Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:59

Ik benhet eigenlijk wel met Knert eens. De echte breinbrekers zijn leuk, of vragen waar je het antwoord nirt op weet en nirt zo makkelijk op google kan vinden.

Steeph

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:35

Tandenpoetsen voor of na het eten?
En dan: eerst tandpasta op je tandenborstel en dan natmaken, of eerst natmaken en dan pasta op je borstel?

( :') )

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:46

Steeph schreef:
Tandenpoetsen voor of na het eten?
En dan: eerst tandpasta op je tandenborstel en dan natmaken, of eerst natmaken en dan pasta op je borstel?

( :') )

Na. Want als je ze net hebt gepoetst is eten vies, en je moet minimaal een half uur wachten voor je gaat eten nadat je hebt gepoetst.

Mijn vriend maakt eerst de borstel nat. Ik juis erna haha.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:50

Een kwartier na het eten, liefst zelfs een half uur zodat de zuren en resten een beetje weg zijn van je tanden

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:53

Voor het eten toch? Zodat je tanden worden beschemt tegen zuren en suikers?

En ik maak eerst mn tandenborstel nat en dan tandpasta erop en dan weer nat maken :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:55

Gewoon uren na het eten, als ik naar bed ga. Mocht ik een keer voor een gelegenheid tussendoor willen poetsen dan uiteraard na het eten, anders heb je er weinig aan :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:11

SavannahNx schreef:
Voor het eten toch? Zodat je tanden worden beschemt tegen zuren en suikers?

En ik maak eerst mn tandenborstel nat en dan tandpasta erop en dan weer nat maken :+

Nee, na het eten.
En niet gelijk na het eten.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:13

Je weet als vrouw zijnde hoe het voelt als je te lang een staart in heb en hem erna uit doet. Die pijn op je hoofdhuid.

Dat heeft mijn vader nu blij zijn kruin, en het is echt alleen op die plek, met een paar rode plekjes. Het voelt dus echt oppervlakkig en niet als normale hoofdpijn. Het doet zoveel pijn dat hij niet van de bank af kan komen of kan lopen want al die grote bewegingen doen veel pijn. Het doet zoveel pijn dat hij er misselijk van is.
Maar we weten echt niet wat dit kan zijn. Gewoon een gevoelige huid wegens griepje is eerste wat in me op komt maar wie weet hebben meer mensen prutsmuts last van gehad. Dus rode plekjes plaatselijk en plaatselijke oppervlakkige pijn.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:15

Nee voor het eten toch? Omdat je anders met eten je glazuur aantast en door te poetsen het alleen maar erger maakt? Heb ik geleerd in elk geval haha

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:16

theadora99 schreef:
Nee voor het eten toch? Omdat je anders met eten je glazuur aantast en door te poetsen het alleen maar erger maakt? Heb ik geleerd in elk geval haha

Dit ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:22

Trui schreef:
Je weet als vrouw zijnde hoe het voelt als je te lang een staart in heb en hem erna uit doet. Die pijn op je hoofdhuid.

Dat heeft mijn vader nu blij zijn kruin, en het is echt alleen op die plek, met een paar rode plekjes. Het voelt dus echt oppervlakkig en niet als normale hoofdpijn. Het doet zoveel pijn dat hij niet van de bank af kan komen of kan lopen want al die grote bewegingen doen veel pijn. Het doet zoveel pijn dat hij er misselijk van is.
Maar we weten echt niet wat dit kan zijn. Gewoon een gevoelige huid wegens griepje is eerste wat in me op komt maar wie weet hebben meer mensen prutsmuts last van gehad. Dus rode plekjes plaatselijk en plaatselijke oppervlakkige pijn.

Lijkt me logischer om dan een huisarts te bellen ipv het hier te vragen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:24

Tjaa dat is niet aan mij :P

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:37

Trui schreef:
Tjaa dat is niet aan mij :P

Moedig hem aan.
Vraag of hij zijn temp wil opmeten.
Drinkt hij genoeg?

Rest van zijn gezicht wel symmetrisch?
Vraag eens of hij met gesloten ogen zijn vinger naar zijn neus wil brengen.

Waarschijnlijk onschuldig.... maar toch

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:39

fohadie schreef:
Ik benhet eigenlijk wel met Knert eens. De echte breinbrekers zijn leuk, of vragen waar je het antwoord nirt op weet en nirt zo makkelijk op google kan vinden.

We gaan die discussie niet weer voeren toch? Dat is al gebeurt een paar pagina's terug... en daarvoor ook al een paar keer. :+

Het topic is voor alle dingen die je af vraagt.
Ander had het wel "dingen die je je af vraagt en niet kan vinden op google" geheten.
Ongeveer alles is te vinden online, zo niet via google dan wel via google scholar.
Iedereen kan elke vraag stellen die men zich af vraagt. Vind je het te simpel, negeer de vraag dan gewoon ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:48

Hoe krijg ik het restje compeed blaren pleister uit mijn compressiekous (dus volledig polyester).

Iets zegt me dat de vriezer hier niet bij helpt :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:06

Trui schreef:

Bij zijn kruin? Dat is toevallig ook de plek waar de zon zijn hoofdhuid kan bereiken. Is hij niet gewoon verbrand?

Ik ken iemand die regelmatig hetzelfde had, maar dan als rode streep onder haar middenscheiding.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:46

c_alsemgeest schreef:
fohadie schreef:

We gaan die discussie niet weer voeren toch? Dat is al gebeurt een paar pagina's terug... en daarvoor ook al een paar keer. :+

Het topic is voor alle dingen die je af vraagt.
Ander had het wel "dingen die je je af vraagt en niet kan vinden op google" geheten.
Ongeveer alles is te vinden online, zo niet via google dan wel via google scholar.
Iedereen kan elke vraag stellen die men zich af vraagt. Vind je het te simpel, negeer de vraag dan gewoon ;)

Als ik de op lees krijg ik toch een andere indruk. En tuurlijk is het niet erg als je iets niet weet en geen zin hebt om het op te zoeken, maar sommige in dit topic stellen wel erg vaak erg makkelijke vragen, als ik de op dan lees lijkt me dat niet de bedoeling. Even als medische vragen. Bokt is geen dokter. En net als de vraag negeren, kan je ook deze discussie negeren. :Y) +:)+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:52

Ik had laatst een discussie met iemand en bedacht me opeens het volgende:

In Nederland vinden we het normaal dat bedragen op 5 cent worden afgerond. De ene keer betalen we wat meer, de andere keer wat minder en onderaan de streep maakt het dus waarschijnlijk niets uit. Stel dat we de 5 centjes in de ban doen en van nu af aan gaan afronden op 10 centen. Zouden we dan nog steeds onderaan de streep gelijk eindigen? Gevoelsmatig zeg ik dat het niets uit maakt, maar waar ligt dan die grens?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:53

Nee we ronden op 2 cent af. :p

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:56

fohadie schreef:
Veulen84 schreef:
Al onze wateroppervlak staat met elkaar in verbinding. Onze grootste zoetwatertoevoer komt van de grote rivieren. Water wordt via sluizen afgeremd en bijgestuurd. Hierdoor komt het in andere kanalen en rivieren. Vanuit daar wordt het dan weer via kleine gemalen en waterdoorlaten in sloten/vaarten gelaten. Het waterschap is verplicht om oppervlaktewater op een bepaald peil te houden. De hele najaar en winter wordt er zo gewerkt aan een de opslag van teveel aan regenwater. In het voorjaar komt daar ook nog eens het extra smeltwater bij.

In principe kunnen we het vrij goed redden ook in droogte met al dat oppervlakte water. In de achterhoek mag er vanaf vandaag geen oppervlakte water meer worden gebruikt voor beregening. Dat zegt dat er al iets aan tekorten speelt. Als er meer tekorten komen dan wordt de stroming in alle zijrivieren aangepast/omgedraaid. Op dit moment gebeurd dat al in Twente. Daar wordt water vanuit het IJsselmeer naar toegevoerd. Zo voorkomen we in nederland echte droogte problemen.

Dank voor je antwoord. Dat verklaard misschien ook waarom het water nu hoger staat dan wanneer het veel geregend heeft, dan slaan ze het dus als het ware op.

Ja precies. Straks als het gaat regenen zul je misschien ook zien dat tijdelijk de waterstand lager is en dan later weer wordt verhoogt.
Regenwater brengt vaak vervuiling met zich mee, zeker na droogte. Dat water proberen ze af te voeren en niet te veel in de schone sloten en meren te laten blijven. Dat zou uiteindelijk te veel problemen opleveren. Dus dat moet juist weer naar de grote rivieren om te verdunnen en weg te spoelen.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:57

MarlindeRooz schreef:

Ohja, dat klopt, maar ik denk je de gedachtegang eromheen wel begrijpt.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 06:56

badeendje schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ohja, dat klopt, maar ik denk je de gedachtegang eromheen wel begrijpt.

Het is wel degelijk op 5 cent :p

Afronden op 2 cent is namelijk 2/4/6/8 cent en afronden op 5 cent is 5/10/15 cent.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:28

Tenzij je pint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:58

Kunnen vliegen zien in het donker?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:57

Ik heb een gewetensvraag.
Even een situatieschets: Onze tuin is tot aan de schuur 6 á 7 meter diep. wij hebben een appelboom in onze tuin van 3 meter hoog (deze wordt ieder najaar kort gesnoeid) Buren rechts hebben een boom van ruim 6 meter hoog, deze is 15 jaar lang niet gesnoeid. Onze tuin ligt op het zuiden dus buren links hebben schaduw van onze boom en wij hebben schaduw van de boom van onze buren rechts.

Nu staan beide bomen officieel te dicht op de erfgrens en ondanks dat de boom er al stond toen wij hier kwamen wonen zeggen buren links hier geen last van te hebben.
Maar nu komt het: wij hebben wel last van de boom van onze buren. Hij neemt voor driekwart van de tijd de zon uit onze tuin weg en er valt vreselijk veel rommel uit in de vorm van opgedroogde bloempjes waar onze tuin vol mee ligt.
Nu is de boom nog nooit gesnoeid dus dit is sowieso hoog nodig maar dan hebben we dus nog steeds die troep in onze tuin. En als dat nu wat blaadjes waren dan was dit geen enkel bezwaar en slechts een kwestie van af en toe even vegen. Maar onze volledige tuin ligt ermee bezaaid en we lopen het ook naar binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Nu zien jullie de bui vast hangen: we willen hier wel iets mee maar we weten dat onze boom ook niet op een geldige plek staat. Niettemin hebben buren links meermaals gezegd er echt geen last van te hebben.
Kunnen we het maken om de buren te dwingen er iets mee te doen als netjes vragen geen zin heeft?