Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:57

oke nja dan komen ze het maar ophalen haga heb niks negatiefs alleen iemand die betere foto's van een auto wou heb dr 18 fotos bij staan

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:52

Ik vind eigenlijk dat hele systeem een inbraak op mijn privacy.
Iedereen kan zo zien wat ik verkoop en gekocht heb via MP.
Bekenden die weten dat je iets verkoopt, kunnen het nazoeken en zo zien wat je nog meer verkoopt, maar ook zien wat je hebt gekocht.
Het gaat mensen namelijk niks aan wat ik ook heb gekocht op marktplaats.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:05

Ik vind het beoordelingssysteem ook waardeloos.

Chabby schreef:
De koper heeft de telefoon ontvangen en bied deze als nieuw en honderd procent werkend aan. Heeft iemand het e-mail adres van Marktplaats voor mij zodat ik dit kan melden? Als ik bij het contactformulier een bijlage wil invoegen krijg ik een foutmelding.

Een up voor mijn vraag.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:12

Kan je die advertentie niet gewoon melden bij MP? Zit zo'n knop op het scherm 'Meld aan markplaats'.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:36

Rena100 schreef:
Kan je die advertentie niet gewoon melden bij MP? Zit zo'n knop op het scherm 'Meld aan markplaats'.

Nee. -O-

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:11

Ze hebben niet zo een mail adres om contact op te nemen, alleen via contact formulier. Stuur dan eerst gewoon en mail en wacht op reactie, dan kan je via mail reageren en een bijlage toevoegen?

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:17

Batlow schreef:
Ze hebben niet zo een mail adres om contact op te nemen, alleen via contact formulier. Stuur dan eerst gewoon en mail en wacht op reactie, dan kan je via mail reageren en een bijlage toevoegen?

Ik kan niet antwoorden op de mail, welke ik dan van hun terug krijg. Vandaar dat ik benieuwd was of er nog een e-mail adres in gebruik was. Ik meen mij te herinneren dat dit een aantal jaar geleden wél het geval was.

Ik kreeg net een bod van €65,00 op mijn schoenen met een nieuwprijs van zo'n achthonderd euro. Ik neem niet eens meer de moeite om te reageren.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:13

bridgetF schreef:
Ik vind eigenlijk dat hele systeem een inbraak op mijn privacy.
Iedereen kan zo zien wat ik verkoop en gekocht heb via MP.
Bekenden die weten dat je iets verkoopt, kunnen het nazoeken en zo zien wat je nog meer verkoopt, maar ook zien wat je hebt gekocht.
Het gaat mensen namelijk niks aan wat ik ook heb gekocht op marktplaats.

Nooit over nagedacht, maar dat is inderdaad zo!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:52

Waar kan je dan zien wat ze gekocht hebben?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:22

Suzanne F. schreef:
Waar kan je dan zien wat ze gekocht hebben?

Als iemand een recensie achterlaat dan komt daar bij te staan om welk artikel het ging

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:23

Voor het eerst is er bij mij ook iets raars aan de hand met een pakket. Ik heb contact gehad met postnl en volgens hun moet ik de verzender vragen of die bij hun een onderzoek wil instellen. Dat heb ik dus net gedaan. Ben benieuwd wat voor reactie ik ga krijgen. Ik heb er nu toch wat een vaag gevoel bij.

Opzich was er niks raars aan de hand eerst, via marktplaats verliep alles normaal en kreeg ook vlot de t&t.

Echter is de status van de verzending al dagen hetzelfde;
Afbeelding

En dit is de kopie van de bon. Het viel me op dat het gewicht niet kan kloppen met wat er in het pakket zou moeten zitten. Daarom krijg ik er nu wel echt vraagtekens bij.. Maar we gaan het afwachten.. misschien ligt de fout echt bij postnl deze keer.
Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:30

Gewicht klopt wel vaker niet oa. als je de bon van tevoren zelf aanmaakt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:39

Ik had een paardenvoer bestelling via PetsPlace die volgens PostNL 16kg was, maar het waren 3x 15kg zakken. Gewicht komt dus niet altijd overeen.. Maar 5g is wel heel frappant :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:39

Vervelend is dat... Hopelijk komt je pakket snel aan. Heb ik ook eens gehad met een jas, die woog 2 gram volgens het verzendbewijs. Dat is gelukkig wel goed aangekomen, soms wordt het pakket niet op de postterminal gezet, daar zit de weegschaal namelijk in. Vaak krijgt ‘ie dan in het verdere verzendproces wel het juiste gewicht mee.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:12

Ik heb net contact gehad met de verkoper, die had ineens een andere bon, met een ander nummer, want met die 1e was idd iets niet goed gegaan. Deze nieuwe bon geeft wel het juiste gewicht volgens mij en geeft ook aan dat het bezorgd is.
Enige wat ik kan bedenken is dat de buren het misschien gekregen hebben. Dus dan daar maar eens vragen.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:07

nu word het helemaal fraai...ben de hele avond al in huis en ineens, terwijl ik de deurbel niet gehoord heb, zit notabene voorin het huis, een 'gemist-briefje' van post nl in de bus. ik koop wel eens wat maar vergeet nooit een pakketje oid :+ :+

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:25

hmm, heb ik weer. 2e hands nieuwe apple AirPods gekocht, krijg ik neppe binnen.. die beste man waarvan ik het gekocht had dacht eerst dat ik maar wat verzon. nu ik flink boos ben geworden wilt hij toch actie ondernemen, maar daarvoor had hij al een slechte ervaring over mij gedeeld.. 8)7 hij zegt dat het voor zondag geregeld is. nou we zullen zien..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:26

Brittjuh97 schreef:
hmm, heb ik weer. 2e hands nieuwe apple AirPods gekocht, krijg ik neppe binnen.. die beste man waarvan ik het gekocht had dacht eerst dat ik maar wat verzon. nu ik flink boos ben geworden wilt hij toch actie ondernemen, maar daarvoor had hij al een slechte ervaring over mij gedeeld.. 8)7 hij zegt dat het voor zondag geregeld is. nou we zullen zien..

Zou het kunnen dat hij niet wist dat ze nep waren?

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:32

studiemiep schreef:
Brittjuh97 schreef:

Zou het kunnen dat hij niet wist dat ze nep waren?

Uhm hij had foto's met de doosje van apple zelf en die AirPods ook. en zelf vroeg hij van: wacht even heb je nou i7 ontvangen of AirPods, ik zie nu dat er 2 bestellingen door elkaar zijn gegaan.

Dus ik heb foto's gemaakt.

Dus hopelijk word het alsnog geregeld. dan zou hij het wel netjes opgelost hebben.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:16

huh, dus ergens wist hij al dat er iets niet klopte...als iemand uit zichzelf al zoiets zegt? hopelijk word het netjes voor je opgelost met hem.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:21

Ja ik vond het dus ook al vreemd. voor dat hij ineens in oplossingen ging denken zei hij niks meer. dus ik had gezegd dat al zou ik voor morgen avond niks gehoord had dat ik verdere acties ging ondernemen aangezien ik dit niet acceptabel vond. ik ben benieuwd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:19

Ik had ook weer wat. Een cap van IR te koop staan. Nog een keurige cap, 20 euro. Niet eens zo lang gebruikt, wat ik wilde een Charles Owen die ik nu dus ook heb.

Een man neemt contact op, afspraak gemaakt. 10 minuten voor de afspraak zegt hij af, want zijn dochter wil hem niet.

Ik had daar als kind niks over te zeggen. Als mijn ouders iets wilden kopen, dan had ik het er maar mee te doen. :')

Ik heb het zo gelaten en geen beoordeling achter gelaten, die meneer nam in ieder geval wel de moeite om af te zeggen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:23

Hier een positieve ervaring gisteren! Was opzoek naar een goedkope kledingkast voor op stal, ik heb namelijk extra opslagruimte nodig voor mijn dekens :+ Zag er toevallig een hier in de buurt gratis af te halen, dus even gevraagd wat de afmetingen waren. Die waren top, dus gevraagd of ik hem kon ophalen. Geen probleem, netjes een afspraak gepland en we waren er op tijd (het was echt 600 meter verderop ofzo _O- ).. Kast ingeladen in de auto. Zij blij dat het ding niet meer in de weg stond en ik blij dat ik extra (gratis) opbergruimte heb! *\o/*

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:28

Tallie1979 schreef:
Ik had ook weer wat. Een cap van IR te koop staan. Nog een keurige cap, 20 euro. Niet eens zo lang gebruikt, wat ik wilde een Charles Owen die ik nu dus ook heb.

Een man neemt contact op, afspraak gemaakt. 10 minuten voor de afspraak zegt hij af, want zijn dochter wil hem niet.

Ik had daar als kind niks over te zeggen. Als mijn ouders iets wilden kopen, dan had ik het er maar mee te doen. :')

Ik heb het zo gelaten en geen beoordeling achter gelaten, die meneer nam in ieder geval wel de moeite om af te zeggen.

Mijn vader doet soms dat soort goedbedoelde acties :') Kan dus zijn dat de dochter het vlak vantevoren doorkreeg

Ik heb daardoor ooit een pony proefgereden in mijn nette kleding omdat het een verrassing van hem was :D

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:32

Chabby schreef:
Ik kreeg net een bod van €65,00 op mijn schoenen met een nieuwprijs van zo'n achthonderd euro. Ik neem niet eens meer de moeite om te reageren.

Maar even, een paar schoenen van achthonderd euro?! >;)