Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:20

Relaxed schreef:
Ik heb 18 sept een megapiratenfestijn (ja sorry :') ), is uitverkocht en ze zeggen dat het doorgaat..

Huh, jij zit toch ook in het bewust kinderlozen topic?

:') :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:31

Tiggs schreef:
Relaxed schreef:
Ik heb 18 sept een megapiratenfestijn (ja sorry :') ), is uitverkocht en ze zeggen dat het doorgaat..

Jaa, maar ik snap de link ff niet? :o

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:43

Piratenfestijn = kinderfeesten met ranja }>

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:47

Tiggs schreef:
Relaxed schreef:

:)* _/-\o_ _O- _O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:54

Haha, MotoGP's ken ik wel en volg ik altijd. Maar piratenfestijnen....Brrrr... Zou nog liever corona krijgen dan daar heen te moeten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:57

bigone schreef:

Oh wij noemen dat Fristi-feestjes *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:57

bigone schreef:

Nooit van gehoord :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:06

Hahaha ja ik zag heel veel kinderen voor me!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:06

Relaxed schreef:
bigone schreef:

Nooit van gehoord :')

Zal de leeftijd zijn _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:08

Tiggs schreef:
Hahaha ja ik zag heel veel kinderen voor me!

Haha daar zou ik dan nooit heen gaan -O-

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:14

Oh help een megapiratenfestijn. 1x geweest, ben nog nooit zo dronken geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:17

Eleeke schreef:
Oh help een megapiratenfestijn. 1x geweest, ben nog nooit zo dronken geweest

Maar dat is ook wel nodig om die muziek een hele avond te kunnen verdragen :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:22

Bloodymary schreef:
Haha, MotoGP's ken ik wel en volg ik altijd.

Montmeló, Barcelona belooft. Is nú al verrassend.
Heb lang zélf geraced, dus kijk alleen in gezelschap; bv met mijn zoon en/of de zoons van Bubbly. Anders aktievere dingen te doen in het weekeinde. Nu de beperkingen lichter worden helemáál *\o/*
Vanavond uit met vriendin.
Morgenavond uit met andere vriendin.
Zondag weer indiase lunch op de achterpatio met beiden en zoons. De grootste autogek was gisteren al helemaal enthousiast over de rit om het eten te halen *D Hij komt ´s morgen VROEG om me te helpen met sleutelen aan de VFR.
MotoGP misschien zondagavond laat. Anders hoogtepunten maandag.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:32

Huertecilla schreef:
Bloodymary schreef:
Haha, MotoGP's ken ik wel en volg ik altijd.

Montmeló, Barcelona belooft. Is nú al verrassend.
Heb lang zélf geraced, dus kijk alleen in gezelschap; bv met mijn zoon en/of de zoons van Bubbly. Anders aktievere dingen te doen in het weekeinde. Nu de beperkingen lichter worden helemáál *\o/*
Vanavond uit met vriendin.
Morgenavond uit met andere vriendin.
Zondag weer indiase lunch op de achterpatio met beiden en zoons. De grootste autogek was gisteren al helemaal enthousiast over de rit om het eten te halen *D Hij komt ´s morgen VROEG om me te helpen met sleutelen aan de VFR.
MotoGP misschien zondagavond laat. Anders hoogtepunten maandag.

Wat leuk! Wat voor klasse.? En rijd je ook nog veel motor zelf? Wat heb je er voor een (als je er een hebt). Ik ben de laatste jaren 3 x naar Mugello geweest en naar Misano en Valencia. Heerlijke weekenden zijn dat, leuke sfeer zowel op het circuit als in de bijliggende steden/dorpen. Jerez schijnt helemaal geweldig te zijn en dan vooral het nabij gelegen Puerto de Santa Maria om te verblijven.

Zal in Spanje ook wel veel meer leven allemaal dan hier. En in Italië. Vanwege de vele coureurs uit die landen.

Mijn kat heet Rossi!

Verder houd ik het zelf bij 1PK om mee te rijden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:35

Motorrijden, echt fantastisch. Op mijn 17 stond hij al in de schuur. Met 20 verkocht want anders was ik niet oud geworden. Maar pest mijn man nog wel eens dat ik er toch weer eentje koop. }>

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:50

Bloodymary schreef:
Wat leuk! Wat voor klasse.?

Veel verschillende. Ook Formule 2 en 1, heet nu Supersport en Superbike.
Ook de IoM TT gereden.
Hier in Spanje enduro (terrein geen endurance) kampioenschap. Gestopt met comp. toen vriendin zwanger werd.

Ben nu drie van mijn straatmotoren aan het oplappen voor verkoop. Zijn nu blijkbaar aardig wat mensen met extra hobbygeld door de besparingen gedurende afgelopen jaar.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:59

Echt? In de Superbike? Dus je bent wereldberoemd! In welke jaren was dat ongeveer?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 17:07

Bloodymary schreef:
Echt? In de Superbike? Dus je bent wereldberoemd! In welke jaren was dat ongeveer?

Nee, vóór het Superbike heette.
In ´84 de IoM TT gereden.
In ´99 laatste int. race gereden. Daarna voor de lol nationaal comp offroad hier.

Fotootje (´81 of ´82) van ´kwalificatie´ voor een Bol ´d Or team op Zandvoort. De slicks van toen poeh... :roll:
https://myalbum.com/photo/JyscP2mNZgSb/1k0.jpg

Toen mij zoon oud genoeg was op met leeftijdsontheffing co-piloot te zijn een paar offroad rallies gedaan met hem. Zó _/-\o_
Vorig jaar nog een artkel over in El Pais.

Beroemd is relatief. Hier wel bekend genoeg om op de grote kartbaan gratis een kart te ´huren´ als ik dat zou willen. Betaal uiteraard wel; is hun brood tenslotte.

La vida es bella! Maar goed, allemaal off topic.
On topic is dat er blijkbaar door Covid meer markt is én er meer beweging in crypto-geld zit doordat er een mássa meer op het internet actief is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:06

On covid.
Klopklop; zoon voor de deur, met blabla-car uit Linares (200 km). Met 4 vreemden 2,5 uur in de auto. Dan van snelweg naar thuis met buur in de auto.
Deelt met 3 anderen 4 buren een verdieping. Grooooot dakterras dus *\%/*

Andere lief heeft 3 ook uitwonend studerende kinderen. Komen regelmatig bij haar thuis voor het weekeinde. Zondag komt daar 1 van mee.

Hoe we in vredesnaam NIET besmet zijn met de hele meute is de vraag, niet andersom _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 20:46

Van het liveblog
Landelijk aantal IC-bedden afgeschaald naar normaal niveau
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) heeft besloten de capaciteit op de IC's vanaf maandag terug te brengen naar minimaal 1150 bedden. Dat is het aantal bedden dat ook voor de coronapandemie op de IC's in de Nederlandse ziekenhuizen te vinden was. In april werd vanwege de toen toenemende stroom coronapatiënten op de IC's opgeschaald naar 1550 bedden.

Maar de trend is nu omgekeerd, meldt het LNAZ in een persbericht. "Het aantal covidpatiënten in de ziekenhuizen is afgelopen tijd fors gedaald en deze daling zet door."

De 1150 bedden is een minimum. Regio's kunnen er zelf voor kiezen om een hoger aantal bedden aan te houden voor hun intensivecareafdelingen. Het LNAZ vraagt de regio's daarnaast hun bijdrage te blijven leveren bij de landelijke spreiding van covidpatiënten. Op die manier moet de zorg overal even toegankelijk blijven.

Dit is top!

https://nos.nl/liveblog/2383542-theaters-uitverkocht-sterrenrestaurants-volgeboekt-volgende-week-vaccins-naar-suriname

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:08

Ik heb morgen een crematie met 60 man in een zaal. Voor corona vrees ik niet echt. Het gaat om een ouder iemand, en de meeste mensen die komen zijn al gevaccineerd. Ik hou mijn mondkapje denk ik wel op als mensen willen condoleren. Handen geven weet ik niet of ik dat ga doen. Aantal mensen die komen zijn wat demneterend daarbij vindt ik het nog weer anders.

Daarna met best een grote groep nog naar een terras. Maar aan het weer te zien zal dat alsnog binnen worden. Kon moeilijk nee zeggen omdat ik directe familie ben.

Nou ja ik zal proberen het van mij af te zetten, vindt het ook een dag om goed te kunnen en mogen rouwen. Het afstand houden komt denk ik meer op de tweede plaats...

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:40

Gecondoleerd zebrastreep.

Mijn ervaring met uitvaarten nu is dat de corona maatregelen tamelijk strikt en goed worden nageleefd, door bijvoorbeeld tafels te zetten tussen de familie en 'gasten' zodat je geen handen etc. kan schudden. Ik vond dat emotioneel gezien wel heel zwaar en naar eigenlijk. Ik snap het rationeel gezien, maar het voelt zo ongepast afstandelijk ;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:50

Vriendin van me had vorig jaar begrafenis van schoonma en zij vond het zo kil en koud en onpersoonlijk. Ze werd er nog extra verdrietig van .

Zebrastreep, gecondoleerd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:52

pumpina schreef:
Gecondoleerd zebrastreep.

Mijn ervaring met uitvaarten nu is dat de corona maatregelen tamelijk strikt en goed worden nageleefd, door bijvoorbeeld tafels te zetten tussen de familie en 'gasten' zodat je geen handen etc. kan schudden. Ik vond dat emotioneel gezien wel heel zwaar en naar eigenlijk. Ik snap het rationeel gezien, maar het voelt zo ongepast afstandelijk ;(

Dankjewel.

Het lijkt mij ook dat het heel afstandelijk is... Voelt denk ik ook heel vreemd en onwerkelijk. En de situatie is al zo onwerkelijk. Van af morgen zijn er wel weer wat versoepelingen gelukkig. Het scheelt echt wel dat veel al zijn gevaccineerd en een aantal al corona hebben gehad.

Nu hoef ik ook niet van iedereen knuffels te hebben. Aantal mensen die komen heb ik denk ik al wel 5 jaar niet gezien en ken ik nauwelijks.

Maar het idee dat je eigenlijk niet echt goed met elkaar kunt rouwen is wel een beetje vervelend. Maar het is nu even niet anders...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:58

Pfff dat vind ik één van de heftigste dingen. Afscheid nemen is al zo zwaar en je kunt het maar één keer doen. Dit soort maatregelen maken het dan extra zwaar en triest. Eigenlijk zouden ze daar mensen vrijer in moeten laten, wanneer mensen aangeven soepeler ermee om te willen gaan.

Hier is vorig jaar de moeder van een vriend overleden. Haar man had dan officieel alleen moeten zitten. Gelukkig deden ze daar niet moeilijk om en mocht hij gewoon naast de kinderen zitten.

Gecondoleerd en veel sterkte morgen! Velen zullen inderdaad al gevaccineerd zijn en jij ook. De cijfers zijn enorm aan het dalen. Ik zou proberen om het in gedachten even los te laten om zo “goed” afscheid te kunnen nemen.
Persoonlijk zou ik erna graag mee gaan naar het terras. Vaak is dat fijn en luchtig om even je zinnen te verzetten. Voor jou is het risico echt extreem laag hè. Je bent volledig gevaccineerd en jong. Niet naar bedoeld, maar ik denk dat de autoreis in verhouding gevaarlijker is.
Als je je zorgen maakt om anderen zou je voor de zekerheid nog een zelftest kunnen doen.