Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:40

[***] schreef:
Ok, ik ben al wat wijzer geworden. Hetgeen ik wil met een account heet een zogenaamd 'Feature account', waarbij je dus naast eigen materiaal over een bepaald thema ook materiaal van anderen plaatst, om zo een leuke content te krijgen en anderen die met hetzelfde bezig zijn als jij te promoten.

So far so good .. je komt aan die content door mensen een bepaalde tag te laten gebruiken, of door jou te laten taggen of door zelf op zoek te gaan naar wat er bij je account past en dan te vragen of je die foto mag gebruiken. Uiteraard alles met vermelding van het account waar het vandaan komt.

Enige puntje nu nog is die foto's op je feed krijgen. Blijkbaar kan dit enkel door de foto te saven en te downloaden, zodat je deze dan zelf kan posten (met de nodige info). Echter kan je van instagram niet rechtstreeks downloaden en heb je daar dus andere programmaatjes voor nodig. En laat ik daar nu net niet zo'n fan van zijn :o Dus nog even uitzoeken of het wel wat gaat worden ... maar nu even geen tijd meer.

Kun je de foto’s niet gewoon screenshotten? Gaat wel wat kwaliteit verloren

Maartje_M

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:58

Mijn paarden hebben ook een eigen hashtag voor mijn eigen gemak :j

Ik vind insta maar lastig. Ik ben er ook niet heel bewust mee bezig maar ik snap niks van de likes etc :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:00

Niemand snapt de likes :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:01

haha fijn dat het niet aan mij ligt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:24

TurboDi schreef:
Kun je de foto’s niet gewoon screenshotten? Gaat wel wat kwaliteit verloren

Dat zou misschien wel kunnen, maar vraag me af of dat minder werk is dan het downloaden, want je moet ze dan ook nog uitsnijden en als dan inderdaad de kwaliteit achteruit gaat is dat ook niet goed natuurlijk.

Moet het nog eens even bekijken, heb het idee dat een dergelijk account best wel intensief is om te onderhouden en weet niet goed of dat wel gaat lukken, ookal lijkt het leuk om een verzamelplaats te hebben voor mensen die allemaal hetzelfde doen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:59

guppekop schreef:
Qua sponsoring, pff ik heb meerdere accounts, waaronder die van onze shampoolijn Galloping Goop, maar ik krijg echt dagelijks berichten om sponsoring. Ik heb daar nu een automatische reactie op waarbij ze zelf de voorwaarden kunnen zien via een link en een hoop haken dan ook af. Soms zit er wel een leuke oprechte reactie bij waar ik dan ook echt iets mee doe maar meestal is het zo'n standaard 'ik stuur dit naar elk bedrijf in de hoop op gratis producten' berichtje.

Dat accounts dat echt doen 8)7 . Ik dacht dat samenwerkingen echt alleen vanuit de bedrijven uitkwamen. Lijkt mij ook super leuk, vooral omdat ik dingen uittesten, reviewen en product fotografie leuk vind, maar om nou berichten naar bedrijven te gaan sturen om om sponsoring te vragen zou ik echt nooit durven.

[***]: waarom vraag je degene van wie de foto’s zijn niet gewoon om de foto via dm, om hem te reposten. Het is mij al meerdere keren gevraagd en zolang ze mijn account erbij vermelden en fotocredits als de foto door een andere fotograaf gemaakt is, vind ik het wel prima.

En over de kleine meisjes met pony’s en veel te veel setjes. Ik vind het teveel van het zelfde, al die accounts en twijfel ook wel eens of die meisjes het zelf wel leuk vinden.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:40

Qua sponsering vraag ik me dan ook af wat voor accounts dat doen. Tegenwoordig moet je flink veel volgers hebben om groot genoemd te worden niet waar?

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:24

Als ik in mijn account kijk zie ik dat de meeste accounts die om sponsoring vragen niet meer dan 2000 volgers hebben. Wat op zich niet erg is, als je 2000 actieve volgers hebt en je echt leuk content hebt dan is dat soms nuttiger dan een account van 15000 volgers die maar wat volgen om de mooie plaatjes.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:27

Nouja een nee heb je, ja kun je krijgen. En zolang ze het netjes vragen zie ik het probleem er niet van in. Soms komen er best leuke samenwerkingen uit voort terwijl je als bedrijf het account anders niet zo snel zou hebben gevonden.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:48

@Guppekop: ik dacht dat sponsoring/ samenwerkingen echt iets was voor accounts van 10k en groter en beschouwde mezelf met 5800 nog veel te klein. Maar je hebt gelijk dat een wat kleiner account met actieve volgers soms beter kan werken dan zo’n groot account die iedere week wat anders promoot.

@Dewifoto: daar heb je ook wel weer gelijk in. Zou het zelf alleen niet zo snel doen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 19:23

Alleen moeten mensen wel echt dat gaan beseffen dat soms kleine actieve accounts veel beter werken. Maar goed dat is een andere discussie :')

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:23

Ja, die accounts die iedere dag weer iets anders promoten heb ik het zelf ook niet zo mee. Hoop dat de bedrijven dat inderdaad ook zelf snel snappen :+

Ik heb een paar goede dagen gehad, dus we zijn nu in een week tijd van 100 naar 500 volgers gegaan. Nu kijken of ik de stijgende lijn vol kan houden :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:38

Holy crap dat heeft bij mij 2 jaar geduurd :')

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:05

guppekop schreef:
Als ik in mijn account kijk zie ik dat de meeste accounts die om sponsoring vragen niet meer dan 2000 volgers hebben. Wat op zich niet erg is, als je 2000 actieve volgers hebt en je echt leuk content hebt dan is dat soms nuttiger dan een account van 15000 volgers die maar wat volgen om de mooie plaatjes.

Daar heb je wel weer een punt idd. Maar ik zou me toch bezwaard voelen om dat te gaan vragen bij bedrijven denk ik hoor :Y)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:38

_Snow_White schreef:
Ja, die accounts die iedere dag weer iets anders promoten heb ik het zelf ook niet zo mee. Hoop dat de bedrijven dat inderdaad ook zelf snel snappen :+

Ik heb een paar goede dagen gehad, dus we zijn nu in een week tijd van 100 naar 500 volgers gegaan. Nu kijken of ik de stijgende lijn vol kan houden :D

wowww!!! ik kom gewoon niet verder dan 390 en heb t account ook al een jaar :brr:

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:24

Afbeelding

Hoei, deze vliegt, ik heb vrijwel nooit bereik via ontdekken :oo

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:36

Super gaaf! Ik vraag me dan altijd af wat ‘via ander kanaal’ is :') zijn er andere kanalen dan?

Wij hebben vandaag de 38.000 volgers aangetikt. Super gaaf natuurlijk. Op naar de 40 *\o/*

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:39

Wow, gefeliciteerd =:)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:49

Ik volg hier ook weer even mee voor tips! Heb sinds gisteren een nieuw/extra account aangemaakt voor mijn fotografie. Wel even wennen weer zo'n fris en nieuw account haha :') als iemand tips heeft om mijn bereik wat meer uit te breiden hoor ik het graag. Wellicht dat ik binnenkort iets van een actie doe voor portfoliomodellen of iets dergelijks. :)*

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:52

essie_blue schreef:
Ik volg hier ook weer even mee voor tips! Heb sinds gisteren een nieuw/extra account aangemaakt voor mijn fotografie. Wel even wennen weer zo'n fris en nieuw account haha :') als iemand tips heeft om mijn bereik wat meer uit te breiden hoor ik het graag. Wellicht dat ik binnenkort iets van een actie doe voor portfoliomodellen of iets dergelijks. :)*

Wauw jouw foto’s zijn echt prachtig. Ik ben je gaan volgen. Vind het altijd zo mooi van die perfecte content van fotografen. Echt jaloers op.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:31

Oh, prachtig! Dubbele volgactie :P

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:05

Is er inmiddels een (gratis) manier om je posts te plannen zonder dat IG je blokkeert?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:41

Mooie foto’s Essie_blue!

Gefeliciteerd DewiFoto, dat zijn pas aantallen :wow: . En ik al blij zijn met mijn 6000 volgers :') .

Qimm: gaaf dat je foto zo goed gaat!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:43

Ik ben al blij dat ik de 150 heb gehaald :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 00:29

Oké ik kom ook maar weer binnen vallen :) Nu ik mijn fotografie weer serieuzer wil oppakken, hoort dit er ook bij natuurlijk!

Ik heb nu 3 kanalen
- mijn eigen privé Instagram @gina_vd_s, merk dat ik wel erg lastig vind om content te maken en te plaatsen... haat bijvoorbeeld selfies :')
- mijn honden paarden/fotografie @gianti_fotografie, deze ben ik nu aan het afstoffen. Maar is tot nu toe erg demotiveren :+
- heb nu net een nieuwe aangemaakt @gianti_photography. Dit wil ik meer gebruiken voor de mensen 'fotografie'. Ene kant ben ik bang dat de namen verwarrend werken, maar weet niet hoe ik het anders moet noemen en mijn doelgroep is te verschillend om in 1 pagina te proppen. Tevens vind ik wel heel lastig om mij zelf daar te gaan presenteren en bijvoorbeeld modellen te taggen met met +23k volgers, terwijl ik daar met 0 zit :+. Iemand tips en suggesties?