Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:57

Konstantine schreef:
56k, daar zou ik als verkoper alleen maar van dromen :') Wat een geld.

Nou zeg dat. Die zullen wel een fles bubbels opentrekken :') Jammer voor jullie Wendy, hopelijk volgende keer meer geluk.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:59

Gefeliciteerd Xlrlijn!

En wat jammer xwendydjx!

Wij hebben voor ons huis nog wel heel wat meer als 56k overboden :')
Maar goed, het is hoger dan de koopsom getaxeerd. De verkoopprijzen lopen nog steeds op en daarmee ook de taxaties en zo lijken we nog wel even in een cirkeltje te zitten gok ik zomaar, tenzij de markt instort...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:31

Doubtless schreef:
Spannend Wendy!

Ik heb vanochtend een briefje in de bus gedaan, bij een huis dat wat mij betreft op de perfecte locatie staat. De eigenaar is recent overleden, dus we hebben echt getwijfeld of we dit wel moesten doen. Misschien vinden de nabestaanden het wel hondsbrutaal. We gaan zien of het iets oplevert...

Is helemaal niet gek om te doen als het een net briefje was.

Ik heb ook als nabestaande een huis verkocht en vaak ben je blij om er op een snelle manier vanaf te zijn (wel voor een nette prijs) zonder veel rompslomp.

Bij ons is die net verkocht voordat die de markt op zou gaan, dus foto's e.d. waren wel gemaakt en makelaar was al geregeld, dus we wisten ook rond welke prijs we uit zouden kunnen komen.

Jammer Wendy, dat jullie overboden zijn. Gelukkig hoger dan het bedrag dat je nog werd voorgesteld.

MizzMontana

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:59

Hé wat jammer Wendy… dan zaten jullie toch ook niet heel ver van het hoogste bod af.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:20

xIrlijn schreef:
Een poosje geleden heb ik hier ook meegekletst, maar na een heleboel (stressvolle) bezichtigingen en biedingen die op niks uitliepen ben ik overgegaan op meelezen. Maar nu is mijn bod geaccepteerd *\o/* De zoektocht naar een starterswoning heeft uiteindelijk 9 maanden geduurd, waarvan de laatste 4 maanden vrijwel elke twee weken een bezichtiging.

Dus voor iedereen die zoekende is: hou vol, het kan.

Hier begint nu het geregel met de hypotheek, taxatie en notaris. Heel blij dat mijn aankoopmakelaar daarbij helpt.

XWendy, succes met het bepalen van jullie bod!

Gefeliciteerd!

Doubtless schreef:
Nou Kriel, dat stelt me wel wat gerust. Ik heb de brief heel begripvol ingestoken, maar ja het moet wel goed vallen. De erfgenamen zijn (schijnbaar) zussen/broers van 80+. Dus ik hoop dat die helemaal geen zin hebben in een makelaar. We zullen eens zien...

Ik heb ook een brief gestuurd nadat huis vrijkwam door overljiden, ze hebben me ook gebeld, echter wilden die de hoofdprijs, ver boven marktwaarde, geen probleem, hoefde geen koopje, maar ver boven marktwaarde ging ik niet doen.
Had ook snel ander huis gevonden overigens.

moonsparkle schreef:
Er staan bij ons nu 15 bezichtigingen gepland en nog mensen op een wachtlijst. Ik vind het weer mega spannend net als eerder bij heel veel momenten rond de koop. Zo blij en opgelucht als alles rondom koop/verkoop straks voorbij is. Maar dat zal iedereen wel hebben denk ik.

Oef dat zijn er nog best veel.

Woensdag is de overdracht van mjin oude huis in Hendrik Ido Ambacht, vind het nog steeds super leuk huisje met super ligging... zucht.. maar ja, geen bos.. en geen paarden achter het huis mogeljik daar.

Charaz

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

Waar woondje in Hendrik Ido Ambacht Sjolvir?

Ik heb vroeger in de JP Vethstraat gewoond