[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:40

Oh ik heb hem ook gevonden. Nogal apart ja...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-07-19 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:40

Ceffyl schreef:
:') ik had hem ook al voorbij zien komen en moest echt meteen aan dit topic denken. Waarom klikken jullie eigenlijk dat soort titels aan? Ik heb geen idee waarom ik het doe, weet van te voren al dat ik me dood irriteer aan zulke topics en toch kijk ik dan heel even |o

Een deel leedvermaak denk ik :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:42

Zeg dames, beetje koest he ;)
Anders krijgen we waarschuwingen over het bespreken van andere topics

Verder ben ik het wel met jullie eens trouwens.

Sintara

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:43

Tja ik moet zeggen, ik was vroeger heel weinig thuis en toen mijn ouders een weekje gingen wintersporten wist ik na afloop niet eens meer wie het waren (ik was toen ook 1 of 2 jaar ofzo).

Maar ik heb het er maar niet bijgezet in een reactie, want deze moeder valt meer in de categorie ´te klef´ dan ´te afwezig´ volgens mij := .

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:44

Sintara schreef:
Tja ik moet zeggen, ik was vroeger heel weinig thuis en toen mijn ouders een weekje gingen wintersporten wist ik na afloop niet eens meer wie het waren (ik was toen ook 1 of 2 jaar ofzo).

Maar ik heb het er maar niet bijgezet in een reactie, want deze moeder valt meer in de categorie ´te klef´ dan ´te afwezig´ volgens mij := .

Weet je dat nog of is je dat verteld?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:45

Heeft mijn moeder me verteld inderdaad

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:45

Sintara schreef:
Heeft mijn moeder me verteld inderdaad

Aahhh overdreef ze niet gewoon een beetje? :+
Ik weet niet hoor! Geen ervaring mee natuurlijk :')

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:47

Ik vind dat altijd zo knap dat mensen zich dingen kunnen herinneren van toen ze zo jong waren. Ik weet wellicht nog een paar flarden van de kleuterklas en pas vanaf een jaar of 7 kan ik me dingen herinneren.

Edit: oh poster hierboven kan het zich ook niet herinneren zie ik :P

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:55

Nou het was toen op een hele rel uitgelopen, maar verder was het opzich niet zo boeiend natuurlijk. Zo´n jong kind kan zich nou niet bepaald lang focussen dus waarschijnlijk zat ik binnen een uur weer met een krant te spelen ofzo.
Alleen op de aanwezige volwassenen maakte het echt indruk, ik heb het verhaal vaak te horen gekregen en ik vind het zelf ook wel tekenend voor mijn jeugd eigenlijk. En ik kan me voorstellen dat mensen het niet leuk vinden als het gebeurt.

Maar nogmaals, degene waar we het over hadden zal het niet gebeuren als ik die goed inschat :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:58

Och jee, dat klinkt wel heftig inderdaad := Sorry, ik kon me er echt niks bij voorstellen.
Maar nee ik denk het ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:28

Ow gruwel dat soort moeders die vastgelijmd zitten aan hun krijsje. Vriendin van mij ook, kan niet eens even alleen rustig naar het toilet. Stel je voor dat Vlinder even alleen is. Dan raakt ze in paniek! :roll:

Dan ben je toch niet helemaal goed bezig hoor.. Vlinder durft niks.. wil niks.. kan niks.. maar ow wat is het geweldig en je weet niet wat je mist! Uhm die totaalruptuur van jou .. die mis ik gelukkig _O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:33

Haha, geweldig dat topic ja. Wilde het vanmiddag ook al hier melden, maar dacht dat dat niet mocht.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:44

Wij zagen tijdens onze vakantie een gezin (pa/ma/puberdochter), waarvan moeders voor het hele gezin ontbijt pakte van het buffet, en 's avonds groente/salade. Pas op dag 4 ging of mocht vaders de koffie pakken bij het ontbijt :') - toppunt van bemoederen, we hebben met verbazing bekeken.

En voor al het andere: als je het niet wil -en dat is je goed recht- zeg het dan ook gewoon zo en ga niet naar redenen zoeken. Dat ben je aan niemand schuldig, ook al voelt het misschien wel zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:44

We hebben het nu gewoon over moeders in het algemeen die denken dat hun kind het niet overleefd als ze er niet zijn :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:49

Ik heb ooit een make-over aflevering gezien waarbij een vrouw helemaal overstuur was omdat ze 1 nacht in het ziekenhuis moest blijven en haar kinderen nog nooit 1 nacht ‚alleen‘ gelaten had (de jongste was 12!!).

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:55

Wat heftig! Dan hebben de kinderen dus ook nog nooit ergens gelogeerd? Kan me daar niks bij voorstellen, tenminste als er geen andere belemmerende redenen zijn.

Was voor ons altijd een hoogtepuntje, of bij opa/oma, of bij vrienden van mijn ouders met 3 kinderen in dezelfde leeftijd als wij.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:58

Aria_zz schreef:
Mijn broer doet dat ook. Durfde kinderen jaren niet bij mijn moeder laten want ‘te gevaarlijk’ omdat het op de buiten is. Je kunt je kind niet constant voor elk klein ding beschermen. En alsof oma niet oplet, is niet alsof ze te oud is om gevaar te zien.
Maar op het moment dat ze geen gratis oppas kunnen vinden droppen ze de kinderen maar wat graag bij oma hoor.

Zelf zijn we toch ook groot geworden op die manier, dus wat 'n snowflakes zijn het tegenwoordig toch, die ouders die hun kind 24/7 willen beschermen?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:02

Dat idee heb ik ook, dat het wat dat betreft juist steeds meer achteruit gaat (vooral de laatste 15 jaar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:08

Ik had ook buren waarvan de kinderen nog nooit uit logeren waren geweest.. Ik snap dat echt niet, ooit willen ze toch eens ergens blijven logeren en dan kennen ze het niet eens.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:16

Mijn zusje en zwager zijn heel makkelijk daarin. Wilden 2 weken zonder kind op vakantie. Kind werd 1e week bij de ene oma (onze moeder) gedropt en de 2e week ging ie naar andere oma. Het enige drama was toen ie dus van ene oma naar andere oma moest, maar dat was ook snel over.
Gewoon niet teveel drama van maken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:53

Ik zag gisteren op tv een maf stel, met twee zoons van in de 20 die ze niet alleen durfden te laten in huis :o?. Opvoeding mislukt denk ik dan

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:30

Oh man, ik lever 1.0 echt met liefde af bij mijn ouders hoor. Ik heb een sociaal leven en die peuter past daar niet altijd in.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:32

Oh praat me er niet van. Ik ben 5 jaar kampleiding geweest, die kinderen vinden het 9/10 keer fantastisch als ze een keertje zonder ouders op 'vakantie' mogen, in een slaapzaal slapen met andere kinderen, de hele dag spelen, vies mogen worden... Maar soms zitten er een paar tussen met heimwee. Ok dat kan. Maar ik zweer het je, alle gevallen van heimwee die ik mee heb gemaakt werden volop aangewakkerd door de ouders. Die dan snikkend afscheid nemen van hun kind, heb 1x na 1 dag een meisje naar huis laten gaan en mijn medeleider had de moeder tegen haar horen zeggen bij het afscheid op zondag (het begin van het kamp) "Zal ik je weer mee naar huis nemen?" Echt pff dat is toch juist het moment dat je sterk moet zijn voor je kind? Vrijwel allemaal hebben ze het even moeilijk als de ouders vertrekken maar 9/10 keer is dat ook zo weer voorbij (en anders de ochtend erna wel als ze voor het eerst naar de manege zijn geweest).
Kan me ook een situatie herinneren van twee zusjes die het echt moeilijk hadden met het afscheid maar bij de kennismakingsspelletjes en het avondeten wel lekker los kwamen en snel al een paar vriendinnetjes hadden gemaakt. Die komen 's avonds bij hun koffer om hun pyjama te pakken... Had hun moeder een foto van hun drietjes in allebei hun tas gedaan met een briefje. Ja hoor gingen we weer :roll: hebben we die ook nog een halfuur moeten zitten troosten. En bedankt ma! :n
Ik heb zoveel meer respect voor de ouders die zich over hun eigen emoties heen zetten in het belang van het plezier van hun kind. Heb een keer met twee ouders staan praten die me (zonder dat hun kinderen het hoorden) toevertrouwden dat ze het toch wel zwaar hadden gehad, dat ze zelfs nog in de buurt waren geweest voor het werk van de man en hadden overwogen om even bij de manege te gaan kijken maar het toch niet hadden gedaan. Heb ze daar uitgebreid voor gecomplimenteerd. Achteraf zagen ze ook wel in dat dat beter was. En het kind had hen zeker niet gemist, sterker nog, die was echt een van de brutaaltjes van kamp :+ Nee niks aan de hand hoor met dat meisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:43

Ik ben er sowieso van overtuigd dat de meeste angsten bij ouders vandaan komen, neem bijvoorbeeld onweer of de tandarts..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:47

Sowieso dat ouders een flinke stempel drukken op hun koter qua gedrag/angsten. Een vroegere vriendin was echt heel beschermend opgevoed. Die durfde om 7 uur s avonds al amper door het dorp te fietsen en liever helemaal om als binnendoor via het tunneltje. Al was het al heel uniek dat ze niet gehaald werd door pa of ma. Dat was dan net over..