Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:11

Courses schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is op verzoek verwijderd.

Hoezo denk je dat het een excuus was? Het is niet dat ik het goed praat, hij had het correct moeten afsluiten. Maar kan me wel voorstellen dat iemand zo'n sprong maakt na een overlijden. Toen ik nieuws kreeg dat m'n vader zou overlijden had ik soms ook de energie niet. Zelfs vrienden of familie moest ik mezelf echt naar de telefoon slepen. Maakt het niet oke, maar direct afdoen als een excuus omdat jij je er niet in kunt verplaatsen vind ik wel beetje zwartwit.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:40

Courses schreef:
Moderatoropmerking:

Ik vind je hier best heel erg kort door de bocht gaan.

Begin vorig jaar werd ik single na ruim 4 jaar samen, inclusief samenwonen. Afgelopen (na)zomer was ik er wel overheen, dus sinds september zat ik op Tinder. Net als jij wat leuke matches en een paar keer (2) met iemand op date geweest. Was serieus leuk.

Tot begin oktober mijn moeder geheel onverwacht is overleden. Instant had ik geen zin meer in daten, ik was er totaal niet mee bezig. Vorige maand, na een half jaar dus, weer wat gaan swipen op Tinder. Maar ik merk dat ik er nog niet aan toe ben, ik wil wel, maar het past nu niet. Ik vind het ook niet eerlijk naar mogelijke dates, die heb ik met een serieuze intentie en kan ik momenteel niet waar maken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:49

Ailill schreef:
Courses schreef:
Moderatoropmerking:

Ik vind je hier best heel erg kort door de bocht gaan.

Begin vorig jaar werd ik single na ruim 4 jaar samen, inclusief samenwonen. Afgelopen (na)zomer was ik er wel overheen, dus sinds september zat ik op Tinder. Net als jij wat leuke matches en een paar keer (2) met iemand op date geweest. Was serieus leuk.

Tot begin oktober mijn moeder geheel onverwacht is overleden. Instant had ik geen zin meer in daten, ik was er totaal niet mee bezig. Vorige maand, na een half jaar dus, weer wat gaan swipen op Tinder. Maar ik merk dat ik er nog niet aan toe ben, ik wil wel, maar het past nu niet. Ik vind het ook niet eerlijk naar mogelijke dates, die heb ik met een serieuze intentie en kan ik momenteel niet waar maken.

Ik heb al het begrip voor verlies, in welke vorm dan ook - dat veranderd echter niks aan het feit dat communiceren dan alsnog niet meer dan het minimale respect is wat je een ander kan bieden. Dat hoeft niet direct, dat hoeft niet binnen 5 minuten of binnen een uur. Maar helemaal niks meer laten horen, in welke vorm dan ook - dat heeft geen enkel excuus.

Er zit wel een degelijk verschil imo in wat je hier zelf nu (bewust) aangeeft, dat je ook de zelfkennis hebt dat je op dit moment emotioneel/mentaal niet in een positie bent om jezelf open te stellen. Dat is zelfkennis die veel mensen niet durven toegeven of zelf kunnen inzien, dus daar ligt al een behoorlijk verschil in hoe je connecties aan zult gaan. En uiteraard nog gecondoleerd.

Raineri schreef:
Hoezo denk je dat het een excuus was? Het is niet dat ik het goed praat, hij had het correct moeten afsluiten. Maar kan me wel voorstellen dat iemand zo'n sprong maakt na een overlijden. Toen ik nieuws kreeg dat m'n vader zou overlijden had ik soms ook de energie niet. Zelfs vrienden of familie moest ik mezelf echt naar de telefoon slepen. Maakt het niet oke, maar direct afdoen als een excuus omdat jij je er niet in kunt verplaatsen vind ik wel beetje zwartwit.

Ik vind het nogal een aanname dat ik mij niet zou kunnen verplaatsen op basis van wat ik heb geschreven. Dat kan ik zeker, maar dat neemt niet weg dat iemand een behoefte aan ruimte alsnog kan communiceren als je al langere tijd dagelijks contact hebt met iemand. Ik heb alle ruimte geboden, maar daar kwam niks op terug (en ik praat niet over 2 dagen geen appje, dit is nu een aantal weken).
Laatst bijgewerkt door Courses op 19-05-25 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:55

Eens.

Een overlijden als excuus benoemen als laag, dat vind ik dan weer niet zo netjes.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:57

Misschien is communiceren voor jou basaal en kost het weinig energie, het kan voor iemand anders heel veel moeite kosten. Allicht dat er op een gegeven moment zo veel tijd overheen ging dat hij zich schuldig is gaan voelen en die drempel alleen maar hoger is geworden om je toch een berichtje te sturen?

Wat heeft jou gelet om zelf te vragen hoe het nu met hem ging?

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 12:24

ik had voor een tijd terug ook een hele leuke match , bijna 2 weken geappt en een keertje gebeld. we hadden de zelfde interesses, en leuke een uitstraling wat ze heeft . we zouden afspreken en ik keek enorm naar uit. maar een paar dagen voor de afspraakje ineens helemaal geen reactie meer .. ik maakte me eerst wat zorgen van mischien is er wel iets gebeurd .. maar toen ik zag dat ze wel actief was op facebook wist wel genoeg . ik heb haar nog wel berichtje gestuurd , van als ze de klik niet voelt en er mee wilt stoppen dat ze dat gerust kon zeggen en dat is helemaal prima . maar niks helemaal geen reactie meer ..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 12:28

hakkipilke87 schreef:
ik had voor een tijd terug ook een hele leuke match , bijna 2 weken geappt en een keertje gebeld. we hadden de zelfde interesses, en leuke een uitstraling wat ze heeft . we zouden afspreken en ik keek enorm naar uit. maar een paar dagen voor de afspraakje ineens helemaal geen reactie meer .. ik maakte me eerst wat zorgen van mischien is er wel iets gebeurd .. maar toen ik zag dat ze wel actief was op facebook wist wel genoeg . ik heb haar nog wel berichtje gestuurd , van als ze de klik niet voelt en er mee wilt stoppen dat ze dat gerust kon zeggen en dat is helemaal prima . maar niks helemaal geen reactie meer ..

Dit dus, wat enorm waardeloos en ik begrijp dat gewoon totaal niet. How moeilijk is het om te zeggen sorry ik heb me bedacht.

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:04

hakkipilke87 schreef:

Wel heel goed van jou om de eer aan jezelf te houden om nog een berichtje te sturen.
Jammer van geen reactie, maar dat zegt dan wat over de ander en niet over jou

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:39

ik was toen zo teleurgesteld dat ik de app toen verwijderd heb .. ik wil de app wel weer aanmaken want in het dagelijks leven kom ik ze niet tegen :') een vriendin van mij wil mij helpen met wat leuke fotos want die heb ik niet *D sowieso een foto met de paarden , zou het leuk vinden iemand te treffen met de zelfde interesse

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:55

Vooral zorgen dat je jezelf bent op de foto's, das het belangrijkst. Heb je daarna geen gezeur ook. Zijn al meer dan genoeg met fake foto's.

Ik heb onverwachts al een hele tijd iets met een collega. Heb altijd gezegd dat ik daar nooit aan zou beginnen, maar helaas.. haha.
Het klikt zo ontzettend goed op alle vlakken. Dus mijn scharrelen is voorbij....

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:09

oja ik heb totaal geen behoefte om nep fotos te gebruiken , of mijzelf beter voor te doen dan dat ik ben.

en wat fijn voor je charoontje dat klinkt goed!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:44

Wat leuk charootje.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:16

Vraagje, ik weet dat dit een tinder-topic is maar ben toch benieuwd :')

Hebben jullie eigenlijk wel eens iemand in het echt uit gevraagd (of ben je wel eens in het echt gevraagd)?

Ik heb dus best wel eens in mijn omgeving dat er een leuk iemand tussen zit (mensen die je van gezicht of "hoi" zeggen wel kent) maar ik heb zo erg de angst om afgewezen te worden dat ik dat gewoon echt niet durf :') Maar vooral omdat je diegene waarschijnlijk dan weer moet zien omdat je daar vaker komt.

Dan bedoel ik bv plekken waar je sport of hobby's uitvoert. Geen collega's (vind ik zelf een no-go, hoewel heel leuk als het werkt natuurlijk zoals charootje :D maar dat risico vind ik te groot)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:30

Morgen 17 jaar getrouwd na lang singel geweest te zijn. Ik botste op een alleenstaande avond letterlijk tegen mijn man op, die toen zei: " jou zou ik graag beter leren kennen".

Ik was zo geschokt en vond dat zo not done en was ook niet op zoek dat ik zei :"lekker blijven dromen".
Toen ik hem weer tegen kwam wist ik dat we bij elkaar hoorde en eigenlijk wist ik dat al gelijk tijdens de botsing en mijn man ook. Dus toen zijn we gaan daten en na paar maanden was het aan.
Ik vind dit topic erg interessant omdat daten via internet gaat. Ik leer daar veel van en blijf bij want mijn kinderen zijn vrijgezel.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:55

pien_2010 schreef:
Morgen 17 jaar getrouwd na lang singel geweest te zijn. Ik botste op een alleenstaande avond letterlijk tegen mijn man op, die toen zei: " jou zou ik graag beter leren kennen".

Ik was zo geschokt en vond dat zo not done en was ook niet op zoek dat ik zei :"lekker blijven dromen".
Toen ik hem weer tegen kwam wist ik dat we bij elkaar hoorde en eigenlijk wist ik dat al gelijk tijdens de botsing en mijn man ook. Dus toen zijn we gaan daten en na paar maanden was het aan.
Ik vind dit topic erg interessant omdat daten via internet gaat. Ik leer daar veel van en blijf bij want mijn kinderen zijn vrijgezel.

Haha wat leuk dat dat zo ging :D en dat ie al 17 jaar is blijven plakken (alvast gefeliciteerd!).

"vroeger" kwam je ook nog gewoon mensen in het echt tegen. Tegenwoordig is denk ik online daten het nieuwe normaal. Soms vind ik het wel jammer. Ik ga tegenwoordig ook niet meer vaak naar de kroeg ofzo, maar in tijden dat ik wel vaak ging was ik daar ooit nooit relatie materiaal tegengekomen.

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:05

Ik denk dat idd het grote verschil is. ‘Vroeger’ kon je niet anders, nu gaat er zoveel meer online dat dit lastiger lijkt.

Maar ja, ik heb vaker mannen op date gevraagd. Of ertoe gehint.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:16

Marocje schreef:
Ik denk dat idd het grote verschil is. ‘Vroeger’ kon je niet anders, nu gaat er zoveel meer online dat dit lastiger lijkt.

Hoe dan, heb je tips :') ? Dat vind ik wel echt knap!

Ja wat je zegt, dan kies je toch liever de makkelijke optie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:35

Fearn schreef:
pien_2010 schreef:

Haha wat leuk dat dat zo ging :D en dat ie al 17 jaar is blijven plakken (alvast gefeliciteerd!).

"vroeger" kwam je ook nog gewoon mensen in het echt tegen. Tegenwoordig is denk ik online daten het nieuwe normaal. Soms vind ik het wel jammer. Ik ga tegenwoordig ook niet meer vaak naar de kroeg ofzo, maar in tijden dat ik wel vaak ging was ik daar ooit nooit relatie materiaal tegengekomen.

We.zikn 17 jaar getrouwd en ongeveer 19 jaar samen. We hebben het leuk en eigenlijk gaat het heel erg vanzelfsprekend. We spelen geen (macht) spelletjes, zijn open en eerlijk en hebben heel erg veel respect voor elkaars verschillende kwaliteiten. Ik ben meer intellectueel geschoold en mijnan is meer een werker met zijn handen en weet veel over geografie. We vullen elkaar heel erg aan.
Bv ik heb ons huis op de markt gezet, ik leid rond in en rond het huis en beantwoord alle vragen etc, praat drie talen en als het dan aankomt op bieden dan doet mijn man dat terwijl ik elders bijna ziek ben omdat ik dat zo naar vind _O- . Dat is eigenlijk met alles. Wat hij naar vind draai ik mijn hand niet voor om en wat ik naar vind doet hij met twee vingers in zijn neus _O- . Ik ben zijn held, hij de mijne en samen zijn we naast geliefden een heel erg goed team. We waren alle twee "gewond" door eerdere relatie (s) maar waren open en kwetsbaar en zijn gegaan voor ons geluk.

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:37

Fearn schreef:
Marocje schreef:

Hoe dan, heb je tips :') ? Dat vind ik wel echt knap!

Ja wat je zegt, dan kies je toch liever de makkelijke optie.

Uhm, 2 keer in een winkel: ik ging gewoon wat vaker daarheen en flirte met diegene. En als ik zeker wist dat diegene erop in ging vroeg ik of diegene een meer wat wilde drinken ergens. (Oh, een ander herkende me toen ik alleen aan de bar stond, ik herkende hem niet maar flirte dus wel in die winkel: dat was ook een leuke openings zin, hahaha

Damn, das gewoon bijna 30 jaar geleden en werden ook sekspartners :') _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:38

@pien Dat klinkt haast te mooi om waar te zijn. :+
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 22-05-25 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:40

MarlindeRooz schreef:
Dat klinkt haast te mooi om waar te zijn. :+

Van Pien of mij?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:47

Marocje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dat klinkt haast te mooi om waar te zijn. :+

Van Pien of mij?

Pien

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:01

Ik heb ze de laatste jaren allemaal uit het wild :+
Eentje ook via een winkel. Was een dierenwinkel dus moest er sowieso vaak zijn. Al het personeel daar maakte graag een praatje aan de kassa dus ik kende hem al wel een beetje. Toen toegevoegd op Instagram maar nog geen berichtjes gestuurd. Uiteindelijk de hond maar mee gesjouwd naar de winkel en dat werkte :+ 5min later had ik m'n eerste berichtje haha. Bleek een saaie creep te zijn maar het kan dus wel (oké met behulp van social media wel).

Ook iemand die ik kende van een festival 11 jaar geleden! Toen toegevoegd op insta / Facebook. Hem door de jaren nog wel eens gezien op dat festival maar niet meer dan een beleefde hoi hoe is het. Vorig jaar kwam ik hem weer tegen op de afterparty en met genoeg drank in onze mik hadden we beide wel het lef om verder te blijven praten. Uiteindelijk nog even gedate maar helaas.

Andere waren vanuit de vriendengroep en ook een collega, beide niet echt aan te raden. :Y)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:40

MarlindeRooz schreef:
@pien Dat klinkt haast te mooi om waar te zijn. :+

Klopt,daarom genieten we er ook zo van en soms vliegen we elkaar naar de strot en dat is vaak kort maar krachtig _O- Als je oud of ouder bent speel je geen spelletjes meer maar geniet van wat er is.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 22-05-25 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:58

Ik ben wel een paar keer uit gevraagd door mensen die ik in het echt ontmoet heb. Een keer iemand van m’n appartementencomplex. Ik kletste wel eens met hem. Ik had toen ik daar woonde relatie met m’n ex. Maar dat ging later uit en we hadden beiden hamsters. Hij vroeg toen via Facebook “wil je mijn hamster zien”. _O-
Maar omdat ik doorhad dat hij mij ook z’n andere hamster wilde laten zien heb ik dat afgehouden. :+

Een keer iemand die ik via een vriendin kende. Helaas niet mijn type. En een keer iemand met uitgaan in de stad. Maar die gast was zwaaaaaar drugsverslaafde en dakloos. Dus ook niet mijn type. :=

En vorig jaar kort gedate met de buurvrouw van meen van mn beste vriendinnen. Ik wilde niks serieus dus we bleven vrienden. Helaas heeft hij nu een heel bezitterige vriendin en mag hij me niet meer zien. Gelukkig mag hij nog wel “hallo” zeggen van haar als hij me op het gedeelde balkon ziet bij zijn huis. _O-

Maar ik ben echt niet bewust van flirten oid. Dus ik zou niet zo snel iemand uit vragen. :+