Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:43

Meiden, als jullie hier je deprimerende drek deponeren wordt daar ook niks van gezegd dus how about je twijfels gewoon voor je houden? Hoe moeilijk is dat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:44

Zertab schreef:
Aan het weer vandaag. En dat ik weer hoofdpijn heb.

Echt he. Er staan gewoon plasjes water in onze tuin :').

En ik wilde heel sportief naar m'n schoonouders fietsen, maar met die stortbuien pak ik toch liever de auto :o.

Zertab

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:45

En aan mijn moeder trouwens. We zouden een uur geleden gaan, mar ze doet nog van alles. Mens, had dat dan gezegd... dan had ik ook wat nuttigs kunnen gaan doen :')

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:41

Dat ik na een jaar werken eindelijk vakantie heb en het poedersuiker is. Aankomende week een woonboot gehuurd met kano’s maar het lijkt weg gegooid geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:44

Cayenne schreef:
Culaccino: Woon je in onze gemeente toevallig? Hier maaien ze ook alles tijdens het broedseizoen pfff.
Gelukkig controleren de boeren WEL hun weilanden op reekalfjes voor ze gaan maaien.

Zonde he! Hier zie ik ook veel boeren controleren, gelukkig. Nu de gemeente nog! :j

Wat een weer he, Napie. Klinkt wel echt heeeel leuk. Hopelijk kun je toch een beetje genieten!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:49

Foute uur radio aanzetten om een beetje motivatie te krijgen. Is direct dat liedje er op wat ze gebruikten voor die "how deep is your dip" reclame. -O-

Niet zeker of ik moet huilen of lachen.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:12

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:49

culaccino schreef:
Wat vreselijk, Lestrange. Ik had voor jullie gehoopt dat jullie wat meer rust zouden krijgen, maar ik kan me voorstellen dat je je nu nóg meer zorgen maakt; nu sta je al helemaal machteloos...
Lestrange01 schreef:
Ze zeiden tegen haar: "het maakt me niet uit als je je hele lichaam kapot snijd, maar niet in je gezicht want dan hebben anderen er last van"
Dit is wel echt een rare opmerking, hoorden jullie dit zelf of via je zusje? Bizar als het echt gezegd is... Hoe dan ook, sterkte. Wat een rotsituatie.

Onbelangrijker, maar ik erger me aan onnodig gemaai. :+ Naast ons kantoor (industrieterrein) is een brede groenstrook die afloopt tot in een slootje. Nu stond het gras vrij hoog, het onkruid bloeit, het stikt van de insecten, vogelnesten, salamanders, kikkers, ringslangen... Er loopt geen hond. Sloot uitbaggeren snap ik nog, maar waarom moeten ze die bermen/slootkanten nou in het broedseizoen maaien?! -O-

Uit eigen ervaring, acht maanden opname, kan ik beamen dat dit soort opmerkingen echt niet zeldzaam zijn. Zo proberen ze te laten merken dat ze geen medelijden met je tonen zodat je het niet voor aandacht gaat doen. Maar imo kan dat ook op een hele andere manier.

Ik snap dat sommige van jullie dit heftig vinden en niet (willen) geloven dat er in een psychiatrische inrichting zo nalatig wordt gehandeld, maar ik kan uit mijn eigen ervaring zeggen dat dit echt wel gebeurd (niet vaak bij mijzelf, maar wel bij mede patienten meegemaakt). Al is het bij mijn zusje wel extreem. De instelling staat ook wel bekend als een strafkamp (volgens haar ex-psychologe).

Nayomie schreef:
Ik denk dat dit maar een half deel van het verhaal is. Weet niet waar je dit gehoord hebt, maar er zitten meer kanten aan een verhaal.

Anyways, jammer dat het niet alsnog gespoilerd wordt want ik vind dit zeer ongepast.

Als zowel mijn zusje als de begeleiders het toegeven (met het excuus dat het een invaller is) welke kant is dan niet gehoord? Die van het spook op haar kamer :+ ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:04

Ah, ik snap het. Dacht dat je zusje het misschien gezegd kon hebben zodat jullie haar daar weg zouden halen, maar dit is dus echt de realiteit. Wat cru, zeg. :(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:12

Je verwacht het niet meer in instellingen nee. Maar als je je dan bedenkt dat nog geen 10 jaar geleden mensen met een verstandelijke beperking nog vast gezet werden in een tuigje verbaast het mij enigsinds niks...

We zijn er wat dat betreft nog niet. Als je je alleen al bedenkt dat een mens met een verstandelijke beperking dezelfde rechten heeft als een normale burger sinds de jaren 90 is alles nog vrij kort.

Maar begeleiders die hun macht gebruiken komt helaas nog veel voor. Gelukkig niet mijn visie op zorg geven en gelukkig werk ik ook op een plek waar macht niet gebruikt wordt op de cliënten. Jammer dat het helaas niet overal toegepast wordt... Terwijl het zoveel beter werkt om het anders aan te pakken en je daardoor juist zoveel minder agressie hebt, puur door uit te zoeken wat iemand nodig is en hoe je iemand het beste kunt benaderen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:45

Kwijlende kat die haar hoofd ging schudden terwijl ik mijn tante aan de lijn had....
Een klodder recht in mijn Gezicht :r

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:26

Zebrastreep schreef:
Je verwacht het niet meer in instellingen nee. Maar als je je dan bedenkt dat nog geen 10 jaar geleden mensen met een verstandelijke beperking nog vast gezet werden in een tuigje verbaast het mij enigsinds niks...

We zijn er wat dat betreft nog niet. Als je je alleen al bedenkt dat een mens met een verstandelijke beperking dezelfde rechten heeft als een normale burger sinds de jaren 90 is alles nog vrij kort.

Maar begeleiders die hun macht gebruiken komt helaas nog veel voor. Gelukkig niet mijn visie op zorg geven en gelukkig werk ik ook op een plek waar macht niet gebruikt wordt op de cliënten. Jammer dat het helaas niet overal toegepast wordt... Terwijl het zoveel beter werkt om het anders aan te pakken en je daardoor juist zoveel minder agressie hebt, puur door uit te zoeken wat iemand nodig is en hoe je iemand het beste kunt benaderen.

Klopt. Ik zelf zat in een opname voor mensen met een normaal iq, maar mijn zusje heeft een licht verstandelijke beperking. Naast mijn opname zat het gedeelte voor licht verstandelijk beperkte en de manier waar ze met die mensen om gingen.. mensonterend. Het verschil was echt groot.

Uit een onderzoek van een inspecteur over de afdeling van mijn zusje in 2017 bleek dat in een jaar meer dan 155 keer de separeer kamer gebruikt is, op een groepje van max 6 patiënten. Waarvan dit maar 5 keer gemeld is. Dat zegt denk ik wel genoeg over wat voor een instelling het is. Als er betere opties waren dan hadden we haar daar direct naartoe gebracht.. maar helaas.. de jeugd ggz zit helemaal vast. Het is oprecht triest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:57

Mijn (gebrek aan) conditie na een jaar niet sporten. :')

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:13

Dat ik me bekeken voel door de buren als ik eten bestel en me dan schaam -O-

Oh en dat de kapper zei dat ik mijn haren nat kon inzenden, maar volgens de website kon dat niet. Dus nu liggen er vier vlechten te drogen :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:17

Loeky01 schreef:

Oh en dat de kapper zei dat ik mijn haren nat kon inzenden, maar volgens de website kon dat niet. Dus nu liggen er vier vlechten te drogen :')

Waarom zou je je ervoor moeten schamen dat je eten besteld?
Zie het als jouw bijdrage om de lokale middenstander te helpen in Corona tijd :P

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:30

Cayenne schreef:
Loeky01 schreef:

Waarom zou je je ervoor moeten schamen dat je eten besteld?
Zie het als jouw bijdrage om de lokale middenstander te helpen in Corona tijd :P

idd, je kunt toch ook relatief gezond bestellen? Als je nou iedere dag pizza hebt zou het iets anders zijn :Y)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:37

En dan nog hoeft niemand daarover te oordelen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:41

Mkango schreef:
Mijn (gebrek aan) conditie na een jaar niet sporten. :')

Gaat hard dan idd.

Ik kan eindelijk, ruim een jaar na mijn klaplong en kapotte ribben, weer 5 km op tempo van 10 kmh lopen.

Maar man wat heb ik me lopen ergeren toen ik maanden na mn val niet eens fatsoenlijk kon lopen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:43

Loeky01 schreef:

Ach, de pizzabezorger had vorige keer een bestelling voor 1 van mijn buren, maar stond bij ons voor de deur, omdat ie nooit ergens anders moest wezen.

Klonk alsof we dagelijks pizza bestellen. In werkelijkheid is dat max 1x per week :')

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:49

Nouja het was niet echt gezond, en gebeurt wel regelmatig (wekelijks). Iets met niet lekker in je vel zitten en geen puf op kunnen brengen om te koken -O-. Maar ik doe mijn best. Ik ben momenteel een beetje hoogsensitief voor mijn eigen angsten en spanningen en heb het gevoel dat deze ook waar zijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:53

Loeky01 schreef:
Nouja het was niet echt gezond, en gebeurt wel regelmatig (wekelijks). Iets met niet lekker in je vel zitten en geen puf op kunnen brengen om te koken -O-. Maar ik doe mijn best. Ik ben momenteel een beetje hoogsensitief voor mijn eigen angsten en spanningen en heb het gevoel dat deze ook waar zijn.

Kun je daar ook met iemand over praten? :)

Klinkt best heftig namelijk. Loop zelf sinds afgelopen week bij de praktijkondersteunend huisarts (ggz heeft wachttijden van 6 maanden...). Is wel fijn om met iemand te praten die buiten mijn vrienden/famillie/kenissenkring staat.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:59

Zebrastreep schreef:

Ik werd vroeger op de boot ook wel eens vast gelegd toen ik klein kind was en geen gevaar in water zag rende er gerust zo erin (zwemvest touw eraan vastgeknoopt en grondanker in de grond). O:)

Maar is niet helemaal vergelijkbaar. ;)

Zo hele middag in de keuken gestaan, maar alle stukken kip met bot is nu bouillon geworden. En mijn rug/knieën zijn mij aan het vermoorden. :') Moet de kattenbak nog doen en stofzuigen. :+

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:08

Dilan93 schreef:
Loeky01 schreef:

Klinkt best heftig namelijk. Loop zelf sinds afgelopen week bij de praktijkondersteunend huisarts (ggz heeft wachttijden van 6 maanden...). Is wel fijn om met iemand te praten die buiten mijn vrienden/famillie/kenissenkring staat.

Ja over een maand kan ik starten bij de GGZ. Opzich wel fijn, zie er een beetje tegenop. Hopelijk kan de POH jou helpen :knuffel:

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:10

Dilan93 schreef:
Loeky01 schreef:

Inderdaad..

Misschien kan deze site wat handvaten bieden: https://hspcoachmaaike.nl/hyperventilat ... en-paniek/

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:21

Loeky, dat is wel fijn :) al snap ik dat je er tegenop ziet. Sterkte :(:)