Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 14:13

Ik denk de Krups nespresso essenza mini: https://www.bol.com/nl/nl/p/krups-nespr ... 075792784/

Er moeten cupjes in, dus wel wat duurder in gebruik, maar hij stond in de houten hut in mijn vakantiehuisje en hij beviel goed. Hij staat voor thuis ook nog op de planning (i.v.m. heel klein wonen, en maar zo af en toe koffie willen).

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mizora op 30-05-24 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 14:14

kosseh schreef:
Was is het kleinste koffiezetapparaat?

Ik drink zelf geen koffie (of thee), dus wil het apparaat ook niet standaard op m'n aanrecht hebben staan.
Nu heb ik niet heel veel opbergruimte, dus zoek ik een kleine die makkelijk weg te zetten is.

Ook nog even over na gedacht om geen koffiezetapparaat te nemen, maar dat wordt toch niet gewaardeerd door de mensen om mij heen.
Als ze alleen zouden kiezen uit dingen die ik zelf drink, kunnen ze alleen water krijgen...

Oploskoffie? :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 14:14

Mizora schreef:
Ik denk de Krups nespresso essenza mini: https://www.bol.com/nl/nl/p/krups-nespr ... 075792784/

Er moeten cupjes in, dus wel wat duurder in gebruik, maar hij stond in de houten hut in mijn vakantiehuisje en hij beviel goed. Hij staat voor thuis ook nog op de planning (i.v.m. heel klein wonen, en maar zo af en toe koffie willen).

Deze inderdaad.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 14:33

JudithGigi schreef:
kosseh schreef:

Ik drink zelf geen koffie (of thee), dus wil het apparaat ook niet standaard op m'n aanrecht hebben staan.
Nu heb ik niet heel veel opbergruimte, dus zoek ik een kleine die makkelijk weg te zetten is.

Ook nog even over na gedacht om geen koffiezetapparaat te nemen, maar dat wordt toch niet gewaardeerd door de mensen om mij heen.
Als ze alleen zouden kiezen uit dingen die ik zelf drink, kunnen ze alleen water krijgen...

Oploskoffie? :D

Daar heb ik aan gedacht, maar werd niet in dank afgenomen.
Aantal vrienden hebben thuis van die mega apparaten, omdat ze van speciale koffie houden. Ook koffie abbonoment komen voor bij.
Die maak ik niet blij met oploskoffie.

Naar de link ga ik even kijken :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 14:48

Koffieliefhebbers maak je met een kop Nespresso ook niet blij. Ik drink het zelf niet maar mijn vriend is zo'n koffiesnob :Y)

We hebben een tijdje een Melitta Aromaboy 2 gehad, die zet 2 koppen en daar komt best prima koffie uit, aldus mijn vriend.

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 14:51

Ben ik de enige die dit heel erg verwend vind klinken van die vrienden? :+

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 14:52

xPabloBokt schreef:

Ja ik dacht al dat het aan mij lag :') ik ga toch geen duur apparaat aanschaffen omdat mijn vrienden zich te goed voelen voor het drinken dat ik in huis heb. Drink gewoon water dan.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 15:03

JudithGigi schreef:
xPabloBokt schreef:

Ja ik dacht al dat het aan mij lag :') ik ga toch geen duur apparaat aanschaffen omdat mijn vrienden zich te goed voelen voor het drinken dat ik in huis heb. Drink gewoon water dan.

Precies dit, wat een gedoe. Vrienden die bij mij komen weten wat ze kunnen verwachten: water of koffie die ik in mijn Dolce Gusto kan maken, die ik alleen maar heb omdat ik het zelf soms ook drink. Als je vrienden je daarop afkeuren heb je écht de verkeerde vrienden :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 15:20

Hier een senseo, aangezien we nooit koffie drinken... Ook al mensen gehad die dan zeggen; laat maar, dat is geen koffie. Hee joe! Dan niet he ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 15:50

thequeensmum schreef:
Nummer van Guus Meewis?

Dit!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 15:52

Ik heb een klein Philips koffiezetapparaat. Kan je gewoon 1 bakkie mee zetten, doe ik elke ochtend. Gewoon met filterzakje dus.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 15:54

Suzanne F. schreef:
Ik heb een klein Philips koffiezetapparaat. Kan je gewoon 1 bakkie mee zetten, doe ik elke ochtend. Gewoon met filterzakje dus.

Zo eentje heb ik ook staan, de voorloper van de senseo, dus inmiddels wel al redelijk antiek. Wel heerlijk compact weg te bergen. :+ Iets van "Cafe duo" heette dat ding, met twee onmogelijke kopjes erbij.
Laatst bijgewerkt door APCIII op 30-05-24 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 15:54

Is het sociaal geaccepteerd om een bureau via het werk te bestellen als ik er pas 1,5 maand werk? Zo'n sta-zit bureau bevalt me wel namelijk maar ik voel me zo aso om nu al iets te bestellen dat zo duur is :\

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 15:58

xPabloBokt schreef:

Nee. Dat dacht ik ook.
Oplos koffie en anders maar geen koffie.

Apparaten zijn leuk als je er zelf ook wat aan hebt.

Zo heb ik ook geen fris in huis wat wij niet lusten. Pakken ze maar wat anders.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 16:26

JudithGigi schreef:
Is het sociaal geaccepteerd om een bureau via het werk te bestellen als ik er pas 1,5 maand werk? Zo'n sta-zit bureau bevalt me wel namelijk maar ik voel me zo aso om nu al iets te bestellen dat zo duur is :

Het hangt er imo een beetje vanaf wat de plannen zijn en wat voor een contract je hebt.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 16:59

Komt nu misschien wel verwend over, maar ze drinken gerust ook de hele dag geen koffie als er geen goede koffie is. Zonder te klagen.

Bij m'n ouders hebben we senseo, daar drinken ze dus geen koffie.

Nu haal ik niet alleen voor hun een koffiemachine, maar ook voor familie enzo. En als ik er dan toch eentje koop dan het liefst eentje die ze ook lekker vinden.

Ik heb ook fris in huis voor de mensen die dat drinken, drink ik zelf ook niet.

Als ik alleen aan zou bieden wat ik zelf lust/drink dan drinkt iedereen water, wel lekker makkelijk.

judithGigi, als je intentie er is om er langer te blijven kan het.
Bij het bedrijf waar ik werk krijg je het in bruiklewn, dus zodra ik daar weg ga moet ik het terug geven.
Als dat bij jou ook zo is, dan is het helemaal niet gek toch?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:03

Ik heb wel fris in huis, maar bijvoorbeeld geen spa rood of ice thea, want dat lusten wij beide niet.
Maar wel cola, sinas, 7up dubbelfris. Dus genoeg keuze.
Zouden wij zelf geen fris dringen dan kocht ik een paar blikjes.
Maar ga nu niet speciaal iets halen wat wij niet lusten omdat er mijn inziens keuze genoeg is.

Dus bij koffie zouden ze bij mij dus pech hebben, keuze genoeg zou ik dan denken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:09

Qua koffie: oploskoffie. Je gaat toch geen duur apparaat aanschaffen voor iets wat je zelf niet drinkt?

Vraag over de was: ik heb 1 wasmand, en doe 2 soorten was: handdoeken/beddengoed/ondergoed jongens en overige. (Dus met een antikleurdoorloopdoekje)

Nu gooien we dus de handdoeken altijd voor de wasmand, anders gaat het stinken. Dus ben op zoek naar een wasmand met 2 compartimenten, kunststof omdat ie in een badkamer staat die vrij vochtig wordt.

Maar nu zie ik vrijwel alleen drie compartimenten, met de aanduiding ‘wit’ ‘bont’ ‘zwart’.

Sorteert iedereen zo de was? En de natte handdoeken dan? Of gaat dat er gewoon bij?

Ik doe de was niet in dezelfde ruimte, dus nu sorteer ik de was altijd eerst en neem het dan met een wasmand mee naar de wasmachine.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:15

Als je nespresso oploskoffie hebt, moet je daar ook goed mee wegkomen hoor, gewoon niet je lokale roodmerk kopen. Leuke melkopschuimer erbij en klaar ben je. En anders drinken ze het toch niet?

Ik zou het eigenlijk logisch vinden als je ergens pas anderhalve maand werkt dat je dan je thuiswerkplek goed inricht. Je werkgever is erbij gebaat dat je een ergonomische werkplek hebt.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 21:09

Je zou ook een french press kunnen kopen en een goede zak gemalen bonen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 21:24

Marocje schreef:
Vraag over de was: ik heb 1 wasmand, en doe 2 soorten was: handdoeken/beddengoed/ondergoed jongens en overige. (Dus met een antikleurdoorloopdoekje)

Nu gooien we dus de handdoeken altijd voor de wasmand, anders gaat het stinken. Dus ben op zoek naar een wasmand met 2 compartimenten, kunststof omdat ie in een badkamer staat die vrij vochtig wordt.

Maar nu zie ik vrijwel alleen drie compartimenten, met de aanduiding ‘wit’ ‘bont’ ‘zwart’.

Sorteert iedereen zo de was? En de natte handdoeken dan? Of gaat dat er gewoon bij?

Ik doe de was niet in dezelfde ruimte, dus nu sorteer ik de was altijd eerst en neem het dan met een wasmand mee naar de wasmachine.

Ik heb zelf licht, donker, 60°C. Maar wij zijn maar met tweeën. Handdoeken laten we eerst helemaal drogen voor ze in de was gaan (over de badrand bijvoorbeeld), kledingstukken die nat zijn ook overigens. Maar ik ben wel een beetje panisch voor weer-vlekken :=

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 22:09

Voor de was heb ik twee wasmanden 1 voor de 40/60 graden was en voor 30. Bij de 40/60 gooi ik zoveel mogelijk bij elkaar. Alleen beddengoed en handdoeken van de dieren was ik apart. Mijn kleding was ik op 30 graden, maar sorteer ik wel op kleur. Al laat ik dan gerust iets roods nog even in de wasmand als ik weet dat er later in de week nog meer rode kleren bijkomen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 22:10

Zijn er ook wel eens veulens waar mensen niet van zeggen hoe mooi/schattig/leuk ze zijn? :+

Marocje, hier gaan de handdoeken ook meestal opgedroogd de was in, tot die tijd hangen ze gewoon aan het handdoekenrek. Natte sporttroep gaat meestal direct de machine in.
Verder sorteer ik op donker en wit, en fijne was in geel/groen/grijs, rood/bruin, en blauw/zwart. Helaas heb ik genoeg dat dat mogelijk is...

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 22:13

kosseh schreef:

https://www.dille-kamille.nl/koffiekan- ... 17079.html

Hier al aan gedacht?? Neemt weinig ruimte in

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 22:14

Ik sorteer op kleur dus licht en donker. Maar soms ook een aparte handdoekenwas op 60 graden. Daar doe ik dan ook vaatdoek en theedoek etc bij.
Er gaat nooit iets vochtigs in de wasmand, dat gaat stinken. Dat hang ik uit voordat het in de wasmand gaat. Of liever nog was ik meteen als nat spul heb.

Indy: Ja er zijn ook veulens die gewoon lelijk zijn en niet schattig.