Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:25

Waarom rennen hardlopers altijd op de fietspaden/wegen en niet gewoon op de stoep?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:30

enamorada schreef:
Waarom rennen hardlopers altijd op de fietspaden/wegen en niet gewoon op de stoep?

Hardlopers zijn doodlopers he :P

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:37

Is een opfok niet een beetje overrated?

Kijk, aan de ene kant denk ik: 'leuk, lekker opgroeien met leeftijdsgenootjes',
maar aan de andere kant, kunnen een groep kleuters en pubers elkaar nou zo goed opvoeden?
Mij lijkt het als ik logisch nadenk veel handiger als je ook gewoon een paar volwassen paarden erbij laat lopen,
dan heb je én iemand om mee te spelen, én de opvoeding wordt geregeld.

Of zie ik het dan verkeerd?

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:41

enamorada schreef:

Omdat de weg veel egaler is en de kans dat ze dan over de kop gaan minder groot is? Stoeptegels kunnen nooit lekker lopen lijkt me :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:48

Dat, en het is voor voetgangers vervelend. Voor renners ook trouwens, als er voetgangers op de stoep lopen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:53

enamorada schreef:

Omdat de stoep door de ongelijke tegels enorm vervelend maar óók gevaarlijk is, zeker tijdens het snellere werk. Plus inderdaad dat voetgangers meestal twee keer zo langzaam lopen als jij en dat ontzettend in de weg zit. Om die in te halen moet je dan meestal toch naar het fietspad. Kan je beter meteen op 't fietspad blijven lopen :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:54

gerlindie schreef:

maar aan de andere kant, kunnen een groep kleuters en pubers elkaar nou zo goed opvoeden?
Mij lijkt het als ik logisch nadenk veel handiger als je ook gewoon een paar volwassen paarden erbij laat lopen,

Daarom ben ik ook geen fan van opfok. Of er moet een opvoed-opa/oma bij zitten. Sommige opfoks hebben een gepensioneerd dominant paard erbij lopen. Dat voorkomt dat een jong paard nooit gecorrigeerd word en vervolgens dus een mega irritant onrespectvol paard word.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:31

ik denk sowieso dat opfok iets ergs Nederlands is, hier in België had ik er nog nooit van gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:47

Ik vind het an sich wel belangrijk om paarden een poos in een zo natuurlijk mogelijk verband zichzelf te leren kennen. In zo'n groep leren jonge paarden vooral sociale rangorde, en dat is imo erg belangrijk om later in een kuddeverband te kunnen leven. Dan kan je er meerdere oude paarden bij zetten, maar dan is de rangorde ook gelijk weer bepaald.

Daarbuiten ben ik van mening dat zo'n jonkie lekker de kans moet krijgen om uit te zwaren en jong te zijn op een stuk land. Ik denk dat als ze aan huis gehouden worden een hele hoop meer mensen er onbewust toch op hele jonge leeftijd al mee gaan pielen (want wat is nou het probleem met een bitje op z'n tweede, en een zadeltje met 2.5 zodat je er met 3 gewoon lekker op kan?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:48

Deze persoon heeft het limiet van vriendschapsverzoeken bereikt en kan niet meer toevoegen.

Dat krijg ik iedere keer als ik iemand op fb toe wil voegen. Hoe zit dit? Diegene heeft 4918 vrienden,dus nog niet de max.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:02

Hoe ik mijn huisgenoot er subtiel doch duidelijk op kan wijzen dat één keer spuiten met deo ook wel voldoende is, in plaats van twaalf. Ik loop de gang binnen en mijn neushaar schroeit gewoon weg van de Axe-lucht die er hangt -O-

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:29

amoj schreef:
Deze persoon heeft het limiet van vriendschapsverzoeken bereikt en kan niet meer toevoegen.

Dat krijg ik iedere keer als ik iemand op fb toe wil voegen. Hoe zit dit? Diegene heeft 4918 vrienden,dus nog niet de max.

Het kan misschien zijn dat die persoon nog een hele lijst met "openstaande" verzoeken heeft. Dat zijn op dit moment dus nog geen vrienden.

...denk ik :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:10

Riddershow schreef:
gerlindie schreef:

Daarom ben ik ook geen fan van opfok. Of er moet een opvoed-opa/oma bij zitten. Sommige opfoks hebben een gepensioneerd dominant paard erbij lopen. Dat voorkomt dat een jong paard nooit gecorrigeerd word en vervolgens dus een mega irritant onrespectvol paard word.

Nou ja, wat 'ie wordt is 1. Wat 'ie blijft bepaal jij denk ik dan. En daar gaat het dan meestal mis. :D Maar het kan je inderdaad een hoop (afleer-)werk schelen.

Persoonlijk zou ik ook een 'opvoedoma/-opa' in een opfokgroep willen zien.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:10

Zijn dit 2 verschillende soorten huisspinnen? :brr:

Afbeelding

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:13

Omfg :evaw:

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:15

Ik wilde BIJNA automatisch op de afbeelding klikken,gelukkig las ik op tijd wat er boven stond %)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:28

Tivoli schreef:
Ik wilde BIJNA automatisch op de afbeelding klikken,gelukkig las ik op tijd wat er boven stond %)

HAHAHAH. Ik heb een fobie en heb een weekje geleden mn moeder om 3 uur uit bed gegilt omdat er 1 precies bij de deur zat die naar boven leid en ik dus niet naar boven kon/durfde.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:28

phormicola schreef:
Omfg :evaw:

-O-

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:34

savannah030x schreef:
Tivoli schreef:

HAHAHAH. Ik heb een fobie en heb een weekje geleden mn moeder om 3 uur uit bed gegilt omdat er 1 precies bij de deur zat die naar boven leid en ik dus niet naar boven kon/durfde.

Ik ook. Ik kan zelfs niet naar een plaatje kijken :r

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:36

OH MY GOD!!!!!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:38

Ik heb er totaal geen moeite mee, maar alleen geen idee of het verschillende soorten zijn. :') Maar als je iemand zoekt die ze er weg moet pakken dan roep je maar.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:46

Tivoli schreef:
savannah030x schreef:

Ik ook. Ik kan zelfs niet naar een plaatje kijken :r

Mijn neef heeft het ook zo erg. Er kwam een keer een plaatje van een spin voorbij op fb en toen gooide hij hem echt weg van schrik :+

Ik vind ze overigens ook niet heel fijn :Y)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:53

Ik kan het niet zo goed zien, helaas. Heb je niet een foto van dichterbij? :D Overigens zit er ook nog eentje bovenop dat witte kastje.
Het lijken mij wel twee verschillende, de rechter lijkt me een grijze huisspin?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:45

Nissima schreef:
Ik kan het niet zo goed zien, helaas. Heb je niet een foto van dichterbij? :D Overigens zit er ook nog eentje bovenop dat witte kastje.
Het lijken mij wel twee verschillende, de rechter lijkt me een grijze huisspin?

Me mama heeft deze gemaak zelf kom ik niet in de buurt :brr:

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:25

Ik las net in de krant dat er mensen vast zitten in een gondel in de Alpen.Al een halve dag en nacht.Maar wat moet je eigenlijk doen als je naar de wc moet.Je kan moeilijk met je billen over de rand boven een afgrond je ding doen.