[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:20

Wij zaten net een borreltje te doen in een tent vlakbij.

Hoewel ik snap dat het handig is dat je kroost je bier vast kan houden als jij moet zeiken en de rest van het gezelschap aan de champagne kan, vind ik het niet zo prettig dat ik daar getuige van moet zijn cq last van heb.

Als je op zaterdagmiddag aan de borrel wil net zoals wij dan

A. Had je geen koters moeten fokken
Of
B. Had je ze weg moeten brengen.

Punt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:40

MarlindeRooz schreef:
Mars schreef:
[ [url=m/D3DgHK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v83to8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/h4ChF9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog even pup spammen, vandaag een knuffel uurtje bij de fokker gehad. Volgende week mag ze mee <3

Oooh wat zoet! Wat voor merk is ze? Een golden?

Bijna goed, Goldendoodle :)
We hebben een jaar op de wachtlijst gestaan bij de fokker maar nu kunnen we dan echt af gaan tellen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:27

https://www.ed.nl/best/kind-3-komt-onde ... NUeGqkTTBY

Kindje komt onder tafelblad en is gewond.
Uiteraard hoop ik dat het meevalt.

Maar er komt een strafrechtelijk onderzoek.
Krijgen de ouders ook op hun falie mocht het zo zijn als het kind apenkooi heeft gespeeld in de winkel?

Voor de duidelijkheid ik zeg niet dat het is gebeurd. Maar met de ouders van nu kan het natuurlijk best.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:31

Waarom een strafrechtelijk onderzoek? Het lijkt mij een heel ernstig ongeluk. Maar niet meer dan dat. Alsnog vreselijk, natuurlijk.

Of iemand moet het tafelblad hebben omgegooid, oid.

Ik kan het artikel verder niet lezen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:35

Staat verder ook niet meer info in.

Hoe het zware tafelblad uit de stelling kon vallen is nog onbekend. Delen van de stellingkast lagen op de grond in het gangpad.

Nadat het kindje naar het ziekenhuis is gebracht is een deel van de winkel afgezet voor onderzoek. De politie laat weten dat er een strafrechtelijk onderzoek wordt ingesteld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:39

Okay, misschien standaard bij dergelijk zware ongevallen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:51

Ja dat zou kunnen :j

Bij een auto-ongeluk ook.

Ben benieuwd of we ooit te horen kregen hoe het kwam.
Ondeugdelijke stelling.
Of niet gemaakt om op te spelen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:55

Kan vanalles zijn natuurlijk, niet goed teruggezet door een klant, stelling niet goed, kind heeft eraan gezeten. Er zullen vast camera's hangen, misschien hebben die wat gefilmd.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:29

...wanneer gaat deze generatie ouders eens leren dat kinderen ook 'nee' moeten leren verdragen..? Ik snap echt NIET waarom dat uit de opvoedmode is geraakt. Hoe dan! Ik heb gewoon een heel gezond besef van 'nee' meegekregen in mijn jeugd en ik heb er geen enkele moeite mee dat door te geven aan mijn nichtje. Als we nou allemaal standaard met de riem hadden gekregen bij een nee dan snap ik dat je bij je eigen kind denkt "dat ga ik toch anders doen". Maar een simpele nee? Niet alles kan, niet alles moet? Waarom wil mijn generatie dat ineens niet meer doorgeven? -O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:31

Jamaar... 'nee' is zo beperkend voor de mooie vrije zieltjes van Storm en Vlinder en die moeten zich toch kunnen ontplooien := Daar moet de buitenwereld maar op aanpassen zodat ze kind kunnen zijn <3

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:45

Mensen hebben tegenwoordig toch alleen maar rechten en geen plichten? Dus waarom zou je bij moeten brengen dat er 'nee' bestaan heeft.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:51

Wat is dit nee-ding waar jullie het over hebben? :o?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:51

Het zijn kinderen he, die moeten kind kunnen zijn, met andere woorden heb jij dus maar alles van te verdragen :+
Aldus de opvattingen van mijn broer en zijn vrouw, de reactie als ze weer langs kwamen met hun kruisgespuis en ik er niet van gediend was dat ze mijn huis overhoop haalden. Ze grepen gewoon niet in -O-
Sindsdien geen contact meer met ze en schijn ik 'ongeïnteresseerd' te zijn. Daarin tegen ben ik wel een geïntresserde tante voor de nichtjes van mijn zus, die krijgen wel een fijne opvoeding en weten hoe ze zich moeten gedragen. Hoor af en toe verhalen over de kinderen van mijn broer waarvan ik nog steeds blij ben geen contact meer mee te hebben. Zoals mijn vader (hun opa) waar niet eens normaal gedag tegen wordt gezegd als hij langs komt maar uitgescholden wordt, komen ze bij hem op bezoek wordt zijn hele appartement overhoop gehaald zonder dat mijn broer ingrijpt, dan moet mijn vader dat maar 'kind-sloop-proof' maken volgens zijn beredenering. Kunnen die koters helaas niets aan doen maar verwacht niet dat het zulke fijne volwassenen zullen worden met zo'n opvoeding

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:18

Ik vroeg jaren geleden aan mijn moeder of ze nog wist wat het állereerste was dat ze mij had(den) geleerd. Ze moest even nadenken en zei "dat niet alles voor jouw handjes en ogen bestemd was". Dat vond ik zo'n goede!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:52

Ja dat, kijken doe je met je ogen en niet met je handen. Die weet ik nog heel goed.

In mijn familie zitten 2 meisjes waarvan de ouders gescheiden zijn. Gigantische vechtscheiding geworden blablabla maar ondertussen weten de 2 dames precies altijd hun zin te krijgen als ze bij vader zijn. Willen ze het eten niet dan is de regel dat er geen toetje wordt gegeten. Als het aan mij zou liggen kwam er dan ook echt geen toetje, ga maar janken ofzo. Maar helaas, hoe jong ze ook zijn, weten ze dat ze een stok achter de deur hebben. De grootste angst van vader is dat ze tegen mama zeggen hoe erg dat het weekend wel niet was. Dan rent ze weer naar de advocaat voor aangetekende brieven te sturen.

Dus er wordt de meisjes door vader geen strobreed in de weg gelegd want owee als ze een keer slechtgezind bij moeder terug worden gebracht. Ik vind het echt verschrikkelijk om te zien want ik weet dat hij een heel nuchtere kerel is en dat het wringt dat hij eigenlijk niet kan opvoeden omdat moeder elk kikje van de dochters aangrijpt om terug in de mallemolen te gaan.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:55

Arme man. Als het mijn broer was, zou ik hem vragen of hij zou willen gaan praten met een kinderpsycholoog die ervaring heeft met echtscheidingen, zodat hij beter weet hoe zich te wapenen tegen zijn ex en haar advocaat. Dit gaat alleen maar van kwaad tot erger. Ik krijg al buikpijn en misselijkheid als ik dit lees.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:14

Ja het is enorm frustrerend en de meiden kunnen er niks aan doen natuurlijk. Die worden ook maar in de situatie gezet en doen wat kinderen doen. Op zich zijn het schatten van kinderen en heel netjes maar je kan in de opvoeding nooit spijkers met koppen slaan zeg maar.
Zijn hoop is nu dat als ze ouder zijn ze het zelf zien maarja, moet je dat willen vraag ik me dan af. Ten eerste ben je dan echt wel 15 jaar verder dan nu en het is nog altijd hun moeder. Hoe oud kinderen ook zijn, ze horen nooit in die strijd getrokken te worden.

Ik heb het gezien bij mijn ex die nu 38 is en zijn ouders zijn al 25 jaar gescheiden maar nog is het een gedoe met verjaardagen want wie komt wanneer en als ze er tegelijk zijn wordt het meteen ongemakkelijk of vallen er opmerkingen en dat raakte hem als volwassen man nog altijd. Dat is ook echt 1 van de redenen dat ik er soms over val hoe licht mensen over (het krijgen van) kinderen en scheidingen denken. De gevallen waar ouders gewoon leuk met elkaar om blijven gaan na een scheiding zijn toch wel zwaar in de minderheid en dat laat altijd zijn sporen na op een kind.

En dan nog te zwijgen over de pubers die in mijn vorige werk hun bijbaantje hadden en gewoon vertellen hoe ze hun ouders tegen elkaar uitspelen. Ja van mam mocht ik niet weg vanavond dus heb mijn spullen mee want dan ga ik na het werk naar pap, die doet niet zo moeilijk.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:50

Zoekt er iemand nog anticonceptie voor kennissen?

Cadeautip....

Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:34

Hahahah :')

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 23:16

Oh my... Ik wil dus echt geen kinderen en zit inmiddels in de overgang. Ik heb een onwaarschijnlijke hekel aan gekrijs van kinderen (ik moet allerlei maatschappelijk ongewenstte neigingen onderdrukken) maar huilende babies wil ik eigenlijk altijd pakken en stevig vasthouden. Als babies rustig zijn wil ik ze absoluut niet vasthouden. Zal wel iets psychisch zijn...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 07:38

Geen van beide wil ik vastpakken. Maar bij huilende ga ik liever vluchten.
Wat een takkeherrie komt er uit zoiets kleins

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 08:53

Wat DP zegt, hoe is het mogelijk dat zo’n klein ding zoveel herrie kan maken :=

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 13:35

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:22

DuoPenotti schreef:
Geen van beide wil ik vastpakken. Maar bij huilende ga ik liever vluchten.
Wat een takkeherrie komt er uit zoiets kleins

Zo echt wel!
Ik krijg er ook vluchtgedrag van

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:13

Oh nee, ik wil ze dan ook wel stevig vasthouden. Heel, heel stevig... :Y)