Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Undefined schreef:Is het de bedoeling dat je je meteen laat testen met een verkoudheid?
Met verkoudheidsklachten word geadviseerd om je te laten testen toch
MarlindeRooz schreef:Leuk hoe jullie dingen lezen die ik niet zeg. Ik zeg dat mensen in de risicogroep niet drukte op moeten zoeken. Want wanneer het weer oplaait en deze mensen lekker met z’n allen weer op de IC belanden mogen alle andere mensen zichzelf weer voor die ouderen en zwakkeren opsluiten. Kan dus echt niet begrijpen dat je moedwillig drukte opzoekt met een slechte gezondheid.
Want met nog een golf gaan er nog meer bedrijven kapot. Nog meer mensen werkeloos. Nog meer mensen met mentale problematiek die maandenlang onbehandeld blijven. Nog een klap voor de economie.
purny schreef:Ik ga me ook niet bij elke verkoudheid of benauwdheid laten testen. Maar als ik het bijvoorbeeld benauwd blijf hebben of ik ben heel erg verkouden dan laat ik me testen.
Maar het laat wel de laksheid van mensen zien die het misschien onder de leden hebben maar er niks mee doen
MarlindeRooz schreef:Ik kies ook niet voor dit virus en mezelf dagenlang opsluiten in een klein huis zonder tuin en balkon. Bedrijven kiezen ook niet om failliet te gaan. Ondernemers die letterlijk geen cent meer op de rekening hebben. Ondernemers die kostbare apparatuur moeten verkopen om hun gezin eten te geven. Ik spreek ze genoeg. Niemand kiest hier voor.
Gezonde mensen bleven maanden binnen voor de zwakkeren, ouderen en de zorg. Niet voor zichzelf hoor.
MarlindeRooz schreef:Natuurlijk kan en mag dat. Maar vind op dinsdagmiddag op een terras zitten nog wel even wat anders dan moedwillig in het buitenland een pretpark bezoeken. Of naar de markt gaan oid, tenminste die is hier in Zwolle zo druk dat ik al maanden niet ga.
Maar ik heb sowieso een hekel aan drukte dus snap normaal al niet waarom je dat op zou zoeken.
verootjoo schreef:Met ernstige verkoudsheidsklachten toch? En met koorts erbij dacht ik.
Ik ga me deze winter iig zeker niet bij elke verkoudheid laten testen![]()
Maar neem natuurlijk wel voorzorgsmaatregelen.
MarlindeRooz schreef:Leuk hoe jullie dingen lezen die ik niet zeg. Ik zeg dat mensen in de risicogroep niet drukte op moeten zoeken. Want wanneer het weer oplaait en deze mensen lekker met z’n allen weer op de IC belanden mogen alle andere mensen zichzelf weer voor die ouderen en zwakkeren opsluiten.
safina schreef:verootjoo schreef:Met ernstige verkoudsheidsklachten toch? En met koorts erbij dacht ik.
Ik ga me deze winter iig zeker niet bij elke verkoudheid laten testen![]()
Maar neem natuurlijk wel voorzorgsmaatregelen.
Nee, juist ook al bij lichte klachten die passen bij het virus is het de bedoeling dat je je laat testen. Het probleem is juist dat mensen met lichte klachten gewoon rond blijven lopen en zo het virus verspreiden.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eer-testen
https://www.ad.nl/binnenland/ggd-s-te-v ... ~ae4e47f1/
MarlindeRooz schreef:Ik kies ook niet voor dit virus en mezelf dagenlang opsluiten in een klein huis zonder tuin en balkon. Bedrijven kiezen ook niet om failliet te gaan. Ondernemers die letterlijk geen cent meer op de rekening hebben. Ondernemers die kostbare apparatuur moeten verkopen om hun gezin eten te geven. Ik spreek ze genoeg. Niemand kiest hier voor.
Gezonde mensen bleven maanden binnen voor de zwakkeren, ouderen en de zorg. Niet voor zichzelf hoor.
_Penotti schreef:@marlinde
Maar daar zeg je het heel wat anders dan in je eerdere berichten.
Ik ga me echt niet laten testen als ik verkouden ben.
wel blijf ik dan bij andere mensen weg.