Vayo schreef:Pfff dat vind ik één van de heftigste dingen. Afscheid nemen is al zo zwaar en je kunt het maar één keer doen. Dit soort maatregelen maken het dan extra zwaar en triest. Eigenlijk zouden ze daar mensen vrijer in moeten laten, wanneer mensen aangeven soepeler ermee om te willen gaan.
Hier is vorig jaar de moeder van een vriend overleden. Haar man had dan officieel alleen moeten zitten. Gelukkig deden ze daar niet moeilijk om en mocht hij gewoon naast de kinderen zitten.
Gecondoleerd en veel sterkte morgen! Velen zullen inderdaad al gevaccineerd zijn en jij ook. De cijfers zijn enorm aan het dalen. Ik zou proberen om het in gedachten even los te laten om zo “goed” afscheid te kunnen nemen.
Persoonlijk zou ik erna graag mee gaan naar het terras. Vaak is dat fijn en luchtig om even je zinnen te verzetten. Voor jou is het risico echt extreem laag hè. Je bent volledig gevaccineerd en jong. Niet naar bedoeld, maar ik denk dat de autoreis in verhouding gevaarlijker is.
Als je je zorgen maakt om anderen zou je voor de zekerheid nog een zelftest kunnen doen.
Ze waren in de hospice gelukkig al heel erg soepel , zo mochten we gewoon met 8 mensen in een kleine ruimte en hadden we de mondkapjes eigenlijk ook niet op , niet aan gedacht moet ik ook zeggen. Vond het heel fijn dat het zo kon! Maar bij dat afscheid konden helaas ook een aantal mensen niet komen omdat het opeens heel snel is gegaan.
Als ik de klachten van gisteren nog had , had ik vandaag al een zelftest gedaan. Mijn moeder hoestte al de afgelopen dagen maar wou zich niet laten testen ( mijn moeder denkt een beetje anders over corona) toen had ik ook gezegd als je morgen ( vandaag) nog hoest ga ik wel een test doen omdat ik ook een kriebeltje voel. Maar ik was gelukkig vanmorgen weer helemaal fit en had nergens last meer van.
Maar inderdaad voor de rest geef ik je gelijk. We zijn al blij dat er inmiddels al 60 man kan komen in plaats van de 30 wat een tijdje terug zo was. Alsnog hebben we mensen moeten schrappen om er live bij te zijn. Wel heel vervelend , maar de zaal kon niet groter. En ook door drukte was het niet mogelijk om de zaal te vergroten. Als je de crematie hebt duurt het een week voordat je aan de beurt bent. Fijne is wel dat je wat meer tijd hebt om alles te regelen.