Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:36

Nyaleti schreef:
Probeer een leuke outfit te vinden voor een feestje volgende week.
Had een leuk jurkje gevonden maar die kleed niet bepaald af.. dus voel ik me nu niet meer fijn in.
Maar voor de rest, ik wil gewoon een leuke broek. Iets anders dan een saaie spijkerbroek. Maar lukt gewoon niet omdat alles gemaakt is voor meiden van 1.80 ofzo. Zelfs die enkele winkels met lengtematen, hebben niks wat past.
Grrrrr |o

Wat apart, ik kan juist zowat geen broek vinden die lang genoeg is en ik ben 1,72. Alles wat ik de laatste tijd gepast heb os te kort, alsof ze de standaard lengte ingekort hebben. En nee, dan heb ik geen enkel modellen. Die zijn helemaal te kort want op scheenbeen, maar gewoon volle lengte komt tot enkel terwijl ik mijn hele uitgegroeide / volwassen leven in een normale lengte paste en geen lengtemaat nodig had.

Of zijn ze bij jou juist ook te kort?

Fly_high

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:44

Je mag namen van die winkels met lengtematen op voorraad zeker delen, nog nooit niet-lengtemaat broek gezien die langer was dan halverwege mijn kuiten ofzo :')

Sowieso is alle kleding standaard paasei, dan maar goed dat cropped fit wel in de mode is :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:46

Man als ik tegenwoordig al last heb met de normale standaard lengte en al naar lengte maat moet grijpen snap ik dat het voor jou nog lastiger is :') Vorige keer een 34 lengte die te kort was en geen enkel model hoorde te zijn. Valt jouw normale lengtemaat ook korter tegenwoordig? := als je er dan 1 kan vinden haha

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:48

Marcella schreef:
PotjeMayo schreef:
Die groeipijn wat je had als kind ( bij mij altijd mn bovenbeen...) datzelfde gevoel heb ik weer. Maar nu ben ik volwassen. En ik weet niet wat het is. Een soort spierpijn ofzo? Als ik t weer eens heb is het ook altijd s'avonds vlak voor ik naar bed ga. Niet vaak gelukkig. Maar nog steeds vreselijk irritant

Bekend had het alleen bij mijn knieën.

Maar misschien even langs huisarts. Kan zoveel zijn vocht te kort, maar ook iets in vitaminen te kort.

Ik zal het bespreken als ik er weer ben!

Bedankt iedereen voor het meedenken :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 20:00

Hoe dan?

Ik zag nu lengtematen bij de Only en Costes. Costes enkel bij denim..
Een denim broekje wil vaak wel. Toen blote enkel mode was had ik geluk want toen had ik eindelijk eens geen te lange broeken.
Maar nu zocht ik eens wat anders. Flared broeken en van andere stofjes (echt geen idee hoe het allemaal heet joh, casual pantalon? :+ ) en viel allemaal ver over mijn voeten.. met extra hoge pumps zou het misschien net kunnen :=
Ik ben 1,60 dus niet eens uitzonderlijk klein ofzo.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 20:15

Costes vind ik altijd heel lang vallen, maar dat kan er aan liggen dat ik XXL of XXXL daar heb met broeken. Ik ben 1,70m

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 20:19

Nyaleti nou je bent wel kleiner dan gemiddeld dus ja ;) niet vervelend bedoeld hoor, lijkt me echt heerlijk om zo klein te zijn! :D

Costes valt iig best lang is ook mijn ervaring.

MWM ik shop alleen online tall varianten in lengtemaat 36, die vallen altijd prima. Bovenkleding is meer een ding want ik heb positieve ape index en alle mouwen zijn veeeeeeel te kort, tall of niet maakt geen drol uit :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 20:40

Mouwrm zijn bij ook bijna altijd te kort, maar ik heb gewoon schouders die niet in de kom zitten dus wat extra lengte daar :') Maar bovenlijf zelf is wel 'normaal' haha dus daar gelukkig geen last als je ergens iets niet cropped kan vinden

Ik snap sommige merken ook niet dat mouwen korter zijn bij een S als een M bijvoorbeeld. Liever te lang qua pijpen of mouwen, dat kan je nog wel in laten korten. Verlengen kan niet...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:01

Nyaleti schreef:
Hoe dan?

Ik zag nu lengtematen bij de Only en Costes. Costes enkel bij denim..
Een denim broekje wil vaak wel. Toen blote enkel mode was had ik geluk want toen had ik eindelijk eens geen te lange broeken.
Maar nu zocht ik eens wat anders. Flared broeken en van andere stofjes (echt geen idee hoe het allemaal heet joh, casual pantalon? :+ ) en viel allemaal ver over mijn voeten.. met extra hoge pumps zou het misschien net kunnen :=
Ik ben 1,60 dus niet eens uitzonderlijk klein ofzo.

Beetje fatsoenlijke kledingzaak heeft iemand in dienst die het korter kan maken. Gisteren nog een pak gekocht waarbij de broek ff naar de kleermaker moest.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:12

Fly_high schreef:
Nyaleti nou je bent wel kleiner dan gemiddeld dus ja ;) niet vervelend bedoeld hoor, lijkt me echt heerlijk om zo klein te zijn! :D

Costes valt iig best lang is ook mijn ervaring.

MWM ik shop alleen online tall varianten in lengtemaat 36, die vallen altijd prima. Bovenkleding is meer een ding want ik heb positieve ape index en alle mouwen zijn veeeeeeel te kort, tall of niet maakt geen drol uit :')

Kleiner dan gemiddeld, zeker. Maar niet uitzonderlijk klein :)
En daarbij heb ik ook geen maatje 34 / XS. Dan kom je kwa lengte vaak prima uit maar past ie tot m'n knie ofzo :')

Heb nu super veel besteld bij Zalando Petite maarja, dat is ook gewoon niet chill. Niet de eerste keer dat een volledige bestelling terug moet en dat is gewoon zonde.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:34

Ik had een spraakbericht gestuurd naar een collega ( gelukkig een collega die een vriendin is) maar ze zei dat het heel klonk alsof ik overstuur was? :') Zo blij dat het niet naar iemand is die ik minder goed ken, blijkbaar klonk ik als iemand met een mental breakdown.

Ik had simpelweg gewoon haast om naar mijn paard te gaan omdat ik nog wou gaan sporten en ik al achter liep op mijn planning.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:15

Kwam er net achter dat mijn lymfeklier? in mijn nek dik is, als ik mijn hoofd schuin houd dan zie ik echt een bult. Hopelijk trekt het vanzelf weg want anders ga ik er weer teveel over nadenken :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:32

TheNovelist schreef:
Kwam er net achter dat mijn lymfeklier? in mijn nek dik is, als ik mijn hoofd schuin houd dan zie ik echt een bult. Hopelijk trekt het vanzelf weg want anders ga ik er weer teveel over nadenken :')

Toevallig wat keelpijn of niet helemaal fit?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:43

Nyaleti schreef:
TheNovelist schreef:

Toevallig wat keelpijn of niet helemaal fit?

Momenteel ben ik gewoon helemaal fit! Was wel 2 weken geleden flink verkouden maar dat is nu al iets meer dan een week over :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:49

Kan best zijn dat je lichaam toch nog iets aan het opruimen is!
Ik heb al heel lang een vergrote klier maar de arts boeide niet. Pas als ie een bepaalde grote heeft voor een hele lange tijd. Dus je hoeft je niet direct zorgen te maken :)

-
Ik ben zo moe maar moet tot 1u wachten om de hond zijn medicatie te geven. En die moet om de 8 uur dus morgen ook weer vroeg dag. Ben heel blij dat de medicatie werkt maar baal er nu eventjes van.
Slecht inslapen, chronisch vermoeidheid met een ziek lijf.. 8u is te kort -O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 00:14

Ik mocht t voer weer bij de fabriek uitblazen. Er was wat verkeerd gegaan....
Dat was goed stoffig....
Lang leve de douche
Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 00:28

Vandaag de schuur schoongemaakt. We hebben hier een dikke rattenplaag in de buurt en ze zitten erg graag in onze schuur, ondanks dat er niets te vreten valt. Had al veel eerder gemoeten, maar life happens en zo dus het was er niet van gekomen. Gat. Ver. Damme... :r :r :r

Eigenijk moeten de tegels er ook opnieuw in want de hele toko is ondermijnd _-:(

Morgen maar een rondje stort.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 02:36

Constant zo warm 's nachts. Zelfs met het raam open en het is nog niet eens lente?? |o

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 06:25

Ik werd wakker omdat ik dorst had en kom nu niet meer in slaap...

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:27

Er zat een spin op de voordeur vanmorgen, aan de binnenkant. Zo eentje die springt, de horror. Ik vind ze zo eng. :') Heb er een glas over gezet en met een papiertje buiten gezet, maar beest bleef natuurlijk dat glas door springen dus ohh bah en dat om 7 uur 's morgens. %)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:52

Een vrouw die netjes haar hondenpoepje opruimt met een boterhamzakje, om dit vervolgens in de bladkorf de gooien die langs de straten staan... Ik snap gewoon niet dat mensen weigeren te begrijpen dat plastic NIET in die bladkorven hoort. Gooi het in de prullenbak, neem het mee naar huis, doe IETS maar NIET dát 8)7 Zo irritant... %)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:57

Mensen die hun huisvuil in de groene container mikken. Geef je commentaar ja hadden ze het maar niet zo duur moeten maken.

Alsof hij in zijn pak en dure auto het niet kunnen betalen. 8)7

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 10:27

Nergens zin in

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 10:35

Wachten,wachten op reactie van immokantoren.
Ik heb gisteren een gelijkvloers appartement gezien,daarvoor gemaild en van dit kantoor kreeg ik wel direct reactie.Fiche met inkomen,reden verhuis,etc. ingevuld.
Maar ik vrees dat men toch tweeverdieners gaat kiezen boven mij.
Ik zou er wel financieel op vooruit gaan.Minder verwarmings- en verplaatsingskosten.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 11:13

Dan ga ik voor je duimen Merlen!