Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marinke182 schreef:Ik vraag me af of je ook een avondmaaltijd krijgt als je een vlucht hebt van 9.00 tot 18.00. Het is precies zo'n grensgevalletje.
Bokkers een idee?
Eight schreef:Fohadie dat regelen ze met het open/dicht zetten van sluizen dacht ik
Vraag: wat is de functie van die 'pinnetjes' op de lippen van onze honden?
[ [url=m/gwKwF7.jpg]Afbeelding[/url] ]
fohadie schreef:Ik heb ook eens een vraag: hoe kan het dat in mijn regio (Haarlem) het water in zowel rivier,sloot als vaart zo hoog staat terwijl het al weken niet heeft geregend? Lijkt mij logischer dat het water juist laag staat..
SavannahNx schreef:Eight schreef:Fohadie dat regelen ze met het open/dicht zetten van sluizen dacht ik
Vraag: wat is de functie van die 'pinnetjes' op de lippen van onze honden?
[ [url=m/gwKwF7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze vraag stelde ik 2 weken geleden ook en iedereen hier zei “zo is een hond zn bek gewoon gebouwd”. Dus dat
Veulen84 schreef:Al onze wateroppervlak staat met elkaar in verbinding. Onze grootste zoetwatertoevoer komt van de grote rivieren. Water wordt via sluizen afgeremd en bijgestuurd. Hierdoor komt het in andere kanalen en rivieren. Vanuit daar wordt het dan weer via kleine gemalen en waterdoorlaten in sloten/vaarten gelaten. Het waterschap is verplicht om oppervlaktewater op een bepaald peil te houden. De hele najaar en winter wordt er zo gewerkt aan een de opslag van teveel aan regenwater. In het voorjaar komt daar ook nog eens het extra smeltwater bij.
In principe kunnen we het vrij goed redden ook in droogte met al dat oppervlakte water. In de achterhoek mag er vanaf vandaag geen oppervlakte water meer worden gebruikt voor beregening. Dat zegt dat er al iets aan tekorten speelt. Als er meer tekorten komen dan wordt de stroming in alle zijrivieren aangepast/omgedraaid. Op dit moment gebeurd dat al in Twente. Daar wordt water vanuit het IJsselmeer naar toegevoerd. Zo voorkomen we in nederland echte droogte problemen.
oomens schreef:fohadie schreef:Ik heb ook eens een vraag: hoe kan het dat in mijn regio (Haarlem) het water in zowel rivier,sloot als vaart zo hoog staat terwijl het al weken niet heeft geregend? Lijkt mij logischer dat het water juist laag staat..
Jullie regio ligt lager dan het water eromheen. Als het lang droog is, ligt hij hooguit een heel klein beetje minder ver onder water dan normaal.
Trui schreef:Oh wat doe je dan met je arm? Want dat steeds dieper doet dus erg pijn