Rare is dat op een andere plek dezelfde augurken niet bepaald floreren,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DemDeempel schreef:@Karuna, gaaf zeg zoveel opbrengst. Ik ben dus een beetje bang om te beginnen want waar begin je. Welke potten moet ik kopen. Ik heb ooit ergens gelezen dat je bij elke inpot sessie nieuwe deksels moet kopen maar waar koopje die dan weer...
Nu heb ik een stuk of 10 jalapenos geoogst gisteren en de uien zijn ook klaar dus ik ga een chilisaus/salsa proberen te maken denk ik.
Prairy schreef:Ja ik ent zelf, maar moet zeggen dat perzik en abrikoos nog niet heel veel succes hebben.
Heb je ook hele pitten van die grote? Of zijn ze echt allemaal gespleten? Anders zou ik ook wel wat pitten willen overnemen.
black_kelpie schreef:Ik heb asperges staan, is echt één van de leukste dingen in mijn tuin![]()
Zorg ervoor dat de grond heel goed draineert en ze niet nat komen te staan, daar kunnen ze niet tegen. Verder zijn ze bijna onderhoudsvrij, beetje bijmesten na de oogst maar verder niet.
We eten ons hier een breuk aan die dingen in het voorjaar![]()
[ Afbeelding ]
Als je dingen zoekt die zichzelf onderhouden en waar je eeuwig van kunt oogsten is crosne misschien ook wel wat
pmarena schreef:Ja geen idee, wat moet je er doen om die happy te houden....?
Groene asperges vind ik niet veel aan, maar witte...mjam!
Roihi schreef:Die bol courgette is zo leuk.
Zijn die beginners vriendelijk?
DemDeempel schreef:@Black_Kelpie, kun je planten combineren met groene asperges of niet? Ik heb een kleine moestuin dus dan voelt het snel zonde zoveel ruimte "kaal" te laten voor asperges. Kun je bijvoorbeeld pluksla of spinazie op/tussen de asperges planten?
Dorine92 schreef:Wat een goed idee! Ik kende dat helemaal niet. Hoe kom ik daaraan en wat kan ik er allemaal mee?