Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:34

Even googlen op zeepaard en voortplanting ;)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:55

Ik had bij Zalando iets besteld. Pakketje kon niet afgeleverd worden ivm onjuist adres (adres inmiddels bijgewerkt).

Krijg ik later nog mail van zalando: 'het kon niet afgeleverd worden, geef de volgende gegevens en we proberen het opnieuw'.

Of krijg ik mijn geld terug en moet ik het opnieuw bestellen?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:50

Kookaburra schreef:
Even googlen op zeepaard en voortplanting ;)

En hoe komen die zeeveulentjes dan in 's vaders buidel?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 13:59

Heeft de CPU snelheid op de foon invloed op de internet snelheid?
Hoe snel video's, pagina's etc laden, bedoel ik dus.

Ik vind mijn foon zo langzaam en ik heb hrm bijna altijd op de bespaarstand en die is minder cpu snelheid.

En na googelen daarop snap ik het nog steeds niet. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:07

Heeft dit 'oorflapje' van onze hond een bepaalde functie?

Afbeelding

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:23

[***] schreef:
Heeft dit 'oorflapje' van onze hond een bepaalde functie?

[ [url=m/1PAOqP.png]Afbeelding[/url] ]

De vorm van een oor geeft de hersenen een signaal waar het vandaan komt.

Horen kan het oor wel. Maar de schelp van een oor geeft het brein een indicatie waar het geluid vandaan komt.

Vouw je eigen oor eens in je eigen vuist. Soort van rolletje. Alsof je er een wc rol overheen plaatst. Doe je ogen dicht en dan merk je dat je niet goed kan aangeven waar het geluid vandaan komt, los van dat je het wel hoort.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:45

Palmera schreef:
Heeft de CPU snelheid op de foon invloed op de internet snelheid?

Ik vind mijn foon zo langzaam en ik heb hrm bijna altijd op de bespaarstand en die is minder cpu snelheid.

En na googelen daarop snap ik het nog steeds niet. :+

Op de internetsnelheid zelf niet, maar
Citaat:

daarop wel. Alle informatie die binnenkomt moet in een bepaalde volgorde op het scherm getoond worden. Daar is een bepaalde hoeveelheid berekeningen voor nodig. :)
(het zelfde geldt ook voor het scrollen door een lange pagina)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:11

Ja, als ik dat doe kom ik op een gegeven moment (vrij vlot :+ ) op de nog witte onbeschreven gedeeltes :')

Verdorie, dan maar als ik thuis ben meer met de foon aan de kabel klooien

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:36

Waarom is bijna elke 2-baans snelweg/ autoweg verboden inhalen voor vrachtwagens behalve A 15 vanaf Alblasserdam richting Gorinchem, ik vraag me dat nou al een hele tijd af >;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:41

Maddy_Paola schreef:
Waarom is bijna elke 2-baans snelweg/ autoweg verboden inhalen voor vrachtwagens behalve A 15 vanaf Alblasserdam richting Gorinchem, ik vraag me dat nou al een hele tijd af >;)

Geen idee..

Heb er nooit veel last van moet ik zeggen en rij 2x per dag naar Sliedrecht op en neer.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:37

Wattenstaafjes met een papierenbuisje in plaats van een plastic buisje. Bij welk afval horen die? Papier? GFT? Rest?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:28

Gevoelsmatig zou ik zeggen "restafval".

Vanwege het katoen en mogelijke lijmsoorten geen papier. (En als 'ie gebruikt is zou ik 'm ook niet in m'n schone papierbak willen)
Vanwege mogelijke lijm en andere behandelingen zou ik ook geen GFT doen. En ook hier weer: waar heb je 'm voor gebruikt? Oorsmeer of aceton, om maar wat te noemen...

Dan blijft dus restafval over.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 09:36

APCIII schreef:

Vanwege het katoen en mogelijke lijmsoorten geen papier. (En als 'ie gebruikt is zou ik 'm ook niet in m'n schone papierbak willen)
Vanwege mogelijke lijm en andere behandelingen zou ik ook geen GFT doen. En ook hier weer: waar heb je 'm voor gebruikt? Oorsmeer of aceton, om maar wat te noemen...

Daar kwam ik inderdaad ook op uit, maar best raar toch? Er is juist overgestapt op alternatieven om het plastic afval te verminderen maar nu komt het alsnog 'op de grote hoop' maar dan bij het restafval...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:24

Die alternatieven worden op de markt gebracht omwille van duurzaamheid en milieuvriendelijkheid en beide kopjes omvatten meer dan enkel 'in welke afvalzak komt het ding terecht?'.
Ergens is iets niet gebruiken natuurlijk altijd duurzamer dan iets wel gebruiken. Een wattenstaafje is hoe je het ook draait of keert een luxeproduct waar we evengoed zonder kunnen. Dus er kunnen enkel pogingen ondernomen om het toch een beetje te verbeteren op vlak van bovenstaande eigenschappen, maar helemaal een 100% goed product waar je als ecowarrior op beide oren door gaat slapen ga je dus inderdaad niet echt krijgen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:53

Gini schreef:
Die alternatieven worden op de markt gebracht omwille van duurzaamheid en milieuvriendelijkheid en beide kopjes omvatten meer dan enkel 'in welke afvalzak komt het ding terecht?'.
Ergens is iets niet gebruiken natuurlijk altijd duurzamer dan iets wel gebruiken. Een wattenstaafje is hoe je het ook draait of keert een luxeproduct waar we evengoed zonder kunnen. Dus er kunnen enkel pogingen ondernomen om het toch een beetje te verbeteren op vlak van bovenstaande eigenschappen, maar helemaal een 100% goed product waar je als ecowarrior op beide oren door gaat slapen ga je dus inderdaad niet echt krijgen.

Kleine toevoeging.

Ik heb een soort mini spuitje dat ik elke keer vul met een zoutwater oplossing. Maak je zelf, kost bijna niks.
Dit spuit je in je oor, even een beetje wiebelen met je vinger en er dan uit laten stromen (onder de douche of met een papiertje opvangen).
Kost minder en je kan er minder schade door aanrichten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:17

Je hebt tegenwoordig ook siliconen herbruikbare wattenstaafjes

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:41

Waarom ik eigenlijk geen leuke leefdtijdsgenoten ken die bijvoorbeeld doof of blind zijn. Of een ziekte hebben.

Denk echt dat ik er als mens beter van word.

Maar hoe gaaf zou het zijn om samen gebaren taal op te pakken? Of een toegankelijke sport op te pakken?

Ik wil eigenlijk helemaal niet met een boog om deze mensen heen. Zou ze best in mijn leven willen hebben. Als verrijking. Maar dan wel een gelijkwaardige vriendschap en niet als vrijwilliger in een instelling werken ofzo.

Ik heb gebarentaal altijd al bijzonder gevonden.

Ik bedoel niet dat ik ze zie als een zielig projectje hoor. Dus ben niet uit op zoiets. En dat ik ze categoriseer tot ‘ze’ bedoel ik verder ook niets mee.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:02

Steeph schreef:
APCIII schreef:

Daar kwam ik inderdaad ook op uit, maar best raar toch? Er is juist overgestapt op alternatieven om het plastic afval te verminderen maar nu komt het alsnog 'op de grote hoop' maar dan bij het restafval...

Het zal bij verbranding als restafval in ieder geval minder vies zijn dan plastic. Dus, in dat opzicht: toch nog íets beter.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:58

@Knert ik heb zo'n vriendin maar eigenlijk is er niks anders dan met mijn andere vriendschappen. Ja soms beetje extra rekening houden maar ik zou niet weten waarom ik er als mens beter van wordt. Ik weet wel dat ik elke dag mijn zegeningen tel omdat het ook verschrikkelijk anders kan zijn, gezondheid is het grootste goed en niet te koop.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:07

xSCWx schreef:
@Knert ik heb zo'n vriendin maar eigenlijk is er niks anders dan met mijn andere vriendschappen. Ja soms beetje extra rekening houden maar ik zou niet weten waarom ik er als mens beter van wordt. Ik weet wel dat ik elke dag mijn zegeningen tel omdat het ook verschrikkelijk anders kan zijn, gezondheid is het grootste goed en niet te koop.

Ja wat zal ik zeggen. Heb alleen mensen om mij heen die gezond zijn.

Maar een doof persoon zou ik echt fascinerend vinden. Communicatie middels gebaren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:24

En dan kan de dove geen gebaren.... zoals mijn schoonmoeder.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:15

Ik vind het een beetje denigrerend omdat je dan die persoon reduceert tot zijn 'gewenste eigenschappen' (doof/blind... Ziek(?? Wat betekent dat zelfs? Doodziek, terminaal ziek, of mag hij nog genezen ook?). Dat is toch niet de insteek van een vriendschap? Die persoon moet toch niet slechts degene zijn die een nieuw vinkje op je diversiteitslijstje betekent?
Sorry maar voor mij komt het een beetje te veel in de buurt van 'aapjes kijken'.

Als je graag wil helpen/verzorgen zou ik vrijwilligerswerk gaan zoeken. Vb mindervalide mensen helpen met boodschappen doen ofzo.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:19

Ja ik vind dit ook een beetje vreemd. _O-
Alsof je een nieuw bijzonder huisdier zoekt.
Een vriendschap heb je met iemand omdat je een connectie hebt met die persoon, niet omdat diegene toevallig doof, blind, of pimpelpaars met blauwe stippen is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 11:23

Denk dat het gewoon een beetje aan de formulering ligt... zelf verijking klinkt egoïstisch.
Maar ik denk ook wel dat we begrijpen dat dit niet zo bedoeld is?
Meer dat Knert een bijdrage zou willen leveren?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:03

Het is een lastig onderwerp om goed te verwoorden denk ik maar ik haal er wel uit dat Knert het goed bedoeld. Zelf verrijking klinkt niet helemaal lekker, een beetje "kijk ik heb een vriendin die doof / wat dan ook, is!" Maar ik denk dat het wel mooi is als jij iemand zijn leven kan verrijken en bv meer sociale contacten heeft als jullie samen een sport of activiteit gaan doen. :)

Ik vraag me af wat een goede prijs is voor een htk-kitten in deze tijd. Normaal gaan ze voor een symbolisch bedrag weg naar bekenden maar eerlijk is eerlijk, in deze tijd is er gewoon goed geld voor te vragen. Ontwormt en evt al geënt.