Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:30

Daks schreef:
Heeft er iemand een idee of er onder de mensen die besmet zijn met covid onderzoek word gedaan naar de genen?
Zoja bron

Ben namelijk benieuwd of er wellicht overeenkomsten zijn tussen die mensen want niet iedereen word immers dodelijk ziek van covid

https://www.google.nl/amp/s/www.bbc.com ... 165157.amp

Dit is de uitkomst van het onderzoek maar daar kun je niet op gokken wanneer je die genen niet hebt, vaccineren blijft het verstandigste.

Douce

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:56

Persoonlijk zou ik niets in 2G zien, de besmettingen hou je er niet mee tegen en laten die ook gewoon bij volledig gevaccineerden problemen opleveren (https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccinee ... accineerde )

Daarnaast zit ik moreel met de wachttijd. Toen ik me liet vaccineren, mocht ik toch echt m'n tweede Pfizer pas na 4 weken zetten. Waarom geen idee, andere locaties hielden 3 weken aan. Dan ben je dus na 6 weken pas volledig gevaccineerd.

Heel eerlijk gezegd maak ik me daar bovenop best zorgen over de wetswijzigingen die nodig zijn. In hoeverre zijn deze in het belang van de mens en in hoeverre in het belang van de overheid...

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:32

karuna schreef:
Kennelijk is er een nieuw advies gegeven vandaag omtrend testen bij besmet contact voor gevaccineerden.

Ik dacht dat het al zo was maar kennelijk is het nieuw.

https://www.nu.nl/coronavirus/6166263/g ... rsoon.html

Citaat:
Als je gevaccineerd bent en je bent in contact geweest met iemand die besmet is met het coronavirus, dan is het strenge advies om je direct te laten testen. Op de vijfde dag doe je een tweede test. Zo luidt het verscherpte testadvies van het demissionaire kabinet.

Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) meldt het nieuwe advies voor gevaccineerden vrijdag op Twitter.

Eerder was het beleid dat gevaccineerden zich niet hoefden te laten testen als ze in (nauw) contact waren geweest met een besmette persoon. Alleen als je huisgenoot besmet is, werd een directe test aangeraden. Als gevaccineerde hoefde je niet in quarantaine en ook geen test te laten doen.

"Houd je gezondheid in de gaten, wees scherp, als je iets van klachten begint te krijgen, laat je dan testen. Dat was het eerdere advies", zegt een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid tegen NU.nl

"Nu luidt het advies: direct testen zodra je hoort dat je in de buurt was van iemand met corona." Op de vijfde dag dien je nogmaals een test te doen. Ongevaccineerden moesten altijd al direct een test doen als ze met een besmette persoon in aanraking zijn geweest.

Omdat ik natuurlijk in deze situatie zit heb ik gebeld met de GGD en zij bevestigen dit niet. Zij konden dit ook nergens terug vinden en raden mij aan om enkel bij klachten te testen. Dus ik vind dit erg verwarrend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:43

Wanneer ik op stichting-nice kijk zijn de ziekenhuis cijfers weer een stuk hoger.
283 op de ic en 1145 op verpleegafdeling.
Hoop zo dat mensen het gevaar in gaan zien want zolang we de besmettingen niet naar 1000 per dag terug gaan brengen komt het moment van draconische maatregelen rap dichterbij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:51

Nature gister eind van de middag is het nieuwe testprotocol ingegaan. Dat staat in mijn quote. Kan best dat de ggd persoon aan de telefoon daar nog niet van op de hoogte is. Het is nu ggd test op de dag van te weten komen en dag 5 na het contact minstens. Daarna testen is nog dringend aangeraden ook zonder klachten als gevaccineerde. Omdat die makkelijker met extreem lichte klachten te maken kunnen hebben.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:01

karuna schreef:
Nature gister eind van de middag is het nieuwe testprotocol ingegaan. Dat staat in mijn quote. Kan best dat de ggd persoon aan de telefoon daar nog niet van op de hoogte is. Het is nu ggd test op de dag van te weten komen en dag 5 na het contact minstens. Daarna testen is nog dringend aangeraden ook zonder klachten als gevaccineerde. Omdat die makkelijker met extreem lichte klachten te maken kunnen hebben.

Naja als dat daadwerkelijk ingaat zullen ze dat wel vermelden op hun website. Ik hou het in de gaten en plan dan alsnog een test afspraak.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:07

Maar is dit ook gecommuniceerd tijdens de laatste persconferentie?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:14

Nee daarna is het pas gewijzigd ook. Is echt hals over kop gistermiddag besloten. En weliswaar beperkt gecommuniceerd. Maar de ggd contact persoon was er van de week al wel duidelijk over. Nieuw protocol en streng en veel testen. Terecht ook :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:17

Dus net zoals altijd worden de fouten die vws maken neergelegd bij ons.
Ik word een beetje moe van het kabinet die iedere keer achter de feiten aanloopt die iedere keer zelf fouten maken iedere keer de fouten bij ons neerleggen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:19

Het is bekend gemaakt gistermiddag maar voor je alle ggd mensen aan de telefoon dit hebt doorgegeven en zij het ook weer doorgeven aan de bellers. Ben je niet zo maar klaar. Beter teveel als te weinig testen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:22

karuna schreef:
Het is bekend gemaakt gistermiddag maar voor je alle ggd mensen aan de telefoon dit hebt doorgegeven en zij het ook weer doorgeven aan de bellers. Ben je niet zo maar klaar. Beter teveel als te weinig testen.

Er bestaat ook nog net zoiets als het nieuws,social media enz.
Daar konden ze het ook op uitzenden.
Er zijn tientallen programma's die over corona gaan, waarbij er mensen en deskundige zitten te praten over corona.
Daar hadden ze het echt wel kunnen vertellen.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:24

De GGD zei dat ik niet van bronnen als NU.nl uit moest gaan. Maar ik hou het in de gaten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:25

Vreemd de ggd persoon van het contact onderzoek had ons al hetzelfde gemeld kwa testbeleid. Raar dan

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:38

Afbeelding

Dit lees ik wel.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 17:04

Ik blijf het raar vinden. Als je 5 minuten dicht bij elkaar hebt gestaan in een slecht geventileerde ruimte dan zou je zeggen dat er zeker een kans op besmetting is.. Net alsof na 15 minuten corona er lekker bij komt staan..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 17:07

karuna schreef:
Vreemd de ggd persoon van het contact onderzoek had ons al hetzelfde gemeld kwa testbeleid. Raar dan

Dit is niet nieuw hoor.
Al vanaf het begin van de Corona crisis krijg je iedere keer dat je belt een andere antwoord.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:01

Nature93 schreef:
[ [url=m/kK15ca.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit lees ik wel.

Ik weet dat deze info er staat. Er is alleen door de ggd gezegd deze is inmiddels achterhaald er is een nieuwe tekst in de maak. Zowel door ggd contact onderzoek als de ggd afspraken jongen.

En het is geen bron van nu.nl maar de twitter van Hugo de Jonge.

Afbeelding

Gezien de krankzinnige cijfers inmiddels(ver over de 12000 besmettingen.) zou ik toch zelf testen testen en nog eens testen. Beter een paar keer een stokje in de neus en keel dan een keer te weinig.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:11

Twitter is voor mij goede informatie bron eerlijk gezegd.
Maargoed, ik ga bij elke nies of kuch nu twijfelen. Dus toch maar afspraak gemaakt voor morgen om te testen. Ik vind echt vreselijk. Ik vind het oprecht pijnlijk, maar goed we moeten er door heen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:15

Ik snap het, mijn mantelzorger heeft inmiddels een loopneus. Dat zit hem ook niet lekker. Thuistest vanmorgen zei nog negatief. Maar ja braaf thuisblijven en morgenvroeg door de ggd laten testen. Dan zijn zijn collegas ook de pineut.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:17

Zijn testen bij de GGD in auto?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:18

Nature93 schreef:

Dat wisselt. Het kan in de auto maar kan ook lopend. Ik ging met de auto er naartoe en dan lopend naar binnen. Iets met raam dat niet meer goed open en dicht gaat O:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:19

Dat hangt van de locatie af, de ene is te voet de andere met de auto. Waar ik de laatste keren steeds getest heb was een auto locatie met 4 testplekken. Echter die is dicht en de nieuwe post is een kleinere tent waar je te voet in moet. En een tegelijk getest wordt.

Andere locaties zijn grote ruimtes met wachtstoeltjes enz,

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:26

Het Twitter account van de Jonge vind ik nou niet de plaats om veranderingen in de regels naar buiten te brengen. Op de site van Rijksoverheid staat het iig nog niet. Dus de Jonge kan een hoop willen maar dan moet ie wel zorgen dat het op de juiste manier gebeurd zodat mensen het daadwerkelijk te weten komen.
Vind dit echt zo knullig. Alsof heel Nederland Twitter heeft én hem volgt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:29

Ik heb ook geen twitter, las het op nu.nl maar hij heeft afgelopen jaar veel meer zo aan maatregelen bekend gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:56

Nature93 schreef:

Dat ligt aan de locatie, in Emmen bijvoorbeeld niet daar moet je parkeren en lopend naar binnen.