Je bent gewoon heel goed bezig. Wantrouwen, angstaanvallen heeft altijd een oorzaak. Dat hoeft niet je hele leven te bepalen en gezond wantrouwen is niets mis mee.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:12

Wat goed Fearn, trots op jou!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:15

pien_2010 schreef:
Je bent gewoon heel goed bezig. Wantrouwen, angstaanvallen heeft altijd een oorzaak. Dat hoeft niet je hele leven te bepalen en gezond wantrouwen is niets mis mee.

Precies, met de juiste hulp kan je weer een "nieuwe" start maken, het is gewoon wel zo dat je met een wat lastiger rugzak begint.

Dankjullie wel, wat lief <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:53

Lieverd we hebben allemaal een rugzak(je). De een begint wel erg rot in het leven en dan is het een heuse zak, de ander krijgt later echte grote trauma's te verwerken en dan is het ook een zak, en weer een ander krijgt het later voor zijn kiezen en heeft een rugzakje. Maar niemand ontkomt eraan. That's life |( helaas, en wat jij nu doet met hulp zoeken is een hele goede manier om verder te komen in het leven waardoor die rugzak je niet blijvend in de weg zit en je altijd ongelukkig maakt.
Schrijft deze oude vrouw. :o

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 13:02

pien_2010 schreef:
Lieverd we hebben allemaal een rugzak(je). De een begint wel erg rot in het leven en dan is het een heuse zak, de ander krijgt later echte grote trauma's te verwerken en dan is het ook een zak, en weer een ander krijgt het later voor zijn kiezen en heeft een rugzakje. Maar niemand ontkomt eraan. That's life |( helaas, en wat jij nu doet met hulp zoeken is een hele goede manier om verder te komen in het leven waardoor die rugzak je niet blijvend in de weg zit en je altijd ongelukkig maakt.
Schrijft deze oude vrouw. :o

Wat lief Pien daar heb je helemaal gelijk in :knuffel: Ja iedereen maakt vroeg of laat inderdaad iets mee. En ik geloof erin dat je op elke leeftijd nog weer kan veranderen daarin :) (of ermee leren omgaan). Gelukkig maar.

Ja soms voelde het wel oneerlijk dat anderen "gemakkelijk" relaties kunnen aangaan en ik niet, maar het gras lijkt ook groener aan de overkant natuurlijk. Je weet ook niet of al die relaties die je om je heen ziet achter gesloten deuren zo geweldig zijn. Sommige vast ook wel hoor. Maar zelfinzicht is altijd goed :D voor jezelf en voor de relatie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 13:42

Wijze post.

Mijn vader ging ooit naar de bedroefde weduwe op huisbezoek (hij was arts). De vrouw 70++ sloot de deur en de vrouw die altijd zo gelukkig leek te zijn vroeg hem te gaan zitten, wees hem fijntjes op zijn beroepsgeheim en deed een boekje open over die enorme rotzak van een vent van haar en dat ze eindelijk met haar leven kon beginnen, ze was zo opgelucht dat ze een flesje wijn opende om op haar toekomst te drinken _O- . We praten over de vorige eeuw toen scheiden echt nog geen optie was, en ik weet echt niet wie het was. Maar mijn vader vertelde ons dat verhaal uit zijn jongere jaren want "het is vaak niet wat het lijkt". Hij was zich rot geschrokken.

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 19:29

Tinder heeft mij tot dusver nog niet veel serieus gebracht, maar wel wat gezelligheid. In dat kader; wat is jullie ervaring qua frequentie in afspreken met een scharrel?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 21:08

Bloesem21 schreef:
Tinder heeft mij tot dusver nog niet veel serieus gebracht, maar wel wat gezelligheid. In dat kader; wat is jullie ervaring qua frequentie in afspreken met een scharrel?

Wat je wil toch? Ik had meerdere sekspartners via Tinder en met de 1 sprak ik wekelijks af, de ander om de week of zelfs nog langer ertussen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 21:36

Idd net wat jullie past. Hier zit er soms 2 dagen tussen en soms 2 maanden :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 20:38

Laatste scharrel heb ik 7 maanden gezien. Varieerde van 1 a 2 x in m'n kind vrije week (om de week). Maar dat was wel echt een hechter contact. Die ging gerust ook mee carnaval vieren. Uiteindelijk dat wel afgekapt omdat ik daardoor ook niemand nieuws kon ontmoeten of een kans kon geven. Voelde verder wel fijn en vertrouwd. Intentie was wel duidelijk. Relatie kon het niet worden door duidelijk andere toekomstwensen. Anders had ik het moeilijk gevonden en zou ik het oppervlakkiger hebben gehouden.

Enne wat betreft appen.. ik heb nu een maandje contact met een breeze date. Ik begin hem toch leuker te vinden dan ik bedacht had en m'n nadeel (9 jaar ouder) vind ik eigenlijk niet eens zo erg meer momenteel omdat dat eigenlijk het enige is wat ik graag anders had gezien. Maakt me anderzijds wel onzeker.
2 weken terug gaf ik aan dat ik op een kantelpunt zat en ik had besloten dat ik hem graag nog eens wilde zien. Ik bedoelde het meer luchtig. Na 1 a 2 dates weet je wel al of je echt wat verder wilt daten om iemand wat meer te leren kennen.

hij aan dat hij nog niet op het kantelpunt zit om wel of niet verder af te spreken en me geen valse hoop wilde geven. Dat maakte me de afgelopen week wel onzeker als hij relatief gezien weinig of kortaf appt. Ik bedoelde het niet zwaar. Van de week hebben we elkaar een ochtend gezien en had wel het idee dat contact wel echt oprecht was. De manier van fysiek contact enzo en hebben ook wel wat diepgang in gesprekken voor mijn gevoel.

Dus voor mij is wel, ga ik me open stellen en kijken of er gevoel kan komen of hou ik afstand :') .
Verder heb ik geen behoefte in grote verwachtingen. Elkaar rustig leren kennen is prima en het idee dat mijn leven weer gaat mengen met een ander vind ik toch dood eng. Maar dat niet appen maak ik dan vooral mezelf erg onzeker mee met de vraag of er een wederzijdse klik is met de tijd die nu soms tussen dates zit vanwege co ouderschap(1.5e week soms). Hebben elkaar nu een keer of 6/7 gezien denk ik.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 09:09

Deze vind ik wel een moeilijke hoor. Prima dat ze nog niet zeker zijn of er een toekomst in zit of niet. Maar kortaf appen etc? dan heeft die in mijn ogen ook wel weinig interesse. Ofwel vindt die je leuk, ofwel niet. Nog geen zekerheid over toekomst? Logisch, eerst elkaar beter leren kennen, maar als je in de eerste fase al kortaf bent of weinig contact opneemt, dan is er ook weinig interesse imo...
En mannen zijn simpel en opportunisten. Ook al is er geen interesse voor relatie of voor méér, als ze een vrouw voor zich hebben die wel interesse heeft in hun gaan ze "automatisch" contact zoeken omdat ze op dat moment meer denken met hun p*k dan met hun gevoel. En als ze je niet meer zien gaan ze terug in het afstandelijke...

Maargoed, dat is mijn gevoel/ervaring ... Misschien zijn ze niet allemaal zo ...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 18:46

Wat is jullie ervaring met mannen die sowieso al niet echt van het appen zijn, maar dus ook niet eens vragen hoe je dag was bijvoorbeeld. En voor mijn gevoel echt middenin een gesprek ineens niet meer reageert. Twee dates gehad, was gezellig en prima.

Maar ik heb nu eigenlijk zoiets al van: hey vriend dan niet.
Beetje basis interesse vind ik wel belangrijk en in deze fase is dat nou eenmaal meer via app....

Er staat ook geen vervolg gepland. Dat zegt misschien ook al wel voldoende :')

(Eerste date heeft hij moeite gedaan, ik voor de tweede dus hij is weer aan zet vind ik)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 19:29

Hangt er echt vanaf wie. Mijn vriend vraagt het wel en is echt een apper ookal vindt hij van niet.

Een date om te ontdekken of het een relatie kan worden, zou ik ook wel meer interesse van verwachten. Zeker wanneer je elkaar een keer gezien hebt. Is het contact dan juist minder, zou
mij dat ook wat zeggen. Maar toch: je gevoel is gewoon heel erg belangrijk hierin. De ene sekspartner appte ik helemaal niet meer mee behalve de tijd afspreken. De andere appte ik weer vrij veel mee.

Nu ook weer een vorige sekspartner tegengekomen op Tinder. Leuk gechat, ff herinneringen opgehaald en bevestigd dit nog een keer te willen, dus zouden weer afspreken.
Kreeg nog wel een chat of ik nog hetzelfde nummer had en dat bevestigd, maar nog geen appje gezien. Kan ik natuurlijk ook zelf ff sturen maar vind juist dat spel wel ff leuk: beetje moeite doen <<) O:)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 19:58

Duhelo schreef:
Deze vind ik wel een moeilijke hoor. Prima dat ze nog niet zeker zijn of er een toekomst in zit of niet. Maar kortaf appen etc? dan heeft die in mijn ogen ook wel weinig interesse. Ofwel vindt die je leuk, ofwel niet. Nog geen zekerheid over toekomst? Logisch, eerst elkaar beter leren kennen, maar als je in de eerste fase al kortaf bent of weinig contact opneemt, dan is er ook weinig interesse imo...
En mannen zijn simpel en opportunisten. Ook al is er geen interesse voor relatie of voor méér, als ze een vrouw voor zich hebben die wel interesse heeft in hun gaan ze "automatisch" contact zoeken omdat ze op dat moment meer denken met hun p*k dan met hun gevoel. En als ze je niet meer zien gaan ze terug in het afstandelijke...

Maargoed, dat is mijn gevoel/ervaring ... Misschien zijn ze niet allemaal zo ...

Hm ja ik weet het dus niet zo. Volgens mij is hij echt geen apper plus hij is ook echt druk dus in dat opzicht zou het meer mijn probleem zijn. Als ik hem zie voelt het verder ontspannen en vind ik hem juist warmer en toegankelijker en oprechter dan andere dates die veel meer appten. Bedoelde meer om aan te geven op eerdere berichten hier dat het onzeker voelen wel herkenbaar is bij weinig contact ook al is dat misschien niet helemaal terecht. Althans dat hoop ik dus in deze situatie :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 20:47

Marocje schreef:
Hangt er echt vanaf wie. Mijn vriend vraagt het wel en is echt een apper ookal vindt hij van niet.

Een date om te ontdekken of het een relatie kan worden, zou ik ook wel meer interesse van verwachten. Zeker wanneer je elkaar een keer gezien hebt. Is het contact dan juist minder, zou
mij dat ook wat zeggen. Maar toch: je gevoel is gewoon heel erg belangrijk hierin. De ene sekspartner appte ik helemaal niet meer mee behalve de tijd afspreken. De andere appte ik weer vrij veel mee.

Nu ook weer een vorige sekspartner tegengekomen op Tinder. Leuk gechat, ff herinneringen opgehaald en bevestigd dit nog een keer te willen, dus zouden weer afspreken.
Kreeg nog wel een chat of ik nog hetzelfde nummer had en dat bevestigd, maar nog geen appje gezien. Kan ik natuurlijk ook zelf ff sturen maar vind juist dat spel wel ff leuk: beetje moeite doen <<) O:)

Ja het waren wel dates met de intentie om te ontdekken of we elkaar leuk vinden. Hij is ook op zoek naar een vaste relatie.
Maar goed, ik kan hier eigenlijk gewoon niets mee en heb toch echt wel een man nodig die iets meer interesse toont. Ik had vandaag mijn eerste werkdag op mijn nieuwe baan, dat weet hij. Elkaar maandag nog gezien en ik dat verteld. Ik had hem een voorzet gegeven dat ik in de buurt was van hem.
Zegt hij: haha, op je nieuwe baan?
Ik: ja, nu bijna thuis
*Foto*

Einde gesprek. :')
Niet eens een: hoe was het?

Nee, voor mijzelf is het eigenlijk wel duidelijk dat dit voor mij niet gaat werken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 20:55

Onder geen apper zijn versta ik iemand die niet heel de dag door met z'n telefoon bezig is en dan niet appt. Hij klinkt gewoon als een hork die het als excuus gebruikt. Kleine moeite om even te vragen hoe je eerste werkdag was. En als je niet van appen houdt dan bel je toch even. Dat hoeft ook geen uren te zijn, maar even kort vragen hoe het was toont iig dat je interesse in iemand hebt.

Ik zou daar ook niks mee kunnen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 21:03

capopjekop schreef:
Onder geen apper zijn versta ik iemand die niet heel de dag door met z'n telefoon bezig is en dan niet appt. Hij klinkt gewoon als een hork die het als excuus gebruikt. Kleine moeite om even te vragen hoe je eerste werkdag was. En als je niet van appen houdt dan bel je toch even. Dat hoeft ook geen uren te zijn, maar even kort vragen hoe het was toont iig dat je interesse in iemand hebt.

Ik zou daar ook niks mee kunnen.

Nee precies dat. Hoef echt geen 24/7 in verbinding te staan. Maar even een appje is toch wel het minste wat je dan kan doen

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 21:22

Pfff dat zou ik ook niet tof vinden Zertab. Ik las hier een tijdje geleden iemand die zei dat acties meer zeggen dan woorden. Dat heb ik in mijn oren geknoopt. Als ze je leuk vinden, dan laten ze het wel zien/merken. En als ze alleen af en toe zeggen: "ik vind je leuk", maar verder geen moeite doen om af te spreken, dan is het wel duidelijk toch?

En in jouw geval, als ze dan ook nog eens geen interesse tonen... tijd om afscheid te nemen. Vind ik zelf trouwens superlastig, want in mijn hoofd verzin ik dan duizend redenen/excuses waarom hij misschien zo doet en dat ik onrealistische verwachtingen heb 8)7 .

Dus als iemand nog een goede tip heeft om "ok doei" te zeggen... ik hoor het graag. Of misschien moet ik idd alleen maar "ok doei" zeggen :evaw:

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 21:32

Je kan best geen apper zijn, maar dan zeg je, he zullen we vanavond bellen, ben wel benieuwd hoe je eerste werkdag was. Een man die echt in je geïnteresseerd is wil dat weten.

Hij is een hork en weg ermee meid, die gaat alleen maar jouw tijd, plezier en energie verspillen.

Assie, ik zou dan gewoon het heel kort houden. 'He, je bent een aardige kerel maar ik voel het toch niet tussen ons en ben dan van mening dat de match er niet is dus voor mij houdt het hier op. Ik wens je verder veel succes.'

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 21:33

Neee nooit excuses bedenken voor de daden van een ander! Je kunt altijd eens informeren en simpelweg vragen ernaar. Je hebt niets te verliezen.

En als je het wilt afsluiten hou het gewoon chique en vriendelijk
Hoi, ik merk dat er weinig iniatief is wat nieuws in te plannen. Omdat ik wat serieus zoek met een klik van beide kanten, en ik het idee heb dat dit ontbreekt, wil ik het hier graag bij laten. Ik wens je al het beste en vond het desondanks gezellig met je!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 21:34

Bedankt voor de bevestiging, dit dacht ik zelf ook al... Maar krijg dan inderdaad in mijn omgeving te horen dat ik me aanstel :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 21:37

Bullshit, jij verdient een man die oprecht in je geinteresseerd is en in je wilt investeren. Weet je, vragen hoe iemand zijn dag was is de bare fiets minimum en dat zien we dan tegenwoordig als moeite doen. Rot op. Als jij kritisch naar jezelf kijkt, schrijf dan eens op wat jij doet voor mensen waar jij oprecht geïnteresseerd in bent, die jij oprecht leuk vindt en vergelijk dat dan eens met de moeite die hij laat zien. Wedden dat je je dan realiseert dat je beter bent dan halve antwoorden en slow replies?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 21:41

Raineri schreef:
Neee nooit excuses bedenken voor de daden van een ander! Je kunt altijd eens informeren en simpelweg vragen ernaar. Je hebt niets te verliezen.

En als je het wilt afsluiten hou het gewoon chique en vriendelijk
Hoi, ik merk dat er weinig iniatief is wat nieuws in te plannen. Omdat ik wat serieus zoek met een klik van beide kanten, en ik het idee heb dat dit ontbreekt, wil ik het hier graag bij laten. Ik wens je al het beste en vond het desondanks gezellig met je!

Dit dus!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 21:46

Amandavd schreef:
Bullshit, jij verdient een man die oprecht in je geinteresseerd is en in je wilt investeren. Weet je, vragen hoe iemand zijn dag was is de bare fiets minimum en dat zien we dan tegenwoordig als moeite doen. Rot op. Als jij kritisch naar jezelf kijkt, schrijf dan eens op wat jij doet voor mensen waar jij oprecht geïnteresseerd in bent, die jij oprecht leuk vindt en vergelijk dat dan eens met de moeite die hij laat zien. Wedden dat je je dan realiseert dat je beter bent dan halve antwoorden en slow replies?

Ja true. Ik vraag bij vriendinnen ook naar zulke dingen, schrijf het zelfs ergens op zodat ik het niet vergeet :o

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 21:54

Bedankt voor de tips.
Ik vind het echt zo tof zoals we met elkaar meedenken <3 .

Zertab succes!

Wel suf... ik realiseer me net dat mijn puur-voor-de-lol-scharrel (die nu dus gepauzeerd was) nog meer interesse toont dan deze oh-dit-is-misschien-wel-serieus-meneer 8)7 .
Ok klaar.