Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maralyn schreef:K9 tuigjes, die o-zo stoer zijn, super duur, zijn echt slecht.
Pasvorm is echt verschrikkelijk. Beter dan een halsband. Maar als ze te groot zijn, komen ze onder het schouder gewricht. En meestal zijn ze te klein, drukken ze op of nog erger, boven het schouder gewricht. Prikt en knelt bij de ellebogen en houdt standaard het schouderblad tegen.![]()
En dan die prijs die ze er voor betalen.
Vaak alleen omdat het er stoer uit ziet, of omdat je het naamplaatje er op kan plakken.
Conclusie, overrated!
maralyn schreef:K9 tuigjes, die o-zo stoer zijn, super duur, zijn echt slecht.
Pasvorm is echt verschrikkelijk. Beter dan een halsband. Maar als ze te groot zijn, komen ze onder het schouder gewricht. En meestal zijn ze te klein, drukken ze op of nog erger, boven het schouder gewricht. Prikt en knelt bij de ellebogen en houdt standaard het schouderblad tegen.![]()
En dan die prijs die ze er voor betalen.
Vaak alleen omdat het er stoer uit ziet, of omdat je het naamplaatje er op kan plakken.
Conclusie, overrated!
Mkango schreef:purny schreef:Wat is het verschil tussen een paardenmarkt en de gemiddelde wedstrijd waar paarden ook lang moeten wachten, behalve dat ze er op een paardenmarkt staan met het doel om verkocht te worden.Ik vind paardenmarkten niet meer van deze tijd en zouden ook verboden moeten worden
DuoPenotti schreef:Maar kijk je naar wat het in essentie is, dan is het weinig verschil imo: paard staat gedurende enkele uren vastgebonden. En kijk je naar een veiling, dan worden de interessante/meest populaire paarden ook constant uit hun box gehaald, wordt er aan ze gevoeld, moeten ze weer een paar keer op en neer stappen, soms ook draven etc.Ik vind een paardenmarkt wel anders dan een wedstrijd.
Op een wedstrijd staan ze nog in hun eigen wagen die ze kennen.
Soms alleen maar anders met paarden die ze ook kennen.
Niet aan een lang touw met vreemde paarden er naast.
Niemand anders zit er aan te aaien, te voelen alleen de bekende mensen.
Er zijn wel toeschouwers, maar ook niet met zoveel tegelijk steeds voor en achter het paard door.
Van mij mag een paardenmarkt idd wel stoppen.
Vroeger was dat de enige manier om je vee, dus ook paarden te laten zien.
Nu met internet niet meer.
Amber_anne schreef:Ik vind oorbellen bij baby's echt super schattig
Wel piercen, ik vind dat oorbellen schieten verboden mag worden
ikke schreef:Kana schreef:Baby's oorbellen geven zou verboden moeten worden.
![]()
Was ooit bij een juwelier; komt er echtpaar-met-kind want kind wilde oorbellen en dus gaatjes.
Kind wilde echt, had het over niks anders maar daar dacht ze na het eerste gaatje hééél anders over
DuoPenotti schreef:Ik vind bij kinderen die niet zelf kunnen kiezen oorbellen lelijk.
Vanaf een jaar of 6 of zo vind ik het wat anders.
Waarom schieten niet zou mogen begrijp ik ook niet.
Hier ook geschoten en ik heb er geen last van gehad.
Ooit later als puber er 2 zelf bij geprikt, maar omdat nu onder piercen te laten vallen![]()