Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:En dan lees je dit, sorry maar mag ik dit verschrikkelijk asociaal vinden? Dan maar een avondklok kan de politie hier volop ingrijpen, allemaal een nacht de cel in en 1000 euro boete.
https://nos.nl/l/2353836
Ineke2 schreef:Stop nou eens met dat enorme paniek zaaien. Dat is zinloos, je staat niet aan het roer van de regering, je weet niet half wat daar besproken word en een lockdown is géén wondermiddel. Anders was dat er al lang geweest.
Suzanne F. schreef:Maar toch zitten we nog lang niet aan die enorme cijfers van april. Toen lagen er 4500 Corona patiënten in de ziekenhuizen en 1400 op de IC. Nu zitten we nog niet op de helft.
nynke55 schreef:Ik begrijp niet waarom het zo'n probleem is de scholen 2 weken dicht te doen, met de kerst zijn ze toch ook 2 weken dicht? Laat ze met de kerst 1 week dicht gaan en de voorjaarsvakantie overslaan, heb je het zo weer ingehaald.
Zebrastreep schreef:nynke55 schreef:Ik begrijp niet waarom het zo'n probleem is de scholen 2 weken dicht te doen, met de kerst zijn ze toch ook 2 weken dicht? Laat ze met de kerst 1 week dicht gaan en de voorjaarsvakantie overslaan, heb je het zo weer ingehaald.
Van mij mag het. Bij ons op school gaat het nog goed wonder boven wonder maar het is gewoon heel krom , wel met 13 man in een lokaal maar thuis mag je maar 3 man ontvangen.
Shadow0 schreef:We zijn een democratie, dus alleen al daarom is het wel belangrijk dat we ons uit kunnen spreken over slecht bestuur. En we doen het slecht: er worden ontzettend veel mensen ziek. Dat is geen paniek zaaien, dat is het erkennen van de situatie die er nu is.
(En ik geloof dat mijn reacties echt wel duidelijk genoeg maken dat ik juist GEEN autoritair ingrijpen wil als andere middelen niet eerst geprobeerd worden, maar er wordt eigenlijk niets geprobeerd, en dat wat er gedaan is is niet genoeg. Daar moeten we dus iets mee.)
Zebrastreep schreef:nynke55 schreef:Ik begrijp niet waarom het zo'n probleem is de scholen 2 weken dicht te doen, met de kerst zijn ze toch ook 2 weken dicht? Laat ze met de kerst 1 week dicht gaan en de voorjaarsvakantie overslaan, heb je het zo weer ingehaald.
Van mij mag het. Bij ons op school gaat het nog goed wonder boven wonder maar het is gewoon heel krom , wel met 13 man in een lokaal maar thuis mag je maar 3 man ontvangen.
Ineke2 schreef:Nee we moeten helemaal niets, behalve ophouden met doen alsof je het beter weet.
idinn schreef:Kortom: week erop een extra persconferentie.. en dan wel een lockdown. Het zou helpen als ze zo'n illegaal feestje gewoon stilletje omsingelen. En dan iedereen een boete en een weekje zwerfafval prikken.
friezenfan2 schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe al die jongeren wisten dat daar een feest was? Het is niet zo dat je dat online post toch?
veerledec schreef:veerledec schreef:Corona is natuurlijk nog een nieuw virus, waar ons immuunsysteem nog niet mee bekend is.
Mijn vader is vanochtend getest, een week en een dag na de eerste klachten en een week na de eerste keer bellen voor een test. En de uitslag zou 2-3 dagen duren werd er gezegd. Dus mocht iemand zich nog afvragen waarom Zeeland het nog zo goed doet; het testen is hier nog niet op orde.
En hij is positief getest. Inmiddels anderhalve week ziek, iedere ochtend (hoge) koorts, die dan weer afneemt. Tussendoor ook al twee keer een dag gehad dat er geen koorts was, verder niet ziek. Hij heeft alweer met de tractor lopen maaien op zo'n dag bijvoorbeeld.