Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 11:43

En dat risico is er bij piercen niet dan?
Ja misschien stomme vraag.
Maar ik denk dan een gaatje is een gaatje.
En dan bedoel ik wel in de lel, niet in de oorschelp oid.
Tenminste de baby's die ik gezien heb hebben geen oorbel in het kraakbeen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 12:26

Prikwond gemaakt met een scherpe naald brengt gewoon minder schade aan de weefsels, waardoor zo'n gaatje beter en sneller geneest.

Met een botte oorbel schieten trekt de boel lelijk uit elkaar.

Mijn gaatjes zijn geschoten toen ik nog een kind was, die zijn jarenlang blijven ontsteken. En nu ook niet optimaal, ik moet er 24/7 oorbellen in hebben zitten anders groeit het weer aan elkaar. Ik neem het mijn ouders nog steeds kwalijk dat ze ervoor gekozen hebben zonder dat ik wat te zeggen had.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 12:27

DuoPenotti schreef:
En dat risico is er bij piercen niet dan?
Ja misschien stomme vraag.
Maar ik denk dan een gaatje is een gaatje.
En dan bedoel ik wel in de lel, niet in de oorschelp oid.
Tenminste de baby's die ik gezien heb hebben geen oorbel in het kraakbeen.

Nee, een piercenaald is zo gruwelijk scherp dat het gaatje soort van 'opgerekt' wordt. Een gaatje dat geschoten is met een bot staafje is meteen een gat en dat gaat nog wel eens mis.

Met een naald kun je ook veel beter richten, in tegenstelling tot een pistool.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 12:40

Ah oke.
Dank je wel voor de uitleg beide :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 13:54

Ik wilde heel lang maar ik mocht pas toen ik 6 was. Geen spijt van gehad. De mijne zijn geschoten, en ook gewoon netjes (bij Lucardi) maar ik zie inderdaad best veel mensen met scheve gaatjes: de ene hoger dan de andere enzo.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 15:06

Ik vind het minstens even erg of erger dat allerlei dieren flappen in hun oren geprikt krijgen. Ik zag ooit een kalf met zulke grote flappen in zijn oren dat ieder keer als hij zijn oren bewoog,hij die dingen in zijn ogen kreeg.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 15:14

anjali schreef:
Ik vind het minstens even erg of erger dat allerlei dieren flappen in hun oren geprikt krijgen. Ik zag ooit een kalf met zulke grote flappen in zijn oren dat ieder keer als hij zijn oren bewoog,hij die dingen in zijn ogen kreeg.

Bijzonder want dan krijgt hij z'n oor ook in z'n ogen. Het is niet normaal dat het merkje in het puntje gezet wordt en dus mega uitsteekt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 15:46

Jildau schreef:
anjali schreef:

Bijzonder want dan krijgt hij z'n oor ook in z'n ogen. Het is niet normaal dat het merkje in het puntje gezet wordt en dus mega uitsteekt.

Dat plastic merk was heel groot en stak flink uit over zijn oren heen.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 18:36

Mkango schreef:
rien10 schreef:

Wat de fiets zijn overgespoten eendebekken?
Duckfaces met een hoop botox. :))

Fillers in dit geval, botox vult niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 19:59

_Denise_ schreef:
Meteen duidelijk dat ik hier geen ervaring mee heb. _O-

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:54

Mkango schreef:
_Denise_ schreef:
Meteen duidelijk dat ik hier geen ervaring mee heb. _O-

Oh, maar je mist ook niks!

Voor nu. <<)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:27

anjali schreef:

Wat maak jij toch altijd bijzondere dingen mee.
For the record.....pasgeboren kalf, en als kalveren iets hebben is het grote oren :)
Afbeelding
Heb er hier al heel wat geboren zien worden maar nog nooit een kalf gehad
die de oornummers in het oog kreeg. Zou ook niet best zijn, je wilt geen kalveren met beschadigde ogen toch?
(oornummers maar even onherkenbaar gemaakt voor het geval activisten gekkies dit zielig vinden)

Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:31

Hier een filmpje over een naald en een oorbel. https://m.facebook.com/watch/?v=286735412656155&_rdr
En dat is dan je oorlel voor kraakbeen kan het helemaal slecht uitpakken als je het laat piercen

Je krijgt vaak ook verkeerde informatie mee zoals sterilon en draaien elke dag. Maar de mensen die daar zitten weten ook niet beter.

Elke aanpassing aan je lichaam kun je beter overlaten aan een professional

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:57

Meeste mensen beschuldigen anderen van het “zijn van woke” als een drogreden en een vrijbrief om onbeschofte opmerkingen te maken

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:22

Danique_G schreef:
Meeste mensen beschuldigen anderen van het “zijn van woke” als een drogreden en een vrijbrief om onbeschofte opmerkingen te maken

Vind ik vooral zo'n waardeloze manier van series en films afkraken. Zodra er een personage in zit die geen cishet blanke Westerse vent is (of diens vrouwelijke rete hete sekspop love interest), is het allemaal " too woke" >;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:35

Nouja, de nieuwere films zijn soms wel heel overdreven woke ja. Met dan minstens Chinese, gekleurde, Indiase, homo en transgender personen er in. Prima verder, maar dat zijn dan niet altijd goede acteurs waardoor de kwaliteit van de films gewoon niet goed is. Alleen omdat er voldaan moet worden aan de diversiteit. Ja dat ligt er soms wel iets te dik bovenop ja.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:40

Fly_high schreef:
Danique_G schreef:

Vind ik vooral zo'n waardeloze manier van series en films afkraken. Zodra er een personage in zit die geen cishet blanke Westerse vent is (of diens vrouwelijke rete hete sekspop love interest), is het allemaal " too woke" >;)

Hoorde het zojuist ook op de radio. Ging over de zorg en dat er te weinig medewerkers zijn om ouderen te verzorgen. De radio dj merkte op: “mooi klusjes voor de Oekraïners, die zitten nu toch niets te doen.” Persoonlijk vond ik dit wat smaakloos maar goed.
Kennelijk was ik niet de enige en waren er veel berichten binnen gekomen van mensen die het vonden kunnen.
De dj verklaarde daarna: “mijn humor is erg zwart. Maar ja wat zijn we allemaal Lekker woke! Het is 2022 he!” ~ of iets in de richting. Vond dat zo’n rare opmerking. Na de eerste zin was het al prima geweest. Vond het gewoon een kleuter opmerking en vooral de aandacht weg te brengen van een pittige opmerking. Want heel eerlijk, mensen die dit zeggen hebben ook niet genoeg inhoud meer argumenten te kunnen geven of dingen te relativeren.

Kan op zich prima omgaan met andere meningen, maar als je de discussie direct doodgooit door deze opmerking kletter je bij mij direct naar beneden van “iemand met een andere mening” naar “tokkie”

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:43

Captain schreef:
Nouja, de nieuwere films zijn soms wel heel overdreven woke ja. Met dan minstens Chinese, gekleurde, Indiase, homo en transgender personen er in. Prima verder, maar dat zijn dan niet altijd goede acteurs waardoor de kwaliteit van de films gewoon niet goed is. Alleen omdat er voldaan moet worden aan de diversiteit. Ja dat ligt er soms wel iets te dik bovenop ja.

“Overdreven woke” :')

Zijn ook zat slechte witte acteurs en actrices. Neem Amber Heard nu

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:47

Captain schreef:

Ik haak daar dus op af, al die gemaakte diversiteit. Bridgerton laat ik ook links liggen, vind t gewoon niet geloofwaardig.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:50

Nou ja, het is voor mij wel klaar wanneer ik film zit te kijken met een aantal mensen en Jack Sparrow zegt: woman on a boat is bad luck, en iemand dan roept: feminism!!!
Komop :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:51

elnienjo schreef:
Captain schreef:

Ik haak daar dus op af, al die gemaakte diversiteit. Bridgerton laat ik ook links liggen, vind t gewoon niet geloofwaardig.

Nee want de Bridgerton (witte) boeken zijn dat wel?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:54

UO: ik vind alle on demand aanbod niet echt een vooruitgang en ik mis de videotheek.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:55

Captain schreef:

Zolang Gal Gadot, Henry Cavill en Ryan Reynolds in zo'n beetje elke film mogen verschijnen geloof ik niet dat acteerkunsten hier doorslaggevend zijn :=

Naar mijn idee gaan mainstream Hollywood films nog steeds vooral over blanke cishet mannen met wat vrouwelijke love interests erbij die binnen 3 of 4 hokjes vallen (generic sexy girl, not like the other girls cool (but still sexy) girl, selfless mother, evil childless corporate bitch). Ik zit me nu achter de oren te krabben wanneer ik voor het laatst een trans personage heb gezien ergens en kan me echt niets herinneren.

Wat ik me daarentegen wel kan herinneren zijn de rellen over donkere mensen en niet male gazey genoeg vrouwen in de Witcher wereld. Alsof het uitmaakte welke kleur men daar had. En persoonlijk was ik juist blij dat ze die seksistische troep wat opgeschoond hadden :P

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:58

elnienjo schreef:
Captain schreef:

Ja want de rest in Bridgerton is erg waarheidsgetrouw.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 23:00

Kinke schreef:
anjali schreef:

Wat maak jij toch altijd bijzondere dingen mee.
For the record.....pasgeboren kalf, en als kalveren iets hebben is het grote oren :)
[ [url=m/ul8kFE.gif]Afbeelding[/url] ]
Heb er hier al heel wat geboren zien worden maar nog nooit een kalf gehad
die de oornummers in het oog kreeg. Zou ook niet best zijn, je wilt geen kalveren met beschadigde ogen toch?
(oornummers maar even onherkenbaar gemaakt voor het geval activisten gekkies dit zielig vinden)

[ [url=m/vKMyxZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom zijn het er twee, eigenlijk? Maw, welke informatie moet er allemaal op?