Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Culaccino: Woon je in onze gemeente toevallig? Hier maaien ze ook alles tijdens het broedseizoen pfff.
Gelukkig controleren de boeren WEL hun weilanden op reekalfjes voor ze gaan maaien.
culaccino schreef:Wat vreselijk, Lestrange. Ik had voor jullie gehoopt dat jullie wat meer rust zouden krijgen, maar ik kan me voorstellen dat je je nu nóg meer zorgen maakt; nu sta je al helemaal machteloos...Lestrange01 schreef:Dit is wel echt een rare opmerking, hoorden jullie dit zelf of via je zusje? Bizar als het echt gezegd is... Hoe dan ook, sterkte. Wat een rotsituatie.Ze zeiden tegen haar: "het maakt me niet uit als je je hele lichaam kapot snijd, maar niet in je gezicht want dan hebben anderen er last van"
Onbelangrijker, maar ik erger me aan onnodig gemaai.Naast ons kantoor (industrieterrein) is een brede groenstrook die afloopt tot in een slootje. Nu stond het gras vrij hoog, het onkruid bloeit, het stikt van de insecten, vogelnesten, salamanders, kikkers, ringslangen... Er loopt geen hond. Sloot uitbaggeren snap ik nog, maar waarom moeten ze die bermen/slootkanten nou in het broedseizoen maaien?!
Nayomie schreef:Ik denk dat dit maar een half deel van het verhaal is. Weet niet waar je dit gehoord hebt, maar er zitten meer kanten aan een verhaal.
Anyways, jammer dat het niet alsnog gespoilerd wordt want ik vind dit zeer ongepast.
Zebrastreep schreef:Je verwacht het niet meer in instellingen nee. Maar als je je dan bedenkt dat nog geen 10 jaar geleden mensen met een verstandelijke beperking nog vast gezet werden in een tuigje verbaast het mij enigsinds niks...
We zijn er wat dat betreft nog niet. Als je je alleen al bedenkt dat een mens met een verstandelijke beperking dezelfde rechten heeft als een normale burger sinds de jaren 90 is alles nog vrij kort.
Maar begeleiders die hun macht gebruiken komt helaas nog veel voor. Gelukkig niet mijn visie op zorg geven en gelukkig werk ik ook op een plek waar macht niet gebruikt wordt op de cliënten. Jammer dat het helaas niet overal toegepast wordt... Terwijl het zoveel beter werkt om het anders aan te pakken en je daardoor juist zoveel minder agressie hebt, puur door uit te zoeken wat iemand nodig is en hoe je iemand het beste kunt benaderen.
Loeky01 schreef:Dat ik me bekeken voel door de buren als ik eten bestel en me dan schaam
Oh en dat de kapper zei dat ik mijn haren nat kon inzenden, maar volgens de website kon dat niet. Dus nu liggen er vier vlechten te drogen
Cayenne schreef:Loeky01 schreef:Dat ik me bekeken voel door de buren als ik eten bestel en me dan schaam
Oh en dat de kapper zei dat ik mijn haren nat kon inzenden, maar volgens de website kon dat niet. Dus nu liggen er vier vlechten te drogen
Waarom zou je je ervoor moeten schamen dat je eten besteld?
Zie het als jouw bijdrage om de lokale middenstander te helpen in Corona tijd
Loeky01 schreef:Dat ik me bekeken voel door de buren als ik eten bestel en me dan schaam
Loeky01 schreef:Nouja het was niet echt gezond, en gebeurt wel regelmatig (wekelijks). Iets met niet lekker in je vel zitten en geen puf op kunnen brengen om te koken. Maar ik doe mijn best. Ik ben momenteel een beetje hoogsensitief voor mijn eigen angsten en spanningen en heb het gevoel dat deze ook waar zijn.
Zebrastreep schreef:Je verwacht het niet meer in instellingen nee. Maar als je je dan bedenkt dat nog geen 10 jaar geleden mensen met een verstandelijke beperking nog vast gezet werden in een tuigje verbaast het mij enigsinds niks...
Dilan93 schreef:Loeky01 schreef:Nouja het was niet echt gezond, en gebeurt wel regelmatig (wekelijks). Iets met niet lekker in je vel zitten en geen puf op kunnen brengen om te koken. Maar ik doe mijn best. Ik ben momenteel een beetje hoogsensitief voor mijn eigen angsten en spanningen en heb het gevoel dat deze ook waar zijn.
Kun je daar ook met iemand over praten?![]()
Klinkt best heftig namelijk. Loop zelf sinds afgelopen week bij de praktijkondersteunend huisarts (ggz heeft wachttijden van 6 maanden...). Is wel fijn om met iemand te praten die buiten mijn vrienden/famillie/kenissenkring staat.
Dilan93 schreef:Loeky01 schreef:Nouja het was niet echt gezond, en gebeurt wel regelmatig (wekelijks). Iets met niet lekker in je vel zitten en geen puf op kunnen brengen om te koken. Maar ik doe mijn best. Ik ben momenteel een beetje hoogsensitief voor mijn eigen angsten en spanningen en heb het gevoel dat deze ook waar zijn.
Kun je daar ook met iemand over praten?![]()
Klinkt best heftig namelijk. Loop zelf sinds afgelopen week bij de praktijkondersteunend huisarts (ggz heeft wachttijden van 6 maanden...). Is wel fijn om met iemand te praten die buiten mijn vrienden/famillie/kenissenkring staat.