Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 12:37

Ik ben ook door de jaren heen "in het wild" uit gevraagt of heb mannen uit gevraagd. Soms waren dat leuke dates. Soms niet. Beetje het zelfde percentage hit or miss als met de apps.

Wat ik ook wel eens gedaan heb is aan mensen die duidelijk koppels zijn, vragen of ze leuke single vrienden hebben die open staan voor daten. Ook daar heb ik leuke en minder leuke dates mee gehad. De kans is wel kleiner dat het echt matched natuurlijk :')

Weer een kleine update over het verloop hier. Vriendje heeft gevraagd of ik in februari met hem naar een concert wil. Ik voelde me zo gewenst en dat hij ook echt lange termijn toekomst met mij ziet. Het is een simpel iets, kaartjes voor een concert, maar toch. Ik ben zo happy <3

Raineri

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 18:29

Ik vind mensen daten die je in "het wild" tegenkomt. Ik wil eerst even de stats zien op een profiel. Ik weet gewoon op voorhand dat sommige dingen niet matchen en dat filter ik er liever op voorhand uit.

Vriendin van mij heeft alle dating apps verwijderd en stapt op mannen af in de sportschool bijvoorbeeld. Zij kan dat ook echt goed, zij is zo sociaal. Ik ben ook wel eens in een café benaderd door een man. Leuke man. Maar nooit hem bericht, had er geen behoefte aan.

Vandaag had ik een date in een klimhal. Ik heb hoogtevrees := maar wel alles gedaan! We zijn nu helemaal uitgeteld. Mentaal en fysiek. Vooral mentaal voor mij _O-

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 15:23

Ik zou graag wat advies krijgen. Ik was op de datingapp met een paar mannen aan het chatten en nu met 1 daarvan afgesproken voor een date. En tegen die anderen met wie ik had gechat gezegd dat ik met iemand ga daten en dus voor nu even niet beschikbaar ben. Nu vroeg 1 van hen of ik wel als vrienden verder wilde chatten en afspreken als vrienden. Ik had met hem echt wel een leuke chatcontact, dus ik denk dat dit gezellig zou zijn. Maar ik weet echt niet of ik dit nu moet doen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 15:37

Indiana79 schreef:
Ik zou graag wat advies krijgen. Ik was op de datingapp met een paar mannen aan het chatten en nu met 1 daarvan afgesproken voor een date. En tegen die anderen met wie ik had gechat gezegd dat ik met iemand ga daten en dus voor nu even niet beschikbaar ben. Nu vroeg 1 van hen of ik wel als vrienden verder wilde chatten en afspreken als vrienden. Ik had met hem echt wel een leuke chatcontact, dus ik denk dat dit gezellig zou zijn. Maar ik weet echt niet of ik dit nu moet doen.

Als jij met hem kan praten in de hoedanigheid van vrienden en niet emotioneel gehecht raakt, waarom niet? Ik praat ook al weken met iemand en we weten beide dat niks tussen ons wordt romantisch gezien maar het is gewoon fijn om tegen iemand aan te kunnen banketstaaf en onzin mee te delen. Zo geven we elkaar advies op gebied van dating etc, praten we over struggles van single zijn. Zolang die kaders heel helder zijn en verwachtingen duidelijk uitgesproken zie ik het probleem niet.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 15:40

Nou ja, er wordt wel gezegd dat dit niet goed kan vriendschap tussen een man en een vrouw. Dat dit lastig is. Ik weet ook niet, stel dat het met mijn date wat wordt, hoe dat op hem dan overkomt. Dat hij dat misschien niet leuk vindt ofzo.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 16:17

Dat ligt aan je date. Mijn man vond dat absoluut niet fijn, maar ja ik ging zelfs nog met mijn ex op vakantie naar Egypte, die alles had geregeld en betaald en we hadden gescheiden kamers. Die vakantie was al heel lang gepland en we waren goed uit elkaar gegaan en ik was net begonnen te daten met mijn man. Dus ik ben gewoon gegaan en nooit spijt van gehad.
Dus ik kan je niet adviseren.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 16:36

Ik heb m'n grote liefde gevonden via happn ipv tinder. :j En ga volgende maand emigreren. Droom die uitkomt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 16:55

Indiana79 schreef:
Nou ja, er wordt wel gezegd dat dit niet goed kan vriendschap tussen een man en een vrouw. Dat dit lastig is. Ik weet ook niet, stel dat het met mijn date wat wordt, hoe dat op hem dan overkomt. Dat hij dat misschien niet leuk vindt ofzo.

Als jouw date verandert in een relatie dan kan je altijd nog daarna wat afstand nemen van die persoon, zolang jij niet in een relatie zet met die date heeft hij sowieso niks te zeggen over wat jij wel en niet doet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 16:55

_Mir schreef:
Ik heb m'n grote liefde gevonden via happn ipv tinder. :j En ga volgende maand emigreren. Droom die uitkomt

Oh wat gaaf, waar ga je heen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 20:24

Mijn mening:
Die date moet eerst nog maar plaatsvinden en ontwikkelen. Ver op de zaken vooruit om te zeggen dat je gaat daten en zaken gaat parkeren.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:10

Ik zou nieteens gezegt hebben dat je een andere date hebt. Die moet nog plaatsvinden. Een date is geen huwelijk. Een date zegt ook nog helemaal niks. Iedereen zit op de app, dus je mag er voor het gemakt vanuit gaan dat de ander ook net andere mensen date.

Als je de juiste tegen komt, dan faseert de rest heeeeeeel snel uit. En anders niet. Dan heb je daar ook jouw antwoord.

Mijn advies. Niet al je eieren in één mand gooien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:18

Peelie is dat een Nederlandse uitdrukking van die eieren? Nl nog nooit van gehoord en ik vind hem geweldig. Ik ken wel de variant, "niet op een paard wedden".

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:20

Ik zei ook nooit dat ik met andere mannen stuurde of op date ging hoor.
98 % van de gesprekken bloedt na enkele dagen of soms weken uit. 1 % ging dan mss naar een date, die bij een eerste date ook méh was en uitbloedde.

Pas indien een date voor herhaling vatbaar was, dacht ik erover om het met andere af te kappen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:46

Hier ook nooit gezegd eigenlijk.

Ik heb inmiddels een relatie uit die date gekregen :+

Matcht heel goed en ben helemaal happy. Ben zelfs al meegevraagd door zn complete vriendengroep voor een weekend Keulen. Heel leuk, maar stiekem ook heel spannend :+

Eerst maar morgen onze eerste echte date dag (die hij bedenkt en een verrassing laat voor mij :+ ) overleven haha

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:57

Bedankt voor jullie adviezen. Ja, inderdaad ik kan beste eerst afwachten wat er uit de date komt, als het iets serieus wordt dan die andere evt afzeggen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 10:00

Hoi, ik heb gisteren weer een date gehad en was echt een super succes :D voor het eerst sinds lange tijd weer met iemand handen vast gehouden. En klikte super goed qua gesprek, humor, en helemaal mijn type <3

Hij wilde ook nog een keer afspreken.

Er stond alleen op zijn profiel dat hij niet een apper is. Hij heeft gisteren wel 1x geappt dat hij het leuk vond en weer wil afspreken, maar daarna niks meer. (Wat ook nog kortdag is hoor, I know). Maar zelf ben ik het wel gewend om soms meer gesprekken ook op app te hebben. (Deze date was via Breeze, dus voor die tijd niet geappt ook).

Maar ik weet dat ik nu niet ineens kan gaan verwachten dat hij dat ooit wel zou gaan doen want ik wist t van te voren. Maar konden jullie daaraan wennen? Dat er bv tussen dates in weinig contact is? Das het enige waar ik me nu een beetje zorgen over maak.
Maar het was zeker te leuk om niet mee door te gaan hoor :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 10:19

Wat leuk voor je Fearn! <3
In deze fase even niets. Het kan zeker nog groeien ook. Daarnaast is het een kans tot zelfreflectie. Er is iets waardoor jij je onprettig voelt kennelijk. Misschien kun je nadenken waar het vandaan komt zodat het een kans is te leren en te groeien? Wat denk je te gaan vinden als hij wel vaker een bericht stuurt? En is dit een een eerlijke weerspiegeling van wat er zich werkelijk afspeelt tussen jullie? Zomaar een aantal vragen. Meer voor jezelf, hoef je natuurlijk geen antwoord op te geven!

Ik ben, zeker in de date fase, ook geen apper. Je bouwt geen band op via een chat. Dit neemt toe naarmate ik iemand beter ken. Ik kon een tijd geleden wat onzeker worden als ik een tijd niets ontving. Ik kwam erachter dat ik een soort constante bevestiging zocht in berichtjes. Ik was eigenlijk gewoon heel onzeker kwam ik achter. Daar heb ik aan gewerkt toen en dat heeft wel voor veel opluchting gezorgd!

Als jullie een paar fasen verder zijn, en het iets meer is, kun je het altijd ter tafel brengen en een compromis maken ergens in het midden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 10:27

Fearn schreef:
Hoi, ik heb gisteren weer een date gehad en was echt een super succes :D voor het eerst sinds lange tijd weer met iemand handen vast gehouden. En klikte super goed qua gesprek, humor, en helemaal mijn type <3

Hij wilde ook nog een keer afspreken.

Er stond alleen op zijn profiel dat hij niet een apper is. Hij heeft gisteren wel 1x geappt dat hij het leuk vond en weer wil afspreken, maar daarna niks meer. (Wat ook nog kortdag is hoor, I know). Maar zelf ben ik het wel gewend om soms meer gesprekken ook op app te hebben. (Deze date was via Breeze, dus voor die tijd niet geappt ook).

Maar ik weet dat ik nu niet ineens kan gaan verwachten dat hij dat ooit wel zou gaan doen want ik wist t van te voren. Maar konden jullie daaraan wennen? Dat er bv tussen dates in weinig contact is? Das het enige waar ik me nu een beetje zorgen over maak.
Maar het was zeker te leuk om niet mee door te gaan hoor :D

Heb een heel fijn huwelijk met een man die nooit appt en nu heel erg zijn best doet om appjes te lezen. :=
Is dat nu echt zo belangrijk?
Als ik weg ben en het is echt belangrijk dan bel ik hem. Zelf heb ik nooit maar een seconde overwogen om hem daarom te laten vallen ook al is het ook wel eens onhandig.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 10:44

Dankje voor jullie reacties, ik zeg ook zeker niet dat ik iemand erom zou afwijzen hoor, juist het tegenovergestelde, meer van hoe kan ik ermee om (leren) gaan.

Ik ben ook wel wat onzeker maar dat komt deels omdat ik nog nooit een relatie heb gehad en ik ben in therapie voor een aantal dingen omtrent hechting/vertrouwen. Het is deel van mijn therapie proces dat ik weer mensen leer te vertrouwen en me weer kwetsbaar durf op te stellen. Ik ben daarin al enorm verbeterd en heb ook stappen gezet bv door me bij vrienden meer open te stellen etc. Maar qua relatie/partner ben ik hier dus nog nieuw in en voelt alles wat spannend en onzeker.

Ik werk ook aan mijn zelfvertrouwen etc. Maar ja niet alles kan natuurlijk in één keer perfect he :D (en hoeft ook niet)

Ik wacht idd even af hoe het loopt. Maar ik ben bijna zeker dat als ik hem weer zie dat het weer even leuk wordt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:15

Ala hij dates blijft plannen en oprechte interesse in jou toont, dus echt jou wil leren kennen en niet alleen vraagt hoe je dag was, dan is dat 100x meer waard dan dat hij tussendoor appt. Ik snap jou wel, ik ben zelf ook zo, maar wat Pien en Raineri beide zeggen is spot on.

Vaak zit er in ons dan iets dat om bevestiging vraagt etc. terwijl het.feit dat iemand just veel appt niks hoeft te zeggen, been there done that. :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:42

Fearn schreef:
Dankje voor jullie reacties, ik zeg ook zeker niet dat ik iemand erom zou afwijzen hoor, juist het tegenovergestelde, meer van hoe kan ik ermee om (leren) gaan.

Ik ben ook wel wat onzeker maar dat komt deels omdat ik nog nooit een relatie heb gehad en ik ben in therapie voor een aantal dingen omtrent hechting/vertrouwen. Het is deel van mijn therapie proces dat ik weer mensen leer te vertrouwen en me weer kwetsbaar durf op te stellen. Ik ben daarin al enorm verbeterd en heb ook stappen gezet bv door me bij vrienden meer open te stellen etc. Maar qua relatie/partner ben ik hier dus nog nieuw in en voelt alles wat spannend en onzeker.

Ik werk ook aan mijn zelfvertrouwen etc. Maar ja niet alles kan natuurlijk in één keer perfect he :D (en hoeft ook niet)

Ik wacht idd even af hoe het loopt. Maar ik ben bijna zeker dat als ik hem weer zie dat het weer even leuk wordt.

Wat goed dat je daar hulp voor hebt gezocht! Kun je het eens met de psycholoog bespreken? Die kan je vast ook hierin ondersteunen
Het is vallen en opstaan en je zal vast eens tegen een muur lopen. Dat is oké! Niemand heeft hier in 1 keer vlekkeloos mee omleren gaan. Durven reflecteren en tot de conclusie komen dat je bepaald gedrag vertoont om reden [vul in] is ook eng. Je wordt immers geconfronteerd met je verleden die helaas altijd wel weer om de hoek komt gluren. Met de juiste hulp lukt het je vast wel!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:48

Wat leuk Fearn!
Mijn (prille) vriend appt ook nooit super veel. Vooral het hoognodige. Ik weet inmiddels ook dat als hij druk bezig is hij niet appt. Is even wennen maar wel prima als je elkaar eenmaal leert kennen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:51

Goed bezig Fearn!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:54

Goed dat je beseft dat het 'probleem' voor een groot deel bij jezelf zit. Dan kun je eraan werken om het zelfvertrouwen meer uit jezelf te gaan halen. Komt vast goed met hulp van je psych.

Veel appen zegt niet altijd wat zoals gezegd. Mijn ex appte de hele dag door. Ik kreeg zelfs foto's dat hij met vrienden zat te vissen terwijl hij achteraf gezien bij z'n sidechick was.

Als hij idd wel op andere manieren contact blijft zoeken en initiatief neemt om met je te kunnen af te spreken dan zegt dat veel meer. Ipv heel de dag appen kun je 's avonds ook even bellen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:04

Ja precies, en idd wat jullie zeggen dat veel appen ook niet direct betekent dat het beter/betrouwbaarder is ofzo. Ik heb daarnaast gelukkig ook veel leuke vriendinnen met wie ik kan appen :D

Ja dit bespreek ik ook met mijn psycholoog. Ik baalde altijd erg dat ik geen relatie kon aangaan doordat het verleden me achtervolgde. Ik had eerder echt paniek aanvallen rondom daten. Een eerste stap is dat ik dat al niet meer heb omdat ik nu meer zelfinzicht heb. En met de juiste ondersteuning (en natuurlijk juiste persoon) hoop ik dat het ooit wel komt tot een relatie (met wie dan ook) :D