Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:52

savannah030x schreef:
Zijn dit 2 verschillende soorten huisspinnen? :brr:

[ [url=m/8xXonC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat linkse ding niet gewoon zijn huidje waaruit hij net verveld is?

Nissima schreef:
Ik kan het niet zo goed zien, helaas. Heb je niet een foto van dichterbij? :D Overigens zit er ook nog eentje bovenop dat witte kastje.
Het lijken mij wel twee verschillende, de rechter lijkt me een grijze huisspin?

Hij is al van behoorlijk dichtbij, gezien die kastjes lasdozen van de elektriciteit zijn. Ik dacht in eerste instantie ook dat het een flinke spin was, maar dat valt dus best mee.

Britta31 schreef:
Ik las net in de krant dat er mensen vast zitten in een gondel in de Alpen.Al een halve dag en nacht.Maar wat moet je eigenlijk doen als je naar de wc moet.Je kan moeilijk met je billen over de rand boven een afgrond je ding doen.

Waarom niet? Dan vraag je aan de rest of ze je vasthouden. Als de afgrond diep genoeg is doe je het vanzelf in je broek.

Voor de mannen aan boord is het wel een mooie gelegenheid voor een wedstrijdje verplassen. Met wind mee moet je een flink eind komen.

Bambi1995

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 08:52

waarom ik niet op een woord kan komen.

Het heeft te maken met dat je je anders voor doet of dat je 2 gezichten hebt en de ene keer zo en de andere keer zo.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:16

Haha, supergrappig topic!!! Bambi, bedoel je hypocriet? Misschien een beetje zwaar woord.. Of: bipolair? Nee, ik kom er ook niet op denk ik.. :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:18

Ambivalent?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:35

Dat is inderdaad beter, volgens mij Nikass!

Effe iets heel anders; ik vraag mij dus af waarom de echtgenoot van een koningin een prins- gemaal wordt genoemd, en de vrouw die met een ( toekomstige) koning trouwt, zich koningin mag noemen ( koningin Maxima bijvoorbeeld) Zelf heb ik wel een vermoeden, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden.. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:39

Ik geloof dat een koning hoger geplaatst is dan een koningin. Dus als Amalia haar toekomstige man koning genoemd zou worden dan zou die boven Amalia staan. Terwijl Amalia eigenlijk de "baas" is. :P

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:41

MarlindeRooz schreef:
Ik geloof dat een koning hoger geplaatst is dan een koningin. Dus als Amalia haar toekomstige man koning genoemd zou worden dan zou die boven Amalia staan. Terwijl Amalia eigenlijk de "baas" is. :P

Volgens mij is het ook zoiets inderdaad :j

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:58

Juist! Helaas is dat wat ik ook vermoedde.. -O- Het is dus een ingebakken en ( erger nog) door iedereen volkomen geaccepteerd bewijs van ongelijkwaardigheid/ ongelijke behandeling tussen man en vrouw in ons " moderne westen " -:(-
Zo. Dat was even de boze feministe in mij die eruit moest :D

Zo van" ach, ze mag zich wel koningin noemen, hoor, want er is een koning, en dat is dus per definitie een belangrijker status.. " Grrr

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:08

oomens schreef:
Voor de mannen aan boord is het wel een mooie gelegenheid voor een wedstrijdje verplassen. Met wind mee moet je een flink eind komen.

_/-\o_

Volgens mij is het inderdaad zo dat de titel koning hoger is, en de wettelijke erfgenaam is de hoogste in rang, dus mag de echtgenoot geen koning zijn.
Maar wat zou er gebeuren als de koningin lesbisch is? Zou dan de 'tweede koningin' ineens geen koningin meer zijn aangezien ze dan gelijken zijn? Of zou dat niet worden toegestaan?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:13

Wordt dat dan niet prinses-gemaal? Lijkt mij de makkelijkste oplossing :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:19

Citaat:
ik vraag mij dus af waarom de echtgenoot van een koningin een prins- gemaal wordt genoemd, en de vrouw die met een ( toekomstige) koning trouwt, zich koningin mag noemen ( koningin Maxima bijvoorbeeld) Zelf heb ik wel een vermoeden, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden.. :)

...onze grondwet kent slechts de titel 'koning'.
Wellicht is dat sexistisch.

Dus zowel regentes Emma, Wilhelmina, Juliana en Beatrix - ze waren allemaal koning. Dat we in praktijk 'koningin' zeiden doet daar niets aan af.
Dus hadden de verschillende echtgenoten een andere titel - terecht.

Maar van mij had 'onze Max' de titel van prinses-gemalin mogen krijgen...
(Dat dat niet gebeurde kan zijn omdat het een extra mond vol is met die vrouwelijke uitgangen - maar heeft ook het sexistische 'laagje' dat het woord koning kennelijk hoger gevoeld wordt.)

....stiekem grinnik ik: we zijn zo aan koninginnen gewend, dat 'onze Lex' soms wat in de schaduw staat...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:24

Pocca_Locca schreef:
Juist! Helaas is dat wat ik ook vermoedde.. -O- Het is dus een ingebakken en ( erger nog) door iedereen volkomen geaccepteerd bewijs van ongelijkwaardigheid/ ongelijke behandeling tussen man en vrouw in ons " moderne westen " -:(-
Zo. Dat was even de boze feministe in mij die eruit moest :D

Zo van" ach, ze mag zich wel koningin noemen, hoor, want er is een koning, en dat is dus per definitie een belangrijker status.. " Grrr

Het is niet loepzuiver op de feministische graat - maar maak je niet sappel over foute informatie.
We hebben meer dan 100 jaar vrouwelijke koningen gehad, en naar ik vurig hoop gaan we daar over een jaar of 30 mee door.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:32

Janneke2 schreef:
...onze grondwet kent slechts de titel 'koning'.
Wellicht is dat sexistisch.

Dus zowel regentes Emma, Wilhelmina, Juliana en Beatrix - ze waren allemaal koning. Dat we in praktijk 'koningin' zeiden doet daar niets aan af.
Dus hadden de verschillende echtgenoten een andere titel - terecht.

Maar van mij had 'onze Max' de titel van prinses-gemalin mogen krijgen...
(Dat dat niet gebeurde kan zijn omdat het een extra mond vol is met die vrouwelijke uitgangen - maar heeft ook het sexistische 'laagje' dat het woord koning kennelijk hoger gevoeld wordt.)

....stiekem grinnik ik: we zijn zo aan koninginnen gewend, dat 'onze Lex' soms wat in de schaduw staat...

Haha, nou, weer wat geleerd +:)+ thanks

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:20

@omeens nee het zijn er 2. We noemen ze papa en mama. Want er zitten ook 2 kleintjes.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:14

Wie kan mij het goede antwoord geven. Hoe weet je nou wanneer je een relatie hebt. Vroegah toen we jong waren vroegen we gewoon aan elkaar: wil je verkering met mij.... Tegenwoordig zou ik het echt niet weten :+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:16

Gewoon vragen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:18

amkeVH schreef:
Gewoon vragen

Maar als ik het ga vragen ben ik juist bang dat ik te snel ga voor zijn idee

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:21

Ik vraag me af welke studie ik uiteindelijk ga gekozen hebben := (verandering van studie + keuzestress)

Nee serieus, ik vraag me af waarom sommige muggen wel zoemen en andere niet (niet de langpootmug, maar die gewone kleine).

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:22

purny schreef:
amkeVH schreef:
Gewoon vragen

Maar als ik het ga vragen ben ik juist bang dat ik te snel ga voor zijn idee

gaan jullie echt nog op geplande dates? of hangen jullie gewoon uit bij elkaar thuis?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:30

We gaan nog op geplande dates.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:36

Niet dat ik nou een relatie expert ben want die heb ik nog nooit gehad _O-
Maar naar mijn idee is het nog niet echt officieel iets als het nog dates zijn.. maarja, dat is wat ik denk.
Als jij anders denkt, gewoon vragen! ik ken jullie situatie niet, en vragen kan altijd.
Tja, dat hij dan denkt dat het te vroeg is.. echt veel zal die daar niet om geven denk ik al ie je echt leuk vindt

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:23

Aria_zz schreef:
Ik vraag me af welke studie ik uiteindelijk ga gekozen hebben := (verandering van studie + keuzestress)

Nee serieus, ik vraag me af waarom sommige muggen wel zoemen en andere niet (niet de langpootmug, maar die gewone kleine).

Die bovenste vraag durf ik niet te beantwoorden, maar die onderste: ik vermoed dat ze wel zoemen, maar op een zodanig hoge frequentie dat het niet meer (duidelijk) hoorbaar is.
Hoe lager de frequentie, hoe groter de afstand waarop iets nog "duidelijk" hoorbaar is.

Let op, dit is een gok. (blijf voorlopig maar van het feit uitgaan dat als je niets hoort, er ook geen mug is. Dat is een stuk beter voor de gemoedsrust en de zenuwen :+ )

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:52

Haha dat is een feit!
Misschien wel waar, want er zitten er nu geen rond mijn oren...

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:35

Hoezo vliegen vliegen altijd rondjes om bijvoorbeeld een hangende lamp? En hoezo zitten ze zo graag op de tv? :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:36

Licht en warmte :j