Hij zou vandaag langskomen om een tafel in de tuin te plaatsen. Ik vroeg of hij dan ook ineens even naar mijn kraan kan kijken aangezien daar een scheur inzit waar het water inmiddels langs uitgespoten komt (en ook onder de wasbak doordrupt, nu is mijn was nat -_-). Hij is nog niet langs geweest en het zal vandaag ook niet gebeuren.
Maar goed, viel te verwachten. Hij zegt blijkbaar al vier jaar dat er een nieuwe keuken komt. Hij vroeg ook aan mij of de oven goed werkte- nee dat doet die niet. Stelt hij ZELF voor om een nieuwe te kopen. Na vijf maanden staat er nog steeds een 'van de vrachtwagen gevallen' ovenexemplaar zoals mijn kotgenoot het mooi omschreef. (Van mij moest hij geen nieuwe oven kopen, maar beloof het dan ook niet).
Het is dat de ergernissen zich stilletjesaan opstapelen. Zes maanden geleden zei hij dat hij de kraan in de keuken die af en toe lekt zou komen vervangen. Dezelfde kraan staat er nog steeds.
Of zo hoorde ik van mijn kotgenoot dat hij een week geleden mijn kamer aan andere mensen heeft laten zien (ik heb niet gezegd dat ik wegga, mijn bovenbuur gaat wel weg en de kotbaas vindt het nodig om dan ALLE kamers te laten zien blijkbaar). Ik heb hem een bericht gestuurd om mij in het vervolg te verwittigen wanneer hij mensen wilt laten komen kijken. Hij bood zijn excuses aan maar het zou 'in alle discretie gebeurd zijn'. HOE laat je discreet een hele kamer zien???

(Ik zit ook midden in de examens waarvan sommige online zijn. Ik was echt pislink geweest als hij dan even op mijn deur geklopt had om mensen te laten kijken. En ook zonder examens wil ik niet dat mensen zonder verwittiging 'even komen kijken'.)
Nu is de echte reden dat ik graag een andere kamer wil dat het hier belachelijk hard galmt (zowel van de straat als in de gang). Het vervelende is dat er weinig kotbazen te vinden zijn die huisdieren toelaten. Want mijn skink moest maar eens op het tapijt schijten.

Ik heb eraan gedacht om gewoon een residentiekamer aan te vragen en mijn reptiel te 'verbergen' wanneer ze komen controleren -dit moeten ze op voorhand laten weten en zijn ze erg punctueel in- maar dat durf ik dan weer niet... Al zou het een pak minder geld kosten- en mensen die ten minste een beetje professioneel handelen. Als je kraan daar stuk is repareren ze die dezelfde week nog.