Needje schreef:In een corona pandemie mensen helpen afvallen en gezond te leven wordt weggezet als stom en langetermijn. Maar bij honger moeten we ineens aan het milieu werken.

Je begon toch echt zelf deze discussie.
Nergens staat dat helpen afvallen en gezond leven stom is, wel lange termijn.
Iemand met obesitas is niet binnen een paar maanden slank en/of gezond.
Er liggen niet alleen mensen met obesitas in het ziekenhuis en zeker niet zijn alle (langdurig) zieken (veel) te zwaar en ongezond.
Het is een leuke discussie, maar niet de oplossing als er een pandemie is.
En als ik dan voorbeelden geef, dat er best al veel wordt ingezet door werkgevers, dan komt er geen reactie op.
Het is vooral over elkaar buitelen en wijzen naar mensen die (misschien) wel te dik zijn.
Ik ken niemand uit dit topic en ik heb geen flauw idee of mensen te zwaar zijn.
De mensen die ik ken die zijn overleden aan Covid-19 hadden geen van allen obesitas, wel allemaal boven de 70 en wat kilo's te zwaar of onderliggend lijden.
Maar ik ken ook een man van 32, lang, slank, sportief, niet-rokend die in het ziekenhuis kwam door Covid-19 vorig jaar, toen hij nog niet in aanmerking kwam voor een vaccin.
En zo zijn er nog wel voorbeelden uit mijn omgeving.
Ik heb geen mensen in mijn omgeving met obesitas, wel mensen met wat overgewicht.
Maar hoeveel overgewicht heeft invloed op je gezondheid/voorkomen van ziektes/overleven of genezen van ziektes?
2 kg ? 5 kg? 10 kg?
Het is een beetje pech/geluk hebben. Waar je woont, je afkomst, je beroep en je levensstijl kunnen daar invloed op hebben.
Maar voorkomen dat je ooit (ernstig) ziek wordt? Vergeet het maar.